صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۶
کد خبر: 5241
گزارشگر: 213
۱۲۷۹
۰
۰
۷
قهرمانی نماینده کشورمان در فینال ماده تپانچه بادی مردان

جواد فروغی «نخستین» طلاآور تیر اندازی ایران در المپیک شد

جواد فروغی «نخستین» طلاآور تیر اندازی ایران در المپیک شد
جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال طلا رسید و نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک به نام او ثبت شد.

به گزارش آسیانیوز، جواد فروغی در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو اول شد و نخستین مدال المپیک تاریخ تیراندازی ایران را به ارمغان آورد.

وی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شگفتی ساز شد و به مدال طلا رسید تا نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک به نام او ثبت شود.

فروغی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران است. این ورزشکار ۴۲ ساله و ایلامی بعد از کسب مدال طلا سجده شکر بر جای گذاشت و سایر ورزشکاران به او تبریک گفتند.

 

جواد فروغی «نخستین» طلاآور تیر اندازی ایران در المپیک/ آسیانیوز asainews
جواد فروغی شگفتی‌ساز و قهرمان المپیک شد

ایسنا نوشت این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد. او پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۸۰.۲۵ و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود. فروغی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران، دارای سه فرزند و پرستار است.

در فینال این ماده ورزشکاران کشورهای ایران، هند، چین، آلمان، اوکراین، کره و صربستان حضور داشتند که دامیر صربستانی نقره و ژانگ وی چینی سوم شد.

فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

 تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۶ نماینده در دو ماده تفنگ و تپانچه دارد. پیش از این فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان در رده های ۲۳ و ۳۰ ایستادند.

مهیار صداقت در ماده تفنگ بادی مردان و هانیه رستمیان در ماده تپانچه بادی زنان فردا در سومین روز از این رقابت ها در خط آتش قرار می گیرند.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان اسامی تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو است./

https://www.asianews.ir/u/37z
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید