صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۴
کد خبر: 13818
گزارشگر: 213
۲۲۷۶۹۶
۳۵
۲۹
۴۴
طرح فروش فوق‌العاده خودرو

تمدید مهلت ثبت نام ایران خودرو در فروش بدون قرعه کشی/اطلاعیه

تمدید مهلت ثبت نام ایران خودرو در فروش بدون قرعه کشی/اطلاعیه
طرح جدید فروش خودرو که از آن به عنوان «بزرگترین طرح فروش خودرو» یاد می‌شود، قرار است از امروز شنبه؛ ۲۰ اسفند آغاز ‌شود.

به گزارش آسیانیوز، طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو بدون انجام قرعه‌کشی، جدیدترین طرح فروش خودروست که قرار است از امروز آغاز شود.

طرحی که البته مشخص نیست بر اساس ظرفیت تولید ایران‌خودرو طراحی شده یا در جهت جمع‌آوری نقدینگی مردم در پایان سال! اجرای این شیوه جدید البته به صحنه کشمکش سخنگوی وزارت صمت با شرکت ایران‌خودرو هم بدل شد تا در نهایت ایران‌خودرو با صدور اطلاعیه‌ای بر تعهد خود نسبت به اجرای این طرح تاکید کند.

طرح جدید فروش خودرو که از آن به عنوان «بزرگترین طرح فروش خودرو» یاد می‌شود، قرار است از امروز (شنبه ۲۰ اسفند) آغاز ‌شود. بر این اساس متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه تا سه‌شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن مسدود کنند.

به نقل از تجارت نیوز، وزارت صمت طی دو روز گذشته هیاهوی زیادی درباره خلف وعده ایران‌خودرو در اجرای این طرح به راه انداخته بود.

امید قالیباف، سخنگوی این وزارتخانه در صفحه توییتر خود عنوان کرده بود: « شرکت ایران خودرو متأسفانه نتوانست طرح فروش فوق‌العاده آخر سال خود را خوب اجرا کند. متقاضیان در مراحل مختلف ثبت‌نام با اشکال مواجه شدند.» او با بیان اینکه وظیفه این شرکت پاسخگویی و رفع اشکالات است، مدعی شده بود که وزارت صمت علاوه بر حمایت از تولید وظیفه دفاع از حقوق مردم را نیز دارد و اجازه تضییع حق متقاضیان را نمی‌دهد.

-----------------

بیشتر بخوانید

آغاز فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی+شرایط و لینک ثبت نام

--------------------------------------

وزارت صمت در حالی از زبان سخنگوی خود دست پیش را گرفته و تقصیر اجرای ناقص طرح را به گردن خودروساز انداخته بود که پیش از آن، خود را انتقادات فراوانی درباره وعده فروش فوق‌العاده خودرو در پایان سال مواجه بود.

«از پنجم اسفندماه وزارت صمت وعده داده بود بزرگترین طرح عرضه خودرو‌های داخلی را اجرا خواهد کرد؛ قرار بود این طرح ۱۰ اسفندماه آغاز شود و آن طور که قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفته بود، قرار بود در این طرح ۵۰۰ هزار دستگاه از خودرو‌های خودروسازان داخلی عرضه شود که سنگین‌ترین عرضه خودرو به شمار می‌آید. اما در این تاریخ عرضه خودرویی صورت نگرفت و در نهایت اعلام شد که این عرضه در ۱۶ اسفند و قبل از نیمه شعبان صورت خواهد گرفت.» این بخشی از گزارشی بود که صداوسیما با عنوان «خلف وعده وزارت صمت در ثبت نام خودرو‌های داخلی» در انتقاد از عملکرد وزارت صمت و دولت همسو با خود تهیه کرده بود و در ادامه آن به انتقادات متقاضیان خودرو نیز پرداخته بود.

همین فضای انتقادآمیز در نهایت سبب شد تا سخنگوی وزارت صمت در توییت خود، همه تقصیرها را به گردن خودروساز بیندازد و خود را در موضع حمایت از مصرف کننده قرار دهد. حالا اما شرکت ایران‌خودرو اعلام کرده که نسبت به طرح اعلامی متعهد بوده است.

اطلاعیه جدید ایران خودرو درباره طرح فروش بدون قرعه‌کشی


بر اساس اطلاعیه جدید ایران‌خودرو، امکان ثبت‌نام برای تمام متقاضیان تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ اسفندماه ایجاد شده است. در این اطلاعیه آمده است: در پی ایجاد نگرانی ایجاد شده میان متقاضیان شرکت در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو، با توجه به همزمانی ثبت‌نام با تعطیلات ایام مبارک نیمه شعبان، این شرکت در تلاش است در صورت همکاری بانک‌های عامل افتتاح حساب وکالتی، طی امروز جمعه نیز تاییدیه افتتاح و تکمیل موجودی حساب‌های وکالتی را از سوی بانک‌های عامل دریافت کند تا شرایط ثبت‌نام در سایت فروش اینترنتی محصولات این شرکت در زمان کوتاه‌تری فراهم شود.

در این اطلاعیه تاکید شده، با توجه به ثبت‌نام نزدیک به یک میلیون نفر از زمان آغاز طرح در روز چهارشنبه، هیچ‌ گونه مشکلی در سایت فروش وجود نداشته و افراد دارای حساب وکالتی با موجودی مورد نظر طبق بخشنامه، در حال ثبت‌نام اولیه در طرح فروش فوق‌العاده هستند.

این اطلاعیه ضمن دادن اطمینان خاطر به تمام مشتریان بابت ایجاد شرایط ثبت‌نام تا موعد تعیین شده می‌افزاید: در صورت نیاز نسبت به تمدید زمان ثبت‌نام نیز اقدام خواهد شد، لذا متقاضیان عجله‌ و نگرانی در این زمینه نداشته باشند. در اطلاعیه ایران‌خودرو تصریح شده است، تقدم و تاخر در ثبت‌نام تاثیری در شانس برنده شدن ندارد.

مکانیزم خرید خودرو در طرح جدید فروش
قالیباف گفته است که در گام اول متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه 20 اسفند تا سه‌شنبه 23 اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد و مبلغ 100 میلیون تومان در آن مسدود کنند.

این بند از اظهارات قالیباف، انتقادات و تردیدهای زیادی را درباره قصد وزارت صمت از فروش گسترده خودرو در روزهای پایانی سال ایجاد کرده است. در روزهایی که دولت به شدت با کسری بودجه مواجه است، در پرداخت حقوق و پاداش پایان سال کارمندان خود مانده و برای تامین هزینه‌های سربار خود دست به هر کاری می‌زند.

حالا هم پای سازمان حمایت از مصرف کنندگان به طرح فروش خودرو باز شده و در اقدامی که برخی آن را بر اساس اساسنامه این سازمان غیرقانونی می‌دانند، اقدام به دریافت و مسدودسازی وجوه مردم در حساب‌های خود می‌کند.

او با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه‌کشی حذف شده است گفته است: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ 26 تا 28 اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از رسالت، آینده، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهرایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت و ملت اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکرشده اعلام خواهد شد.

فروش خودرو به قیمت روز!
سخنگوی وزارت صمت مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و افزود: خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل‌، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت‌نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.

قالیباف هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به کسب موفقیت افزایش بیش از 30درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و برنامه‌ریزی دقیقتر برای تولید خودرو در سال 1402 ذکر کرد و گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به‌منظور شفاف‌سازی عرضه خودروسازان انجام می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/9o5
اخبار مرتبط
فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی از امروز آغاز شد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: احتمالا عصر روز سه‌شنبه جهت تعیین اولویت خرید خودرو‌های وارداتی قرعه‌کشی انجام می‌شود.
سخنگوی وزارت صمت از آغاز به کار ثبت نام برای فروش 100 هزار خودرو داخلی را در سامانه saleauto.ir از هفته جاری خبر داد.
به‌ تازگی بخشی از نخستین محموله خودروهای وارداتی کیا به کشور و خودروهای پگاس، سلتوس، سونت و سراتو اتوماتیک از جمله خودروهایی بودند که با هدف حضور در شوروم مرکزی کوشا خودرو و معرفی به مشتریان ترخیص شدند.
سخنگوی وزارت صنعت با بیان جزئیاتی اعلام کرد مهلت ثبت نام خودروی وارداتی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفند ماه تمدید شد.
بزرگ‌ترین طرح فروش تاریخ خودروسازی کشور در حالی هفته آینده برگزار می‌شود که مبنای آن، قیمت‌های ابلاغی از سوی شورای رقابت خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
فردین
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
0

مردمی که باید خودروی روز دنیا را سوار بشوند سرودست میشکنند برای خودروهای سی سال پیش این بود انقلابی که مردم کرده اند مردم بدبختی بکشند اونوقت مسولین بخورند وبه ریش مردم بخندند به به چه عنقلابی!!!

تیمام
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
0

نه خودروتون رو باکیفیت میکنین...نه واردات خودرو رو آزاد میکنید چون توان رقابت ندارین...و نه همین جنس بنجل رو درست دست مروم میدین...و با قیمت بالا تا دسته به مردم فرو میکنید...یک حیوان...یک حیوااان با مردمش اینکارو نمیکنه....وقاحت و کثافت از سروروتون میباره

محمد
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
0

بخر

m
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
0

خاک بر سرتون

علی
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
1

قشنگ گفت فردوسی پاکزاد ..

حجت
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
0

واقعا" این طرحها واسه سرکیسه کردن مردم چجوری به ذهنتون میرسه، شیطون باید جلوی شما لنگ بنداره

عباس
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
1
0
0

دولت کاسه گدایی گرفته تودستش تمام دنیا می دونند ۱۰۰ هزار خودرو را چجوری میخواد به ۶ یا ۷ میلیون متقاضی بده قول نخورید این جوری می خواستید آمریکا را زیر پا لگد کنید

بهروز
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
0

واقعا از این همه دروغگویی خسته نمیشین؟ قرار بود افرادی که تاساعت ۱۴ شنبه بیستم حساب وکالتی و تامین وجه میکنند بتوانند از ساعت ۱۶ ثبت نام کنند. پس چی شد من امروز ساعت ۱۲ حساب وکالتی بازکردم و ۴۰۰تومان هم به بدبختی فراهم کردم و واریز کردم پس چرا هنوز لینک ثبت نام باز نمیشه؟ متاسفم براتون. هم ایران خودرو دروغ میگه و هم کسی نیست پیگیری کنه. فقط بلدین از گرده مردم بدبخت پول سوا کنین.

ناشناس
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
0

خاک عالم بر سر این مملکت که مردم رو مسخره خودشون کردند

ژینا
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
0

من از پنجشنبه حسابمو وکالتی کردم ولی چرااا ثبت نام نمیشه، مگه نگفتید از ساعت ۱۶ امروز میشه پس چرا نمیشه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید