صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

ویدیوهای روزنامه آسیا

نقش مالیات در حکمرانی خوب
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۴ آذر ۱۴۰۲
مالیات از دیرباز از مباحث مطروحه ذیل مسئاله‌ی حکمرانی خوب بوده است. در گفت‌و‌گو با دکتر محسن ابراهیمی، کارشناس امور مالیاتی و دکتر محمد قبول، عضو شورایعالی انجمن حسابداران خبره ایران به نقش مالیات در حکمرانی خوب می‌پردازیم.
 
پذیرش چهارده هزار پرستار
در آزمون استخدامی وزارت بهداشت
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۳ آذر ۱۴۰۲
وزیر بهداشت گفت: ۱۴ هزار نفر از گروه پرستاری در آزمون استخدامی وزارت بهداشت پذیرفته شدند. مهمترین مطالب سر صفحه.
 
رستوران دیسفروتار بارسلونا؛
آشپز سه تا شد
دو ستاره میشلن گرفت!
آخر هفته با ایرج جمشیدی ۲ آذر ۱۴۰۲
رستوران دیسفروتار بارسلونا از معدود رستوران‌هایی است که ۳ سرآشپز فوق حرفه‌ای دارد و کار تیمی آن از سرآشپز‌ها آغاز می‌شود و تا میز مشتریان ادامه دارد. رستورانی با دو ستاره‌ی میشلن و دستاوردهای پر شمار. در برترین رستوران‌های ایران و جهان با مهدی مرتضوی به معرفی این رستوران‌ خواهیم پرداخت. در دو بخش دیگر:
 
خطر نفتی شدن میانکاله برطرف شد؟
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱ آذر ۱۴۰۲
با تلاش فعالان محیط‌‌زیستی نامه ابطال موافقت مقدماتی وزارت نفت با ساخت پتروشیمی میانکاله منتشر شد، با این همه مالک این شرکت حاضر به آزادسازی اراضی ملی نیست. مهمترین مطالب سر صفحه.
 
عبور از کسب‌و‌کارهای فرسوده
گفت‌و‌گو با پوریا ارجمندی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۳۰ آبان ۱۴۰۲
اداره‌ی کسب‌و‌کارها به شیوه‌های سنتی، خشک و بی‌روح معضلی است که در بسیاری از حوزه‌های کاری با آن مواجه‌ می‌شویم. حتی کسب‌وکارهایی که خدمات و محصولات بر اساس دانش، اصول و ارزش‌های پیشرو به مشتریان ارائه می‌هند با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آیا اکنون زمان گشودگی کسب‌و‌کار‌ها به سوی روش‌های نوین اداره‌ی امور و عبور از شیوه‌های ناکارآمد و فرسوده نیست؟ به همین منظور گفت‌و‌گو می‌کنیم با پوریا ارجمندی، موسس و مدیرعامل سازمان موفقیت ایران.
 
سهراب ساگینیان
از تلگراف‌خانه تا نمایندگی مجلس
شورای ملی در صد سال پیش
بررسی و تحلیل رویدادها با ایرج جمشیدی ۲۹ آبان ۱۴۰۲
سهراب ساگینیان فعالیت خود را از کار در تلگراف‌خانه‌ی تبریز که مسئول رساندن شکایات و انتقادات مردم به دولت بود آغاز کرد و بعدا نُه دوره نماینده‌ی همان مردم در مجلس شورای ملی شد. در برنامه‌ی صد سال پیش به معرفی این چهره می‌پردازیم. در ادامه:
 
سامانه مودیان چیست و چه می‌کند؟
گفت‌و‌گو با دکتر محسن ابراهیمی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۹ آبان ۱۴۰۲
سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که ۵.۴۰۰.۰۰۰ مشمول حقیقی و حقوقی ملزم به ثبت‌نام در سامانه‌ی مودیان یا سامانه‌ی پایانه‌های فروشگاهی هستند. درباره‌ی این طرح حرف‌و‌حدیث‌ها و انتقاداتی از سوی کارشناسان نیز وارد شده است. در همین مورد گفت‌و‌گو داریم با دکتر محسن ابراهیمی،‌ کارشناس ارشد امور مالیاتی.
 
جزئیات بورس
در هفته‌ای که گذشت
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۸ آبان ۱۴۰۲
پس از اشاره به مطالب سر صفحه به جزئیات بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم. در ادامه:
 
بازتاب اسطوره بودا در ایران
معرفی کتاب با پروفسور حسن امی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۸ آبان ۱۴۰۲
پس از اشاره به مطالب روز سر صفحه، با پروفسور حسن امین به معرفی کتاب «بازتاب اسطوره بودا در ایران و اسلام» می‌پردازیم.
در پایان گزارشی از گردهمایی سازندگان و مهندسان برتر کشور خواهیم داشت.
 
اختتامیه نمایشگاه تحول خودرو
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۶ آبان ۱۴۰۲
مطالب سر صفحه و سپس گزارشی از اختتامیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو.
 
سوفیا کیانی؛ 
جوانترین مشاور دبیر کل
سازمان ملل متحد
آخر هفته با ایرج جمشیدی ۲۵ آبان ۱۴۰۲
جوانترین مشاور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، سوفیا کیانی است. دختر ۲۲ ساله‌ی ایرانی که چند سالی‌است به آمریکا مهاجرت کرده. اما با وجود سن کم و مسائل مربوط به مهاجرت توانسته است با تاسیس یک شرکت، خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی کره زمین را به ۱۰۰ زبان ترجمه کند. در برنامه‌ی چهره‌های موفق و تاثیرگذار با فرشاد فرهادی به معرفی سوفیا کیانی می‌پردازیم. در دو بخش دیگر:
 
واردات نفت چین از ایران رکورد زد
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۴ آبان ۱۴۰۲
رویترز در گزارشی آورده است: واردات نفت چین از ایران به بالاترین میزان خود رسیده است؛ در برنامه‌ی سر صفحه به مرور مهمترین مطالب روز می‌پردازیم.
 
افتتاح نمایشگاه صنعت برق
گفت‌و‌گو با تولیدکنندگان
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱ مهر ۱۴۰۲
در گزارش از بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق گفت‌و‌گو داشتیم با تنی چنداز تولیدکنندگانی که در این نمایشگاهشرکت کردند.
 
تولید قالب‌های یخ 
در تابستان‌های داغ صفوی
بررسی و تحلیل رویدادها با ایرج جمشیدی ۲۲ آبان ۱۴۰۲
یخدان یا یخچال، گونه‌ای ساختمان است که در معماری قدیم ایران برای تولید و نگه‌داری یخ ساخته می‌شد. در برنامه‌ی هزار گفته و ناگفته از شهر تهران به تشریح ساز و کار تولید یخ به این شیوه خواهیم پرداخت. در دو بخش دیگر:
 
دکتر هرمیداس باوند درگذشت
گفت‌و‌گو با پروفسور حسن امین
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۲ آبان ۱۴۰۲
داوود هرمیداس باوند دیپلمات، استاد حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل و رئیس هیئت رهبری و سخنگوی جبهه ملی روز گذشته در ۸۹ سالگی درگذشت. پروفسور حسن امین مختصری از فعالیت‌ها و سوابق او می‌گوید.
 
سرتیفیکیت فروشی!
گفت‌و‌گو با دکتر مهدی ابراهیمی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۱ آبان ۱۴۰۲
در گفت‌و‌گو با دکتر مهدی ابراهیمی، کارشناس ممیزی گواهی‌نامه‌های بین‌المللی به سرتیفیکیت‌فروشی‌هایی که به ویژه در سال‌های اخیر در ایران فراگیر شده است می‌پردازیم.
 
خاطرات ابوالحسن ابتهاج
معرفی کتاب با پروفسور حسن امین
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۰ آبان ۱۴۰۲
پس از اشاره به مطالب سر صفحه، پروفسور حسن امین به معرفی کتاب خاطرات ابوالحسن ابتهاج که توسط علیرضا عروضی منتشر شده است می‌پردازند.
 
زندگی ۳۲ درصد ایرانی‌ها
در بافت فرسوده
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نماینده شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه ۳۲ درصد جمعیت کشور در محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: 2 میلیون بنای ناپایدار فاقد هر گونه سازه بتنی در کشور وجود دارد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن بازسازی شود. در ادامه می‌پردازیم به مطالب سر صفحه.
 
بحران نبود مزیت رقابتی
برند و برندینگ با دکتر محمود سمیعی نصر
آخر هفته با ایرج جمشیدی ۱۸ آبان ۱۴۰۲
مایکل پورتر، نویسنده‌ی کتاب «مزیت رقابتی ملل» قریب به ۴۰ سال پیش، عوامل اساسی تعیین‌کننده مزیت رقابتی ملی در یک صنعت و نحوه همکاری آنها برای ایجاد مزیت بین المللی در سیستم اقتصادی حاکم را شناسایی کرده است. با این حال در کشور ما مزیت رقابتی در بسیاری از صنایع عملا کاربردی نداشته است. در قسمت دیگری از برند و برندینگ با دکتر محمود سمیعی نصر، برند استراتژیست به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. در ادامه:
 
کلان/خرده روایت‌ها؛
مجموعه آثار سیما شاهمُرادی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱۷ آبان ۱۴۰۲
در بخشی از بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: ... روایتی کلان که به محض مکتوب‌شدن، تأویل و به ناگاه به بی‌شمار روایت خُرد بدل می‌شود. این روایت‌های خُرد در سیلان تاریخ، هر یک جهان و حیاتی مستقل و حتی گاه در تضاد با دیگری می‌آفرینند و گویی اتصال خود به کتاب بزرگ را از دست می‌دهند.
در گزارش از نمایشگاه مجموعه آثار سیما شاهمُرادی گفت‌و‌گویی با او داشتیم.
 
اختتامیه نمایشگاه نانو
گفت‌و‌گو با دو تولیدکننده
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱۶ آبان ۱۴۰۲
فناوری نانو موج چهارم انقلاب صنعتی، پدیده‌ای عظیم می‌باشد که در تمامی گرایش‌های علمی راه یافته‌است تا جایی که در یک دههٔ آینده برتری فراینده‌ها، وابسته به این تحول خواهد بود. در گزارش از اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت‌وگو داشتیم با دو تولیدکننده‌ محصولات مرتبط با این تکنولوژی.
 
در حرمسراهای قاجار چه می‌گذشت
بررسی و تحلیل رویدادها با ایرج جمشیدی ۱۵ آبان ۱۴۰۲
پس از پرداختن به پیشینه و بناهای اندرونی در زمان قاجار در این قسمت از هزار گفته و ناگفته از شهر تهران با داریوش شهبازی به مناسبات درونی اندرونی، سلسله مراتب و آنچه در حرمسراهای قاجار می‌گذشت، خواهیم پرداخت. در سه بخش دیگر:
 
محکومیت سنگین سپاهان در آسیا
        ورزش با جهانگیر کوثری
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱۵ آبان ۱۴۰۲
تیم فوتبال سپاهان اصفهان به دلایلی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دخالت سیاست در امور ورزشی به شمار می‌رفت، به جریمه‌های سنگینی محکوم شد. در این قسمت از ورزش با جهانگیر کوثری به این موضوع و مهمترین حوادث ورزشی روز خواهیم پرداخت.
 
سفر تیم خبری به آذربایجان شرقی
برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری
گزارشی از حمید دهقان
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱۳ آبان ۱۴۰۲
استان آذربایجان شرقی تعداد پرشماری از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده است. در هفته‌های گذشته تیم خبرنگاران به این استان دعوت شدند تا از این جاذبه‌ها دیدن کنند. سفری که با انتخاب روستای کندوان به عنوان یکی از بهترین روستای‌های جهان برای گردشگران مصادف شد.
گزارشی از حمید دهقان، خبرنگار ارشد روزنامه آسیا
 
القاب و مناصب عصر قاجار
معرفی کتاب با پروفسور حسن امین
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱۲ آبان ۱۴۰۲
از سال ۱۳۰۴ خورشیدی بر اساس قانون، دریافت شناسنامه برای کلیه شهروندان ایرانی الزامی شد. در این حال همه‌ی افرادی که در حکومت قاجار القاب و مناصبی از شاهان دریافت کرده بودند باید آن‌ها را کنار می‌گذاشتند و برای خود نام خانوادگی انتخاب می‌کردند.
 
مرگ برندها
برند و برندینگ با دکتر محمود سمیعی نصر
آخر هفته با ایرج جمشیدی ۱۱ آبان ۱۴۰۲
در هر نوع ارتباط با مفهومی به نام «مشتری» عواملی در کارند که نادیده انگاشتن‌‌شان از سوی کسب‌و‌کارها به شکست‌‌ آنها منجر خواهد شد، در برنامه‌ی برند و برندینگ با دکتر محمود سمیعی نصر، برند استراتژیست و کارشناس برندینگ، به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت. در ادامه:
 
آخرین میخ بر تابوت بخش خصوصی
حسین سلاح‌ورزی را از اتاق ایران برکنار کردند
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۹ آبان ۱۴۰۲
روز گذشته، وزارت صمت اعلام کرد که به دنبال آخرین مصوبه جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی،‌صنایع، معادن و کشاورزی ایران، حسین سلاح‌ورزی که از مجموع ۴۰۰ رای ممکن،‌۲۶۳ رای از اعضای اتاق کسب کرده بود از سمت خود برکنار، و انتخابات اتاق مجددا برگزار خواهد شد. آیا این مصوبه قانونی است؟ جزئیات بیشتر از پویا دبیری مهر، خبرنگار حوزه بازرگانی آسیا.
 
سرگذشت کاخ‌های قاجاری کاخ گلستان
هزاران نفر چگونه در مجلس طرب 
ناصر‌الدین‌شاه جا می‌شدند؟
بررسی و تحلیل رویدادها با ایرج جمشیدی ۸ آبان ۱۴۰۲
در مجلس طرب ناصر‌الدین‌شاه هزاران نفر از شاهزادگان و زنان دربار و اعیان و اشراف شرکت می‌کردند. اما این تعداد چگونه و در کجای کاخ گلستان جا می‌شدند؟ در قسمت دیگری از هزار گفته و ناگفته از شهر تهران با داریوش شهبازی به این پرسش و به سرگذشت کاخ‌های قاجاری کاخ گلستان خواهیم پرداخت. در دو بخش دیگر:
 
قیمت تمام‌شده
هر متر مسکن در ایران
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۷ آبان ۱۴۰۲
اخیرا تازه‌ترین قیمت‌ تمام‌شده هر متر مسکن از سوی دولت اعلام شده، اما فعالان حوزه ساخت مسکن در مورد قیمت‌های تمام شده و عوامل موثر بر آن نظر دیگری دارند. در گفت‌و‌گو با رضا شهرستانی،‌عضو انجمن فولاد ایران و محمد نوربخش، کارشناس حوزه مسکن به بررسی این موضوع می‌پردازیم.
 
زنی از مصر؛
معرفی کتاب با پروفسور حسن امین
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۶ آبان ۱۴۰۲
در برنامه‌ی معرفی کتاب این هفته با پروفسور حسن امین به معرفی کتاب «زنی از مصر» نوشته‌ی جهان سادات، همسر انور سادات که با ترجمه‌ی مریم بیات در ایران منتشر شده است می‌پردزایم.
 
ثبت کندوان در فهرست بهترین
دهکده‌های جهانی گردشگردی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۵ آبان ۱۴۰۲
پنجشنبه گذشته، روستای کندوان آذربایجان شرقی، یکی از معدود روستاهای صخره‌ای جهان، به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به ثبت رسید. اتفاقی که با دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران در تبریز مصادف شد؛ گزارشی از حمید دهقان، خبرنگار ارشد گردشگری آسیا.
 
توقف معاملات فولاد در بورس کالا
گفت‌و‌گو با رضا شهرستانی
آخر هفته با ایرج جمشیدی ۴ آبان ۱۴۰۲
در گفت‌و‌گو با رضا شهرستانی،‌عضو انجمن فولاد ایران، به ماجرای توقف معاملات فولاد در بورس کالا خواهیم پرداخت. در دو بخش دیگر:
 
افتتاح نمایشگاه تیونینگ و آفرود
گفت‌و‌گو با علیرضا چیذری
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲ آبان ۱۴۰۲
در گزارش از ششمین نمایشگاه تیونینگ، آفرود و کمپینگ که از ۲ تا ۵ آبان در محل نمایشگاه‌های برج میلاد برگزار می‌شود گفت‌و‌گو داشتیم با علیرضا چیذری، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه.
 
مرگ بابی چارتون؛ 
یکی از دُردانه‌های منچستر یونایتد درگذشت
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۱ آبان ۱۴۰۲
در برنامه‌ی ورزش با جهانگیر کوثری به مسابقات هفته‌ی لیگ برتر فوتبال ایران و درگذشت بابی چارتون، اسطوره باشگاه منچستر یونایتد و یکی از بازمانده‌های سانحه هوایی مونیخ می‌پردازیم.
 
پنجمین سمینار متانول ایران؛ 
گفتگو با محمدرضا میرمرادی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۳۰ مهر ۱۴۰۲
در گزارش از پنجمین سمینار متانول ایران گفتگو داشتیم با مهندس محمدرضا میرمرادی، دبیر این سمینار و دکتر متین دیداری ، مدیرعامل پتروشیمی زاگرس.
 
چالش‌های تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد
گفت‌و‌گو با مهندس رضا شهرستانی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۸ مهر ۱۴۰۲
در گفت‌و‌گو با رضا شهرستانی، عضو انجمن فولاد ایران به چالش‌های تولید ۵۵ میلیون‌ تنی فولاد پرداختیم
 
تجربه‌ی خوشایند مشتری 
برند و برندینگ با دکتر محمود سمیعی نصر
آخر هفته با ایرج جمشیدی ۲۷ مهر ۱۴۰۲
در برنامه‌ی برند و برندینگ با دکتر محمود سمیعی نصر، برند استراتژیست و کارشناس برندینگ، به مبحث تجربه‌ی خوشایند مشتری می‌پردازیم. مبحثی که بسیاری از فعالان و پژوهشگران بنام حوزه‌ی برندینگ بر اهمیت آن صحه گذاشته‌اند. در ادامه:
 
پاسداشت محمد فرخی یزدی
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۶ مهر ۱۴۰۲
در گزارش از مراسم پاسداشت محمد فرخی یزدی که در تالار فرخی باغ‌موزه زندان قصر و با مشارکت خانه‌موزه فرخی شهر یزد برگزار شد، گفت‌و‌گو داشتیم با پروفسور حسن امین، تاریخ‌دان و حقوق‌دان و یکی از سخنرانان این پاسداشت. در ادامه:
 
اولین نمایشگاه نقاشی 
در کاخ سعد‌آباد
گفت‌وگو با مریم دل‌افکن
سر صفحه با ایرج جمشیدی ۲۵ مهر ۱۴۰۲
در گزارش از نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «جانِ بی‌کلام» که توسط خانه هنر دل‌افکن برگزار شده است گفت‌و‌گو داشتیم با مریم دل‌افکن، کیوریتور نمایشگاه و موسس خانه هنر دل‌افکن و خالقان آثار مجموعه‌ی جانِ بی‌کلام.
 
تاریخچه اندرونی
هزار گفته‌و‌ناگفته از شهر تهران
با داریوش شهبازی
بررسی و تحلیل رویدادها با ایرج جمشیدی ۲۴ مهر ۱۴۰۲
در برنامه‌ی صد سال پیش با پروفسور حسن امین به مرتضی‌قلی بیات، نماینده ۱۰ دوره‌ی مجلس شورای ملی، وزیر و نخست‌وزیر از قاجار تا پهلوی دوم می‌پردازیم. در ادامه:
 
« قبلی ۱ ۲ ۳ ۴ صفحه ۵ از ۲۰ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ بعدی »