صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

اتاق قانون

حکم مقصران حادثه پلاسکو پس از ۷ سال تایید شد
یک ساختمان تجاری در چهارراه استانبول تهران؛
محمد غم‌خوار، خبرنگار از حکم محکومیت ۳۵ مقصر در حادثه پلاسکو خبر داد و اعلام کرد که سه کارگر مغازه ای که کانون آتش سوزی بودند به شش ماه حبس محکوم شدند.
 
تتلو توبه‌نامه نوشته و می‌خواهد ازدواج کند و بچه‌دار شود
بازپرس پرونده:
بازپرس پرونده تتلو گفت: تتلو می‌گفت دوست دارد بعد از پایان مجازات مثل خیلی از جوان‌ها ازدواج کند، خانواده تشکیل دهد، بچه بیاورد و موسیقی را به شیوه درستش ادامه دهد.
 
خرید شرکت بازرگانی؛ مراحل و شرایط + نحوه قیمت گذاری شرکت آماده
خرید شرکت آماده
خرید شرکت ثبت شده بازرگانی یکی از راه‌ های ورود به دنیای تجارت بین الملل است. بازارهای بین‌ المللی پر از سودهای بزرگ هستند که با صدای بلند تمام کسانی را که قدرت ورود به آنها را دارند، فرا می‌ خوانند. همچنین نکته دیگری که مربوط به ورود به بازارهای بین‌المللی است را می‌توانیم در نوع پول آنها بدانیم. یعنی عرضه محصولات در بازار داخلی ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شود. مثلاً یکی از مشکلات مربوط به قیمتگذاری‌ های دستوری می‌ شود که موانعی را ایجاد می‌ کنند.
 
قبل از خواندن این مطلب سراغ هیچ وکیلی نروید!⭐
بهترین وکیل
گاهی اوقات ممکن است که برای هر یک از ما مشکلی پیش بیاید و مجبور باشیم به دادگاه رفته و از حق خود دفاع کنیم. در این زمان با توجه به پیچیدگی پرونده های قضایی، ما نیاز داریم که پیگیری امور پرونده خود را به یک وکیل مجرب بسپاریم.
 
متهم ردیف اول پرونده «گروه عظام» به ۶۵ سال محکوم شد
مرکز رسانه قوه قضاییه خبر داد؛
عباس ایروانی در این پرونده به «افساد فی الارض» متهم شده بود که در جریان بررسی پرونده و در مهرماه سال ۱۳۹۹ ، قاضی صلواتی اعلام کرد که عنوان اتهامی او به «اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور» تغییر یافته است.
 
وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ده سال تجربه حرفه ای
حل دعاوی و رسیدگی به امور حقوقی
در ایران و جهان، وکیل پایه یک دادگستری از طریق مطالعه قوانین، دستورالعمل‌ها و پیگیری تحولات حقوقی، به‌روزرسانی مهارت‌ها و دانش خود را حفظ می‌کنند تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. آن‌ها باید اخلاقیات حرفه‌ای را رعایت کرده و در همه امور به عدالت و علم حقوقی پایبند باشند. وکلای پایه یک دادگستری به‌عنوان نمایندگان مشتریان خود، تمام تلاش خود را برای حل دعاوی و رسیدگی به امور حقوقی افراد به کار می‌گیرند و به‌منظور دستیابی به نتایج مطلوب، با دقت و حوصله به پرونده‌های حقوقی مشتریان خود پردا...
 
اولین جلسه دادگاه «تتلو»برگزار شد
دوشنبه ۱۴ اسفند ماه,
صبح امروز «دوشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲» نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» برگزار شد.
 
نقش وکیل اداره کار برای کارفرما
حقوق کارفرما
وکیل اداره کار به وکیلی گفته می‌شود که نسبت به تمام قوانین مربوط به اداره کار و حقوق کارگران و کارفرمایان اطلاع دارد و تنها در این حوزه به وکالت می‌پردازد. وکیل اداره کار میتواند از سوی کارگر یا کارفرما انتخاب شود. کارفرمایان اغلب به خاطر شکایت از کارگر بابت عدم تحویل به موقع کار، وارد کردن ضرر و زیان‌ مالی و غیره به سراغ اخذ وکیل اداره کار می‌روند. حال بهتر است ببینیم نقش وکیل اداره کار برای کارفرما دقیقا چیست و چگونه میتوان به بهترین وکیل اداره کار در تهران، کرج و قزوین دسترسی پیدا کرد.
 
صبا آذرپیک فعال رسانه‌ای به حبس محکوم شد
پیرو شکایت دو نماینده مجلس و یک وزیر سابق؛
بر اساس حکم صادره دادگاه بدوی، در صورت تکرار رفتار‌های مجرمانه از سوی آذرپیک، یک سوم دیگر به مدت حبس اضافه خواهد شد.
 
حبس مهدی یراحی تبدیل به مراقبت‌های الکترونیکی شد
با قرار وثیقه ۱۵ میلیارد تومانی؛
در پی ارسال پرونده موکلم آقای مهدی یراحی به شعبه اجرای احکام، حبس یک ساله ایشان تبدیل به مراقبت‌های الکترونیکی شد.
 
صدور اطلاعیه مهم قوه قضائیه در خصوص پرونده بابک زنجانی
تنها حدود یک‌چهارم از کل بدهی‌های او، از محل شناسایی و سپس اقدامات قانونی صورت‌گرفته برای مصادره اموال وی در ایران، به بیت ‌المال بازگردانده شد.
 
آخرین جزئیات پرونده بابک زنجانی؛ انتقال بخشی از اموالش به تهران
در جلسه شورای عالی قوه قضائیه
آقای اژه‌ای درباره مقدار این اموال و چگونگی انتقال آن به تهران چیزی نگفت اما گفت که «اموالی که آمده بر اساس گزارش کارشناسی اولیه، تمام بدهی و خسارت او را پوشش می‌دهد.»
 
سرکار خانم زهرا زبرجد پاسخ می‌دهند؛ مرجع رسیدگی به تخلفات گمرکی کجاست؟
اختلافات گمرکی
ترخیص کالا، تجارت، واردات و صادرات در ایران و هر کشور دیگری دارای قوانین خاصی است تا از نقض حقوق افراد، به خطر افتادن امنیت کشور و قاچاق کالا جلوگیری شود. این فرآیند کمی پیچیده است و به آشنایی با قوانین صادرات و واردات نیاز دارد تا اختلافات گمرکی رخ ندهند. با این وجود، اختلافات گمرکی امری اجتناب‌ناپذیر هستند که به دلایل مختلف احتمال رخ دادن آن‌ها وجود دارد.در این‌جا اهمیت حل اختلافات گمرکی و مرجع رسیدگی به تخلفات گمرکی مشخص می‌شود تا بدون پایمال شدن حقوق افراد، قوانین به‌خوبی اجرا شوند.
 
با عباس زبرجد بررسی شد؛ آیا تصادف منجر به فوت زندان دارد؟
وکیل پایه یک دادگستری
با افزایش روزانه تعداد رانندگان و ماشین‌ها، روزبه‌روز خطر تصادفات و آسیب‌های ناشی از آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از این تصادفات منجر به صدمات جدی و جبران‌ناپذیر می‌شوند. متأسفانه تصادف منجر به فوت هم در بعضی از پرونده‌ها اتفاق می‌افتد. به همین دلیل این سؤالات پیش می‌آیند که آیا تصادف منجر به فوت زندان دارد؟ قانون مجازات تصادف منجر به فوت چیست؟ برای اطلاع از پاسخ به این سؤالات، با جناب آقای عباس زبرجد، وکیل پایه یک دادگستری (شماره پروانه: ۳۳۹۳۸) هم کلام شدیم.
 
یک سال حبس توماج صالحی قطعی شد
امیر رئیسیان، وکیل دادگستری خبر داد؛
رئیسیان از قطعی شدن حکم توماج صالحی در پرونده دوم وی خبر داد و گفت: اعتراض ما به حکم بدوی یکسال حبس در تجدیدنظرخواهی شعبه ۱۷ اصفهان رد شده و حکم ایشان قطعی محسوب می‌شود.
 
آخرین جزئیات پرونده دیجی‌ کالا
سخنگوی قوه قضاییه توضیح داد؛
ستایشی گفت: در ۲۳ بهمن سال جاری مدیرعامل شرکت دیجی کالا به اتهام توهین به مقدسات احضار و تفهیم اتهام و قرار قانونی از نوع وثیقه صادر شد.
 
ماجرای اعلام جرم دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» چیست؟
مرکز رسانه قوه قضائیه توضیح داد؛
مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه شده در سایت دیجی‌کالا، علیه این سایت از سوی دادستانی تهران اعلام جرم شد.
 
صدور حکم اعدام برای مردی که به دخترش و دخترخوانده اش تجاوز کرد
با دستور قضایی
به دادگاه رفتم و با پس گرفتن شکایتم و بیان اینکه دروغ گفته بودم و پدرم به من تجاوز نکرده باعث شدم حکم اعدامش نقض شود و پدرم هم بعد از توبه از زندان آزاد شد. او بعد از مدتی دوباره ازدواج کرد تا اینکه چند ماه قبل متوجه شدم که او دخترخوانده‌اش را هم مثل من آزار داده است.
 
احضار رائفی‌پور به دادستانی تهران
برای ارائه تو ضیحات و مستندات
نتیجه بررسی‌ها [در مورد اظهارات رائفی پور در ارتباط با دریافت سکه و رشوه از سوی نمایندگان مجلس] با دستور مقام قضایی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
حکم اعدام محمد قبادلو اجرا شد
پس از تأیید در دیوان عالی کشور
حکم اعدام محمد قبادلو در پرونده کشتن یک مامور نیروی انتظامی به‌نام «فرید کرم‌پور حسنوند» پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.
 
تتلو اتهاماتش را پذیرفت/ حکم  چه خواهد بود؟
در فرآیند تحقیقات قضایی
گویا تتلو در فرآیند تحقیقات قضایی به انجام اقدامات ضدفرهنگی و مستهجن به‌خصوص استفاده از مسائل غیراخلاقی و جنسی به‌منظور بیشتر دیده شدن اعتراف کرده است.
 
پلیس به دنبال پلاک‌های نامعلوم
مخدوش کردن پلاک خودرو
پلاک خودرو یکی از مهم‌ترین ابزارهای شناسایی خودرو است. این پلاک حاوی اطلاعات مهمی از جمله شماره VIN خودرو، شماره پلاک و استان و شهر محل ثبت خودرو است. مخدوش کردن پلاک خودرو می‌تواند عواقب جدی و خطرناکی را در پی داشته باشد.
 
پایان دادگاه پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش
رئیس کل دادگستری استان البرز توضیح داد؛
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که امروز دومین و آخرین روز جلسه رسیدگی به اتهامات چهار متهم پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر وی برگزار شد.
 
پروند جدید برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی به دلیل کشف حجاب
در دادسرای عمومی و انقلاب تهران
قوه قضائیه جمهوری اسلامی پرونده جدید برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل داده است.
 
مصوبه کاهش مدت سربازی رد شد
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد
مصوبه کاهش مدت سربازی با ابهاماتی روبرو شد که به مجلس ارجاع داده شد. لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز پیشتر با ایرادات و ابهاماتی از سوی اعضای شورای نگهبان واقع شد که در صورت رفع آنها از سوی مجلس، مجددا توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
حکم قصاص برای مامور اطلاعات سپاه به اتهام قتل محمد جامه‌بزرگ
شعبه پنجم دادگاه نظامی یک تهران:
محمد جامه‌بزرگ بامداد دوم مهر ۱۴۰۱ در بحبوحه اعترضات سراسری با ورود نیروهای بسیج و سپاه پاسداران به منزلش و با شلیک مستقیم آن‌ها کشته شد.
 
۲۰ سال حبس برای شهردار سابق ارومیه
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خبر داد؛
جرایم ارتکابی شهردار سابق ارومیه شامل ارتشا، اختلاس، تضییع اموال شهرداری و سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی برای جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی است.
 
مدیر مسؤول روزنامه شرق مجرم شناخته شد
هیأت منصفه دادگاه‌های‌ سیاسی و مطبوعاتی:
اکبر نصراللهی‌، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های‌ سیاسی و مطبوعاتی گفت: اتهام های مهدی رحمانیان «نشر مطالب خلاف واقع» موضوع شکایت ‌سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تیتر «همه حیران ماجرای کنکور» در تاریخ اول اسفند ۱۴۰۱ است.
 
وکیل خانواده‌های قربانیان: متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی آزاد شد
محمود علیزده طباطبایی
محمود علیزده طباطبایی، وکیل چندتن از خانواده‌های هواپیمای اوکراینی درباره نتیجه فرجام خواهی گفت: «فرجام خواهی به دیوان عالی کشور رفته و هنوز تصمیمی گرفته نشده است. درواقع پرونده از همان ابتدای سال تاکنون تغییری نکرده است.»
 
مربی فوتبال به اتهام آزار پسربچه‌ها به اعدام محکوم شد
از سوی دادگاه
مربی فوتبال که به آزار و اذیت چند پسربچه متهم شده است، از سوی دادگاه به اعدام محکوم شد.
 
توقیف شوک‌کننده خودروها در کوچه و خیابان به دلیل کشف حجاب
وکیل دادگستری توضیح داد؛
وکیل دادگستری «ما در خصوص جرایم راهنمایی و رانندگی آیین‌نامه‌ای داریم و برای هر تخلف هم یک کد تخلف تعریف شده است، اما در این آیین‌نامه هیچ کد تخلفی برای کشف حجاب یا بی‌حجابی در خودرو نداریم؛ بنابراین توقیف خودرو با این موضوع بی‌ارتباط است و هیچ توجیهی ندارد.»
 
آخرین جزئیات از پرونده «تتلو»
این منبع آگاه توضیح داد؛
این منبع آگاه با اشاره به اینکه این پرونده در مرحله بازپرسی افزود: در پرونده تتلو نام چهار متهم دیگر نیز به چشم می‌خورد.
 
اجرای حکم اعدام ۵ سارق مسلح
رئیس کل دادگستری استان البرز خبر داد
رئیس کل دادگستری استان البرز از اجرای حکم اعدام ۵ سارق مسلح خبر داد.
 
صدور قرار وثیقه برای تتلو تکذیب شد
با پیگیری از روند تحقیقات پرونده
قوه قضاییه اعلام کرد: ادعای صدور قرار وثیقه احتمالی برای او کذب است.
 
بیش از ۱۶۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان به سلامتی رسیده‌اند
مدیرعامل محک خبر داد:
مؤسسه‌ خیریه‌ حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «محک»، بیش از سه دهه است که با انگیزه‌ والای خدمت به هم‌نوع و با اتکا بر کمک‌های انسان‌دوستانه‌ نیکوکاران، فرزندان ایران را در مسیر درمان سرطان همراهی کرده است.
 
نقش موثر "ویکی حقوق" در توسعه فرهنگ حقوقی جامعه
اطلاعات حقوقی
در دهه‌های اخیر، با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تأثیرگذاری اینترنت بر زندگی افراد به ویژه در زمینه تحقیقات و دسترسی به اطلاعات به یک مرحله تازه و بسیار مهم رسیده است. یکی از پروژه‌های نوآورانه که در این زمینه توسط پژوهشکده حقوق و قانون ایران مطرح شده است، "ویکی حقوق" نام دارد. این پروژه که به عنوان یک دانشنامه تخصصی و آنلاین حقوقی معرفی شده است، نقش مهمی در توسعه فرهنگ حقوقی جامعه فارسی‌زبان ایفا کرده و تأثیرات بسیاری در سه بخش اساسی از جامعه، یعنی قضات و وکلا، مردم عادی، و دانشجویان و پژو...
 
هیأت منصفه، مدیر مسوول روزنامه شرق را مجرم دانستند
به دلیل «نشر مطالب خلاف واقع در مورد حجاب»؛
سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: هیأت منصفه بعد از استماع دفاعیات متهم ایشان را به اتفاق آرا مجرم دانستند و برخی از اعضا در دلایل مخالفت گفتند بر اساس توضیحات متهم فقط ۵ درصد از ۱۲ هزار نفر پاسخ دهنده به نظرخواهی شرق با الزام حجاب مخالف بودند نه ۸۴ درصد.
 
جریمه ۱۱۷ میلیاردی برای کسی که ۱۳ چنار را خشکاند
خیابان ولیعصر
مختاری با بیان اینکه حفظ باغات در مناطق کم‌برخوردار از فضای سبز جز سیاست‌های اصلی ماست گفت: سربری درختان در بعضی مناظق مانند خیابان ولیعصر(عج) که ۱۳ اصله درخت بدون مجوز و شاید عمدا سربری شد اخیرا انجام گرفت. ما متخلف را ۱۱۷ میلیارد جریمه کردیم و علاوه بر برخورد با مالک اجازه ادامه کار از او گرفته شد.
 
بهترین دفاعیه یک وکیل ملکی شامل چه مطالبی می‌تواند باشد؟
بهترین وکیل ملکی
دفاعیه یک وکیل ملکی، که به نوعی مستندی حقوقی است، باید دارای موارد متعددی باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن از حقوق مخاطب دفاع کند. در ادامه، چند موضوع کلیدی که در دفاعیه وکیل ملکی مطرح می‌شوند، آورده شده است.
 
میلاد بیده، شرور کرج اعدام شد
عامل اصلی تیراندازی
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اولیای دم به شرط اجرای مجازات اعدام محاربه از اجرای مجازات آتی قصاص صرفنظر کردند و به همین دلیل اجرای حکم اعدام میلاد بیده به اتهام محاربه اجرا شد.
 
تحویل تتلو به مقامات قضایی تهران‌
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد؛
تتلو پس از تفهیم اتهام و صدور قرار قانونی و اقدامات قضایی لازم تحت الحفظ به تهران منتقل شد.
 
پیمانکار CIP فرودگاه امام خمینی خلع ید شد
معاون دادستان تهران خبر داد؛
معاون دادستان تهران از صدور دستور قضایی خلع ید پیمانکار CIP فرودگاه امام(ره) خبر داد.
 
حکم اعدام برای متهمان مشروبات الکلی تقلبی صادر شد
برای متهمان ردیف اول تا چهارم؛
۴ نفر محکوم به اعدام شده‌اند فروشنده‌ای که الکل را به فروشندگان جزء فروخته و ۳نفری که الکل را بدل به مشروبات الکلی کرده و به مصرف‌کنندگان فروخته‌اند.
 
ترکیه تتلو را به ایران تحویل داد
به علت شکایت شاکی‌های خصوصی؛
امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو که چند سال اخیر در استانبول ترکیه زندگی می‌کرد دقایقی پیش توسط پلیس ترکیه در مرز بازرگان به ایران تحویل داده شد.
 
سردبیر دیارعیار به زندان رفت
به جرم نشر اکاذیب، تهمت و افترا؛
روزنامه‌نگار و سردبیر پایگاه خبری دیار عیار برای تحمل یک سال حبس به زندان زاهدان منتقل شد.
 
مجازات همسایه آزاری چیست؟ + مراحل شکایت در قانون جدید؟
شکایت از همسایه آزار
همانطور که میدانید همسایه ها در مقابل همدیگر حقوق و تکالیفی دارند که در مقابل آن مسئول هستند، در برخی موارد مشاهده کردیم، همسایگانی وجود دارند که این حقوق را در مقابل همدیگر رعایت نمی کنند، همین عامل باعث بروز اختلافات بین همسایه ها و گاها کار به شکایت های کیفری نیز می رسد، آزار و اذیت همسایه افزون بر اینکه عملی غیر اخلاقی به شمار می رود بلکه به لحاظ قانونی یک امر مهم محسوب شده و ممنوع است.
 
بهترین وکلای حقوقی و کیفری در دفتر محمد حاجیلو
وکیل در تهران
به دنبال بهترین وکیل در تهران برای انجا امور حقوقی و کیفری خود هستید؟ در این مقاله با بررسی نکات مهم و تاثیر گزار در پیدا کردن و انتخاب وکیل مورد نظر، همراه باشید.
 
مزایای استخدام وکیل دادگستری در پرونده های کیفری
داشتن یک وکیل دادگستری خوب ضروری است!
مزایای استخدام وکیل دادگستری در پرونده های کیفری عنوان این مقاله است؛ پرونده­های کیفری می­توانند بسیار پیچیده و چالش­ برانگیز باشند. این پرونده ­ها اغلب با مجازات­ های سنگینی همراه هستند، بنابراین داشتن یک وکیل دادگستری خوب ضروری است.
 
آیا شاغل شدن زن در گرو رضایت شوهر است؟
اشتغال زنان
بر اساس قانون و شرع تامین معاش و نیازهای اعضای خانواده بر عهده مرد بوده و زن نیز موظف به تمکین از شوهر و کمک در تربیت فرزندان می باشد. اما در صورت شاغل بودن زن و عدم رضایت شوهر برای شغل همسر خود تکلیف چیست؟ آیا زن می تواند بدون جلب رضایت شوهر همچنان در شغل خود باقی بماند؟
 
بهترین موسسه حقوقی برای تنظیم قرارداد های کاری و تجاری
خدمات مشاوره حقوقی
قراردادها و توافقات رسمی بین افراد و شرکت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند برای همین به عنوان یکی از عناصر اصلی حقوق تجاری و حقوق مدنی، تنظیم قراردادهای رسمی با دقت و شفافیت بالا ضروری است. از این رو، خدمات مشاوره حقوقی از اهمیت خاصی برخوردار است تا افراد و شرکت‌ها بهترین مشورت‌ها و راهنمایی‌های حقوقی را در تنظیم قراردادها دریافت کنند.
 
ویژگی های وکیل خانواده خوب برای مسائل حقوقی
یک وکیل خوب و باتجربه
هر فردی در جامعه امروزی به یک وکیل خوب و باتجربه نیاز دارد تا بتواند تمامی کارهای کیفری، حقوقی، خانوادگی، ملکی و ... را با نتیجه موفق به انجام برساند. تهران مدافع یک مجموعه از بهترین وکلای حقوقی در کشور است که می‌توانید برای انجام کارهای خود، از آن کمک بگیرید. این مجموعه برای مسائل حقوقی شما از جمله طلاق توافقی، انحصار وراثت، وکیل خانوادگی، طلاق از طرف زن و ... باتخصص‌ترین و باتجربه‌ترین وکلا را در اختیار شما خواهد گذاشت.
 
با تاخیر تیپاکس چه کنیم؟
شرکت پستی
این روزها در فضای مجازی و بین مردم موارد زیادی از نارضایتی نسبت به شرکت پستی تیپاکس به چشم می خورد.
 
وظایف دیوان عدالت اداری در ایران
وکیل دیوان
هر شخص حق دارد در صورتی که مخالف قانون باشد و آیین نامه ها یا نامه های دولتی که به تصویب رسیده اند را نقض کند، به دیوان عدالت اداری اعتراض کند. روند اعتراض و شکایت معمولاً توسط وکیل دیوان عدالت هدایت می شود. وکلا در این زمینه تجربه و تخصص بالایی دارند و با تمامی قوانین و مقررات آشنا هستند. به همین دلیل، با رعایت قوانین و با استفاده از تجربه و تخصص خود، قادرند شکایت و اعتراض شما را به نتیجه مطلوب برسانند.
 
تهرانی‌ها چگونه می‌توانند وکیل رایگان بگیرند؟/جزئیات
عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و مرکز وکلای قوه قضاییه خبر داد.
 
طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟  + ۴ نکات موثر در مدت زمان آن
وکیل طلاق
امروزه با افزایش طلاق توافقی، یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد پیش بیاید، این است که طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مدت زمان طلاق توافقی شما به حضور وکیل و نوع دادخواست او و ... بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت برترین وکیل مراجعه کنید.
 
همه چیز درباره دیوان عدالت اداری
وکیل دیوان
دیوان عدالت اداری، سازمانی است که بر عهده دارد به اعتراضات و شکایات افراد حقوقی و حقیقی درباره نهادهای دولتی و عمومی و یا کارکنان آنها پاسخگویی کند. وظیفه اصلی این دیوان، رسیدگی به هر نوع پرونده ای مربوط به تخلفات و تصمیمات غیرقانونی نهادهای دولتی و غیردولتی است.
 
استقلال قضات، استقلال وکلا و دادرسی منصفانه
بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
کمیته پیگیری وکلای در معرض خطر کارگروه حقوق بشر اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) به مناسبت هفته قوه قضائیه درنگ‌نامه‌ای(بیانیه‌ای) منتشر کرد.
 
اولیای دم فرزند چه کسانی هستند؟
ولی دم کیست؟
اولیای دم فرزند چه کسانی هستند؟ ولی دم کیست؟ شرایط و قوانین مربوط به حق قصاص و گذشت برای ولی دم مقتول، فرزند، پدر، زن شوهردار
 
چگونه حضانت فرزند را از پدر بگیریم؟
بعد از طلاق
چگونه حضانت فرزند را از پدر بگیریم؟ روش قطعی، شرایط و نحوه گرفتن حضانت فرزندان دختر و پسر از پدر بعد از طلاق طبق قانون جدید.
 
ثبت شرکت (راهنمای ۰ تا ۱۰۰ تاسیس شرکت)
شرکت هایی که در ایران به ثبت می رسند
برای ثبت شرکت در ایران پس از انتخاب نام و موضوع فعالیت طبق قانون تجارت 7 نوع شرکت قابل ثبت است که در ادامه به تفصیل توضیح خواهیم داد.
 
قوانین و مقررات شکایت از کارفرما در اداره کار توسط وکیل کار
مشاوره در مورد شکایت در محل کار
در متن حاضر سعی می‌کنیم تا برای زمان بررسی مراحل مختلف شکایت از کارفرما در اداره کار، راهنمای مناسبی را در اختیار داشته باشید.
 
وقت تطور است ؛زمانه تبعیض و رجحان به سر آمده!
نگاهی بر عدم حضور زنان در هیئت مدیره وکلای دادگستری/پریا اکبری
قرن هاست بخش بسیاری از جهد اندیشگران، نظریه پردازان، جامعه شناسان، فعالان حقوق بشر، و هر انسان صاحب درایتی بر این امر متمرکز است که از قید و بند جنسیت فارغ باشند.
 
طرح صیانت باید آزار مجازی را کاهش دهد؛ نه سرعت اینترنت و حقوق کاربران را!
مرور نظام حقوقی ایران درباره حق دسترسی به اطلاعات آزاد
طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی همانطور که از عنوان آن مشخص است می بایست برای حفاظت و حمایت از داده های کاربران و جلوگیری از تعرضات و سوء استفاده ها و خشونت ها و آزارهای اینترنتی باشد؛ نه در جهت کنترل و محدود کردن کاربران و سرعت اینترنت!
 
چرا باید به وکیل مراجعه کنیم؟
وکیل حرفه ای
عدم اقدام حقوقی مناسب، حقوق شما را در معرض تضییع قرار می‌دهد!
 
دلایل رخ دادن شکاف تورمی در ایران
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
کاهش تولید در برابر افزایش تقاضا به صورت خودکار منجر به پدیده ای کاملا قابل درک و فهم به نام شکاف تورمی می شود.
 
ممنوعیت شرکت در مدعا به؛ ممنوعیتی بی مبنا/تازیانه ای دیگر بر جامعه وکالت!
یاداشت/وحید قاسمی عهد؛ وکیل پایه یک دادگستری
قانون سیاستهای اصل 44 که قانون تسهیل نیز در مقام الحاقاتی بر آن به تصویب رسید، بر اصل رقابت جهت حمایت از بازار آزاد الحاح می ورزد؛ در این بین که کسب درآمد به حق یا نا بحق بر شغل وکالت تحمیل شده، برخی از نمایندگان وکلا بدون دلایل متقن، ممنوعیت تاریخی شرکت در مدعا به را به ممنوعیت شرکت در محکوم به تسری دادند؛ حال باید پرسید که چرا چنین تنگ نظرانه به حقوق وکلا نگریست شود؟
 
با «حیوان آزارها» و نابودگران طبیعت چگونه برخورد شود؟
مرور قانون در مقابله با پدیده آسیب زدن به محیط زیست و حیوانات
این روزها با توجه به گزارش ها و ویدیوهای وایرال شده درباره آسیب رساندن افراد به محیط زیست و کشتار حیوانات و با اشاره به کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب سال ۱۳۹۹ و جایگزین کردن مجازات های دیگر در این باب، این ایده که فرد آسیب زننده به حیوان(مانند افرادی که سگ ها را شکنجه می کنند یا می کشند) در مراکز نگهداری حیوانات به صورت رایگان به صورت دو یا یک سال کار کند، اتفاق جالبی است.
 
چالش های اصلی طرح «قانون استفاده دستگاه ها از نماینده حقوقی»
گفت و گوی «آسیانیوز» با وحید قاسمی عهد؛ وکیل دادگستری
طرح «اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی» مصوب ۱۳۷۴» که با امضای ۲۸ نفر از نمایندگان به مجلس شورای اسلامی تنظیم شده طبق اخبار در کمیسیون حقوقی به تصویب رسیده است و در صورتی که جزییات آن نیز به تصویب برسد، به صحن عمومی می رود؛ در خصوص چالش ها و ابعاد مختلف این طرح «آسیانیوز» با دکتر وحید قاسمی عهد وکیل پایه دادگستری و فعال صنفی کانون وکلا گفت و گویی انجام داده است.
 
دانشماده نگاری قوانین حقوق عمومی در ویکی حقوق آغاز شد
پروژه قوانین حقوق عمومی
پس از دانشماده‌نگاری قوانین مادر حقوق خصوصی و حقوق جزا در ویکی حقوق، پروژه قوانین حقوق عمومی با دانشماده‌نگاری قانون اساسی توسط پژوهشگران پژوهشکده حقوق و قانون ایران کلید خورد.
 
جامعه جراحان خواستار «لغو» حکم قطع انگشتان زندانیان شد!/تاکید به «جلوگیری از موج بیزاری» جهان نسبت به ایران!
در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی
ایرج فاضل، رییس جامعه جراحان ایران، در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی خواستار جلوگیری از اجرای حکم قطع انگشتان دست چند زندانی شد و تاکید کرد چنین احکام «موجی از بیزاری و نفرت در دنیا» را نسبت به ایران برخواهد انگیخت.
 
فاجعه متروپل؛ قتل عمد یا بی مبالاتی؟
یادداشت/مروری بر ابعاد حقوقی ریزش ساختمان در آبادان
اگر با مروری کوتاه به ابعاد حقوقی واقعه متروپل نظر داشته باشیم، در بند (ب) ماده ۲۹۰ به روشنی آمده است که چنانچه فردی قصد ایراد جنایت بر فرد یا افراد معینی را ندارد؛ لکن عملی که از فرد مسوول سر می زند به گونه ای است که نوعا و طبعا منجر به وقوع جنایت و حادثه می شود، مشمول قتل دانسته شده است.
 
استقلال وکیل یعنی دفاع آزادانه و اثبات حقانیت؛ بدون اهرم های فشار
گفت و گوی آسیانیوز با وحید قاسمی عهد درباره لایحه کانون وکلا
موضوع اجرای آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری که از سوی ریاست قوه قضاییه به تصویب رسیده، و این روزها در محافل حقوقی مورد اظهار نظرهایی قرار گرفته است، بهانه ای شد تا در خصوص آن با دکتر وحید قاسمی عهد، وکیل دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه گفت و گویی انجام دهیم.
 
وکیل از جرم دفاع نمی کند!
یادداشت
سال های متمادی است که نهاد وکالت فعالیت می کند و بارها با قضاوت های متعدد از تصویر وکلا در تلویزیون، سینما، روزنامه و به طور کلی در رسانه ها روبرو شده ایم؛ ولی مهم است که بدانیم شمایل جامعه بدون وکیل چگونه است؟
 
کانون وکلا یک نهاد مستقل و ملی است؛ نه حاکمیتی
یادداشت
چند سالی است شاهد هجمه های گسترده علیه یک نهاد ملی هستیم و این نهاد مستقل که جایگاه رفیعی در عرصه بین المللی دارد، خود یکی از پیشگامان و تدوین کنندگان مقررات کانون وکلای بین المللی بوده است.
 
از بین رفتن استقلال کانون وکلا؛ تیشه بر ریشه نهاد ملی
یادداشت
یکی از ساختارهای دادرسی عادلانه در محاکم ، اصل استقلال وکیل است؛ چرا که وکیل ضمن همکاری و مشارکت با مرجع قضایی جهت اجرای عدالت و حفظ حقوق اشخاص در کشف حقیقت قضایی نقش موثری را ایفا می کنند.
 
نکاتی که باید درباره مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری بدانید!
مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی
با توجه به پیچیدگی های خاصی که امروزه در زندگی خصوصی و کاری را در وجود دارد؛ اکثر به وجود یک وکیل پایه یک دادگستری در زندگی خود نیازمندیم. در مواردی که صرفا نیاز به راهنمایی داریم می توانیم از مشاوره حقوقی یک وکیل خانواده یا وکیل کاری استفاده نموده و در مواردی که جدیدتر است می‌توانیم روی کمک آنها برای پرونده های حقوقی خود حساب کنیم. پیشتر ها برای دریافت مشاوره حقوقی از وکلای خود مجبور بودیم که به دفتر وکالت آنها مراجعه کنیم اما امروزه می‌توان از مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی نیز استفاده کرد.
 
عاقبت حقوقی «فرار مالیاتی» در قوانین ایران و کانادا
یادداشت
بررسی ها نشان می دهد که نظام کیفری مالیات در قانون ایران به صورت مقتدر که موجب کاهش فرار مالیاتی شود وضع نشده است؛ به طوری که بسیاری از کاستی ها و ابهامات این قانون در برابر جرم انگاری مالیاتی موجب ایجاد بستری مناسب در جهت فرار مالیاتی خواهد شد؛ در حالی که در قوانین مالیاتی کشور کانادا این نقیصه وجود نداشته و به تناسب فرار مالیاتی مجازات در انتظار مرتکب است.
 
مشکلات سربازان خدمت کرده در بسیج و سپاه برای مهاجرت به آمریکا/ثبت شکایات در دادگاه فدرال
نامه طاهرکاملی؛وکیل دیوان عالی ایالات متحده به آسیانیوز ارسال شد
مهاجرت و تردد افرادی که به اجبار، دوران خدمت سربازی شان مشمول حضور در بسیج و یا سپاه پاسداران بوده است، به ایالات متحده آمریکا، موضوعی است که در چند سال اخیر برای بسیاری دردسرساز و منجر به رفت و آمدها و مراجعات دادگاهی و قانونی شده است؛ در این باره، نامه و توضیحاتی در راستای دادخواست شکایت به دادگاه فدرال، از سوی دفتر وکالت طاهر کاملی، وکیل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا برای آسیانیوز ارسال شده است.
 
چه اقداماتی باید توسط زوجین در زمینه طلاق توافقی انجام شود؟
یک دعوای حقوقی
طلاق توافقی، نوعی از طلاق است که در آن زوجین برای طلاق و حل و فصل تمام وابستگی ‌های مالی و مسائل مربوط به فرزندان مشترک، توافق می کنند.
 
طرح های کارشناسی نشده؛ زخم پیشانی کشور/«تسهیل صدور مجوز وکلا» باید علمی و منطقی باشد!
گفت و گو با دکتر وحید قاسمی عهد؛ درباره طرح تسهیل صدور مجوز وکلا
«طرح تسهیل صدور برخی از مجوزها» که شرط قبولی در آزمون وکالت را کسب دستکم ۷۰ درصد میانگین نمره یک درصد برتر آزمون معیار قرار داده، این روزها در مجلس در حال بررسی است. آسیانیوز در این باره با دکتر وحید قاسمی عهد، وکیل دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه گفت و گویی انجام داده است.
 
ویژگی های وکیل خوب در اراک از دیدگاه احمد بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه
بیان ساده مطالب حقوقی برای موکل
داشتن اطلاعات تخصصی و کافی در حوزه کاری یکی از مهمترین ویژگی های وکیل محسوب می شود. علم حقوق هم مانند سایر رشته های علوم، دارای اصطلاحات تخصصی و دشوار است که تنها برای اهل فن قابل فهم است. یکی از دلایل توفیق وکیل در پرونده های حقوقی تلاش و پیگیری مستمر او است.
 
آزمون های وکلا باید مبتنی بر بنیان های حقوق بشری باشد
گفت و گوی آسیانیوز با وحید قاسمی عهد درباره صدور مجوز وکلا
طرح «تسهیل صدور مجوزهای آزمون های کانون های وکلا» موضوع گفت و گوی «آسیانیوز» با وحید قاسمی عهد، وکیل دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه بود و او با تاکید بر اصالت آموزشی در این باره گفت: باید اطمینان حاصل کنند که وکلا دارای آموزش و تحصیلات مناسب هستند و از آرمان ها و وظایف اخلاقی وکیل، حقوق بشر و آزادی های اساسی به رسمیت شناخته شده توسط حقوق بین الملل و حقوق ملی کشور خود، آگاهند.
 
با یک مشاوره حقوقی تلفنی آسان و ساده، جلوی خیلی از مشکلات بزرگ آینده را بگیرید.
مزایای مشاوره حقوقی تلفنی
امروزه با وسایل ارتباطی جدید و هوشمند، امکان استفاده از مشاوره تخصصی در هر زمینه‌ای هم خیلی سریع و هم خیلی مؤثر و مفید شده است. با همین گوشی تلفن که همیشه همراه شما هست، می‌توانید با استفاده از اینترنت، وکیل یا کارشناس حقوقی معتبری را پیدا کنید و با یک تماس و مشورت تلفنی مشکل یا مسئله قانونی یا قضایی خود را مطرح کنید.
 
تصمیم مجلس درباره لغو بررسی طرح اصل صیانت
موافقت نمایندگان با لغو بررسی صیانت طبق اصل ۸۵
نمایندگان با لغو بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.
 
آمریکا به شهروندانش گفت سفر به ایران «خطرناک» است/اگر قصد رفتن دارید «وصیت نامه» بنویسید!
ادعای ایالات متحده به تهدیدشدن جان شهروندان در ورود به ایران
وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار درباره خودداری از سفر شهروندانش به ایران، مدعی شد آن دسته از شهروندان این کشور که نیاز به سفر ضروری به ایران دارند، پیش از سفر «وصیت‌نامه» خود را تنظیم کرده و درباره سرپرستی احتمالی از فرزندان و حیوانات خانگی و نیز دارایی‌های خود به اشخاص مقتضی وکالت دهند.
 
جواد فروغی «نخستین» طلاآور تیر اندازی ایران در المپیک شد
قهرمانی نماینده کشورمان در فینال ماده تپانچه بادی مردان
جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال طلا رسید و نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک به نام او ثبت شد.
 
کسب رتبه سوم کشوری سازش شوراهای حل اختلاف استان یزد در سه ماهه  ابتدایی سال 1400
معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف یزد خبر داد
یزد ، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف از کسب رتبه سوم کشوری صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان در سه ماهه ابتدایی سال 1400 خبر داد
 
اجماع مدیران استان برای حل مشکلات 40 ساله برخی از اراضی شهرستان بافق و بهاباد
رئیس کل دادگستری استان یزد خبرداد:
یزد - رویکرد جدید قوه قضاییه، عبور از مواجهه منفعل و پسینی نسبت به مسائل و مشکلات و مواجهه فعال و ایجابی و پیشینی در حکمرانی قضایی است.
 
برای حل مشکلات حقوقی در ترکیه چکار کنیم ؟
مهاجرت به ترکیه
مشکلات حقوقی و حل آنها برای تمام افرادی که در این حوزه هیچ تجربه و تخصصی ندارند بسیار مشکل و پیچیده به نظر می‌آید. این مساله زمانی که شما در یک کشور خارجی هستید نمود بیشتری پیدا کرده و ممکن است دردسرهای زیادی را برای فرد خارجی به وجود آورد. از آنجایی که هر کشوری قوانین حقوقی خود را دارد بنابراین مراجعه به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسیار با اهمیت جلوه می‌کند.
 
«دموکراسی» و ضرورت مشارکت شهروندان در «تصمیمات اداری»
گفت و گوی آسیانیوز با دو پژوهشگر درباره حقوق شهروندی
دو پژوهشگر حقوق عمومی و مدرس دانشگاه معتقدند دولتی می تواند مشارکت شهروندان در تصمیم گیری های اداری را نهادینه کند که امکان دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و مبانی تصمیم گیری و اسناد و مدارک مربوطه را تسهیل کند و به وجود آورد؛ به نحوی که از اتخاذ تصمیمات صرفاً پشت در های بسته خودداری کند؛ زیر آفتاب باشد و شفافیت را ترویج کند؛ در این وضعیت دولت می تواند به نحو شایسته از نظر و مشورت مردم در تصمیم گیری های اداری بهره و دموکراسی را آموزش دهد و تضمین کند.
 
جزییات واریز یارانه ها در دو هفته پایانی اسفند 99
پرداخت کمک معیشتی های دولتی به مشمولان
در حالی دو هفته به پایان سال۹۹ باقی است که دولت باید یارانه معیشتی کرونا و یارانه نقدی را در آخرین روزهای۹۹ به حساب مشمولان واریز کند.
 
اروپایی ها قطعنامه ضد ایران را به شورای حکام بردند
ارایه پیش‌نویس به نمایندگان ۳۵ کشور عضو
بریتانیا، فرانسه و آلمان با حمایت از موضع آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، پیش‌نویس این قطعنامه را به نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا ارائه داده‌اند.
 
استان یزد ۹۷۴ وکیل فعال دارد
رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان یزد:
علی زارع مهرجردی، رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان یزد در نشست خبری گفت: کانون وکلای استان یزد از سال 95 از کانون مرکز مستقل شده است که تاکنون دو دوره هیات مدیره را پشت سر گذاشته و هم اکنون نیز در سومین دوره هیات مدیره آن قرار داریم.
 
خرید دارو و غذا برای ایرانیان با آزادی پول مسدود در کره جنوبی/واریز دارایی ایران در کره به کانال انسان دوستانه سوییس
رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی:
رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد: قرار بر این است که تا یک میلیارد دلار از این دارایی‌ها به کانال مالی ایران و سوییس واریز شود تا صرف خرید دارو و غذا شود.
 
توافق رافائل گروسی با تهران: نظارت بازرسان بر تاسیسات ایران تا سه ماه!
در فرودگاه وین پس از بازگشت از سفر تهران مطرح شد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با تهران به توافق رسیده است که بر اساس آن، میزان دسترسی بازرسان آژانس به تاسیسات هسته‌ای ایران کاهش می‌یابد ولی طی سه ماه آینده راستی‌آزمایی لازم و بازرسی‌های نظارتی ادامه خواهد داشت.
 
قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ایرانِ سکولار شد/محکومیت تروریسم دولتی توسط جمهوری خواهان و دموکرات های ایالات متحده
ادعاهای مقامات آمریکایی در قالب بیانیه مطرح شد
۱۱۲ نفر از اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن طرح ادعاهایی و با امضای یک قطعنامه از رئیس‌ جمهور این کشور خواستند که نقض حقوق بشر در ایران و حمایت از تروریسم دولتی را محکوم کند.
 
جزییات دریافت وام و کارت اعتباری سهام عدالت
تسهیلات مشمولان سهام عدالت
مذاکره شرکت سپرده گذاری مرکزی با بانک ها برای ارائه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت در جریان است و پیش بینی می شود قبل از پایان سال برخی بانک ها بتوانند این کارت های اعتباری را ارائه دهند؛بر این اساس هم افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند می توانند با طی مراحل قانونی با وثیقه کردن همان ۶۰ درصد سهامی که آزاد شده، کارت اعتباری دریافت کنند.
 
صد عضو نظام پزشکی به روحانی گفتند واکسن روسی خطرآفرین است
امروز
۹۸ نفر از اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهور نسبت به «نحوه انتخاب، تایید و خرید» واکسن روسی کرونا ابراز نگرانی کردند و آن را «غیرموجه و خطرآفرین» دانستند.
 
کاهش شدید خرید طلا در ایران
شورای جهان طلا در گزارش سالیانه اعلام کرد:
شورای جهان طلا در گزارش سالانه خود منتشر کرده می‌گوید خرید جواهرات طلا در ایران طی سال گذشته میلادی به شدت سقوط کرده و به کمترین میزان در یک دهه گذشته رسیده است.
 
برادر اسحاق جهانگیری به قاچاق ارز محکوم شد
سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام کرد:
سخنگوی قوه قضاییه ایران امروز از محکومیت مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رئیس‌جمهور ایران، به چهار سال حبس و جزای نقدی به جرم قاچاق ارز خبر داد.
 
بررسی ماهانه 50 تا 60 پرونده پزشک قانونی در استان یزد
مدیر کل پزشکی قانونی استان:
مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد گفت: پزشکی قانونی شامل بخش‌های مختلفی است که در حوزه معاینات بالینی افراد مراجعه کننده شامل مواردی از جمله نزاع، تصادفات، قصور پزشکی و غیره است و پرونده‌های که نسبت به نظریات واحد معاینات بالینی اعتراض داشته باشند نیز در واحد کمیسیون پزشکی بررسی می‌شود که ماهانه 50 تا 60 پرونده در این واحد بررسی می شود.
 
توسعه پایدار و اتحاد نخبگان، مردم و دولت
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
توسعه پایدار در تمامی عرصه‌ها حاصل ارتباط و تعامل میان سه قطب دولت، نخبگان و مردم است و برای رسیدن به چشم انداز توسعه پایدار ارتباط مستمر و گسترده صنعت و دانشگاه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
استفاده نادرست از منابع ملی
یادداشت/سعید کاکاآقازاده
در کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از آلودگی هوا بر روی دودکش نیروگاه ها فیلترهای مخصوصی نصب شده که مانع از انتشار آلودگی هوا و محیط زیست می شود، ولی متاسفانه در نیروگاه های ایران چنین تجهزات و تکنولوژی وجود ندارد و این موضوع سبب شد تا در کلان شهرهایی که در اطراف آن نیروگاه وجود دارد، وضعیت هوا بسیار ناسالم و آلوده باشد؛ هر چند مسوولین استفاده از مازوت را بارها انکار کردند، ولی سرانجام وزیر نفت تایید کرد که به دلیل تحریم ها و عدم صادرات مازوت، چاره ای جز سوزاندن این سوخت به شدت آلاینده نیست.
 
واریز حقوق دی ماه بازنشستگان کشوری از امروز
بنا به گفته مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرداخت حقوق دی ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از عصر امروز (سه شنبه) آغاز شده است.
 
ساختمان کنگره آمریکا به علت آتش سوزی تعطیل شد
در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن
در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن،‌ رییس‌جمهور منتخب آمریکا،‌ مقام‌های آمریکا می‌گویند ساختمان کاپیتال کنگره در پی گزارش مبنی بر آتش‌سوزی در نزدیکی آن به صورت موقت تعطیل شد.
 
خبرهای ارزانی خودرو /تازه ترین وضعیت و قیمت خودرو بررسی شد
در ادامه نوسان های نرخ ارز در کشور
قیمت خودرو تا پیش از امروز چه روندی داشته است و در آینده چه خواهد شد؟ پس از ارزانی هشت درصدی قیمت خودرو در آذر ماه و ادامه این روند نزولی در دی ماه، به نظر می‌رسد با توجه به ارازنی احتمالی قیمت دلار، همچنان قیمت خودرو ارزان شود.
 
هدف دستگاه قضایی کاهش جرم کیفری است/پایش زندانیان جرایم مالی غیرعمد
رئیس شورای حل اختلاف استان یزد:
رئیس شورای حل اختلاف استان یزد با بیان این‌که شش شعبه شوراهای ویژه زندان در زندان‌های سراسر استان فعال است، اظهار کردذ: با همکاری این شعب در 9 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 539 نفر از افراد زندانی نیز آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
 
چینی‌ها و قطع برق؛ مازوت یا بنزین همیشه آلوده؟!/ ریه های پایتخت پاره شد!
یادداشت
مسوولان می‌گویند به دلیل مصرف بالای برق و گاز خانگی و تجاری ناچار به قطع برق در برخی مناطق شده‌اند و برخی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران اما قطعی برق را مرتبط با تولید بیت کوین توسط چینی‌ها در ایران می‌دانند.
 
فولاد مبارکه ارز آوری موثری برای کشور داشت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فولاد، صنعتی حیاتی در کشور است، ادامه داد: مجموعه فولاد مبارکه در شرایط کنونی که کشور تحت شدیدترین تحریم ها است از یک سو با تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع داخلی و از سوی دیگر ارزآوری به اقتصاد کشور کمک بسیاری کرده است.
 
محرومیت کارگران اخراجی از شمول «بیمه بیکاری» ابطال شد
از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری
هیات عمومی دیوان عدالت اداری بر اساس شکایت سعید کنعانی، با صدور دادنامه‌ای به شماره پرونده ۹۸۰۱۰۹۵، نامه شماره ۲۰۱۱۴۵ مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ابطال کرد.
 
طرح 4000 مشاوره حقوقی رایگان رونمایی شد
با حضور غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد
غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت گفت: ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند در دستورکار دستگاه قضایی است و این فعالیت فرهنگی هر روز به افراد نیازمند ارائه می‌شود.
 
جزییات سفارش گیری عرضه اولیه سپیدار
در معاملات امروز بازار سرمایه
عرضه اولیه سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا در نماد معاملاتی (سپیدار1) به روش ثبت سفارش از ساعت ساعت 9:30 تا 12:30 انجام می‌شود.
 
رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل
در آغاز معاملات امروز صورت گرفت
شاخص کل بورس تهران در ادامه روند پرنوسان خود با افزایش بیش از 3300 واحدی تا ساعت 10 و 15 دقیقه امروز، توانست کاهش صبح امروز را جبران کند و در مدار افزایش قرار گیرد.
 
مخالفت یک سناتور با آرای جو بایدن
در جلسه هفته آینده کنگره مطرح خواهد شد
«جاش هالِی» سناتور جمهوری‌خواه گفت: در جلسه هفته آینده کنگره که قرار است آرای الکترال انتخابات ریاست‌جمهوری شمرده شوند، به تأیید نتایج آرای جو بایدن اعتراض خواهم کرد.
 
افزایش حقوق برای همه بازنشستگان خواهد بود؟/خبر خوب همسان سازی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در بودجه 1400/امیدها برای برداشته شدن سایه تبعیض
نگاهی به وضعیت طرح همسان سازی بازنشستگان و مستمری بگیران
طرح همسان سازی در ابتدای سال ۹۹ برای بازنشستگان کشوری و لشکری به اجرا درآمد و حقوق این گروه از بازنشستگان افزایش چشمگیری یافت و طبیعی است که این مسئله باعث اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی شد و این تبعیض اعتراضات گسترده ای را از سوی این قشر شکل داد، ولی به تازگی رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر‌های خوشی داشت و گفت: اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان کافی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
 
بس در بسته به مفتاح دعا بگشایند
یادداشت/پروین کریمی؛ وکیل دادگستری
موکلین اعم از معاضدتی و تسخیری و انتخابی ،کم سواد و یا دانشمند روز وکیل را به رسمیت می شناسند و هرسال تبریک می گویند و کدام مشتری را سراغ دارید که پس از خرید کالا از کاسب، هرسال در روز خاصی به او زنگ بزند؛ دعا کند و تبریک بگوید؟
 
ضرورت نظارت سازمان تعزیرات بر تخفیفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
قاعده تخفیفات در فروشگاههای زنجیره ای این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه تخفیف، قیمت خرید خود را در نظر می‌گیرند و کاری به قیمت مصرف کننده ندارند؛ به‌طوری‌که با در نظر گرفتن ۱۰ تا ۱۲ درصد هزینه‌های فروشگاهی و یک تا دو درصد سود، روی کالاها تخفیفاتی در نظر می‌گیرند که ممکن است این تخفیف به ۴۰ درصد هم برسد.
 
«وکالت» تجارت نیست
یادداشت/دکتر علیرضا کریمی لاریمی
طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی آمده است که وکالت در زمره کسب و کار قلمداد می شود که کسب و کار در قوانین و آیین نامه های مربوط به صنف های مختلف و حتی در عرف تعریف شده است؛ در حالی که طبق ماده ۶۵۶ قانون مدنی در تعریف وکالت امده است: وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین ، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می داند.
 
اگر نحوه تحقیقات پرواز اوکراین مجهول باشد، از ایران شکایت می کنیم
وزیر خارجه کانادا:
وزیر خارجه کانادا گفت: اگر این کشور از روند تحقیقات و مجازات عاملان سرنگونی هواپیمای اوکراین راضی نباشد، ایران را به دیوان بین المللی دادگستری خواهد کشاند.
 
تماشای گزارش فردوسی پور در اینستا و انحصار صداوسیما
یادداشت
دعوت فدراسیون فوتبال آسیا از عادل فردوسی پور می تواند تلنگری به مسوولان صداوسیما باشد که قدر دارایی هایی چون عادل فردوسی پور را بدانند؛ حداقل اینکه بدانند برخورد رئیس کارمندی در حوزه فعالیت حرفه ای روزنامه نگاری کاربرد و تاثیری ندارد.
 
تمساح در دریاچه چیتگر
براساس گزارش‌های مردمی محتمل است
با توجه به وصول گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده رد پا‌های یک حیوان ( احتمالا تمساح) در دریاچه شهدای خیلج فارس(چیتگر)، قرار است تیم‌های تخصصی با تجهیزات لازم عمق دریاچه را اسکن کنند.
 
مجلس باید حامی حق کارگر از بودجه 1400 باشد/افزایش ۴۰ درصدی دستمزد راضی کننده است؟
مروری بر اظهارات برخی نمایندگان کارگری مجلس
نمایندگان مجلس اختیارات گسترده‌ای دارند ولی انتظار این است که از این اختیارات به نفع جامعه حقوق بگیر استفاده کنند. نمایندگان هر سال سناریوهای مختلفی را برای دستمزد مطرح می‌کنند ولی تجربه نشان داده که نمایندگان مجلس تا امروز خیلی به کارگران کمک نکرده‌اند.
 
بودجه 1400 برگی از یک «ناکامی بزرگ» است/عملکرد بانک ها؛ نتیجه رانت و فساد
یادداشت/سعید کاکاآقازاده
در حالی که دولت ایران در سال جاری به رغم تحریم ها بودجه جاری کشور را براساس صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت آن هم با قیمت ۵۰ دلاردر نظر گرفته است، اما با شیوع کرونا قیمت نفت در بازار جهانی کاهش پیدا کرده و به حدود ۴۰ دلار رسیده است.
 
اتاق های مشترک بازرگانی و حل اختلافات تجاری بین المللی
یادداشت/دکتر بهنام حبیبی درگاه
اتاق های مشترک بازرگانی بر پایه قوانین مصوب کشورها و با رویکرد تعامل محور تاسیس می‌شوند، ولی سازماندهی و مدیریت آنها به‌صورت خود انتظام و از طریق مدیران صنایع، کارآفرینان اقتصادی، بنگاه‌های بازرگانی و تجار فعال در صفحه بین المللی صورت می‌پذیرد.
 
نظارت بر حق دفاع ؟!
یادداشت
قاضی و وکیل؛ لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر در‌ دادرسی منصفانه هستند و قرار است چه کسی بر چه کسی نظارت کند؟ هیچکس با ابطال پروانه وکیل متخلف یا انفصال قاضی فاسد مخالفتی ندارد، ولی مساله این است که تخلف را باید کسانی احراز کنند که حرفه را بشناسند ‌وبه ابعاد و پیچیدگیهای آن آگاه باشند.
 
دریافت خسارت دیرکرد چه شرایطی دارد؟
وضعیت حقوقی دریافت تاخیر تادیه
مطابق ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی مدنی، طلبکار می‌تواند علاوه بر دریافت اصل طلب خود، بابت تأخیر بدهکار در پرداخت بدهی، از وی خسارت تأخیر تأدیه (دیرکرد) بگیرد.
 
آیا منزل شوهر باید مطابق شئونات زن باشد؟
وضعیت حقوقی تهیه محل سکونت زن و شوهر
اگر منزلی که شوهر تهیه کرده است، سبب ناراحتی و یا تضرر شرافتی برای زن شود، زن می تواند خانه را ترک کند.
 
بار دیگر مذاکره نمی‌کنیم!
وزیر امور خارجه:
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به ابراز تمایل جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا، برای بازگشت به برجام گفت در خصوص توافقی که قبلا درباره آن مذاکره کردیم دوباره مذاکره نمی‌کنیم.
 
واکسن آمریکایی «فایزر» در انگلستان تایید شد
نخستین واکسن کرونا در ایالات متحده
نهاد نظارت دارویی در بریتانیا امروز واکسن کرونای تولیدی شرکت‌های فایزر‌‌ـ‌ بیونتک را تایید کرد.
 
خوزستان زیر آب رفت!
در ادامه تعطیلی پروژه‌های زیرساختی
در حالی که خبرها حکایت از آب‌گرفتگی و سیل در ۸ استان ایران دارد و وضعیت در خوزستان وخیم‌تر از بقیه استان‌ها گزارش می‌شود، نماینده اهواز در مجلس می‌گوید این مسئله مربوط به تعطیل شدن پروژه‌های آب و فاضلاب شهرهای این استان طی یک سال گذشته است.
 
همسان سازی باید در تامین اجتماعی اجرایی شود/ معاش خانوار ۱۰ میلیون تومانی است!
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران:
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با اشاره به اینکه اگر دولت با استفاده از منابع عمومی همسان‌سازی را در صندوق‌های کشوری و لشکری اجرا می‌کند، باید همین کار را در تامین اجتماعی هم انجام دهد، گفت: دولت در لایحه قانون بودجه سال آینده، بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را بر مبنای شیوه ساده و نه بر مبنای ربح مرکب حساب کرده است.
 
دفاع مشروع دارای چه شرایطی است؟
وضعیت حقوقی دفاع فردی که مورد حمله قرار گرفته است
وضعیت حقوقی فردی در برابر حمله کسی از خود دفاع کند دارای ضوابطی در قانون است؛ این در حالی است که هر انسانی حق دارد در هنگام مواجه شدن با خطر به دفاع از جان، مال و ناموس خود و افرادی که دفاع از آن‌ها بر وی واجب است، اقدام کند.
 
در صورت داشتن صورتجلسه نیروی انتظامی، چقدر فرصت برای شکایت هست؟
وضعیت حقوقی شکایت به مراجع قضایی بعد از وقوع جرم
با داشتن صورتجلسه نیروی انتظامی و نامه پزشکی قانونی از تاریخ وقوع درگیری یا جرم، تا زمان معینی حق شکایت به مراجع قضایی وجود دارد.
 
سانتریفیوژهای پیشرفته ایران در نطنز نصب شده اند
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران اولین زنجیره از سانتریفیوژهای پیشرفته را در مرکز غنی‌سازی اورانیوم نصب کرده است.
 
انفجار در گورستان غیرمسلمانان عربستان
در شهر جده رخ داد:
انفجار بمب امروز در یک قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده در عربستان سعودی تعدادی مجروح بر جا گذاشت.
 
وزیر دفاع آمریکا برکنار شد
از سوی دونالد ترامپ
رئیس‌جمهوری ایالات متحده امروز گفت که مارک اسپر، وزیر دفاع، را از کار برکنار کرده است و کریستوفر میلر، مدیر مرکز ملی ضد تروریسم، را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرده است.
 
آمریکا و واکسن کرونا در یک قدمی تولید انبوه/واکنش امیدوار کننده بازار
توزیع تا دو ماه آینده
بعد از اعلام خبر ساخت واکسن کرونای چینی، حالا یک شرکت آمریکایی هم اعلام کرده موفق به ساخت واکسن کرونا شده و این واکسن در بیش از ۹۰ درصد موارد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند؛ این در حالی است که این خبر تغییرات امیدوار کننده ای را در بازار جهانی نسبت به واکسن چینی ایجاد کرد.
 
17 آبان 99 و کاهش قیمت دلار
وضعیت بازار ارز
بازار ارز هفته را با کاهش چشمگیر هفت درصدی آغاز کرد و اولین قیمت اعلام شده برای ارز در صرافی ملی نسبت به قیمت روز گذشته ۱۸۵۰ تومان کاهش داشته است.
 
مراسم ۱۳ آبان در تهران لغو شد
به‌دلیل شیوع ویروس کرونا
علی‌رغم فراخوان قبلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برای مراسم روز ۱۳ آبان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام کرد برگزاری این مراسم در مناطق استان تهران به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است.
 
آغاز متفاوت بازار سرمایه و صعود نمادهای شاخص ساز
در آغاز معاملات امروز
با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش عرضه در نمادهای شاخص‌ساز روندی صعودی پیدا کرد و همچنین شاخص هم‌وزن نیز مثبت شد.
 
معنای کلمات اجرائیه، اخطاریه و احضاریه
وضعیت برخی مفاهیم حقوقی
دانستن دقیق معنای کلمات اجرائیه، اخطاریه و احضاریه به پرونده های حقوقی روند بهتری می دهد.
 
تخریب دهها ساختمان با زلزله ۷ ریشتری در ازمیر و یونان
دوربین ها لحظه وقوع را ثبت کردند
زلزله‌ای شدیدی با قدرت 7 ریشتر غرب ترکیه و یونان را لرزاند و دوربین‌ها شدت زلزله را ثبت کرده‌اند.
 
آیا ضبط پنهانی صدا و فیلم جرم است؟
وضعیت حقوقی تجسس در زندگی افراد
اگر افراد پنهانی و بدون رضایت دیگری صدا و فیلم یکدیگر را ضبط کتند جرم محسوب می شود؟
 
آخرین وضعیت پرونده ضرب و شتم زن آبادانی
براساس اظهارات دادستان
دادستان آبادان از احضار دو نفر از پرسنل شرکت نفت در پرونده دختر آبادانی خبر داده است.
 
دعوای مطالبه وجه چک
وضعیت حقوقی مطالبه چک
چک نوشته‌ای است که به موجب آن صادرکننده وجوهی را که در نزد محال علیه دارد، کلاً یا بعضاً مسترد یا به دیگری واگذار می کند، اما در هر صورت برای صدور آن باید شرایطی که از نظر قانونی لازم است، رعایت شود.
 
آشنایی با روش های مهاجرت و پناهندگی
مرتا جوادی، مدیرعامل الست گروپ ؛
کارشناسان مهاجرتی در ایران نسبت به عدم آگاهی مردم به راه های قانونی مهاجرت و خطرات فردی و جمعی اقدام به پناهندگی هشدار می دهند.
 
محمدرضا گلزار در بیمارستان بستری شد
در اثر ابتلا به کرونا:
محمدرضا گلزار گفت که پس از ابتلا به کرونا ریه‌هایش درگیر و به همین دلیل در بیمارستان بستری شده‌ است.
 
اقتصاد نیم جان کشور/گریز مردم ایران از یک زندگی شرافمندانه
سعید کاکاآقازاده/یادداشت
مسوولین دولتی از مقاومت مردم ایران مقابل تحریم ها سخن می گویند؛ در حالی که در دهه های گذشته سیاست اقتصادی این کشور به سمت تحریم ها رفته و با بسیاری از مشکلات دیگر مواجه شده و بحران فعلی به بیکاری میلیون ها نفر، بدتر شدن وضعیت معشتی مردم و عمیق ترشدن فاصله طبقاتی منجر شده است و «افزایش افسار گسیخته» قیمت ها راهی برای گریز از یک زندگی شرافمندانه برای مردم باقی نگذاشته است.
 
مجازات افشای چت و اسکرین شات در قانون چیست؟
وضعیت حقوقی افشای اسرار خصوصی افراد
قانون‌مجازات‌ اسلامی، افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته و مجازات آن را جزای ‌‌نقدی و تا دو سال حبس در نظر گرفته است.
 
آیا مهریه بخشیده شده به همسر قابل مطالبه است؟
وضعیت حقوقی بخشش مهریه به همسر
زمانی که زنی مهریه خود را به همسرش بخشیده است، در خصوص مطالبه دوباره مهریه در چند حالت از لحاظ حقوقی بررسی می شود.
 
آیا با استناد به فیلم ضبط شده‌ می توان شکایت کرد؟
وضعیت حقوقی در خصوص فیلم یا صدای ضبط شده
فیلم یا صدای ضبط شده و سایر مواردی از این دست نمی‌تواند به‌ عنوان تنها دلیل شاکی، کافی باشد.
 
آیا در دفاع مشروع محاکمه می شویم؟
وضعیت حقوقی هنگام دفاع مشروط
هر انسانی حق دارد در هنگام مواجه شدن با خطر به دفاع از جان، مال و ناموس خود و افرادی که دفاع از آن‌ها بر وی واجب است، اقدام کند و این اقدام در اصطلاح "دفاع مشروع" نامیده می‌شود که علاوه بر فقه اسلام، قانون مجازات اسلامی کشور ما و قوانین جزایی سایر کشور‌ها نیز به آن پرداخته است.
 
3 کشته در انفجار منطقه تجاری اهواز
صبح امروز:
بامداد امروز انفجاری در بازارچه عامری اهواز رخ داده است که علاوه بر تخریب بخشی عمده‌ای از ساختمان این بازار، باعث مرگ دست‌کم ۳ نفر شده است.
 
هزینه نگهداری پشت بام آپارتمان بر عهده کیست؟
وضعیت حقوقی استفاده از پشت بام آپارتمان ها
طبق ماده دو قانون تملک آپارتمان‌ها، بام جزو قسمت مشترک آپارتمان‌ها محسوب شده و هزینه برف روبی بر عهده شرکا است و همچنین پشت بام در ردیف قسمت‌های اشتراکی است و همه مالکان حق استفاده از آن را دارند.
 
اگر زن تمکین نکند چه می شود؟
وضعیت قانونی عدم تمکین زن از شوهر با حکم دادگاه
در قانون ایران اگر زن منزل شوهر را ترک کند و با حکم دادگاه تن به تمکین شوهر ندهد، چه ضررهایی متوجه او خواهد شد؟
 
از دادستان هم می توان شکایت کرد!
در نظام قضایی ایران
مرتکبین جرم، هر مقامی که داشته باشند؛ حتی دادستانی مصونیت قضایی ندارند.
 
جلوی درب خانه و مغازه، ملک خصوصی نیست!
وضعیت حقوقی ایجاد مانع در خیابان
قرار دادن موانع از سوی کسبه، نگهبانان ادارات و یا هر شخص دیگر در کنار کوچه، خیابان، مقابل مغازه یا خانه و ممانعت از پارک خودروهای دیگر نقض آشکار حقوق شهروندی است.
 
نخستین بازار سهام چطور راه اندازی شد؟/تدبیر کمپانی هند شرقی در قرن هفدهم
ساز و کار آغاز بازار سهام
کمپانی هند شرقی در ابتدای قرن هفدهم هلند صدها کشتی را به کار گرفت تا به تجارت طلا، ظروف چینی، ادویه‌جات و ابریشم در جهان بپردازد و برای تامین سرمایه به شهروندان روی آورد.
 
مجازات سوءاستفاده از تصویر پروفایل افراد چیست؟
اهمیت امنیت اطلاعات و داده‌های کاربران در قانون
در منشور حقوق شهروندی به صراحت در مورد اهمیت حفاظت داده‌های کاربران در فضای مجازی در مواد ۹، ۳۵ و ۳۷ سخن به میان آمده است.
 
تعطیلات رسمی جزو مهلت های دادگاه نیستند
بعد از ابلاغ قضایی
تعطیلات رسمی جزو مهلت های دادگاه محسوب نمی شوند و آنچه اهمیت دارد این است که مهلت ها همیشه از روز بعد از ابلاغ محاسبه می شود.
 
بازرسی از کمیسیون های شبه قضایی
غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد:
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف تقویت نظارت ها، رصد مشکلات، نواقص و موانع در روندها، بازرسی از کمیسیون های شبه قضایی نظیر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.
 
ظهرنویسی / شرایط و قوانین آن
سفته و چک ؛
اسناد تجاری از قبیل سفته و چک نقش عمده ای در معاملات امروزی دارند به گونه ای که بسیاری از تجار و غیرتجار برای انعقاد قرارداد های خود از اسناد تجاری استفاده می کنند. اسناد تجاری جدای از بحث سهولت در انعقاد معاملات و جایگزین شدن آن به عنوان پول و وجه رایج کشوردارای شرایط و قوانین مختلف است که هم دارای مزیت های متعددی است اما موضوعی که در این متن قصد داریم به آن بپردازیم ظهرنویسی،شرایط و قوانین آن است.
 
کادر درمان / بدون قرارداد !
قراردادی به قمیت جان
چه مقدار پول حاضرید دریافت کنید تا حدود ۲۰۰ روز خانواده‌تان را نبینید؟ بدون شک کمتر کسی این کار را انجام می دهد و دوری از خانواده را به هر موضوع دیگری مثل پول ترجیح دهد اما پرستاران کشورمان بیش از ۲۰۰ روز است که برای حفظ جان هم میهنانشان لباس رزم به تن کرد‌ه‌ و به جنگ با بیماری کرونا رفته‌اند، آن هم با حقوق های پایین و قراردادهایی عجیب وغریب!