صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
روزنامه آسیااخبارفرهنگ و هنر

اخبار فرهنگی و هنری

مُجال کیست؟ بیوگرافی مجتبی الله وردی، خواننده خلاق موسیقی مدرن
مجتبی الله وردی با نام هنری «مُجال»، سالهاست که در عرصه موسیقی مدرن فعالیت می‌کند. نام مستعار او یعنی مُجال، مخفف حروف اول اسم و فامیل اوست. مُجال متولد سال ۱۳۷۱ است. او در اولین سال‌های فعالیت هنری‌اش آهنگ «فتنه شاید» را منتشر کرد و در سال‌های بعد با آهنگ‌های «بنی امیه» و «القدس لنا» به شهرت رسید.
 
نوروز و ابعاد جهانی‌اش
جشن نوروز، مهم‌ترین نماد ناملموس فرهنگی حوزه گسترده ایران فرهنگی است که از چین تا مصر روان بوده است.
 
جشنواره شاهنامه‌خوانی در تخت جمشید
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری جشنواره شاهنامه‌خوانی و اجرای برنامه نور و صدا در مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد.
 
دلیل حمله «اخوان المسلمین» به سازندگان سریال «الحشاشین»
فعالان شبکه‌های اجتماعی و متخصصان مسائل سازمان‌های «اسلام سیاسی» معتقدند کارزار حمله اخوان به دلیل «آگاه شدن افراد وابسته به این گروه یا کسانی که با آن همدردی می‌کنند از شباهت‌های بین دو گروه و حساسیت شدید آنها نسبت به هرگونه تلاش برای افشای استثمار دین برای اهداف سیاسی است».
 
نمود مشارکت سیاسی مردم و فرهنگ جمع‌نگری در شاهنامه
در آخرین پنجشنبه سال جاری نشست شاهنامه‌پژوهی تخصصی با رویکرد تاریخ‌محوری، به همت مؤسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم و با مدیریت دکتر محمد رسولی، شاهنامه‌شناس تشکیل و برگزار شد.
 
خر بهتر است یا پالانش؟!
چه مهارتی پیدا کرده‌ایم در تهیه‌ی اعلامیه‌ی مجلس ختم و هفت و چهلم و اولین سالگرد و چندمین یادبود. انگار کامپیوترهای شخصی Personal computer فقط برای همین کار اختراع شده‌اند.
 
ماجرای فروغ فرخزاد و ابراهیم گلستان
ماجرای فروغ فرخزاد و ابراهیم گلستان از آن ماجراهاست که از جمع‌های هنری و ادبی به بیرون درز کرد و حالا همه می‌دانند که ماجراهای زیادی میان این غول‌های بزرگ ادبی رخ داده است. اما اصل ماجرا چه بود؟ چه شد که فروغ، این دختر جوان ۲۴ ساله توانست دل از ابراهیم گلستان ببرد؟ مردی که هسته مرکزی تمام جمع‌های روشنفکری و ادبی آن زمان بود و عملاً سینما و ادبیات معاصر کشور را پایه‌گذاری کرد.
 
درخشش اوپنهایمر در نود و ششمین شب پُرشکوه اسکار
فیلم اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان توانست در نود و ششمین دوره اسکار خوش بدرخشد و ۷ جایزه از جمله اسکار بهترین فیلم را ازآن خود کند. مراسم اسکار ۲۰۲۴ با حضور بزرگترین ستاره‌های سینما در لس‌آنجلس برگزار شد و جایزه بهترین فیلم به اوپنهایمر رسید. سازنده این فیلم، کریستوفر نولان نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی شد.
 
اسکار نود و ششم/ اوپنهایمر جوایز را درو کرد
کیلین مورفی، هنرپیشه اصلی این فیلم هم جایزه اسکار خود در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. او پیش از این نیز جواز بفتا و گلدن گلوب را برای بازی در همین فیلم به دست آورده بود.
 
نخستین جشنواره‌ی منطقه‌ای شعر لکی واته به کار خود پایان داد
مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ی منطقه‌ای شعر لکی واته ساعت ۱۵ روز ۱۹ اسفند ماه، در سالن همایشات اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد.
 
معیار اصلی برای قضاوت در خصوص موسیقی، «فقه» است!
بر مبنای فقه، موسیقی را باید هم بر اساس قالب و هم بر اساس محتوا تحلیل کرد. هرکدام از این دو معیار، سه حالت حرام، حلال و مشتبه دارند. بر حوزه علمیه و طلاب جوان لازم است با نوآوری فقهی در این زمینه حرکت کنند.
 
برای جاودان‌یاد استاد ایرج افشار
۱۸ اسفند سالگرد درگذشت جاودان‌یاد استاد ایرج افشار ایرانشناس و کتابشناس نامدار ایران بود. خدمات او به ایران فرهنگی قابل انکار نیست.
 
دیدار دوبارۀ گابریل گارسیا مارکز در ماه اوت
شاید هیچ اثری همچون «صد سال تنهایی» تا به این حد به موفقیت جهانی نرسید و تا این میزان در جای‌جای جهان ترجمه نشد.
 
عصر دل‌انگیز ژاپنی در شهر کتاب مشهد
در یک نشست صمیمی با شرکت پرشور دوست‌داران مطالعه و علاقمندان کتاب در مشهد جمعه ۱۸ اسفند کتاب جدید منصور ضابطیان رونمایی شد.
 
بررسی کارنامه‌ هنری مرتضی علیزاده، نبوغ جوان سینمای ایران
مرتضی علیزاده متولد ۱۳۶۹ در شهر مشهد است که از سال ۱۳۹۰ دوره‌های آموزش سینمایی خود را در حوزه هنری و موسسه بامداد آغاز کرد. علیزاده در سال ۱۳۹۵ نخستین فیلم کوتاه خود را ساخت و در سال ۱۴۰۲ برنده تندیس طلایی بهترین فیلم اقتباسی از چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد. درخشش مجدد مرتضی علیزاده در بخش نامزدی بهترین کارگردان فیلم اول چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نیز با فیلم بی بدن، از دیگر افتخارات او بشمار می‌آید.
 
معرفی شاعره چینی پارسی‌سرا
روابط فرهنگی بین ایران و چین سابقه‌ای دراز دارد و از جمله شعر فارسی از قرن‌ها قبل به درون چین راه یافته است‌ و هنر و صنعت و فلسفه چین از عهد ساسانیان به‌ویژه در طول سلطنت خسرو انوشیروان در ایران رایج بوده است.
 
تصویر بهنوش طباطبایی در کنار مجسمه‌اش(+عکس)
بهنوش طباطبایی بازیگر زن سینمای ایران تصویری از مجسمه‌اش به اشتراک گذاشت.
 
توضیحات معین درباره بازگشتش به ایران
معین که در همین روزها از استانبول تا دوبی و… برای ایرانیان کنسرت می‌گذارد، اخیرا گفتگویی در صفحه رسمی اش منتشر کرده و درباره بیست وجه از زندگیش حرف زده و از جمله بازگشت به ایران.
 
فصلنامه گیلگمش منتشر شد
چهاردهمین شماره از فصلنامهٔ فارسی میراث و گردشگری گیلگمش، برای زمستان ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳ با پروندهٔ ویژهٔ «هوش مصنوعی و صنعت گردشگری» در ۱۷۶ صفحه منتشر شد.
 
کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان برگزار شد
اولین سانس کنسرت علیرضا قربانی بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده با همراهی تمام نوازگاندن از جمله بانوان نوازنده آغاز شد.
 
نی‌نواز برجسته ایران درگذشت
جمشید عندلیبی، نی‌نواز برجسته ایران که از جمله به خاطر نواختن در آلبوم معروف "نی نوا" شهرت یافته بود، امروز، ۱۵ اسنفد (۵ مارس) در سن ۶۶ سالگی درگذشت.
 
بررسی ماسوله برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو
مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان تصریح کرد که طی چند ماه گذشته کارشناسان معاونت میراث‌ فرهنگی و ایکوموس طی همکاری کارشناسی در حال بازنگری و تکمیل پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی ماسوله هستند.
 
حضور ترنس‌ها در حریم تئاتر شهر ممنوع شد
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حتما باید فضایی برای حضور ترنس ها و دیگر افراد در نظر گرفته شود، گفت: ما صورت مسئله را پاک نمی کنیم اما نباید فضای آن در پرترددترین چهارراه کشور باشد.
 
راهنمای کاهش استرس برای آزمون آیلتس
آیا برای آزمون آیلتس استرس دارید؟ در این مقاله راه های کاهش استرس برای آزمون آیلتس را برای شما آورده‌ایم.
 
مصدق؛ نماد ایستادگی در برابر استعمار و استبداد
۱۴ اسفند، سالروز درگذشت دکتر محمد مصدق است. چهره‌ای که نقش مهمی در تاریخ معاصر ایران دارد و به‌رغم برخی تلاش‌ها، هنوز نامی است که جنبش ملی شدن صنعت نفت و رهایی ایران از استعمار غرب و استیلای شرکت‌های نفتی، تنها با او به‌خاطر می‌آید و نه دیگر کسان که نخست با او هم‌پیمان شدند، اما با قوی شدن جبهه کودتا، لب به تمجید شاه و تکفیر او گشودند.
 
جشن امضای سفرنامه ژاپنی منصور ضابطیان در شهر کتاب مشهد
در ساعت پنج عصر جمعه ۱۸ اسفند، کتاب جدید منصور ضابطیان، با حضور این نویسنده و فعال رسانه‌ای خوشنام و مهربان در شهر کتاب مشهد رونمایی خواهد شد.
 
آخرین فرصت مشارکت در احیای بناهای تاریخی
۲۷ بنای تاریخی کشور برای جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیا وارد مزایده می‌شود.
 
اخوان؛ ایستاده بر شکوه ادبیات کهن
دهم اسفند زادروز شاعر مشهور زنده‌یاد مهدی اخوان ثالث است‌. شاعری نوپرداز که به پشتوانه شعر کهن و اسطوره‌های یگانه ایرانی ساختاری در شعر پرداخته است که بی‌رقیب و نظیر است.
 
پائولو تاویانی،فیلمساز برجسته ایتالیایی درگذشت
«پائولو» به همراه برادرش «ویتوریو» که چند سال پیش در سال ۸۸ سالگی درگذشت، سال‌ها تحت عنوان برادران «تاویانی» فیلم می‌ساختند و در سال ۲۰۱۲ و در حالی که در اوایل سن هشتادسالگی بودند با مستند «سزار باید بمیرد» موفق به کسب جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین شدند.
 
شروین حاجی پور به بیش از ۳ سال حبس محکوم شد
شروین در این حکم به ۸ ماه حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام، ۳ سال حبس به اتهام تحریک مردم به اغتشاشات و ۲ سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شده است.
 
ادامه چالش‌های ورود تاجران جدید به بازار کویت
این کشور بر خلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس به اقتضای سیاست‌های داخلی خود فضایی بسته و قوانین مخصوص به خود را دارد و نه تنها برای تجارت حتی برای گردشگری هم به خارجی‌ها ویزا نمی‌دهد.
 
۲ کشته و ۴ مصدوم در حادثه سریال «سلمان فارسی»
۲ نفر بر اثر فروریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در روستای خیج شاهرود جان باختند و چهار نفر مصدوم شدند.
 
بیماری ادل کنسرت‌های لاس وگاس را به تعویق انداخت
ادل در بیانیه‌ای نوشت: به دستور پزشکان چاره‌ای جز استراحت کامل ندارم پنج آخر هفته باقی مانده از این مرحله به تاریخ دیگری موکول می شود.
 
برای بازگشت معین در حال تدارک و برنامه‌ریزی هستیم
دستیار وزیر و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای بازگشت معین خواننده هستند و توضیح داد هیچ کسی به یک ایرانی نمی تواند بگوید به ایران نیا، کسی ممنوع الورود نیست.
 
ایرانیان همه از یک ریشه، فرهنگ و تاریخ برخوردارند
در پسین پنج‌شنبه نشست انجمن فرهنگی مهرگان در تالار مهرگان، با حضور اصحاب هنر و فرهنگ و باشندگان علاقمند برگزار شد.
 
آلن دلون و سال‌های ناآرام و پرحاشیۀ کهنسالی
سال‌های پیری چهره‌های سرشناس و به‌ویژه هنرپیشگان هنر هفتم، اغلب با حواشی بسیار همراه بوده است.
 
تاجیکستان پاره تن ایران است
علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی، در مراسم «شب میراث ‌فرهنگی ایران و تاجیکستان» که ۴ اسفند در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران، برگزار شد، ضمن خیر مقدم به دولت صفرزاده، معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان و هیأت همراه و نظام‌الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی گفت: «از همه برگزار کنندگان و دست اندرکاران شب میراث ‌فرهنگی ایران و تاجیکستان به خصوص از همکارانم در معاونت میراث ‌فرهنگی، مرکز میراث ناملموس تهران و سفارت تاجیکستان در ایران قدردانی می‌کنم.»
 
تصاویر| مراسم خاکسپاری پردیس افکاری
مراسم بدرقه و خاکسپاری پردیس افکاری صبح امروز، دوشنبه ۷ اسفند ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.
 
روش تنظیم یک برنامه مطالعه زبان انگلیسی (با تاکید بر بازی و سرگرمی)
یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز و مهمی است. با توجه به پیچیدگی و گستردگی زبان انگلیسی، استفاده از روش‌های متنوع و جذاب برای یادگیری آن بسیار اثربخش خواهد بود.
 
آغاز ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳ +جزئیات
سازمان حج و زیارت اعلام کرد که اولویت ثبت‌نام حج تتمع با افرادی است که قبلاً در سامانه reserve.haj.ir پیش ثبت‌نام و وجه علی‌الحساب به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده باشند.
 
دوبلور «پدرِ پسر شجاع» در ۸۴ سالگی درگذشت
پرویز ربیعی در دوبله کارتون بینوایان به جای ژاور، حرف زده بود. ربیعی به جای پدرِ پسر شجاع در کارتون پسر شجاع و آقای نجار در وروجک و آقای نجار صحبت کرده بود.
 
تصویر جدید از علیرضا خمسه  و همسر جوانش (+عکس)
تصویری از علیرضا خمسه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران در کنار همسرش که تفاوت سنی آنها به وضوع دیده می‌شود منتشر شد.
 
شاهنامه فردوسی و مکمل آن!
حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بزرگ ملی ایران بلکه بزرگترین شاعر پارسی‌زبان برای همه فارسی‌دانان در همه جهان است.
 
ویل اسمیت ویدیوی اسپاگتی خوردنش در هوش مصنوعی را بازسازی کرد
ویل اسمیت در اقدام جالبی آن ویدیو را به صورت واقعی بازسازی کرده و خودش ادای حرکاتی که در آن ویدیو انجام می‌شد را درمی آورد.
 
میراث فرهنگی تاجیکستان و ایران
مراسم میراث فرهنگی تاجیکستان و ایران روزهای پنجشنبه و جمعه در مؤسسه فرهنگی اکو و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.
 
این انشاء عنوان ندارد!
بازل (Basel) یکی ازشهرهای بسیارقدیمی سوئیس است با وسعتی برابر۴۱ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی ۱۸۰ هزارنفری این شهر که در همسایگی فرانسه و آلمان قراردارد، توسط رود همیشه پرآب و خروشان راین به دوقسمت تفسیم می‌شود.
 
همسر بهرام رادان تصویری از دوران بارداری خود منتشر کرد
همسر بهرام رادان در دوران بارداری عکسی از خود منتشر کرده است که مورد توجه ویژه کاربران قرار گرفته است.
 
همۀ پول تبلیغ کوروش کمپانی را برگشت دادم(فیلم)
الهام حمیدی: همۀ پول تبلیغ کوروش کمپانی را به حساب اعلامی مراجع قضایی برگشت دادم.
 
پروفسور امین و انجمن پادشاهی فلسفه در گلاسگو
انجمن پادشاهی فلسفه گلاسگو، به سال ۱۸۰۲ میلادی (دقیقاً ۲۲۲ سال پیش) تأسیس شده و همچنان در زمینه‌های مختلف اندیشگی و ربط انسان و جهان فعال است.
 
یکی از بهترین ویژگی‌‌های صنعت گردشگری این است که انحصار نمی‌‌شناسد
بی‌تردید ایران به لحاظ پتانسیل گسترده‌ای که در عرصه گردشگری دارد، همواره مورد توجه بوده است، با این‌همه تاکنون آنگونه که شایسته و سزاوار است، صنعت گردشگری ایران نتوانسته جایگاه واقعی خود را به‌دست آورد.
 
پرچم ایران؛ از هخامنشیان تا انقلاب اسلامی
تاریخچه پرچم ایران یکی از جذابترین سندهای تاریخی کشور عزیزمان که سیر تحولی و پر فراز و نشیبی داشته است. در طول تاریخ و با روی کار آمدن هر حکومت در این کشور، پرچمی جدید و متفاوت از پرچم قبلی پدید آمد. شاید تصور ذهنی عموم مردم بر این اساس که پرچم شیر و خورشید قدیمیترین پرچم سرزمین ماست. اما باید بگویم که این طرز تفکر و ذهنیت کاملاً اشتباه و پرچم ایران یک تاریخ طولانی و متفاوتی داشته است. در این مقاله سعی شده که تاریخچه جذاب پرچم کشورمان را به طور کامل مرور کنیم. مقاله پرچم ایران؛ از هخامنشیان تا ا...
 
آخرین جزئیات لغو حج عمره
البته سازمان حج و زیارت تلویحا اعلام کرده که لغو عمره موقت و با توجه به صحبت‌های وزرای خارجه دو کشور ایران و عربستان هنوز امیدشان برای سرگیری سفر عمره قطع نشده است و اگر بنا بر بازگرداندن پول عمره‌گزاران گذاشده شده برای تصمیم‌گیری راحت مسافران و احترام به آنهاست.
 
جشنواره هفته فیلم کوتاه آلمان میزبان «مارال» شد
فیلم کوتاه مارال تنها فیلم ایرانی است که در بخش رقابت بین‌المللی این جشنواره حضور خواهد داشت.
 
طنز روز؛ دعای تحویل سال رئیس سینما
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر دعای تحویل سال خواند آن هم با اشتباهات زیاد....جراید
 
نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع ۱۴۰۳ تعیین شد
نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع سال آینده حدود ۳۹۰۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.
 
پنج مشخصه جهانی‌شدن چینی
کتاب وقتی چین بر جهان حکم می‌راند: پایان دنیای غرب و زایش نظم نوین جهانی نتیجهٔ پروژۀ مطالعاتی دو دهه‌ای مارتین ژاک بر روی خیزشِ شرق آسیا با مرکزیت چین است.
 
فریدون دادگر و ایران‌ساز، به اعدام «نه» گفت
مؤسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم به مدیریت دکتر محمد رسولی، شاهنامه‌شناس شناخته‌شده، پنج‌شنبه بیست و ششم بهمن ۱۴۰۲ نشست بررسی تخصصی شاهنامه با موضوع «برآمدن فریدون» را در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار کرد.
 
نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر لکی واته
نخستین جشنواره‌ی منطقه‌ای شعر لکی "واته" بعد از انتشار فراخوان و ارسال صدها اثر از شاعران لک زبان سراسر ایران، به روزهای پایانی و مراسم اختتامیه‌ی خود نزدیک شد.
 
الهام حمیدی بابت تبلیغ برای شرکت کوروش کمپانی عذرخواهی کرد
الهام حمیدی بابت تبلیغ شرکت کوروش کمپانی از مردم ایران عذرخواهی کرده و تاکید کرد که فریب خورده است.
 
جزئیات جدید از فراخوان حج
سازمان حج و زیارت اولویت‌های دیگری را برای ثبت‌نام حج تمتع فراخواند.
 
معرفی غرفه خوزستان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی، با حضور نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از ۱۱ کشور جهان امروز به کار خود پایان داد.
 
با نوشتن «صدای» منحصر به فرد خودمان را کشف کنیم
اگر یاد بگیریم بازی طبیعی موزون میان دو نیم‌کره‌ی مغز را سد نکنیم و بگذاریم این بازی آزادانه اتفاق بیفتد، می‌توانیم طبیعی‌تر و راحت‌تر بنویسیم.
 
به یاد امام موسی صدر
امام موسی صدر یکی از نوادر ایران و از مفاخر جهان اسلام بود که من سعادت دیدار او را در بیروت در مجلس اعلای شیعیان داشتم.
 
نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران افتتاح شد
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با حضور علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور، سفرای کشورهای خارجی و جمعی از مدیران داخلی و خارجی به صورت رسمی گشایش یافت.
 
خراسان باستان جایگاه افیون نیست
نقاشی "مقام افیون" اثر هنرمند افغان، فریدالله ادیب آیین، نمایانگر یک سبک هنری نوین و انتقادی است این اثر با بهره‌گیری از نمادها و عناصر هنری، پیام‌های مهمی درباره مواد مخدر و ارتباط آنها با جوامع را ارائه می‌دهد.
 
حکم متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی صادر شد
متهم ردیف اول قتل داریوش مهرجویی، علاوه بر قصاص نفس، در مورد سایر جرایم ارتکابی همزمان با قتل از قبیل «سرقت» به بیست سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شد؛ همچنین بابت جرایم قبل از ارتکاب قتل، که ناظر بر یک هفته قبل از این اقدام است از جمله به اتهام «ورود به منزل به صورت غیرقانونی» و «تهدید با چاقو» مجموعا به هشت سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده است که البته طبق مقررات در مجازات‌های تعزیری، مجازات اشد قابل اجرا خواهد بود.
 
مراسم اختتامیه؛ برگزیدگان جشنواره فیلم فجر  معرفی شدند
روز دوشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید تا این دوره هم با فراز و فرودهای خود به اتمام برسد.
 
حضور ۱۱ کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با حضور ۱۱ کشور خارجی برگزار می‌شود.»
 
انسان‌رسانه‌ها در عصر نوین رسانه
نشست خبری و رونمایی از پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران امروز برگزار شد.
 
گردشگران دره ساسانی «تنگ جیز» دشت خشت کازرون
با سرازیر شدن گردشگران به « تنگ جیز» جای خوشگذرانی شاهزاده های ساسانی در دشت خشت کازرون استان پارس، جا دارد میراث فرهنگی، شهرداری کُنارتخته و شهرداری خشت نکته هایی را یادآور شوند و در رسانه ها بازتاب دهند تا این برجا مانده های نیاکانی آسیب نبینند.
 
تعاونی غذای محلی در مشهد ایجاد می‌شود
در گرامیداشت بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) جلسه‌ای سرشار از مهربانی با همت خادمیاران کتاب آستان قدس رضوی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در مشهد، خیابان رسالت ۱۶۴ برگزار شد.
 
تام هنکس طرفدار اتومبیل های مقرون به صرفه
تام هنکس، برنده اسکار بسیار دوست داشتنی که دارایی خالص او ۳۱۵ میلیون پوندی تخمین زده شده است هنوز هم طرفدار اتومبیل های مقرون به صرفه است.
 
نامه اعتراضی راهنمایان گردشگری ایران به رییس‌جمهور
رییس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران نامه اعتراضی به رییس‌جمهور ارسال کرد.
 
خرید بلیط جشنواره فجر: نکات ضروری قبل از نهایی کردن خرید
خرید بلیت جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲، به شما فرصتی برای تماشای آثار هنرمندان و سینماگران ایرانی در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را می‌دهد. این جشنواره که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رخدادهای هنری سینمای ایران شناخته می‌شود، با ارائه بسته‌های بلیت از طریق پیش فروش، به مخاطبان فرصتی را می‌دهد تا در زمان معینی، بلیت‌های خود را تهیه کرده و فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند.
 
نشر ثالث شعبه کریمخان پلمپ شد
مجموعه فرهنگی نشر ثالث (شعبه کریمخان) به دستور اداره اماکن پلمپ شد.
 
به‌یاد و خاطره ماندگار ایرج جمشیدی
عصر روز گذشته، مراسمی برای جاودان‌یاد ایرج جمشیدی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در مسجد نور تهران برگزار شد.
 
نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه
فراخوان ثبت‌نام شرکت‌های خلاق، فناور و دانش‌بنیان حوزه رسانه اعلام شد.
 
پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران
پس از پایان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و بعد از یک وقفه چهارساله، پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در تهران برگزار می‌شود.
 
بستری شدن امیر تتلو در بخش اعصاب و روان؟
خبر بستری شدن امیر تتلو در بخش اعصاب و روان بیمارستان امین آباد رازی تکذیب شد.
 
اعتراض کاخ سفید در پی جعل تصاویر جنسی تیلور سوئیفت
در چند روز اخیر، سرتاسر رسانه‌های اجتماعی از تصاویر غیراخلاقی تیلور سوئیفت با محتوای جنسی پر شد؛ از جمله تصویری که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تا پیش از تعلیق حساب منتشر کننده آن، بیش از ۴۷ میلیون بار بازدیده خورده بود، ۲۴ هزار بار بازنشر شده بود و صدها هزار لایک دریافت کرده بود.
 
معرفی محبوب ‌ترین سازهای جهان
از پیر استاد تار نوازی پرسیدم چرا می‌نوازی؟ مقدارکی زخمه زد و گفت این من نیستم که تار را می‌نوازم، تار است که روح مرا می‌نوازد.
فرقی نمی‌کند که تمام عمرتان ساز زده باشید یا به تازگی ساز زدن را یاد گرفته باشید، حتماً می‌دانید داشتن مهارت در نواختن یک ساز چقدر می‌تواند ارزشمند باشد. نواختن ساز، درهای مختلفی را به روی زندگی شما باز می‌کند. چه درهای موسیقایی و چه درهای اجتماعی.
 
ایرج جمشیدی و راه پرفراز و نشیب او
ایرج جمشیدی )۱۳۲۷ – ۵ بهمن ۱۴۰۲( بی‌تردید یکی از چهره‌های شناخته‌شده عرصه روزنامه‌نگاری ایران بود که سهم به‌سزایی در گسترش فرهنگ و رسانه داشت. او نخستین تجربه روزنامه‌نگاری‌اش را در دهه ۵۰ با «تهران مصور» آغاز کرد و در سال‌های پیش از انقلاب در مجله‌های «جوان»، «زن روز» و همچنین رادیو تهران و تلویزیون ملی ایران فعالیت داشت.
 
مریم بیات، مترجم پیشکسوت از دنیا رفت
کتاب‌های «زنی از مصر» ، «پائولا» ، «خاطرات یک گیشا» ، «مثل آب برای شکلات» ، «کوزت» ، «اسکارلت» ، «یک پیام از مجو گوریه» ، «به یاد یک پرنسس» ، «زندگی در جذبه‌ عشق» و «دایره کامل»از ترجمه‌های منتشرشده مریم بیات هستند.
 
اجرای نمایش‌های آئینی اقوام ایرانی در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۴
بازدیدکنندگان از پاویون کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا، امسال شاهد اجرای رقص های محلی و نمایش‌های آئینی اقوام ایرانی خواهد بود.
 
مسابقه معماری مهرگان رامسر ـ دیسر؛ یک رویداد فرهنگی
مسابقه معماری دهکده مسکونی - تفریحی دیسر با دعوت از ۷ گروه معمار جوان و خلاق کشورمان، در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه سال جاری در رامسر برگزار شد.
 
ببینید| کشف ۲۳ محوطه با قدمت ۴ هزار سال
در بررسی میدانی، ۲۳ محوطه و تپه در دو سوی خط راه‌آهن شناسایی شد که بیشتر آن‌ها به اواخر دوره چهارم شهر سوخته مربوط بوده و قدمت تاریخی آن‌ها در حدود دو هزار و ۴۰۰ تا دو هزار و سیصد سال پیش از میلاد مسیح (حدود چهار هزار و ۳۰۰ تا چهار هزار و ۴۰۰ سال) است.»
 
استایل جدید بازیگر سریال آوای باران +عکس
تیپ خاص و شیک او در این عکس مورد توجه قرار گرفت سپیده خداوردی بازیگر و نوازندهٔ ۴۲ ساله ایرانی است.
 
جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگ
اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگ روز گذشته ۳۰ دی‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و تعداد قابل توجهی از بزرگان فرهنگ و هنر برگزار شد و به برگزیدگان این حوزه لوح تقدیر و جایزه‌ای به رسم یادبود تقدیم شد.
 
ناله مرغ اسیر این‌ همه بهر وطن است
در میان شعرای شهیر و آزادی‌خواه این مُلک، عارف قزوینی نامی یگانه است. هرچند سالروز درگذشت عارف در تواریخ ادبی، دوم بهمن قید شده، اما از آنجایی که درگذشت او در شب دوشنبه دوم بهمن‌ماه روی داده است، برخی مورخان تاریخ مرگ او را یکم بهمن‌ماه ۱۳۱۲ آورده‌اند.
 
بازسازی فرهنگی و بازگشت به هویت اصیل و راستین ملی
بیست و چهارمین نشست شاهنامه‌پژوهی تخصصی با حضور دکتر محمد رسولی، شاهنامه‌شناس نواندیش، عصر پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ در تالار سعدی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
 
دلنوشته متفاوت نیوشا ضیغمی از تنهایی
نیوشا ضیغمی متاهل است و با آرش پولادخان (تاجر نقره) در آبان سال ۱۳۸۹ ازدواج کرده و یک دختر به نام لنا دارد که در اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به دنیا آمده است.
 
فرصتی برای پژوهشگران و فعالان گردشگری
معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رییس شورای سیاست‌گذاری همایش ملی گردشگری سلامت گفت: «کلیه پژوهشگران و فعالان حوزه گردشگری سلامت کشور می‌توانند با ارائه مقالات و نیز بهره‌مندی از آخرین نتایج تحقیقات صورت گرفته، از فرصت برگزاری همایش ملی گردشگری در بازه زمانی ۲ الی ۴ اسفندماه سال جاری، به منظور رونق کسب‌وکارهای تخصصی این حوزه بهره‌مند شوند و تا تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه امسال، نسبت به ارسال آثار پژوهشی خود به دبیرخانه این رویداد اقدام کنند.»
 
شاهنامه امین؛ کتابی که باید در خانه هر ایرانی باشد
مجلدات هفتگانه شاهنامه امین توسط فیلسوف و حقوقدان بین‌المللی،ادیب، نویسنده و سخنور متفکر، پروفسور سیدحسن امین به نظم و نثر، سرایش و نگارش شده و شاهنامه تازه ای است که ضمن خلاصه کردن شاهنامه فردوسی، مکمل و متمم شاهنامه فردوسی است که با شیوه‌ای خاص، تحلیل، تفسیر، روزآمد و آماده شده ‌است.
 
وقتی منطق لجستیک نظامی زیبایی بنادر را رقم می‌زند
در دریایی متلاطم و بس ناآرام خبر احداث بنادری نو و چشم‌اندازهای مدرن آن می‌پیچد اما به راستی پیروز ماجرای احداث این آسمانخراشهای رویایی بر سواحل دل‌انگیز کیست.
 
وزیر ارشاد: وجه متقاضیان عمره در صورت درخواست باز می‌گردد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازگشت وجه متقاقیان پول حج عمره خبر داد.
 
فهرست برندگان هفتاد و پنجمین دوره جوایز تلویزیونی امی
سه سریال «جانشینی»، «خرس» و «مشاجره» در شاخه‌های مرتبط خود در بخش سریال‌های درام، کمدی و مینی سریال بیشترین جوایز را به خود اختصاص دادند .
 
پیام پروفسور امین در سوگ فرید جواهرکلام
پروفسور حسن امین فیلسوف، حقوقدان و ایرانشناس، به مناسبت درگذشت فرید جواهرکلام، مترجم و نویسنده پیشکسوت پیام داد.
 
گریم متفاوت مهران غفوریان در فیلم جدیدش  +عکس
«آبی روشن» در بخش سودای سیمرغ چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد و این روزها آخرین مراحل پس‌تولید خود را سپری می‌کند.
 
کریم مجتهدی، استاد فلسفه و نویسنده درگذشت
کریم مجتهدی، استاد پیشکسوت فلسفه صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ دی‌ماه‌) در ۹۳ سالگی درگذشت.
 
دایره‌المعارف‌پژوهی در دایره‌المعارف ایرانشناسی
انجمن ادبی ایران یادگار محمدهاشم میرزا افسر نایب رئیس مجلس شورای ملی در عهد پهلوی اول و محمدعلی ناصح در دوران پهلوی دوم است که اکنون به ریاست پروفسور حسن امین فیلسوف معاصر، حقوقدان بین‌المللی و ایرانشناس و شاعر اداره می‌شود. این انجمن، در سال‌های اخیر افزون بر برگزاری شب‌های شعر به رونمایی و نقد و بررسی کتاب و مجله نیز اهتمام داشته است.
 
اسفندیار ابراهیمی بازیگر و گوینده درگذشت
اسفندیار مجتبی‌زاده ابراهیمی متولد سال ۱۳۳۵ بود که در زمینه بازیگری، مدیریت تولید سینما و دوبله فعالیت داشت.
 
جولیا رابرتز؛ بازیگری که 35 سال برهنه‌ بازی نکرد
«جولیا رابرتز» بازیگر برنده اسکار فاش کرد که در تمام ۳۵ سال تجربه کاری در عرصه فیلم و سینما به انتخاب خودش در صحنه‌های برهنه بازی نکرده است.
 
مؤسسه بزرگمهر حکیم در راستای شناساندن فرهنگ و شکوه ایران قدم برمی‌دارد
مهندس خسرو رفیعی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی فارغ‌التحصیل مکانیک خاک و آبیاری با بیش از چهل سال فعالیت در حوزه روابط‌ عمومی به‌عنوان کارشناس و مدیراز جمله؛ مدیر روابط‌ عمومی سازمان آب تهران، مدیر روابط ‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مدیر روابط‌ عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیر روابط‌ عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیر روابط‌ عمومی بانک پاسارگاد به فعالیت پرداخته است.
 
هرمیداس باوند؛ دیپلماتی عاشق ایران
عصر روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه، به همت پروفسور حسن امین، مراسم بزرگداشتی برای جاودان‌یاد دکتر داود هرمیداس باوند برگزار شد.
 
عکس سنگ مزار بیتا فرهی دوباره نصب شد!
عکس کتیبه مزاربیتا فرهی که طی چند روز گذشته برداشته شده بود دوباره نصب شد.
 
بزرگداشت میرجلال‌الدین کزازی برگزار شد
سه‌شنبه ۱۹ دی ماه مجلس بزرگداشت دکتر میر جلال‌الدین کزازی استاد زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.
 
کاراهای خیرانه سلاطین قاجار در کربلا
ساخت و تزیین اماکن مقدسه عراق از جمله کارهایی بود که حاکمان در طی حکمرانی خود بدان سعی بلیغ داشتند.
 
مقایسه دو سفرنامه ایرانی و اروپایی سده سیزدهم
این نوشتار در صدد است با توجه به دو کتاب مذکور، به بررسی و سپس مقایسه نوع نگرش و نگاه ژوبر و ابوالحسن‌خان ایلچی به سرزمینی که بدان سفر کرده‌اند، بپردازد.
 
دکتر کزازی؛ میر زبان فارسی و فرهنگ ایرانی
آیین نکوداشت دکتر میرجلال‌الدین کزازی؛ چهره ماندگار زبان و ادب فارسی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور جمع زیادی از استادان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.
 
معین می‌تواند برگردد!
این سخنان محمد مهدی اسماعیلی در پی توصیه رئیس قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی به "جذب ایرانیان مهاجر و منتفع‌شدن از سرمایه‌‌گذاری آنها" است.
 
بهترین کتاب تربیت فرزند دختر: معرفی ۱۰ کتاب کودک برتر
انتخاب بهترین کتاب برای تربیت فرزند دختر، نقش مهمی در پرورش خلاقیت و رشد ذهنی آن‌ها دارد. کتاب‌های مناسب، زمینه‌ساز توسعه مهارت‌های زبانی و اجتماعی دختران در رده‌های سنی ۵ تا ۷ و ۱۰ ساله می‌شوند. این کتاب‌ها، با داستان‌ها و محتوای جذاب خود، نه تنها اطلاعات و دانش آن‌ها را افزایش می‌دهند، بلکه به رشد شخصیتی و اعتماد به نفس آن‌ها نیز کمک شایانی می‌کنند. انتخاب درست کتاب‌های تربیتی، گامی مهم در مسیر پرورش فرزندانی خلاق، مستقل و با اعتماد به نفس است.
 
افزایش وزن باورنکردنی احسان علیخانی +عکس
شاهین صمدپور در حساب خود عکسی به اشتراک گذاشت که افزایش وزن شدید احسان علیخانی را نشان می‌دهد.
 
کنسرت یک میلیونی ...
وزیر ارشاد گفت: یک میلیون نفر برای کنسرت ها از خارج به ایران امدند...تا کنون سابقه نداشته است..
 
اکران ناسوخ در انگلستان
فیلم تاریخی «ناسوخ» در چهارمین حضور جهانی خود به سیزدهمین دوره فستیوال فیلم Lift-Off انگلستان راه پیدا کرد.
 
تصاویر جشنواره فیلم گلدن گلوب
فیلم درام «اوپنهایمر» درباره زندگی مخترع بمب اتم به کارگردانی کریستوفر نولان توانست در صدر دریافت کنندگان جوایز جشنواره فیلم گلدن گلوب قرار بگیرد.
 
مظفرالدین‌شاه؛ از فرمان مشروطه تا سینماتوگراف
۱۸ دی‌ماه ۱۲۸۵ مظفرالدین‌شاه، سه ماه پس از شکل‌گیری مجلس شورای ملی و ۱۰ روز پس از امضای قانون مشروطه، به دنبال بیماری در ۵۳ سالگی درگذشت.
 
مارال فرجاد هم مهاجرت کرد؟ + عکس
مارال فرجاد بازیگر معروف با انتشار یک استوری از مهاجرت خود خبر داد.
 
ایران همنشین و یار مهدی اخوان ثالث شد
در زندگی پدرمان زنده‌یاد «مهدی اخوان ثالث» مادرمان «ایران» همان زن بزرگی است که سال‌ها همراه و یاور پدر بود. چراغ خانه ما از وجود «ایران» روشن بود.
 
نگاهی به جلد سوم شاهنامه‌ ‌امین
حسن‌ امین با پیشکش‌ کتابِ به پیشگاهِ «حکیم ابوالقاسم فردوسی» خالقِ شاهنامه فردوسی و اَدای احترام به فیلسوف بزرگ ایرانی ملاصدرا که افتخار ترجمه‌ و شرح «مشاعر» او را داشته، با یک مثنوی زیبا کتابت جلد سوم شاهنامه‌ ‌امین را آغاز می‌کند:
 
حضور هنرمندان در مراسم یادبود مادر علی مصفا (عکس)
امیربانو کریمی، استاد زبان و ادبیات فارسی و همسر مظاهر مصفا در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.
 
مرگ بازیگر معروف و ۲ دختر خردسالش در سانحه هوایی
پلیس سلطنتی سنت وینسنت و گرنادین اعلام کرد که این بازیگر ۵۱ ساله به همراه دو دختر خردسالش و خلبان هواپیما پس از سقوط همگی جان باختند و اجساد آنها از دریا کشف شده است.
 
کودک باهوش از انتشارات دکتر شاکری منتشر شد
هوش مجموعه‌ای از توانمندی‌های هر انسان است که به صورت سازگاری با محیط نمایان می‌شود.
 
یعقوب لیث صفاری؛ نماد اندیشه رهایی
پیش‌همایش یعقوب لیث صفاری توسط موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم به مدیریت دکتر محمد رسولی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
 
پروازها عمره تا ۱۷ دی به تعویق افتاد
سفر کاروان‌های عمره به دلیل صادر نشدن مجوزهای لازم پروازی تا ۱۷ دی‌ماه به تعویق افتاد.
 
هلال احمر: زائران حج واکسن مننژیت تزریق کنند
طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تزریق این واکسن علاوه بر اینکه از بیمار شدن حجاج جلوگیری می‌کند، از انتقال بیماری به خانواده و اطرافیان بعد از بازگشت به کشور هم جلوگیری می‌کند.
 
شمایل روشنفکر تنهای قرن بیستم
نخستین روزهای سال ۱۹۶۰ میلادی، با خبر تصادف دهشتناک یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های سده بیستم میلادی همراه بود.
 
عربستان به پروازهای حج عمره هما مجوز نداد
پروازهای حج عمره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان تعلیق شد.
 
اختصاص دو هزار متر زمین رایگان به تشکل‌های گردشگری
همایش رؤسای انجمن‌های گردشگری استان‌ها با حضور فیروزی‌پور نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین چهار نفر از مدیران کل حوزه گردشگری در هتل باباطاهر تهران تشکیل شد.
 
تیلور سوئیفت رکورد پرفروش‌ترین آلبوم مردان را نیز شکست
به گزارش نشریه آمریکایی بیلبورد، آلبوم «۱۹۸۹؛ نسخه تیلور» با پشت سر گذاشتن یک هفته دیگر رتبه نخست پرفروش‌های هفته، در مجموع ۶۸ هفته صدرنشینی را در کارنامه تیلور سوئیفت ثبت کرد، و او توانست از الویس پریسلی، سلطان راک‌اند‌رول، پیشی بگیرد.
 
گداخت جان که شود کارِ دل تمام و نشد
خیلی جالب است ماجرای این مملکت و منحصر به فرد بودن روند امور که هر نشدی می‌تواند شد شود! و هر شدی نشد! بالاخره ما حریف شهردار گرگان و از همه مهمتر و قاعدتاً یار و غار هنرمندان یعنی اداره ارشاد گرگان و خانم مدیره استان گلستان نشدیم و صورت‌جلسه امضاشده توسط نمایندگان شهرداری و شورای شهر و ارشاد و کارشناسان و بنده حقیر عملاً منتفی شد و انگار نه انگار که نگاری داشتیم ؟!
 
مراسم رونمایی از کتاب اول مکران
دبیر شورای توسعه سواحل مکران از برگزاری مراسم رونمایی کتاب اول مکران (کلان پروژه بام) خبر داد
 
رویدادی مهم در راستای معرفی آثار تاریخی ایران‌زمین
روز گذشته نشست خبری نمایشگاه گروهی «۵۴ کاروانسرای جهانی ایران» با حضور مریم دل‌افکن، کیوریتور و مؤسس خانه هنر دل‌افکن و اصحاب رسانه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.
 
چهره جدید شهاب حسینی  +عکس
تصاویری جدید از شهاب حسینی در مراسم نقد و بررسی فیلم سینمایی «مقیمان ناکجا» منتشر شد.
 
امیربانو کریمی مادر بازیگر معروف درگذشت
امیربانو کریمی، استاد زبان و ادبیات فارسی، همسر مظاهر مصفا و مادر علی مصفا بازیگر معروف سینمای ایران، در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.
 
تجلیل از دکتر رواقی؛ استاد پیشکسوت ادبیات
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای استاد دکتر علی رواقی استاد پیشکسوت زبان و ادب فارسی و شاهنامه‌پژوه، امروز یکشنبه دهم دی ماه ساعت ۱۵ مجلس بزرگداشت برگزار می‌کند.
 
دانلود و تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا در هر زمان و مکان
در دنیای پرسرعت امروزی، که هر فرد به سرعت درگیر روزمرگی و تعهدات کاری خودش می شود، لحظاتی از آرامش و سرگرمی در کنار دوستان و خانواده بسیار ارزشمندند. تماشای فیلم و سریال به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های تفریحی امروزه، فرصتی است تا افراد در کنار یکدیگر، داستان های جذاب سینما و تلویزیون را تجربه کنند و لحظات شادی را به اشتراک بگذارند.
 
شاهنامه اخلاقی‌ترین کتاب دنیاست
عصر روز پنجشنبه نشست فرهنگی مهرگان طبق روال هر ماه برگزار و در این نشست دکتر محمد رسولی، شاهنامه‌شناس و پژوهشگر تاریخ برای حاضران از «فلسفه اخلاق در شاهنامه» گفت.
 
تعطیلی روز بعد از شب یلدا
رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی ـ در همایش «یلدا در آیینه فرهنگ و تمدن کهن ایران»، که به‌ مناسبت نخستین سال ثبت جهانی این عنصر میراث ناملموس از سوی پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران و کانون فرهنگی هنری دایا و نگارخانه آپامه برگزار شد پیشنهاد تعطیلی روز بعد از شب یلدا و یا دست‌کم دیرتر شروع شدن وقت اداری را مطرح کرد.
 
ادعای جنجالی موسسه کنکور الف مشاور برای قبولی در پزشکی
چگونه در پزشکی قبول شویم؟ دغدغه تقریبا تمامی داوطلبان کنکور تجربی قبولی در پزشکی و بهترین دانشگاه‌های کشور است. اما چطور از بین این همه داوطلب تنها عده‌ی معدودی به هدف خودشان می‌رسند؟ قبولی در پزشکی با اصول و تکنیک‌های خاصی امکان‌پذیر است که ما در ادامه به معرفی تمامی تکنیک‌های قبولی در رشته پزشکی خواهیم پرداخت. تا آخر این مطلب با ما همراه شوید.
 
انتخاب ۱۵ فیلم  به عنوان نامزدهای اولیه اسکار
آکادمی اسکار از میان ۸۸ فیلمی که در نهایت واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی شدند، ۱۵ فیلم را به عنوان نامزدهای اولیه (فهرست کوتاه) انتخاب کرد که شامل ۹ فیلم اروپایی، سه اثر مستند و نمایندگانی از سینمای لاتین، آسیا و آفریقا خواهد بود.
 
اعلام هزینه «حج عمره» برای کودکان
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که کاروان ۴۲٠ میلیون ریالی برای عمره در نظر بگیریم هزینه‌ عمره برای کودکان زیر ۲ سال، ۴٢ میلیون ریال و برای کودکان ۲ الی ۱۲ ساله ٣١۵ میلیون ریال است.
 
برنده اسکار فیلم «انگل» خودکشی کرد؟
یونهاپ به نقل از پلیس گفته بود که جسد لی بازیگر فیلم «انگل» در یک خودروی پارک شده در سئول پیدا شد در حالی که یکی از نزدیکان وی به پلیس گفته بود که این بازیگر خانه را ترک کرده و ظاهرا یادداشتی مبنی بر خودکشی به جا گذاشته بود.
 
شکل‌گیری و پیشینه نقاشی «صف سلام»
نشست تخصصی نگاهی به چگونگی شکل گیری و پیشینه نقاشی «صف سلام» فتحعلی شاه قاجار، امروز چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ در تالار آبی مجموعه نیاوران برگزار می شود.
 
ارابه مرگ می‌سازین؟ افتخار هم می‌کنید؟
هانیه توسلی بازیگر سینما در اینستاگرام خود از جانباختن ملیکا محمدی در تصادف رانندگی انتقاد کرد.
 
۲ روز در هفته بلیت سینماها نیم بها شد
مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی عنوان کرد: در جهت ایجاد شرایط عادلانه فرهنگی برای عموم مخاطبان سینما، قیمت بلیت در روزهای میانی هفته یعنی دوشنبه و سه شنبه هر هفته نیم بها خواهد شد.
 
خلاقیت با کاغذ
کاربرد کاغذ در هنرهای تزئینی
 
از عروج مولانا تا میلاد مسیح
کریسمس در ۲۵ دسامبر به‌عنوان روز میلاد حضرت عیسی در جهان جشن گرفته می‌شود که از جهت تاریخی به جشن زایش ایزد مهر یعنی یلدا تقارب محتوایی و زمانی بسیار دارد. یک هفته پیش از آن نیز در ۱۷ دسامبر جشن پرواز مولانا در قونیه برگزار می‌شود.
 
انتقاد الهام چرخنده از مواجهه تند با هنرمندان/ چرا لقب هنرمند ارزشی به من می دهید!
چرا باید به من لقب هنرمند ارزشی بدهند؟ من هیچی نیستم. همین باعث می شود به من بگویند هنرمند حکومتی. حرف های من وایرال خور است. مهم نیست. من نه در فضای مجازی هستم نه فرصتش را دارم. همه این مسائل می‌شود اندوخته من برای حضرت زهرا(س).
 
استفاده از آهنگ ایرانی در فیلم هندی حیوان
ترانه«جمال جمالو» با نام اصلی «آهای سیاه زنگی» یک ترانه محلی بندری است که اجراهای مختلفی از آن منتشر شده است.
 
رادیو آوا «سراسیمه» می‌دود!
با رفیقی از دوران مدرسه‌ام در اتوبانی به مقصدی می‌رفتیم. رفیقی که تمام دوران کودکی و مدرسه‌ام را با او گذرانده بودم، در شادی‌ها و غم‌ها، شکست‌ها و موفقیت‌ها به‌ویژه زمانی که روزهای انقلاب پیش روی ما بود. هر دو علاقمند بودیم به موسیقی سنتی و اصیل...
 
زمان انتشار فصل سوم زخم کاری مشخص شد
بنابراین با اعلام کامبیز دیرباز، بعد از پایان فصل دوم سریال، زخم کاری تمام نخواهد شد و بلافاصله فصل سوم آن پخش خواهد شد.
 
خاکسپاری صدای ماندگار کشور در سکوت
مراسم خاکسپاری ناصر طهماسب امروز صبح، شنبه دوم دی ماه در بهشت زهرا(س) در قطعه خانوادگی انجام شد.
 
ناصر زینلی، خواننده پاپ بستری شد
«ناصر زینلی» خواننده محبوب پاپ در بیمارستان بستری شد.
 
نمایش آثار گنجینه کاخ نیاوران به مناسبت یلدا
به مناسبت شب چله، مجموعه‌ای از آثار گنجینه کاخ موزه اختصاصی نیاوران در قالب چیدمان کرسی و سفره یلدا در معرض نمایش قرار گرفت.
 
تلنگری فیلسوفانه درباره یلدا و کریسمس
جشن یلدا (میلاد مهر/ مهرزاد) در حوزه فرهنگی ایران بزرگ و چند روز پس از آن، کریسمس (میلاد مسیح) را در فرهنگ غرب، در تقویم داریم.
 
ایرانیان؛ ملتی متحد در بزنگاه‌های تاریخی
عصر روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ با حضور استاد دکتر محمد رسولی نشست تخصصی شاهنامه پژوهی برگزار شد.
 
چاپ کتاب محمود دهقانی"کُنارتخته و میراث تنگ جیز ساسانیان"
کتاب"کُنارتخته و میراث تنگ جیز ساسانیان دشت خشت کازرون" نوشته ی دکتر محمود دهقانی در گستره ی تاریخ معماری و آثار باستانی به چاپ رسید.
 
رها فلاحی؛ شاعر خردسال بروجردی
شاعر خردسال، "رها فلاحی" در ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۶ خورشیدی در شهر زیبای بروجرد دیده به جهان گشود.
 
اصفهان؛ شهر کودکان لهستانی
به مناسبت هشتادمین سالگرد ورود پناهندگان لهستانی به ایران در سال‌های ۱۹۴۲- ۱۹۴۵، کتاب «اصفهان شهر کودکان لهستانی» معرفی شد.
 
مهاجرت مرمت‌کاران فرش دستباف ایرانی
با توجه به تداوم مهاجرت استادکاران مرمت فرش دستباف به کشورهای همسایه، وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری، خواستار اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی شده است.
 
حکایت فرهگستان و شب یلدا
نمی دانم چرا این ملت قدر شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرهنگستان زبان فارسی خود را نمی داند...
 
بندبازی در شعر کلاسیک ایران
مردد نگاه داشتنِ خواننده یکی از هنرهای پنهان در غزل‌های سعدی و کلا رویکردی ظریف در غزل‌های عاشقانه شاعران قدیم است. در این سبک، به‌‌روشنی نامى از علاقه الهی یا معشوق مادی برده نمی‌شود و خواننده نمی‌تواند به قطعیت دریابد که معشوقِ موردنظرِ شاعر کیست.
 
مجله تیزهوش ۳۲ با مطالب ویژه شب یلدا منتشر شد
سی و دومین مجله تیزهوش با مدیر مسئولی دکتر مهدی شاکری (شاگردی) منتشر شد.
 
خبر درگذشت جمشید هاشم پور تکذیب شد
موسسه هنرمندان پیشکسوت خبر درگذشت جمشید هاشم پور را تکذیب کرد.
 
نصیحت شب یلدا
ظریفی به مناسبت شب یلدا ضمن التماس دعا مصرانه از هموطنان خواسته است که نصایح گرانقدرش را اویزه گوش قرار دهند و در اسرع وقت به ان عمل کنند که فردا دیر است و پشیمانی سودی ندارد..
 
غذا‌های ایرانی مخصوص شب یلدا
در غذا‌های شب یلدا، محصولات پاییزی، چون انار، چغندر و کدوحلوایی نقش اساسی دارند و انواع مغز و دانه و آجیل نیز خوراکی‌های این شب را زیبا و مغذی می‌کنند.
 
گروه برای مراسم ترحیم
برگزاری مراسم ترحیم از جمله خاکسپاری ، شام غریبان، سوم ، چهلم ، سالگرد و … از جمله رسوماتی است که در کشور ما در صورت از دست دادن شخصی انجام میشود.
 
واکنش هانیه توسلی به بازگشت تهیه کننده شهرزاد
محمد امامی (تهیه کننده و سرمایه گذار سینمایی مجرم و متهم به فسادهای اقتصادی) قرار است با یک پلتفرم نمایشی با نام «شیدا» به صحنه سینما بازگردد.
 
در رثای شاعری پارسی‌گوی، توانا و نیک‌سرشت
پروفسور حسن امین، فیلسوف، حقوقدان، شاعر و رئیس انجمن ادبی ایران در پیامی درگذشت استاد نظمی تبریزی، شاعر معروف آذربایجان را تسلیت گفت.
 
ادعای عجیب خواهر تتلو
نسیم مقصودلو، که بارها از خوشبینی برای آینده تتلو گفته پنجشنبه ۲۳ آذر در یک استوری عجیب مدعی شد به امید برگزاری کنسرت تتلو است.
 
آنتونیو نگری؛ نماد نسلی معترض و طغیان‌گر
آنتونیو نگری، فیلسوف و جامعه‌شناس نام‌آور ایتالیایی در نود سالگی در پاریس در گذشت.
 
ثبت فیلم «تنها در خانه» در فهرست ملی آمریکا
«تنها در خانه» محصول سال ۱۹۹۰ به کارگردانی کریس کلمبوس و نویسندگی جان هیوز است و مکالی کالکین، جو پشی، دنیل استرن، جان هرد و کاترین اوهارا بازیگران این فیلم هستند.
 
علی نظمی شاعر پیشکسوت درگذشت
علی نظمی تبریزی، شاعر و از دوستان شهریار در ۹۶ سالگی درگذشت.
 
تصاویر جدید از چهره پر از عمل بهنوش بختیاری
بهنوش بختیاری چهره جدید خود که پر از عمل و جراحی زیبایی می‌باشد را منتشر کرد.
 
تزریق داروی افسردگی؛ دلیل مرگ بازیگر سریال «فرندز»
سخنگوی پزشکی قانونی لس آنجلس روز جمعه علت درگذشت «متیو پری» بازیگر سریال «فرندز» را «اثرات شدید کتامین» اعلام کرد.
 
چهره‌های هنجارشکن فتنه ۱۴۰۱ به شرط پشیمانی می‌توانند به رسانه ملی بازگردند!
فروغی : «ممکن است با برخی سلبریتی‌ها اختلاف سلیقه داشته باشیم، اما دشمن ما نیستند و آغوش صدا و سیما برای تمام هنرمندانی که می‌خواهند برای نظام کار کنند باز است.»
 
شیمی کنکور آسان است
شیمی کنکور آسان است را یکی از بهترین اساتید کنکوری کشور بنام استاد عارف ربیعیان با سبکی نوین تدریس نموده اند که تستهای ایشان تطابقی ۹۰ درصدی را با کنکور داشته است.
 
بهنوش بختیاری از پرسپولیس حمایت کرد +عکس
بهنوش بختیاری در آستانه دربی پوستری از پرسپولیس منتشر کرد.
 
علت بازگشت تتلو به ایران
امیر تتلو با خواسته خودش به ایران برگشت تتلو پای قرارداد ۵۰۰ هزار یورویی را امضا کرده بود، اما به دلیل مشکلات وجود آمده، برنامه‌ها به تعلیق درآمد.
 
رضا رشیدپور آرایشگر اختصاصی دارد؟ + عکس
رضا رشیدپور به حواشی مربوط به آرایشگر اختصاصی در توییتی واکنش نشان داد.
 
کوروش؛ پایه‌گذار حقوق انسان
سازمان ملل متحد در ۱۳۲۴ با مشارکت دولت ایران (با نمایندگی منصورالسلطنه عدل حقوقدان ایرانی در راس هیأتی دانا و فرهیخته) تأسیس شد.
 
نمایشگاه انسانیت، همبستگی، یک سیاره افتتاح شد
نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» با حضور استفان پریزنر، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در محل کاخ نیاوران افتتاح شد.
 
دلنوشته غم‌انگیز دختر داریوش مهرجویی + عکس
۱۷ آذر زادروز داریوش مهرجویی است.دخترش مونا مهرجویی متنی را برای تولد این بزرگ مرد سینمای ایران منتشر کرد.
 
همه چیز راجع به آزمون آیلتس در ایران !
آزمون آیلتس یک سیستم بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی است که برای آموزش، مهاجرت و... در چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه برگزار می‌شود.
 
دانلود ویلای ساحلی | دانلود فیلم هتل | دانلود فیلم فسیل
شاید در یکی دو دهه اخیر این جمله را شنیده باشید که حضور رضا عطاران تضمین فروش هر فیلم سینمایی است. به نظر می رسد که عوامل سازنده فیلم ویلای ساحلی نیز این نکته را دریافته و یک بار دیگر به سراغ این تکنیک رفته اند ولی در کنار عطاران، پژمان جمشیدی را هم گذاشته اند تا احتمال موفقیت این فیلم با حضور این زوج کمدین پرطرفدار بیشتر از پیش شود. حتی کستینگ خوب این فیلم به همین جا نیز ختم نمی شود و در کنار این دو هدیه تهرانی نیز حضور دارد. کسی که این اواخر بسیار کم کار تر شده است و به هر پروژه ای بله نمی گوی...
 
تصاویر جدید  از فصل پنجم «نون‌ خ»
در فصل پنجم « نون‌ خ » مردم سیستان و بلوچستان و بعد از آن کردستان و کرمان هم میزبان گروه تولید این سریال خواهند بود.
 
تیلور سوئیفت شخصیت سال مجله تایم شد
تیلور سوئیفت خواننده آمریکایی، پوتین، شی جین پینگ و باربی را شکست داد و به عنوان شخصیت سال 2023 TIME انتخاب شد.
 
جشنواره فیلم «دریای سرخ» افتتاح شد
مراسم افتتاحیه در شهر جده چهره‌هایی مانند جانی دپ، ویل اسمیت، شارون استون، باز لورمن، و رانویر سینگ روی فرش قرمز حاضر شدند و به ابراز احساسات طرفداران خود پاسخ دادند.
 
More than a decade of art and filmmaking with Asghar Abbasi
Asghar Abbasi was born on December 1, 1980 in Yazd province, graduated from the Iranian Youth Cinema Association and graduated with a master's degree in cinema directing from Nowshahr University of Art and Architecture.
 
نگاهی گذرا به کارنامه‌ی سینمایی اصغر عباسی
اصغر عباسی متولد دهم آذر ۱۳۵۹ در استان یزد، فارغ‌ التحصیل انجمن سینمای جوانان ایران و فارغ‌ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و‌ معماری نوشهر است
 
تصاویر تتلو در بازداشتگاه
دادستان استانبول امروز درباره تعداد روز بازداشت تتلو رای خواهد داد و او هم اینک در بازداشتگاه است.
 
شاهرخ شاهید، خواننده قدیمی پیش از انقلاب درگذشت
حساب کاربری اینستاگرام منسوب به این هنرمند بامداد یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ اعلام کرد شاهرخ بر اثر بیماری درگذشت.
 
فوری | پلیس ترکیه تتلو را بازداشت کرد
علت این شکایت فحاشی به کارکنان کنسولگری ایران عنوان شده است.
 
حضور جانی دپ و ویل اسمیت  روی فرش قرمز عربستان
ویل اسمیت، جانی دپ، شارون استون و رانویر سینگ از چهره‌های حاضر در جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان هستند.
 
بزرگانی که در راه ناهموار ادب و فرهنگ قدم برمی‌دارند
روز سه‌شنبه هفتم آذرماه همزمان با هفتاد و پنجمین سالروز تولد پروفسور حسن امین، فیلسوف، حقوقدان و ایرانشناس، از سوی نهادهای علمی و فرهنگی کشور از این چهره پرتلاش فرهنگی در تالار فردوسی اندیشکده علوم انسانی تقدیر شد.
 
چهره جدید پژمان جمشیدی
استایل جدید پژمان جمشیدی با موهای رنگ شده که مربوط به گریم او برای فیلم تگزاس ۲ است پربازدید شده است.
 
مجسمه یعقوب لیث صفاری نصب شد
خبر خوش اینکه بعد از نیم قرن دیروز مجسمه سفارش داده شده یعقوب لیث صفاری در کنار آرامگاه یعقوب نصب شد.
 
آئین بزرگداشت زادروز محمدرضا لطفی
فاضل جمشیدی، خواننده و فعال فرهنگی از برگزاری آئین بزرگداشت زادروز محمدرضا لطفی در تاریخ ۱۷ دی‌ماه امسال خبر داد.
 
یادواره یکصدمین زاد روز جلال آل‌احمد
گردهمایی ادبی دوستداران سیمین و جلال با عنوان «جلال آل‌احمد و ادب فارسی»، به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد وی، در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.
 
« قبلی صفحه ۱ از ۶ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ بعدی »