صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
کد خبر: 10372
گزارشگر: 213
۱۳۴۸
۰
۰
۲
شماری از خبرنگاران محافظه‌کار

بازداشت «جعبه سیاه تلگرام»؟/اطلاعات سپاه چند روزنامه نگار اصولگرا را دستگیر کرد

بازداشت «جعبه سیاه تلگرام»؟/اطلاعات سپاه چند روزنامه نگار اصولگرا را دستگیر کرد
برخی گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از بازداشت شماری از فعالان رسانه‌ای محافظه‌کار از جمله علی قلهکی، روزنامه‌نگار اصولگرا به دست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است و سپاه از او به عنوان «جعبه سیاه تلگرام» نام برد.

به گزارش آسیانیوز، گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از بازداشت شماری از فعالان رسانه‌ای محافظه‌کار از جمله علی قلهکی، روزنامه‌نگار اصولگرا به دست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است.

-------------------------

بیشتر بخوانید

«جزییات» کشته شدن دو عضو هوافضای سپاه و وزارت دفاع

--------------------------------------------

کانال سپاه پاسداران در تلگرام، بدون اشاره به نام علی قلهکی، خبر بازداشت وی و چند اَدمین دیگر این کانال‌های تلگرامی را منتشر کرده و از آنها به عنوان «جعبه سیاه تلگرام» نام برده است.

این کانال، اتهام این ادمین‌ها را «تشویش اذهان عمومی» و «انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده» با هدف «ایجاد اختلاف میان مسئولین کشور» عنوان می‌کند.

پیش از این خبری مبنی بر درگیری لفظی میان علی لاریجانی و سعید جلیلی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت از سوی این کانال‌ها منتشر شده بود که بعد مجمع، این خبر را تکذیب کرد.

همزمان مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس، در توییتی، از حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران برای این بازداشت‌ها تشکر کرده است.

وی نوشته: «امیدوارم بزودی گزارش اسامی افراد عامل و خصوصا آمر این حلقه خطرناک، سوابق فعالیت‌ها و عناصر حامی‌شان در مراکز مهم دارای دسترسی به اطلاعات حساس که میکرب اختلاف در کشور را بویژه میان مسئولان پخش می‌کردند، برای مردم شفاف و برای دیگران مایه عبرت شود.»

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی در مورد کشته شدن نیروهای برجسته سپاه پاسداران در حوادث گوناگون منتشر شد. سوءقصد مسلحانه به حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه، که موجب کشته شدن او شد، از مهم‌ترین این اتفاقات بود. پس از آن گزارش شد که علی اسماعیل‌زاده، سرهنگ پاسدار عضو نیروی قدس، روز نهم خرداد «با افتادن از بالکن خانه خود در کرج» کشته شده است.

مرگ مشکوک ایوب انتظاری، «دانشمند صنایع هوافضا»، نیز در کانون توجه قرار گرفت و استاندار یزد او را «شهید» خواند./
https://www.asianews.ir/u/725
اخبار مرتبط
علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن یک عضو یگان هوافضای خود «در حین انجام ماموریت» در شهرستان خمین خبر داد.
برخی رسانه‌ از مرگ یک «کارشناس هسته‌ای شاغل در سایت نطنز» خبر دادند و بنا بر ادعای برخی گزارش ها دکتر کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد، به طرز مشکوک جان باخته است.
خبرگزاری ایرنا از کشته شدن فرمانده دیگر سپاه خبر داد و علت مرگ علی اسماعیل‌زاده از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی را سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج عنوان کرد.
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حضور سپاه در عرصه های مختلف و حساس در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: در تمامی عرصه ها سپاه منشا اثرات خیر کثیر برای کشور بوده است
جمعی از سینماگران در واکنش به حوادث آبادان و اعتراضات مردم در یک بیانیه‌ از نیروهای نظامی خواستند مقابل مردم نایستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید