صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
روزنامه آسیااخبارسلامتی و زیبایی

سلامتی و زیبایی

بهترین روش کاشت ابروی طبیعی چیست ؟
یک عمل زیبایی
زمانی که صحبت از زیبایی می‌شود، ابروها یکی از برجسته‌‌ترین اجزای چهره هستند که به تنهایی می‌توانند جذابیت را برای شما به همراه داشته باشند. گاهی ممکن است به دلایل مختلف مثل برداشت بیش از حد ابرو، اختلالات هورمونی، افزایش سن و یا حتی دلایل مادرزادی ابروهای کم پشتی داشته باشید. ریزش و کم پشتی ابروها مثل ریزش مو، طبیعی است و راه‌های زیادی برای جبران آن وجود دارد.
 
آیا اصلاح مو با تیغ تاثیری بر روی ضخامت و رشد موها دارد؟!
آیا تیغ زدن موها باعث ضخیم‌تر شدن آن‌ها می شود؟
تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا تیغ زدن موها واقعاً باعث ضخیم‌تر شدن آن‌ها می شود یا خیر؟ این باور غلطی است که در بین بسیاری از افراد رواج دارد و در این مقاله به بررسی علمی آن خواهیم پرداخت.
 
۵ درصد داروها از مسیر قاچاق وارد بازار کشور می‌شوند
عضو اتاق بازرگانی ایران:
عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه داروها و مکمل‌های خارجی اغلب از طریق شوتی‌ها و بدون رعایت زنجیره سرد دارو وارد کشور می‌شوند. گفت:‌ «متاسفانه برخی از این داروها تاریخ مصرف گذشته هستند که تاریخ انقضای آن‌ها را تغییر داده‌ و به صورت کاملا حرفه‌ای دستکاری کرده‌اند.»
 
میل به  شیرینی می‌تواند ناشی از تنهایی باشد
نتایج یک مطالعه جدید
یافته‌های آنها نشان داد افرادی که تنهایی یا انزوا را تجربه کرده‌اند، درصد بیشتری چربی بدن دارند و رفتارهای غذایی ضعیفی مانند اعتیاد به غذا و خوردن کنترل‌نشده از خود نشان می‌دهند.
 
معرفی بهترین سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه تهران ، خانه عروس
آرایشگاه زنانه در تهران
این روزها آرایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات زیبایی و بهبود ظاهر افراد بازی می‌کنند. با انتخاب بهترین آرایشگاه زنانه تهران ، می‌توانید تخصصی‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنید. آرایشگاه زنانه خانه عروس، ارائه دهنده با کیفیت‌ترین خدمات توسط افراد حرفه‌ای کاربلد است. در این مقاله قصد داریم به معرفی جزئیات و خدمات قابل ارائه در این آرایشگاه بپردازیم. چنانچه به دنبال شناسایی بهترین آرایشگاه زنانه در تهران هستید، مطالعه این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.
 
مصرف ماهی در دوران بارداری خطرناک است؟
طبق مطالعه جدید
دکتر امیلی اوکن، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و رئیس دپارتمان پزشکی عمومی در مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی هاروارد پیلگریم، دریافت کافی این مواد مغذی در دوران بارداری برای جلوگیری از زایمان زودرس و ارتقای سلامت و رشد عصبی کودک ضروری است.
 
کنگره بین‌المللی انکولوژی کودکان با رویکرد درمان چندتخصصی در تومورهای مغزی
ارسال مقاله به کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان
معاون درمان محک از برگزاری کنگره بین‌المللی انکولوژی کودکان (چهارمین یادبود پرفسور پروانه وثوق) با رویکرد درمان چندتخصصی در تومورهای مغزی کودکان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر داد.
 
نقش آیکاس در کاهش آسیب ‌های مرتبط با دخانیات
نیکوتین غیر سوزانده
دخانیات و مصرف تنباکو یکی از چالش ‌های اصلی سلامت عمومی در سراسر جهان است. مصرف تنباکو با بیماری ‌های متعددی از جمله سرطان، بیماری ‌های قلبی و تنفسی مرتبط است. در دهه‌ های اخیر، پیشرفت‌ های قابل توجهی در زمینه مبارزه با آسیب ‌های ناشی از مصرف دخانیات صورت گرفته است. یکی از مهم ‌ترین تحولات در این زمینه، ظهور و توسعه سیستم‌ های ارائه نیکوتین غیر سوزانده مانند آیکاس IQOS است. رویکردهای نوینی مانند آیکاس IQOS می ‌توانند نقش مهمی در کاهش آسیب‌ های مرتبط با دخانیات ایفا کنند. دستگاه آیکاس، مخفف "I Qu...
 
مسواک زدن  این سرطان را خنثی می‎کند
بهداشت دهان و دندان
محققان به ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به سرطان کولون دست یافته‌اند.
 
حمام در دوران پریودی ممنوع! افسانه یا واقعیت؟
نکات مهم
در طول دوران قاعدگی خود حداقل یک بار در روز دوش بگیرید. حمام در دوران پریودی باید به صورت منظم انجام شود زیرا باعث جلوگیری از بو و کاهش خطر عفونت می‌شود.
 
خرید کیف زنانه +بهترین و شیک ترین مدل ها در ایمااستایل
کیف زنانه شیک
کیف، آیتمی که بیشتر از یک اکسسوری به حساب می‌آید، به یک ابزار برای اعلام سلیقه و استایل تبدیل شده است. در دنیای مد و فشن امروزی، خرید کیف زنانه نه تنها یک اقدام عملی بلکه یک بیانیه شخصی است. همراهی با یک کیف زنانه، از جنبه‌های مختلفی از جمله انطباق با موقعیت، سازماندهی و افزایش جذابیت استایل، اهمیت دارد.
 
پرطرفدارترین برند عینک آفتابی مردانه
بهترین مارک عینک مردانه
عینک‌های آفتابی مردانه امروزه طرفداران زیادی در تمام کره زمین دارند‌. این محبوبیت اول بخاطر محافظت از چشم‌ها و سلامت بینایی در برابر نور خورشید بوده و دوم بخاطر تاثیر زیاد آن در ترکیب تیپ و استایل آقایان است. به همین ترتیب عینک‌های آفتابی به یک بخش جدانشدنی از زندگی مردان تبدیل شده است.
 
هزینه عجیب تغییر رنگ چشم!
افزایش تقاضای عمل‌های زیبایی
در کشور اسپانیا که این روش‌های تحقیقاتی از آن‌جا برای اولین‌بار شروع شد، هزینه عمل هر چشم حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو است. در ایران نیز این عمل از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فرد متقاضی هزینه دارد.
 
نوشیدن آب قبل از خواب مضر است؟
یک متخصص خواب هشدار؛
به گفته این کارشناس تغذیه افراد بهتر است آبرسانی به بدن را از صبح زود شروع کنند و در طول روز به طور ثابت مصرف شود. به این ترتیب، کمتر احساس نیاز به جبران آب بیش از حد خواهید داشت.
 
جدول تعرفه های جدید ویزیت پزشکان  اعلام شد
در سال ۱۴۰۳
تعرفه جدید ویزیت دندانپزشکان و پزشکان عمومی و تخصصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
 
معرفی میوه‌های مفید برای چربی‌ سوزی
طبق تحقیقات علمی؛
تحقیقات علمی نشان داده‌اند که توت‌ها از جمله توت فرنگی، زغال اخته و تمشک می‌توانند در مبارزه با چاقی بسیار مفید باشند.
 
۵ خاصیت باورنکردنی موز
تاثیرات مثبت در سلامت
موز شامل مواد مغذی زیادی است که نقش اساسی در بدن ایفا می‌کنند و باعث سلامت قلب، کاهش وزن و بهبود فرآیند هضم می‌شود.
 
ارتباط چاقی با نخوردن صبحانه
براساس آمار وزارت بهداشت
مصرف صبحانه می‌تواند خطر ابتلا به چاقی را افزایش دهد و موفقیت در اجرای رژیم‌های کاهش وزن را بکاهد.
 
چرا روانشناس های انگ افسرده بودن به مراجع می زنند؟
درمان افسردگی
خیلی از روانشناس ها همان جلسه اول و همان دقیقه اول به مراجع می گویند افسرده است و باید راه طولانی برای درمان آن طی کند! این کار نگرانی و احساس ضعیف بودن زیادی به مراجع منتقل می کند که معمولا نتیجه آن عدم اطمینان به مشاور و رها کردن روند جلسه است. اما به نظر شما این کار مشاوران اشتباه است؟ حتی با وجود افسرده بودن مراجع نباید وضعیت را به او اطلاع دهند؟
 
چرا آلزایمر می گیریم؟
مرتضی جاوید، مدرس زبان، تقویت حافظه و تندخوانی
محققان معتقدند که عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند موجب آلزایمر و پیشرفت آن شود. افزایش سن مهمترین عامل شناخته شده برای آلزایمر است.
 
احتمال بروز یک همه‌گیری در  هنگ‌کنگ
بیماری ویروس بی‌
بیماری ویروس بی‌ با چند نام از جمله ویروس هرپس (هرپیز) بی، ویروس مانکی بی، هرپس ویروس سیمیا و هرپس ویروس شناخته می‌شود و اولین نشانه‌های ابتلا به آن شبیه آنفلوانزا است.
 
سن دیابت در کشور به دوره راهنمایی رسید!
بر اساس اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک؛
رئیس انجمن دیابت ایران می‌گوید: «نه‌تنها حدود ۳۰ درصد ایرانی‌ها به یکی از انواع دیابت مبتلا هستند، بلکه سن این بیماری هم در کشور پایین آمده و به دوره دبیرستان و راهنمایی رسیده است.»
 
لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟ آیا دائمی می باشد؟
لیفت صورت
روش‌ های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که یکی از آن ‌ها لیفت با نخ است. با افزایش سن، پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می ‌دهد و دچار افتادگی و چین و چروک می ‌شود. این امر می ‌تواند باعث ایجاد احساس پیری ناخوشایندی در هر سنی می کند. ماندگاری لیفت با نخ، به نوع نخ، تعداد نخ ‌های مورد استفاده، ناحیه تحت درمان و مراقبت ‌های بعد از لیفت بستگی دارد. اما به طور کلی، دوام آن بین ۱ تا ۳ سال است. البته این زمان می ‌تواند با توجه به برخی عوامل، تغییر کند.
 
ویروس‌ها عامل ۱۰ تا ۲۰ درصد از سرطان‌ هستند
یافته‌های یک مطالعه جدید؛
آقای ژائو در اطلاعیه‌ای توضیح داد که رسیدگی به سرطان‌های ویروسی با درمان‌های استاندارد می‌تواند به کوچک شدن تومورهای موجود کمک کند اما مشکل اصلی ویروس را حل نمی‌کند.
 
لیست بهترین عطرهای ویکتوریا سکرت که باید بشناسید ✔️
ویکتوریازسیکرت
ویکتوریا سکرت برندی است که نامش با زیبایی و جذابیت عجین شده؛ ازاین‌رو محصولات این برند از جمله عطرها جایگاه خاصی را میان افراد به خود اختصاص داده‌اند. انتخاب از میان روایح متنوع بهترین عطر ویکتوریا سکرت با نت‌های شرقی گلی و کهربایی شاید برای خانم‌ها کمی سخت باشد. آشنایی با نت‌های آغازین، پایانی، میزان پخش بو و ماندگاری این عطرها بهترین راهنما در مسیر انتخاب ادکلن از ویکتوریا سکرت به شمار می‌روند. در این مقاله به بررسی بهترین عطرهای ویکتوریا سکرت می‌پردازیم تا با نگاه اجمالی به این لیست، خوشبوتری...
 
تأثیر نوع لباس پوشیدن بر مردانگی
طبق مطالعه‌ محققان؛
لباس پوشیدن هر فردی به شیوه سنجیده و آبرومند، وجه قدرت، توانایی و اعتماد‌به‌نفس را در هویت فرد تقویت می‌کند.
 
قرص کلاژن مصرف کنیم یا پودر کلاژن ؟
کلاژن و روند پیری
قرص کلاژن مصرف کنیم یا پودر کلاژن؟ در این مقاله به مقایسه قرص و پودر کلاژن میپردازیم.
 
انواع سینک ظرفشویی و راهنمای انتخاب
یک آشپزخانه جذاب و شیک
در این بخش می‌خواهیم انواع سینک ظرفشویی و راهنمای انتخاب آن را به شما ارائه کنیم.
 
عمل بینی، مراحل جراحی + معرفی جراح بینی
عمل جراحی بینی
عمل جراحی بینی یا همان رینوپلاستی، یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی زیبایی در سراسر جهان است. این عمل نه تنها برای بهبود ظاهر بینی بلکه برای رفع مشکلات تنفسی ناشی از انحراف سپتوم یا وجود پولیپ‌ها انجام می‌شود.
 
ارتباط بین نشستن و مرگ زودرس
تحقیق جدید
نشستن در طول روز به‌ مدت بیش از ۱۱ ساعت، ظاهراً می‌تواند خطر مرگ زودرس را تا ۵۷ درصد افزایش دهد.
 
رژیم‌های کوتاه‌مدت برای نوجوانان چاق بی‌خطر است
نتیجه مطالعه محققان استرالیایی:
محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم‌های غذایی بسیار کم کالری تحت نظارت متخصصان سلامت می‌تواند در کوتاه مدت به صورت ایمن اجرا شود و با وجود عوارض جانبی، در مورد بسیاری از نوجوانان دچار چاقی متوسط تا شدید قابل اجرا است.
 
حرف های انگیزشی برای ترک اعتیاد
بهترین روش ترک اعتیاد
ترک اعتیاد یکی از چالش‌های بزرگ زندگی است. اعتیاد به هرگونه مواد مخدر یا عادت‌های مضر می‌تواند زندگی را تحت تاثیر قرار داده و آرامش افراد را از بین ببرد. با این حال، ترک اعتیاد همچنان ممکن است. و با روحیه، اراده قوی و حمایت مناسب، می‌توان به آن دست یافت. در این مطلب به برخی از حرف‌های انگیزشی برای ترک اعتیاد خواهیم پرداخت تا افراد را در این مسیر دشوار تشویق کنیم و به آن ها امید بیشتری بدهیم.
 
ترندهای مبلمان ۲۰۲۴: بهترین مدل و رنگ مبل در سال ۲۰۲۴ به گزارش سایا دکور
دکوراسیون ۲۰۲۴
در دنیای پویا و همیشه در حال تغییر طراحی داخلی، همواره به روز بودن با جدیدترین ترندها امری بسیار حیاتی است. از جمله این ترندها، مبلمان نقش اساسی و حیاتی در ایجاد فضاهای مدرن و شیک دارد. انتخاب مبلمان مناسب نه تنها به زیبایی و جذابیت فضا کمک می‌کند بلکه تأثیر بسزایی بر احساس راحتی و رضایت ما دارد.
 
۵ مورد از تاثیرات شگفت انگیز پی آر پی صورت برای پوست
جوانسازی پوست
آیا به دنبال راهی طبیعی و کم تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت خود هستید؟ می‎خواهید در کوتاه‎ترین زمان ممکن، شاهد بهترین نتایج بر روی پوست صورت خود باشید؟
پی آر پی صورت (Face PRP) یکی از بهترین و موثرترین روش‎های زیبایی است که با کمک سلول‏‎های بنیادی خود فرد، به جوانسازی و شاداب کردن پوست صورت کمک می‎کند. پی آر پی صورت با تحریک پوست و بهبود جریان خون، می‎تواند باعث از بین رفتن چین و چروک‏ها شود و پوست صورت را شاداب‎تر نشان دهد. اگر می‎خواهید بدانید که پی آر پی می تواند چه تاثیراتی بر روی پوست صورت...
 
معرفی جدیدترین دستگاه لیفتینگ صورت ۲۰۲۴
جوانسازی صورت
دستگاه‌های لیفتینگ صورت به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوان‌سازی و احیای پوست مطرح می‌شوند. در این میان، معرفی جدیدترین دستگاه لیفتینگ صورت در سال ۲۰۲۴، از جمله اخباری است که توجه بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه زیبایی و تکنولوژی را به خود جلب کرده است. با پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری، این دستگاه‌ها قول بهبود و تحول در نتایج درمانی و ارائه راهکارهای موثرتر برای مقابله با علائم پیری را می‌دهند. در این مقاله، ضمن معرفی این پدیده نوین، به بررسی ویژگی‌ها، کاربردها و آثار بلند مدت استفاده از این د...
 
خطرات مصرف آجیل کهنه
هشدار
مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت که در آجیل‌های کهنه به دلیل کپک زدگی نوعی سم ترشح می شود که زمینه ساز ابتلا به سرطان است.
 
۴ مورد از بهترین انواع چای برای لاغری
از بین بردن سریع‌تر چربی‌ها؛
تغذیه و ورزش دو راز اصلی برای طول عمر و تناسب اندام هستند. قطعا این دو رکن نه فقط در کشور های آسیایی بلکه در همه جای جهان اهمیت دارد
 
شرایط تاسیس سالن ماساژ در ایران
آموزش ماساژ
امروزه با توجه به افزایش محبوبیت ماساژ در بین مردم نیاز به سالن‌ های ماساژ روز به روز افزایش پیدا کرده است. برای تاسیس سالن ماساژ علاوه بر بودجه لازم به مدارک دیگری نیز نیاز پیدا می شود. با شیندن کلمه احداث اولین چیزی که به ذهن هر فردی خطور می کند کارهای دفتری و کاغذبازی ‌های کلافه‌کننده است، ولی حقیقت این است که آموزش ماساژ با مدرک معتبر اولین قدم مهمی به شمار می ‌آید که برای احداث سالن ماساژ باید برداشت.
 
ارتباط مستقیم کم‌خوابی و خطر ابتلا به دیابت
هشدار محققان؛
محقق ارشد این تحقیق، کریستین بندیکت، دانشیار و محقق خواب در دانشگاه اوپسالا گفت: به‌طور کلی توصیه می‌کنم خواب را در اولویت قرار دهید، اگرچه می‌دانم که همیشه امکان‌پذیر نیست، به خصوص اگر والدین باشید.
 
عمده‌ترین مشکلات صنعت تجهیزات پزشکی
لزوم جلوگیری از رانت و فساد؛
رئیس هیئت ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ملزومات و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی ضمن برشمردن مشکلات این صنعت، خواستار تک‌نرخی شدن ارز برای بهبود وضعیت صنعت و جلوگیری از رانت و فساد شد.
 
از کجا توتون سیگار بخریم؟
توتون سیگار فله‌ای
تهیه توتون و تولید سیگارهای دستی می‌تواند نسبت به تهیه سیگارهای شرکتی بهتر باشد. با تهیه این توتون‌ها فرد می‌تواند سیگاری کاملاً متناسب با سلیقه خود را تهیه کند و از طرفی از ایمن بودن آن هم اطمینان بیشتری داشته باشد. لازمه تهیه یک سیگار دست‌پیچ خوب هم انتخاب یک توتون باکیفیت است. برای اینکه بتوانید توتون باکیفیتی را انتخاب کنید باید به مواردی مثل تازگی، رطوبت، اندازه برش و نوع برگ استفاده شده در آن توجه داشته باشید.
 
غربالگری رایگان سرطان‌های شایع
ئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت:
ئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت گفت: تشخیص زودهنگام سرطان‌های پستان، روده بزرگ و دهانه رحم طی سال‌های گذشته در مراکز و شبکه‌های بهداشت روستا و شهر‌ها و پایگاه‌های سلامت در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
 
آب مقطر چیست؟ فروش آب مقطر
کاربردهای آب مقطر
تصور این موضوع برای اغلب ما رخ داده که آب تصفیه شده برای سلامتی بدن لازم است. ولی این تصور همیشه درست نیست. بسیاری از املاح برای بدن ضروری است وباید به مقدار کافی به بدن ما برسد. ولی آب بغیر از نوشیدن کاربردهای فراوانی دارد که در پزشکی ، ساخت مواد غذایی و ... مورد استفاده قرار میگیرد. بسیاری از این مصارف نیاز به آبی دارد که بدون ناخالصی است و آب مقطر نامیده میشود.
 
نحوه ست کردن کیف دوشی با انواع استایل ها
دنیای مد
در دنیای مد، اکسسوری ها نقش مهمی در تکمیل استایل شما دارند و کیف دوشی یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین آن هاست. انتخاب کیف دوشی مناسب می تواند استایل شما را متحول کند. یک کیف زیبا و متناسب با لباس، می تواند بر ویژگی های مثبت آن تاکید کند و در عین حال، کارایی لازم را برای حمل وسایل شما داشته باشد. برعکس، انتخاب کیف نامناسب می تواند ظاهرتان را به هم ریخته و از زیبایی لباس کم کند. این مقاله جامع به شما کمک می کند تا با توجه به نوع لباس و موقعیت، کیف دوشی مناسب را انتخاب کرده و ظاهری شیک و هماهنگ دا...
 
تاثیر غذاهای ناسالم بر روی جذابیت جنسی
هشدار محققان؛
همچنین میان مصرف «مستمر» کربوهیدرات‌های تصفیه شده در طول صبحانه و میان وعده‌ها با رتبه‌بندی جذابیت پایین و در مقابل، میان مصرف غذاهای پرانرژی با رتبه‌بندی جذابیت بالاتر نیز ارتباط پیدا شد.
 
۷ خط قرمز مهم در روابط عاطفی
حفظ برخی چارچوب ها و محدودیت ها؛
تعیین و حفظ برخی چارچوب ها و محدودیت ها در رابطه برای حفظ احترام متقابل، استقلال شخصی و سلامت روان اهمیت زیادی دارد.
 
نزدیک ترین مراکز زیبایی به من
سالن زیبایی
نزدیک ترین سالن زیبایی به شما با این شلوغی‌ها و ترافیک سنگین بهترین انتخاب است! اگر در در بهترین سالن زیبایی ایران و با سرسخت‌ترین و ماندگارترین محصولات آرایشی آرایش شده باشید، استرس دیر رسیدن و گیر کردن در ترافیک چهره‌ی شما را بهم می‌ریزد. برنامه‌ی یافتن نزدیکترین آرایشگاه به من برای افرادی که از ماندن در ترافیک بیزار هستند و می‌خواهند با زیبایی و آرامش بیشتری در مهمانی‌ها و جشن‌ها حاضر شوند جزو اهم واجبات است!
 
همه چیز درباره بیماری تیروئید
بر اساس آمارهای رسمی؛
از آنجایی که این هورمون‌ها در بدن نقش حیاتی ایفا می‌کنند، برهم خوردن تعادل آنها بدون شک بدن را با مشکل مواجه می‌کند زیرا هورمون‌های تیروئید بر عملکرد مغز و اندام، رشد استخوان، ضربان قلب و عملکرد ماهیچه‌ها تاثیر می‌گذارند.
 
درد مزمن باعث چاقی می‌شود
هشدار محققان؛
تحقیقات نشان می‌دهند که مدارهای عصبی تغییریافته روی عادت‌های غذایی بیمارانی که از درد مزمن رنج می‌برند، تأثیر می‌گذارد.
 
۱۴ خاصیت باورنکردنی درخت کنار
از جوامع گذشته تا کنون؛
جوامع گذشته از میوه، برگ و چوب درخت کُنار به عنوان منبع غذایی برای شستشویی بدن، غذای دام و سوخت برای پخت و پز و گرم‌کردن منزل استفاده می‌کردند.
 
مد و هویت آن
یاداشت| امیر زبده
در طول تاریخ لباس وسیله‌ای برای طبقه بندی افراد بر اساس شغل، منطقه، حرفه و غیره و‌ در سال‌های اخیر در خرده فرهنگ‌ها بوده است.
 
بهترین آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران
آموزش فیشیال
امروزه آموزشگاه های پاکسازی پوست زیادی در استان تهران همچون همچون فاطمه حبشی، رز سرخ، آکادمی فاخته، ایران فیشیال، دترلند، شهره، شهرزاد، اکو حمزه ای، بانو نهال، صورتگرماه و... در حال فعالیت هستند که شناخت بهترین آن ها می تواند به افرادی که داوطلب حضور در این کلاس های تخصصی هستند کمک زیادی کند.
 
پلمپ مراکز درمانی پزشکانی که از بیمار سکه می‌گیرند
هشدار سخنگوی سازمان تعزیرات:
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی پزشکان، بیمار را برای نجات از بیماری به پرداخت وجه نقد یا سکه مجبور می‌کنند، که این یک تخلف است و باید با افراد متخلف در این زمینه برخورد کرد.
 
معرفی بهترین ساعت اورینت موجود در بازار!
ساعت مچی
در دنیا پیچیده و پرزرق و برق ساعت‌ها، اورینت به‌عنوان یک نام آشنا و قابل‌اعتماد برای علاقه‌مندان به ساعت مچی، خودنمایی می‌کند. این برند که سابقه‌ای طولانی در تولید ساعت‌های با کیفیت و دقیق دارد، توانسته است محصولاتی را ارائه دهد که هر‌کدام، نمادی از زیبایی، کارایی و دوام هستند. از مدل‌های کلاسیک گرفته تا مدرن، اورینت مجموعه‌ای گسترده از ساعت‌های مردانه و زنانه را به بازار عرضه کرده که هر یک، برای پاسخگویی به سلایق و نیازهای متفاوت طراحی شده‌اند. در این مقاله، ما به بررسی دقیق‌تر برخی از بهترین و...
 
خواص باورنکردنی گوجه فرنگی
مروری بر ۱۷ مطالعه
مروری بر ۱۷ مطالعه نشان داد مصرف منظم گوجه‌فرنگی خام و پخته و لیکوپن همگی می‌توانند ریسک سرطان پروستات را کاهش دهند.
 
افتتاح خط تولید داروهای ضد سرطان و داروهای تنفسی رویان دارو
صنعت داروسازی
افتتاحیه خط تولید داروهای ضد سرطان و داروهای تنفسی رویان دارو با حضور رئیس سازمان غذاودارو
 
۰ تا ۱۰۰ کامپوزیت دندان را بدانید(نمونه کار+ هزینه ها)
بهبود ظاهر دندان‌ها
کامپوزیت دندان یک جنس پرکاربرد در زمینه ترمیم و بهبود ظاهر دندان‌ها است. این ماده یک نوع رزین مصنوعی است که برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده، ترمیم کوچک‌ها و تغییر شکل و رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود.
 
عوارض خطرناک کاشت ناخن
یک متخصص قارچ‌شناسی توضیح داد؛
افرادی که ناخن می‌کارند نباید این مواد را بیش از سه ماه روی دست یا پای خود داشته باشند و بین هر دوره کاشت ناخن بین یک تا دو ماه زمان تنفس برای ناخن را در نظر داشته باشند.
 
آبرسان خوب چی بخرم؟
کرم مرطوب کننده
پوست، مهم‌ترین عضو بدن ما است و نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی و جلوگیری از ورود عوامل مخرب به بدن دارد. یکی از مسائل مهمی که می‌تواند به شکل مستقیمی بر سلامت و زیبایی پوست تأثیر بگذارد، خشکی و کم‌آبی آن است. برای حفظ رطوبت و شادابی پوست، نوشیدن آب، به‌تنهایی کافی نیست، بلکه استفاده از مرطوب‌کننده مناسب و کرم آبرسان، اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب یک کرم آبرسان خوب، باید عواملی مانند، نوع پوست، قیمت آبرسان و کیفیت آن را در نظر بگیرید. در ادامه، با ما همراه باشید تا بهترین کرم‌های آبرسان موجود در با...
 
هشدار به مردان بالای ۴۰ سال/ مصرف این غذاها ممنوع
حفظ تعادل در رژیم غذایی؛
توصیه می‌شود مردان پس از ۴۰ سالگی، از مصرف غذاهای غنی از کربوهیدرات تصفیه‌شده، نمک و مواد افزودنی پرهیز کنند.
 
نرخ چاقی در کودکان و نوجوانان۴ برابر شد
سازمان جهانی بهداشت:
آنها دریافتند که در ۳۰ سال گذشته، نرخ چاقی در کودکان و نوجوانان چهار برابر شده است، در حالی که این میزان در بزرگسالان بیش از دو برابر شده است.
 
ارتباط نارسایی قلبی با زندگی در نزدیکی رستوران‌های فست فود
طبق مطالعه متخصصان؛
متخصصان در این مطالعه، میزان قرار گرفتن افراد در معرض رستوران‌های فست فود را بر اساس نزدیکی محل زندگی آنها در یک کیلومتری و تراکم (تعداد کل مراکز فروش غذای آماده در یک کیلومتر) ارزیابی کردند و دریافتند افرادی که در نزدیکی رستوران‌ها زندگی می‌کنند، ۱۰ درصد بیشتر در معرض خطر هستند.
 
معرفی فروشگاه آنلاین لوزام آرایشی و بهداشتی روژاس
بهترین محصولات مراقبت از پوست و مو
خرید آنلاین بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بسیاری از افراد را تشکیل می‌دهد. فروشگاه‌های آنلاین متعددی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و امکان خرید آسان و سریع را برای شما فراهم کرده‌اند. در این میان، فروشگاه‌های آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. برای اینکه بتوانید بهترین محصولات مراقبت از پوست و مو را انتخاب کنید، در این مطلب وبسایت تخصصی روژاس را در حوزه آرایشی و بهداشتی معرفی می‌کنیم.
 
درمان‌های جدید در مبارزه با HIV ساخته شد؟
استادیار دانشیار دانشگاه واترلو توضیح داد؛
امانوئل هو، استادیار دانشیار دانشگاه واترلو با کمک siRNA نانودارویی ساخت که می‌تواند تکثیر ویروس HIV را ۷۳ درصد کاهش دهد.
 
خواص گلیسیرین برای مو
ترمیم آسیب‌دیدگی موها
اگر شما هم موهای آسیب‌دیده، خشک یا وز دارید و از هر محصولی برای بهبود آن‌ها استفاده کرده و نتیجه‌ای نگرفته‌اید، بهترین پیشنهاد ما به شما گلیسیرین است. خواص گلیسیرین برای مو آن‌قدر زیاد است که اگر شروع به شمردن آن‌ها کنیم، باورتان نخواهد شد! پس با ما همراه باشید تا در ادامه به تمامی نکاتی که باید درباره این ماده معجزه‌آسا بدانید، بپردازیم.
 
نمایشگاه بین‌المللی «ایران‌هلث»
از ۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد سال ۱۴۰۳؛
بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی «ایران‌هلث» با محوریت پارک فناوری پردیس، اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور شرکت‌های حوزه سلامت برگزار می‌شود.
 
عوامل موثر بر گردشگری سلامت
یادداشت| دکتر ملیکا ملک‌آرا
آمارها حاکی از آن است که سالانه حدود پنجاه میلیون گردشگر پزشکی در سراسر جهان سفر می‌کنند و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هر ساله این میزان ۲۵ درصد افزایش می یابد. هفت مقصد برتر گردشگری سلامت در جهان بر اساس شاخص گردشگری پزشکی عبارتند از کانادا، سنگاپور، اسپانیا، بریتانیا، دبی و کاستاریکا.
 
لبخند هالیوودی بدون نیاز به سفیدکننده‌های شیمیایی
دندان سفید
لبخند به عنوان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زیبایی‌شناختی و اجتماعی شناخته می‌شود، و تأثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس فردی و ارتباطات میان فردی دارد. سفیدی و درخشندگی دندان‌ها، به عنوان معیارهای کلیدی در ارزیابی زیبایی لبخند، اغلب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در پاسخ به این تقاضای روزافزون برای دستیابی به لبخندی زیباتر، روش‌های متعددی برای سفیدکردن دندان‌ها معرفی شده‌اند که بسیاری از آن‌ها بر استفاده از مواد شیمیایی تکیه دارند.
 
رایج‌ترین عوامل حواس‌پرتی در زندگی
۷نکته مهم؛
آن‌چه مردم را از زندگی حقیقی بازمی‌دارد، فقدان برنامه‌ریزی یا اراده قوی برای رسیدن به آن یا حواشی زندگی نیست. تقریباً همیشه پای حواس‌پرتی درمیان است.
 
زن ایرانی دختر شایسته آلمان شد
برنده رقابت ۲۰۲۴؛
آپامه شوناور، مهندس معمار، فعال حقوق زنان و موسس بنیاد «شیرزن» است. او که اکنون دو فرزند دارد، در سن شش سالگی از ایران به آلمان مهاجرت کرده است.
 
خمیردندان، راز داشتن خواب خوب!
متخصص خواب
دکتر کریس وینتر، متخصص مغز و اعصاب و متخصص خواب در این مطالعه‌ که در وبسایت Sleep منتشر شد می‌گوید: «نعناع فلفلی می‌تواند اثرات نامطلوبی بر خواب شما داشته باشد، چراکه باعث افزایش دوپامین می‌شود.»
 
علت بوی بد دهان چیست؟ ۱۰ راهکار برای رفع بوی بد دهان کودک
دندانپزشکی کودکان
آیا شما هم متوجه بوی بد در تنفس کودک خود شده‌اید؟ آیا می‌دانید این امر در بسیاری از کودکان وجود داشته و دلایل متفاوتی دارد؟ به نظر شما علت بوی بد دهان کودکان چیست و کدام راهکار بهترین درمان برای آن محسوب می‌شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم.
 
گرفتن نوبت دندانپزشکی در شیراز با پی جو
نوبت دندانپزشکی آنلاین
امروزه برای گرفتن نوبت دندانپزشکی و بهره مندی از خدمات مختلف میتوان به صورت آنلاین اقدام به این کار کرد. پی جو به عنوان سامانه مشاغل شیراز این کار را برای شما انجام خواهد داد.
 
تاثیر مد در ارتباطات فردی و اجتماعی
یادداشت| امیر زبده
مد وسیله ای برای برقراری ارتباط است. تاکید بر مد ، به عنوان یک وسیله ارتباطی از طریق قیاس با علم زبان شناسی مورد حمایت قرار گرفته است به گونه ای که عناصر اصلی زبان شناسی به لباس تشبیه شده است. بطوریکه برخی استدلال میکنند که تفسیر به کل ظاهر مربوط است نه فقط لباس..
 
۱۱ ماده غذایی که روند پیری را کند می‌کنند
توصیه متخصصان تغذیه؛
برخی از نیاز‌های تغذیه‌ای ما می‌تواند با افزایش سن تغییر کند، بنابراین گنجاندن برخی از غذا‌های فوق‌العاده خاص در رژیم غذایی ممکن است به افراد کمک کند با بالا رفتن سن زندگی سالمی داشته باشند.
 
علت جمع شدن پشم در ناف؟
توده‌های کوچکی از کرک یا پنبه
دکتر شارلوت دوار، پزشک بلژیکی در مورد این گلوله‌های پشمی مرموز می‌گوید: «طی آزمایش‌های علمی متوجه شدیم که این گلوله‌های پشمی در واقع توده‌ای از الیاف لباس، مو، باکتری، پوست مرده و عرق هستند.
 
۸ نکته برای افزایش باروری مردان و افزایش تعداد اسپرم
قدرت باروری مردان
امروزه افراد به علت رویارویی با عوامل تنش‌زای فراوان از جمله آلودگی‌های محیطی و دسترسی نداشتن به منابع غذایی غنی، میوه و سبزیجات تازه و استفاده از غلات تصفیه‌شده با چالش‌های فراوانی در زمینه سلامت روبه‌رو هستند. یکی از ‌این چالش‌ها میزان باروری آقایان است که ارتباط بسیار مستقیمی با سبک زندگی فرد و محیط زندگی و تغذیه او دارد. پزشکان شمارش تعداد اسپرم را عامل مهمی‌ در تشخیص قدرت باروری مردان می‌دانند. مقدار سالم‌ این نمونه تعداد ۱۵ میلیون در هر میلی‌لیتر مایع منی در نظر گرفته شده است.‌ این مقدار ت...
 
پیری زودرس با ۷ عادت غلط در زندگی روزمره
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت؛
قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون حفاظت از پوست، یک عامل بسیار مهم در بروز لکه‌های پوستی، چین و چروک و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست به علاوه افتادگی پوست است.
 
خواص عجیب پوست موز
به دلیل داشتن ویتامین‌ها
پوست موز به دلیل دارا بودن مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی همچون ویتامین C و E، پتاسیم، روی، آهن و منگنز، یک درمان طبیعی و مؤثر برای مشکلات پوستی به شمار می‌رود.
 
عاشقان چای بخوانند
یک کارشناس تغذیه خبر داد؛
در کشور ما به لحاظ سبک زندگی به دلیل زندگی آپارتمانی، نوع پوشش و استفاده از کرم ضدآفتاب، هوای آلوده، شرایط و فاکتور‌هایی که برای تولید ویتامین D در پوست لازم است، فراهم نمی‌شود؛ به همین خاطر، چون بسیاری از افراد دچار کمبود ویتامین D بودند وزارت بهداشت طرح مکمل یاری را به اجرا گذاشت.
 
رابطه اختلال دوقطبی با مرگ زودهنگام
نتیجه مطالعه پژوهشگران با هزاران نفر
پژوهشگران با مطالعه هزاران نفر، به این نتیجه رسیده‌اند که افراد مبتلا به اختلال دوقطبی می‌توانند ۴ تا ۶ برابر بیشتر از افراد عادی در معرض مرگ زودهنگام قرار بگیرند.
 
بهترین روش برای لیفت صورت چیست؟
جوانی و زیبایی پوست
اگر شما نیز از چین و چروک های پوست خود خسته شده اید و به دنبال راهی برای به دست آوردن جوانی و زیبایی سابق پوست خود هستید؛ باید بدانید که روش های لیفت صورت به عنوان راهکاری بی خطر و قدرتمند ظاهر شده اند. شما با یافتن بهترین روش برای لیفت صورت می توانید جوانی و زیبایی را مجددا به خود بازگردانید. ما در این مقاله به بررسی انواع روش های لیفت صورت می پردازیم. همچنین به شما کمک می کنیم با در نظر گرفتن چند مورد خاص، بهترین روش برای لیفت صورت خود را انتخاب کنید.
 
نکاتی که درباره بیماری نقرس باید بدانید
درمان نقرس
بیماری نقرس شکل دردناکی از آرتریت است. هنگامی که بدن شما اسیداوریک اضافی دارد، کریستال‌های تیز می‌توانند در مفاصل شما (معمولا انگشت شست پا) ایجاد شوند. شعله‌ور شدن علائمی مانند درد و تورم در دوره‌هایی به نام حملات نقرس به‌وجود می‌آید و سپس از بین می‌رود. درمان معمولا ترکیبی از مدیریت علائم و تغییر رژیم غذایی خواهد بود.
 
توصیه مهم درباره آنفلوانزا
بیماری حاد تنفسی
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آنفلوانزای فصلی را یک بیماری حاد تنفسی ناشی از ویروس‌ آنفلوانزا دانست.
 
کاشت ناخن و مژه برای پزشکان ممنوع شد
وزیر بهداشت:
عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه نشست هیات دولت گفت که کاشت ناخن و مژه برای پزشکان، پرستاران و تمامی پرسنل بیمارستانی ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.
 
مزایا و معایب عمل لابیاپلاستی
جراحی زیبایی زنان
مزایا و معایب عمل لابیاپلاستی جراحی زیبایی زنان و نکاتی که قبل از اقدام به جراحی باید بدانید تا تصمیم بهتری بگیرید.
 
توصیه مهم درباره نمک های بدون مُهر وزارت بهداشت
استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار داد؛
نان منبع اصلی نمک در ایران است و بین ۵-۷ گرم در نان‌های سنتی نمک وجود دارد. با مصرف بیش اندازه نمک احتمال ابتلاء به سرطان، پوکی استخوان، فشار خون، دیابت و…، زیاد می‌شود.
 
دل پیچه کودک و کرون روده! چه راز هایی بینشان است؟
متخصص کودکان
بیماری کرون روده کودکان یک اختلال التهابی مزمن است که ممکن است در هر قسمتی از دستگاه گوارش، از جمله روده بزرگ و کوچک کودکان ظاهر شود. این بیماری معمولاً در دوران کودکی و نوجوانی آغاز می‌شود و باعث التهاب، تورم، زخم‌ها و آسیب به دیوارهای داخلی روده می‌شود. علائم بیماری کرون روده کودکان می‌تواند شامل اسهال مزمن، درد شکمی، خونریزی رکتال، تب، افزایش وزن ناشی از عدم جذب مناسب مواد غذایی و رشد نامناسب باشد. علت دقیق این بیماری نامعلوم است اما احتمالاً یک ترکیب از عوامل ژنتیک، محیطی و ایمنی‌شناسی وجود ...
 
زمان مناسب برای مراجعه به دندانپزشکی در بارداری
یک کارشناس سلامت دهان و دندان توضیح داد؛
کارشناس سلامت دهان و دندان، بهترین زمان برای انجام درمان‌های دندانپزشکی در دوران بارداری را سه ماهه دوم بارداری برشمرد
 
قیمت ۷ ایمپلنت کره ای موجود در بازار ایران در زمستان ۱۴۰۲
ایمپلنت دندان
اگر به‌دنبال جبران دندان‌های از‌دست‌رفته خود هستید، حتما در مورد ایمپلنت کره ای شنیده‌اید. محصولات این کشور در کنار ایمپلنت‌های اروپایی و امریکایی در کشورمان استفاده می‌شوند. با خواندن این مقاله، در مورد دلایل محبوبیت ایمپلنت‌های کره ای اطلاعات کسب می‌کنید. همچنین در قالب یک جدول، قیمت ایمپلنت کره ای را در اختیار شما قرار می‌دهیم.
 
۱۰توصیه‌ مهم برای مقابله با آنفلوآنزا
برای پیشگیری از ابتلا
در صورت بروز هرگونه نگرانی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا بهتر است با پزشک و متخصص مشورت کنید زیرا سیستم ایمنی بدن افراد با یکدیگر فرق می‌کند.
 
راز ضد پیری در درون بدن انسان نهفته است
مطالعه جدید
سلول‌های T با اصلاح ژن می‌توانند سلول‌های پیر را هدف قرار دهند و از بین ببرند. سلول‌هایی که تکثیر را متوقف می‌کنند و با بیماری‌های مرتبط با افزایش سن ارتباط دارند.
 
هر آنچه درباره خواص و عوارض پودر جلبک اسپرولینا باید بدانید!
سم‌زدایی کبد و ریه‌ها
جلبک اسپرولینا نوعی جلبک تک‌سلولی است که از خانواده سیانو باکتری‌ها می‌باشد و برای اولین بار در جزیره‌ای در مکزیک یافت شد.
 
معرفی ۱۲ چای و دمنوش‌های گیاهی برای سلامت کبد
سم ‌زدایی از بدن
در زمانی که خواب هستیم بهترین اتفاقی که در بدن ما رخ می‌دهد سم ‌زدایی است زیرا در این زمان است که بدن شروع به بازسازی بافت‌های خود می‌کند. کبد که عضو اصلی سم زدایی است، این وظیفه را بین ساعت ۱ الی ۳ صبح به خوبی انجام می‌دهد پس مهم است که تا قبل از این زمان کاملاً به خواب رفته و از مایعات کافی برای فرآیند سم‌ زدایی برخوردار باشیم.
 
شرایط وخیم صنعت مد در ایران!!!
یادداشت| امیر زبده
باید این را دقت داشته باشیم که صنعت مد وفشن یک حرفه و شغل برای فاعلانش محسوب می شود و فشن مثل سینما نیست که عوایدش از فروش روی گیشه و توسط عوام مردم بدست آید و در واقع بایستی از سمت کارفرمایان و یا اسپانسران این حوزه کسب درآمد صورت گیرد.
 
جزئیات مهم درباره «ویروس X»
ظهور بیماری جدید
در حال حاضر هیچ بیماری‌ای وجود ندارد که به عنوان بیماری X شناخته شود هر چند بر اساس آنچه در دهه‌های گذشته رخ داده، امکان ظهور و پیدایش چنین عامل بیماری‌ای وجود خواهد داشت.
 
بهترین روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده
تغییر رنگ مو
اگر از ظاهر خود خسته شده‌اید، یکی از اقدامات زیبایی جذاب که می‌توانید انجام دهید، تغییر رنگ موهایتان است. تنوع بالا و در دسترس بودن رنگ موهای گوناگون این امکان را فراهم کرده تا هر شخصی با هر سلیقه‌ای بتواند از زیبایی موهای رنگ شده خود لذت ببرد. فرقی نمی‌کند رنگ مو شما یک هایلایت ساده باشد یا یک تغییر رنگ جنجالی به سمت رنگ‌های روشن یا تیره؛ در هر حال ترکیبات شیمیایی موجود در آن، باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود.
 
کراتینه مو باعث سرطان می‌شود؟
یک متخصص توضیح داد
رییس مرکز تحقیقات پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه در فرایند کراتینه کردن مو باید نکاتی مثل مواد مورد استفاده و رعایت تعادل در تکرار مد نظر باشد، گفت: مقاله‌ای در یکی از مجلات معتبر علمی دنیا منتشر شده، مبنی بر اینکه در افرادی که به صورت متناوب و بیش از حد از فرآورده‌های صاف کننده مو استفاده می‌کنند، احتمال بروز سرطان‌های ناحیه رحم بیش از سایرین است؛ البته این موضوع ارتباط اولیه این جمعیت را بررسی کرده، اما همین تحقیقات اولیه نیز می‌تواند هشداری برای منع استفاده بی‌رویه ...
 
خوراندن عرق نعنا به شیرخواران غلط است
یک فوق تخصص
یک فوق تخصص نوزادان و کودکان با اشاره به اینکه خوراندن عرق نعنا به شیرخواران اقدام غلطی است، گفت: به نوزاد در طیف گروه سنی زیر یک ماه، دادن هیچ چیزی غیر از شیر مادر توصیه نمی‌شود. حتی در مورد شیرخواران سن بالاتر هم که دارای نفخ می‌شوند به مادر توصیه می‌کنیم خود عرق نعنا را استفاده کند و این عصاره نعنایی که از شیر عبور می‌کند، ممکن است روی روده‌های شیرخوار اثر بگذارد.
 
این ۵ا خوراکی از کوچک شدن مغز جلوگیری می‌کنند
بر اساس مطالعات
بر اساس مطالعات، افراد مسنی که رژیم غذایی باکیفیتی شامل سبزیجات، میوه، غلات کامل، آجیل و ماهی دارند، حجم بافت مغزشان بیشتر است.
 
« قبلی صفحه ۱ از ۴ ۲ ۳ ۴ بعدی »