صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۶
کد خبر: 18657
گزارشگر: 464
۶۸۴
۰
۰
۲
در تالار آبی مجموعه نیاوران

شکل‌گیری و پیشینه نقاشی «صف سلام»

شکل‌گیری و پیشینه نقاشی «صف سلام»
نشست تخصصی نگاهی به چگونگی شکل گیری و پیشینه نقاشی «صف سلام» فتحعلی شاه قاجار، امروز چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ در تالار آبی مجموعه نیاوران برگزار می شود.

به گزارش آسیانیوز به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، دکتر علی‌اصغر میرزایی مهر و کیانوش معتقدی سخنرانان این نشست هستند.

همچنین همزمان با این نشست تابلو «صف سلام» محفوظ در گنجینه کاخ موزه صاحبقرانیه در معرض دید قرار می‌گیرد. تابلوی «صف ‏سلام» از آثار مهم عبدالله‌خان است. این تابلوها در ابعاد 258*289 سانتیمتر هستند که در هرکدام رجال و شاهزادگان قاجار به ترتیب در سه ردیف نقش شده‏اند. هر ساله در دربار قاجار به مناسب ت‏های مختلف، مراسم سلام خاص (که در آن شاهزادگان و صاحب‏منصبان حضور داشتند) و مراسم سلام عام (که به‌طور عموم برگزار می‏شد) انجام می‌شد.

گفتنی است علاقه‌مندان جهت شرکت در این نشست می‌توانند ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و شرکت عموم در این رویداد آزاد و رایگان است.

نقاشی «صف سلام»

https://www.asianews.ir/u/dJ6
اخبار مرتبط
به مناسبت شب چله، مجموعه‌ای از آثار گنجینه کاخ موزه اختصاصی نیاوران در قالب چیدمان کرسی و سفره یلدا در معرض نمایش قرار گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید