صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
کد خبر: 19395
گزارشگر: 2
۴۳۳
۰
۰
۱
تغییر رنگ مو

بهترین روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده

بهترین روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده
اگر از ظاهر خود خسته شده‌اید، یکی از اقدامات زیبایی جذاب که می‌توانید انجام دهید، تغییر رنگ موهایتان است. تنوع بالا و در دسترس بودن رنگ موهای گوناگون این امکان را فراهم کرده تا هر شخصی با هر سلیقه‌ای بتواند از زیبایی موهای رنگ شده خود لذت ببرد. فرقی نمی‌کند رنگ مو شما یک هایلایت ساده باشد یا یک تغییر رنگ جنجالی به سمت رنگ‌های روشن یا تیره؛ در هر حال ترکیبات شیمیایی موجود در آن، باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود.

با کمک روش‌های زیر می‌توانید به طور موثری از آسیب‌های وارد شده به مو جلوگیری کنید و دوباره سلامتی و زیبایی را به موهای رنگ شده خود بازگردانید:

آماده‌سازی مو

هرچه موی شما سالم‌تر باشد، نتیجه رنگ مو بهتر خواهد بود. قبل از رنگ کردن مو، به تقویت آن بپردازید تا آسیب و شکنندگی به حداقل برسد. جالب است بدانید موی تغذیه‌شده بهترین و بالاترین میزان رنگ‌پذیری را دارد.

خرید رنگ موی باکیفیت و مناسب

برای حفظ سلامت مو، توجه به کیفیت رنگ مو بسیار مهم است. یک محصول باکیفیت، چربی طبیعی موها را از بین نبرده و آن را تغییر نمی‌دهد. رنگ موهایی که از مواد شیمیایی مضری چون آمونیاک در ترکیبات خود استفاده نمی‌کنند، بهترین انتخاب می‌باشند.
در کنار توجه به کیفیت رنگ مو، انتخاب اکسیدان با شماره صحیح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا سلامت مو حفظ شود. بسته به درجه تیرگی و روشنی رنگ مو، شماره اکسیدان متفاوت خواهد بود. مثلا برای موهای بلوند از اکسیدان ۱۲ درصد کمک بگیرید.

بلافاصله بعد از رنگ، موهای خود را نشویید.

بدون شک بعد از پیدا کردن رنگ موی دلخواه، دوست نداریم رنگ پاک شود یا درخشش آن از بین برود. پس لازم است بعد از رنگ کردن مو، فورا به حمام نروید و سعی کنید حداقل دو روز منتظر بمانید. این کار به تثبیت رنگ کمک می‌کند.

موهای رنگ شده خود را کمتر شامپو بزنید.

برای ماندگاری بیشتر رنگ مو و سالم ماندن آن‌ها، تا حد ممکن کمتر موهایتان را بشویید. شستشوی مکرر باعث می‌شود رنگ مو از بین برود و یا کمرنگ شود. همچنین باعث پاک شدن روغن‌های محافظ از روی فولیکول مو می‌شود. روغن‌هایی که پوست سر تولید می‌کند نه تنها از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری می‌کنند، بلکه باعث درخشانی و براقی مو هم می‌شوند.

موهایتان را با آب داغ نشویید.

شستشوی مو با آب داغ ممکن است باعث کم‌رنگ یا پاک شدن رنگ شود. در واقع شستن مو با آب داغ، کوتیکول‌ها را باز و امکان فرار مولکول‌های رنگ را فراهم می‌کند. پس بهتر است از آب سرد و یا ولرم برای شستن و آبکشی موهای خود استفاده کنید.

از شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید.

برای حفظ شادابی رنگ مو، لازم است موهایتان را با شامپوهای محافظ رنگ بشویید. این شامپوها ضمن حفاظت از مو، pH طبیعی آن را نیز متعادل می‌کنند. ترکیبات به کار رفته در این شامپوها حاوی مواد مغذی و آبرسان هستند که باعث ترمیم و بازسازی موهای رنگ‌شده می‌شوند.

موهایتان را در فاصله زمانی کم، رنگ نکنید.

فاصله میان رنگ کردن موها دست کم باید بین ۵ تا ۶ هفته باشد. رنگ کردن مداوم و بیش از حد، باعث آسیب لایه رویی محافظ مو و خشکی آن می‌شود. اگر سرعت رشد موهایتان زیاد است و ریشه آن زود نمایان می‌شود، محصولات متنوعی در بازار وجود دارد تا رنگ‌آمیزی بعدی را به تعویق بیندازید. ریمل مو و اسپری‌های کانسیلر روی ریشه، به راحتی ناهمگونی ریشه‌های درآمده با سایر قسمت‌های مو را می‌پوشانند.

رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

رژیم غذایی سالم

تغذیه مناسب در سلامت موها و درخشش آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که موهای رنگ شده از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردارند، توجه بیشتر به رژیم غذایی سالم اهمیت بالایی دارد. غذاهایی که سرشار از آهن و پروتئین هستند، موهای شما را تقویت و رشد مو را تحریک می‌کنند.
ماهی، آجیل، غلات، سفیده تخم مرغ، پنیرهای کم‌چرب، سویا، گوشت بدون چربی و سبزیجات از بهترین منابعی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از موهای خود به بهترین شکل محافظت کنید.

قبل از خواب، موهایتان را خشک کنید.

هرگز بعد از رنگ کردن با موهای خیس به رختخواب نروید؛ زیرا در این حالت موها بسیار آسیب‌پذیر و شکننده‌اند. اگر وقت ندارید موهایتان را خشک کنید، برای مراقبت از موهای رنگ شده و خیس، آن‌ها را ببافید.

مراقب موهایتان در استخر باشید.

کلر موجود در آب استخر، باعث تغییر رنگ مو شده و به آن آسیب می‌رساند. پس دقت کنید هر وقت از استخر یا دریا برگشتید، موهایتان را کامل آبکشی کنید. همچنین می‌توانید برای مراقبت از موهای رنگ شده خود در هنگام شنا، از کلاه و روغن نارگیل به عنوان یک پوشش محافظ روی سر خود کمک بگیرید.

نوک موهای خود را به طور منظم کوتاه کنید.

قیچی نوک مو

موهای رنگ‌شده نسبت به موهای طبیعی نیاز به مراقبت بیشتری دارند؛ زیرا آسیب دیدن مو بعد از رنگ، اجتناب ناپذیر است. کوتاهی منظم، برای داشتن موهای سالم و خوش‌حالت و جلوگیری از گسترش آسیب بسیار مهم می‌باشد. توجه کنید نیازی به کوتاه کردن زیاد نیست و کافیست تنها قسمت فرسوده نوک مو را قیچی کنید.

استفاده هفتگی از ماسک مو

بعد از رنگ کردن مو، علاوه بر نرم‌کننده باید هفته‌ای یک بار از ماسک مو هم استفاده کنید. ماسک موها در دسته محصولات مراقبت از مو قرار دارند که با ترکیبات مغذی خود، به مراقبت از موهای رنگ شده کمک بزرگی می‌کنند. مواد تشکیل‌دهنده این محصولات اغلب روغن‌های گیاهی چون آرگان، نارگیل، بادام و ... هستند که باعث تثبیت و درخشندگی رنگ مو شده و همچنین موهای آسیب دیده را احیا می‌کنند.

استفاده از حرارت را کاهش دهید.

حرارت بالای سشوار، اتو و حتی آب داغ باعث ترک خوردن و شکنندگی مو و حتی موجب بروز موخوره می‌شود. بهترین روش خشک کردن مو، با حوله و در معرض هوای آزاد است.
در شرایط اضطراری که مجبور به استفاده از سشوار هستید، حتما از اسپری محافظ حرارت مو استفاده کنید و سشوار را از فاصله ۱۵ سانتی متری مو بگیرید.

موهایتان را از نور خورشید بپوشانید.

پوشاندن مو از خورشید

یکی دیگر از کارهای مراقبتی برای موهای رنگ شده، پوشاندن موها از نور خورشید است. از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه خورشید، خودداری کنید؛ زیرا اشعه آن می‌تواند رنگ مو را از بین ببرد. حال اگر مجبور بودید مدت زیادی را در معرض نور آفتاب باشید، استفاده از کلاه و همچنین محصولات حاوی محافظ uv بهترین راه برای مراقبت از موهای رنگ شده است.

در پایان

داشتن ظاهر جدید و تجربه رنگ‌مو‌های متنوع، بسیار جذاب است؛ اما متاسفانه مواد شیمیایی موجود در آن‌ها سبب آسیب به بافت مو می‌شود. همین امر موجب شده است تا موی رنگ شده نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری داشته باشد. رعایت و در نظر گرفتن موارد بالا باعث سلامت و درخشش موها، حفظ زیبایی ظاهری آن‌ها و کنترل آسیب های وارده به ساقه و ریشه موها می‌شود.
همانطور که در بالا بیان شد، خرید رنگ مو و اکسیدان باکیفیت و مرغوب بسیار در حفظ سلامت مو تاثیرگذار است. برای خرید انواع رنگ مو و محصولات مراقبت از مو می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ونوسی شو مراجعه نمایید. این مجموعه انواع محصولات آرایشی بهداشتی را با ضمانت اصالت کالا و بهترین قیمت ارائه می‌دهد.

https://www.asianews.ir/u/dV3
اخبار مرتبط
اگر علاقه مند به داشتن موهایی سالم و زیبا در رنگها و تناژهای مختلف همچون قهوهای روشن یا بلوند هستید، قطعا نوع اکسیدان مورد استفاده و تاثیرات آن بر موهایتان از اهمیت زیادی برایتان برخوردار است. ما در این مطلب شما را بیشتر با اکسیدان مناسب رنگ مو آشنا میکنیم و علاوه بر این به نکات کارآمدی که باید برای انتخاب بهترین زمان برای رنگ مو مدنظر داشت هم میپردازیم. همچنین راهنمایی لازم برای خرید اصولی اکسیدان را ارائه می کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید