صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
کد خبر: 21024
گزارشگر: 464
۲۷۹
۱
۰
۲
یادداشت| مسعود خوشابی

خبر می‌دهد از سِرّ ضمیر!

خبر می‌دهد از سِرّ ضمیر!
ما بازنشسته‌ها عادت داریم، وقتی مادربزرگ نوه‌ها به بهانه قدری خرید روزانه‌اش، ما را از خانه بیرون می‌کند، دچار دو شُک شویم.

آسیانیوز - شوک اول ناشی از رویت بالا رفتن قیمت‌ها‌ست ظرف ۲۴ ساعت، که همچون گذر زمان بلا انقطاع پیش می‌رود. شُک دوم وقتی نازل می‌شود که پای دکه روزنامه‌فروشی‌ها می‌ایستیم، پابه‌پا می‌کنیم، عینک‌مان را روی چشم‌هایمان جابه‌جا می‌کنیم و عصایمان را چند بار به زمین می‌کوبیم و وقتی به خانه باز می‌گردیم می‌شنویم که: خدا خیرت بده! رفتی ۲ تا بادنجان، ۱ لیمو ترش، ۴تا گوجه فرنگی، ۱ کیلو پیاز خریدی و آمدی. دیگه با صد من عسل هم نمی‌شه خوردت!

در تعقیب اخبار اقتصادی، به تیتر روزنامه‌ها (۱۸/۱/۱۴۰۳) که نظری می‌اندازیم ، سیمایی هولناک‌ جلوه‌گر می‌شود که همچنان طی ۶ ماهه اخیر لرزه بر تن‌مان می اندازد و وقتی کار به پیش‌بینی‌ها می‌رسد (روزنامه همشهری، آرمان ملی، اعتماد) بیشتر جای نگرانی ایجاد می‌کند!

وقتی در روزنامه ‌ایران می‌خوانیم وزیر اموراقتصادی و دارایی زیر پای تولیدکنندگان فرش قرمز پهن می‌کند، به فکر می‌رویم چرا تولیدکنندگان این چنین دلسرد شده‌اند؟

وقتی در روزنامه آرمان‌ ملی با این تیتر روبه‌رو می‌شویم که این بار سیدعلی‌خمینی اظهار می‌دارد قیمت‌های افسارگسیخته ناشی از فتوای فقها نیست، اندر مفهوم سخن این نوظهور به فکر فرومی‌رویم که مگر فقها در صدر حکومت ننشسته‌اند؟

روزنامه شهروند در صفحه اول خود تصویر مردی را نشان می‌دهد که با اتکاء به نفس بالا سبد چرخدار پر از کالایی را در فروشگاهی می‌چرخاند و همچنان با چشم در حال شکار کالا است! اما قدری این طرف‌تر، روزنامه هم‌میهن تیتر زده: روایت میدانی از سرقت در سوپرمارکت‌ها و تغییر در الگوی خرید در محلات ایران.

سعی می‌کنی از اخبار سیاسی بگذری، ولی چشمت به درشت‌ترین تیتر روزنامه سازندگی گیر می‌کند: «محفل عُقلا» با سخنرانی سیدعلی خمینی و تصویری از خاتمی و ناطق نوری!

به گزارش آسیانیوز؛ می‌بینی که روزنامه شرق از قول علی ربیعی که قبلاً در کسوت وزیر کار اشتغال‌ داشت از «ایستادن در کنار مظلوم هرجا که باشد» نوشته، حال آن‌که کلام سخنگوی رسانه ملی در شبکه افق در گوشت فریاد می‌زند که: مقایسه حقوق کارمندان و کارگران با نرخ دلار در دو دوره مشابه ( فروردین ۱۴۰۲ با ۱۴۰۳) نشان می‌دهدکه حقوق‌ها طی یک سال ۴ دلار هم کمتر شده است!

در آستانه جوش آوردن هستی که با تیتر اول روزنامه جمهوری اسلامی روبه‌رو می‌شوی: «رکورد جدید خروج سرمایه از بازار بورس و فرار نجومی سهام‌داران» از گیجی درنیامده در همان روزنامه می‌خوانی: «بانک مرکزی تماشاچی افزایش لجام‌گسیخته قیمت ارز و طلا است.»

روزنامه اطلاعات که آن‌قدر در سایه است که به زحمت تیتر مقاله‌ای با عنوان: «بحران در معیشت عمومی» را با چراغ قوه در آن ملاحظه می‌کنی.

و بالاخره به خاتم‌الجراید می‌رسی که با عظمت کهکشان‌ها خود را می‌نماید، که از قول رئیس‌الوزرا و مقام العالیه الاجرائیه نوشته: «دولت هیچ‌گاه رشد و پیشرفت کشور را به بهانه‌ی تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها متوقف نکرد.»
ـ آهای با تو هستم! بگو ببینم مگر چه دیدی که با یک من عسل هم نمی‌شود‌ خوردت؟!


https://www.asianews.ir/u/elv
اخبار مرتبط
کارشناسان اتاق بازرگانی تهران در یکی از جلسات خود به بررسی «قانون حمایت از گزارشگران فساد» پرداخته‌اند که تیتر اول روزنامه اقتصادی آسیا ۳۰/۱۱/۱۴۰۲ با عنوان «محدودیت‌های گزارشگران فساد» نیز به آن اختصاص داده شده است؛ که شاید توجه به جوانب دیگری ‌از آن، خالی از لطف نباشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد بیات
۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
0
1

سلام . این نوشته خیلی جالب بود - میتونین تداوم بدین و بالاخره بفکر توسعه مطالب و جلب مخاطب باشین . ارادتمند .


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید