صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
روزنامه آسیااستارت آپCIP فرودگاه بین المللی رشت

CIP فرودگاه رشت

رزرو آنلاین

CIP مخفف کلمات Commercial Important Person به معنی افراد مهم اقتصادی است. جایگاه تشریفات  CIP فرودگاه بین المللی رشت مکانی است واقع در فرودگاه بین المللی رشت که مشابه یک ترمینال خصوصی عمل نموده و خدمات فاخر خود را به مسافران CIP ورودی و خروجی کلیه ایرلاین ها به این فرودگاه ارائه می نماید.

سی آی پی

این جایگاه منحصر به فرد با سرمایه گذاری شرکت آسمان ویژن کیش که یکی از شرکتهای فعال و متخصص در این حوزه است، راه اندازی و مدیریت می شود. شایان ذکر است که شرکت اسمان ویژن کیش تنها بهره بردار جایگاه تشریفاتی در کشور است که به صورت همزمان سرویس VIP را به شخصیت های کشوری و لشگری و سرویس CIP به بخش خصوصی ارائه می نماید.

سی آی پی

همچنین این شرکت هم اکنون بهره بردار انحصاری جایگاه تشریفات اختصاصی VIP/CIP فرودگاه بین المللی کیش نیز می باشد.

مسافران CIP ورودی به فرودگاه بین المللی رشت به محض خروج از هواپیما مورد استقبال کارشناس تشریفات این جایگاه قرار گرفته و با خودرو اختصاصی تشریفات به جایگاه منتقل و مورد استقبال مدیر تشریفات قرار می گیرند. در حین پذیرایی از میهمان، بار مسافر توسط کارکنان جایگاه از ایرلاین مربوطه تحویل گرفته شده و در زمان خروج مسافر از جایگاه در محل سوار شدن به هواپیما به وی تحویل می شود.

سی آی پی

مسافران CIP خروجی از فرودگاه بین المللی رشت بدون نیاز به ورود به ترمینال مسافری مستقیماً به جایگاه مراجعه و در بدو ورود بار خود را به مسئول مربوطه تحویل و به واحد پذیرش مراجعه می کنند به محض پذیرش با همراهی مسئول پذیرش به سالن تشریفات راهنمایی شده و در حین پذیرایی بار همراه آنان توسط کارکنان جایگاه به ایرلاین مربوطه تحویل داده شده و کارت پرواز بر اساس بهترین صندلی موجود در هواپیما دریافت می شود. دقایقی قبل از بسته شدن درب هواپیما مسافر CIP با خودرو اختصاصی تشریفات به پای پلکان هواپیما منتقل و با بدرقه کارشناس تشریفات سفر هوایی خود را آغاز می نماید.

سی آی پی

استفاده از سرویس CIP در زمان شیوع کرونا ویروس

با شیوع جهانی کرونا ویروس و اعمال قرنطینه در اغلب کشورها؛ ایران نیز اقدامات متعددی را برای مقابله با شیوع این ویروس از جمله اعمال قرنطینه آغاز نمود و بر همین اساس تا مدتی پروازها به فرودگاه رشت قطع بوده است.

اکنون با آغاز مجدد پروازها به این فرودگاه، یکی از نگرانی های عمده مسافران ابتلا به این ویروس در محیط های عمومی نظیر فرودگاه است.

جایگاه تشریفات اختصاصی VIP/CIP فرودگاه بین المللی رشت به واسطه درایت و دقت نظر مدیران آن به موضوع فاصله گزاری اجتماعی توجه ویژه ای داشته و از بدو شیوع این ویروس ضدعفونی این جایگاه را در دستور کار خود قرار داده است.

با توجه به اینکه این جایگاه به صورت مجزا و مانند یک ترمینال خصوصی عمل نموده و مسافران CIP استفاده کننده از این جایگاه در محیطی مجزا از دیگر مسافران قرار داشته و برای هیچ یک از فرایند فرودگاهی نیازی به مراجعه حضوری ندارند لذا استفاده از این سرویس تا حدودی زیادی می تواند احتمال ابتلای آنان را به این ویروس کاهش دهد.

همچنین به واسطه نظارت مکرر و ضدعفونی محیط جایگاه، خودروهای تشریفاتی موجود در باند فرودگاه و خودروهای تشریفاتی خارج از جایگاه که ترانسفر مسافران را انجام می دهد، می توان اطمینان داشت که مسافران با حداقل احتمال آلودگی مواجه بوده و استفاده از جایگاه شانس آنان برای حفظ سلامتی به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد.

کارکنان جایگاه نیز به صورت روزانه توسط پزشک معمتد جایگاه معاینه شده و سلامت آنان به دقت مد نظر قرار دارد تا از هر نوع ابتلا و انتقال ویروس جلوگیری شود.

معرفی شرکت آسمان ویژن کیش

شرکت آسمان ویژن کیش که فعالیت رسمی خود را در آغاز با سرمایه گذاری و راه اندازی جایگاه تشریفات اختصاصی VIP/CIP جزیره کیش آغاز نمود با تاکید بر استانداردهای جهانی در سرویس های تشریفات فرودگاهی و تمرکز بر حفظ کیفیت خدمات و جلب رضایت مشتریان موفق شد در کوتاه مدت این جایگاه را به یکی از پرطرفدارترین جایگاه های تشریفات اختصاصی در فرودگاه های کشور تبدیل نماید.

این شرکت با تکیه بر خلاقیت و نوآوری که مبنای آینده اقتصاد کشور یعنی اقتصاد دیجیتال است؛ موفق به فعالیت های وسیع نرم افزاری در این حوزه گردیده به نحوی که هم اکنون قابلیت رقابت در سطح جهانی را داشته و به زودی از محصولات نرم افزاری جدید خود رونمایی خواهد کرد.

آسمان ویژن با استفاده از تجارب حاصله از سرمایه گذاری، طراحی و راه اندازی VIP/CIP فرودگاه کیش اقدام به راه اندازی جایگاه تشریفات اختصاصی VIP/CIP فرودگاه بین المللی رشت نمود که این جایگاه نیز امروز به نمونه ای از موفق ترین جایگاه های تشریفات اختصاصی در کشور تبدیل شده است.

شرکت آسمان ویژه تنها شرکت بهره بردار تشریفات فرودگاهی است که خدمات ویژه خود را به صورت همزمان به میهمانان لشگری و کشوری در بخش VIP و فعالان اقتصادی در بخش CIP ارائه می نماید.

روزنامه اقتصادی آسیا در نظر دارد به زودی مصاحبه مفصلی را با مدیرعامل محترم این شرکت جناب آقای دکتر مهدی سهیلی پور انجام دهد که به صورت همزمان در نسخه چاپی و وب سایت این روزنامه منتشر خواهد شد.