صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
روزنامه آسیااخبارعلم و تکنولوژی

اخبار علم و تکنولوژی

پیش‌بینی آینده‌پژوه مشهور: هوش مصنوعی روند پیری را معکوس ‌می‌کند
در پنج سال آینده
دکتر کرزویل در کتاب بعدی با عنوان «تکینگی نزدیک‌تر است: وقتی با هوش مصنوعی ادغام می‌شویم» پیش‌بینی‌های قبلی‌اش را به‌روزرسانی می‌کند و شرح می‌دهد که چگونه به باور او فناوری هوش مصنوعی می‌تواند انسان‌ها را از نظر بیولوژیکی متحول کند.
 
تنها با انتخاب جمهوری‌خواهان می‌توان جلوی افول آمریکا را گرفت
ایلان ماسک:
وب‌‏سایت هارمونی ایوانس نوشته است که چنین اظهاراتی نشان می‌دهند که ماسک به این باور رسیده که تنها با انتخاب جمهوری‌خواهان می‌توان جلوی روند افول آمریکا به سمت سوسیالیسم را گرفت.
 
اپلیکیشن های کاربردی برای علاقه مندان به هواپیما
اپلیکیشن­ برای خرید بلیط هواپیما
از روزهای اولیه برادران رایت تا دوران سفرهای هوایی تجاری و اکتشاف فضا دنیای هوانوردی همیشه مردم را مجذوب خود کرده است، امروزه فناوری با طیف گسترده­ای از اپلیکیشن های کاربردی برای علاقه مندان به هواپیما­، دنبال کردن این دنیای جذاب را برای این افراد آسان­تر از همیشه کرده است.
 
هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۹ از مجموع انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود
ایلان ماسک:
هرچند هنوز مشخص نیست که مدل‌های هوش‌مصنوعی چه زمانی قادر خواهند بود تا مانند انسان فکر کنند، اما «ایلان ماسک»، در پست جدید خود ادعا کرده که تا تا سال ۲۰۲۹ از مجموع انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود.
 
مهمترین نکاتی که هنگام خرید سیم و کابل باید در نظر بگیریم؟
معرفی انواع سیم و کابل برق
در این مقاله، به معرفی انواع سیم و کابل برق، توضیح مهمترین نکاتی که در هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند و ارائه راهنمایی‌هایی برای انتخاب بهترین گزینه برای هر نوع پروژه پرداخته می‌شود. تا پایان مقاله همراه ما باشید.
 
نکاتی که به هنگام بازسازی کابین آسانسور باید بدانیم؟
بازسازی کابین آسانسور
ضرورت وجود آسانسورها در جریان زندگی روزمره ما به حدی است که خرابی یا اختلال در عملکرد آن‌ها می‌تواند به نحوی جوانب مختلف زندگی هر روزه یا کاری ما را تحت تأثیر قرار دهد. می‌توان گفت که آسانسورها پرکاربردترین بخش یک ساختمان هستند و بدون شک استفاده مداوم و مکرر از آن‌ها بعد از مدتی موجبات فرسودگی قطعات و بخش‌های مختلف آسانسور را فراهم می‌کند.
 
مقایسه ۳ برند مطرح خودرو سازی جهان : بنز ، بی ام و ، تویوتا - سپهر
لوازم یدکی خودروهای وارداتی
در فرآیند انتخاب خودرو، مقایسه بین برندهای معتبر خودروسازی می‌تواند تصمیم‌گیری شما را تسهیل و بهبود بخشد. در این مقاله، تمرکز خود را بر روی سه برند مشهور خودروسازی، یعنی بنز، بی ام و (BMW) و تویوتا قرار داده‌ایم. این سه برند هرکدام با ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی مشهور هستند که انتخاب نهایی شما را متأثر می‌سازد.
 
استخدام فضانورد در ناسا
سازمان فضایی آمریکا اعلام کرد؛
هر کسی می‌تواند برای فضانورد شدن درخواست بدهد. بنابر آمارهای اعلام‌شده هر بار که آژانس فضایی امکان ثبت‌نام را باز می‌کند، ۱۸ هزار فرم از متقاضیان دریافت می‌کند. با این حال به گفته آوریل جردن، مدیر انتخاب فضانوردان ناسا ، تنها ۸ تا ۱۴ نفر می‌توانند به مرحله نهایی راه یابند و انتخاب شوند.
 
گوشی ایرماف برای چه شرایطی مناسب است؟ | کاربرد گوشی ایرماف
گوشی صداگیر
گوشی صداگیر ایرماف در چه مکان هایی کاربرد دارد؟
 
فیلم| لحظه خروج‌ یاسمن مقبلی از کپسول
پس از ۶ماه ماموریتِ
در این مأموریت علاوه‌ بر یاسمین مقبلی که نقش فرمانده را بر عهده داشت، سه فضانورد دیگر نیز حاضر بودند: «اندریاس موگنسن» از سازمان فضایی اروپا، «کنستانتین بوریستوف» از سازمان فضایی روسیه و «ساتوشی فوروکاوا» از سازمان فضایی ژاپن.
 
خرید کابل آلومینیوم با بهترین کیفیت و قیمت
کابل برق
کابل آلومینیومی یکی از پرفروش‌ترین کابل‌های برق موجود در بازار است. این کابل‌ها هادی از جنس آلومینیوم دارند و به دلیل مزیت‌های زیادی که دارند امروزه جایگزین کابل‌های مسی شده‌اند. این کابل‌ها انواع گوناگونی دارند و با ویژگی‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. اگر قصد خرید کابل آلومینیوم دارید، تا انتهایی این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی کابل آلومینیوم، بررسی ساختار و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.
 
شیر پروانه ای چیست؟ معرفی اجزا و کاربرد باترفلای ولو در صنعت
شیرآلات صنعتی
شیر پروانه ای یا باترفلای ولو از بهترین انواع شیرآلات صنعتی است که در دسته شیرهای یک چهارم یا نود درجه قرار می‌گیرد و می‌تواند برای کنترل مسیر جریان مورد استفاده قرار بگیرد.
 
تحقیق و توسعه کلید موفقیت پیشرفت صنعتی
یادداشت| دکتر ملیکا ملک‌آرا
بنگاه‌های اقتصادی‌‌ که به مولفه‌های نوین توجه دارند و با به‌‌کارگیری حداکثر منابع خود درصدد رسیدن به موفقیت هستند، ضمن سریع‌‌تر طی کردن مسیر رشد و توسعه نسبت به دیگر رقبا، سهم بازار بیشتری را تصاحب می‌کنند.
 
کاربرد انواع شیشه در ساختمان
شیشه ساختمان
امروزه نسبت به گذشته شاهد پیشرفت بسیار گسترده تکنولوژی هستیم. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا استفاده از متریال‌هایی مانند شیشه در ساختمان‌‌ها افزایش یابد. استفاده از شیشه در ساختمان هم ظاهر زیبایی ایجاد‌‌ می‌کند و هم میزان نور و زاویه دید را ارتقا‌‌ می‌بخشد؛ ازاین‌رو، برای اکثر پروژه‌‌های ساختمانی مورد استفاده قرار‌‌ می‌گیرد. شیشه‌‌ها را‌‌ می‌توان هم در فضای داخلی ساختمان و هم در فضای خارجی آن، مورد استفاده قرار داد؛ برای مثال استفاده از بالکن شیشه‌ ای یکی از موارد کاربرد بسیار پرطرفدار شیشه در ساخ...
 
راهنمای خرید و استفاده از دستکش عایق برق
دستکش عایق برق
دستکش عایق برق اولین خط دفاعی برای محافظت از خطوط در برابر تماس با مدارهای برق دار و خطوط برق هستند.
 
علت قطعی ۲ساعته اینستاگرام چه بود؟
شرکت متا توضیح داد؛
شرکت متا علت اختلال ۲ ساعته فیس‌بوک و اینستاگرام در روز سه شنبه را یک مسئله فنی اعلام کرد که اکنون حل شده است.
 
تعویض فوری و شبانه‌روزی باتری موتورسیکلت در محل با "شمس باتری"
باتری موتور
موتورسیکلت، وسیله ی نقلیه مورد نیاز بسیاری از ما در ترددهای درون‌شهری و حتی برون‌شهری است. این وسیله‌ی نقلیه به دلیل مزایایی مانند چابکی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و سهولت در پارکینگ، طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما تصور کنید در میانه‌ی یک روز شلوغ کاری یا در دل یک سفر هیجان‌انگیز، ناگهان موتورسیکلت‌تان به دلیل خرابی باتری از حرکت باز ایستد. این اتفاق می‌تواند کل برنامه‌های شما را به هم بریزد و علاوه بر برهم زدن آرامش‌تان، خطراتی را هم به دنبال داشته باشد.در این مقاله، ما به بررسی مراحل تعویض بات...
 
قابلیت ویرایش پیام دایرکت در اینستاگرام فعال شد
براساس اطلاعات منتشر شده؛
براساس اطلاعات منتشر شده، کاربران اینستاگرام تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال یک پیام خصوصی، امکان ویرایش آن را خواهند داشت.
 
اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان
سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر داد؛
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اعطای تسهیلات حمایتی این سازمان به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.
 
معرفی بهترین برندهای فلاش تانک توکار و روکار
لوازم بهداشتی ساختمان
احتمالا وقتی به بازار و فروشگاه‌های آنلاین لوازم بهداشتی ساختمان سر می‌زنید؛ با کلی برند و مدل فلاش تانک روبرو می‌شوید که انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. جای نگرانی نیست! در این پست قرار است برندهای معتبر فلاش تانک و انواع فلاش تانک توکار و روکار را معرفی کنیم. لطفا تا پایان محتوا همراه ما باشید.
 
المنت میله ای چیست؟ کاربرد و مزایا
اطلاعات کافی راجع به المنت
المنت میله ای یکی از پرمصرف ترین المنت های موجود در بازار می باشد که دارای انرژی گرمایی بسیار خوبی می باشند و دارای اشکال مختلفی است و نوع شکل آن بر اساس سفارش مشتری ساخته می شود.
 
اپ تشخیص افسردگی از راه می‌رسد
محققان کالج دارتموث در نیوهمپشایر:
اگر اپ تشخیص دهد که افسردگی فرد در حال وخیم‌تر شدن است، اقداماتی مانند انجام ورزش در فضای آزاد یا هم صحبتی با خانواده و دوستان را پیشنهاد می‌کند.
 
نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش‌آموزان دبستان مهر دکتر شاکری برگزار شد
۸ اسفند ۱۴۰۲؛
با حضور پرشور و صمیمی خانواده‌ها و بچه‌ها هشتمین نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش‌آموزان دبستان مهر دکتر شاکری با ارائه جدیدترین اختراعات، اکتشافات و ابداعات علمی دانش‌آموزان هشت اسفند ۱۴۰۲ در محل دبستان واقع در خیابان شریعتی، کوچه شواری، پلاک ۲۲ برگزار شد.
 
کیفیتِ نازلِ زندگیِ دیجیتالِ ایرانیان
یکی از بسترهای مهم اقتصادی؛
اینترنت در همه‌جای جهان یکی از بسترهای مهم اقتصادی است که در سالیان اخیر بخش بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی را معطوف به خود کرده است.
 
چک لیست مستندسازی شبکه؛ ده قدم تا داشتن یک داکیومنت شبکه مطمئن
عیب‌یابی مشکلات شبکه
تصور کنید سوزنی را در انبار کاه گم کرده‌اید که مرگ و زندگی شما در گرو آن است. پیدا کردن این سوزن چه‌قدر زمان و انرژی لازم دارد؟ عیب‌یابی اغلب مشکلات شبکه بدون داشتن یک داکیومنت شبکه تر و تمیز، مثل پیدا کردن همین سوزن در انبار کاه است. مستندسازی شبکه به شما کمک می‌کند نقشه‌ی راه دقیقی از شبکه در اختیار داشته باشید که هنگام رفع مشکلات راهنمای شماست.
 
دیوار سبز مصنوعی: راه حلی خلاقانه برای ارتقای کیفیت محیط
گرین وال
در این مقاله، به بررسی مزایا، معایب و نحوه اجرای گرین وال مصنوعی خواهیم پرداخت و با ذکر مثال‌هایی، کاربردهای متنوع این دیوارها را شرح خواهیم داد.
 
مزایای استفاده از ردیاب خودرو
محافظت از خودرو
در سال‌های اخیر آمار سرقت خودرو به طرز محسوسی افزایش پیدا کرده است. استفاده از ردیاب خودرو یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از خودرو در برابر سرقت است.
 
۷ علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن + راه حل
رفع عیوب ماشین لباسشویی
لرزش شدید ماشین‌ لباسشویی نه‌تنها منجر به تولید سروصدا و اذیت شدن شما می‌شود، بلکه می‌تواند قطعات داخلی دستگاه را معیوب کند. این موضوع حتی در محصولات ساخته‌شده توسط برند سامسونگ نیز قابل مشاهده است. برای یافتن علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن لازم است که موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم راهکار مناسبی را برای رفع آن انتخاب کنیم.
 
آموزش رنگ کردن درب آلومینیومی و فلزی
رنگ کردن وسایل فلزی
رنگ کردن درب های آلومینیومی و فلزی یک پروژه نسبتاً آسان است که می تواند به بهبود ظاهر و طول عمر درب کمک کند. توجه کنید که آلومینیوم یک فلز غیر آهنی می باشد به همین علت رنگ زدن به درب های آلومینیومی کمی با رنگ کردن درب های چوبی متفاوت است. رنگ کردن وسایل فلزی جلوه زیبا تری به آنها می دهد و از فرسودگی آنها جلوگیری میکند.
 
هوش مصنوعی پیشتاز در بزرگ‌ترین کنگرۀ جهانی موبایل
پول‌سازترین کنگرۀ سالیانۀ صنعت قرن در بارسلونا؛
دوشنبه هفتم اسفندماه برابر با بیست و ششم فوریه ۲۰۲۴ کنگره جهانی موبایل MWC مهم‌ترین رویداد در زمینه فن‌آوری تلفن همراه در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد.
 
مقایسه انواع وینچ های دستی. کدام یک برای شما مناسب است؟
جابجایی اجسام سنگین
وینچ دستی یکی از مهم ترین دستگاه ها در انواع صنایع برای جابجایی اجسام سنگین می باشد. تنوع بسیار وینچ های دستی در مدل و ظرفیت باعث می شود انتخاب صحیح و درست وینچ دستی متناسب با حرفه و صنعت کمی سخت بنظر آید. در ادامه ما به بررسی بهترین و پرکاربرد ترین وینچ های دستی پرداخته ایم، که شما به راحتی وینچ های دستی را با یکدیگر مقایسه کنید و مناسب ترین وینچ را برای خود انتخاب کنید.
 
کاربرد اتوماسیون صنعتی در صنعت
پیشرفت چشم‌گیر صنایع مختلف
مهم‌ترین ویژگی عصر حاضر پیشرفت چشم‌گیر صنایع مختلف برای رفاه بیش‌تر بشر است. امروزه با پیشرفت صنایع و تولید تجهیزات گوناگون تقریبا هر کاری ممکن است. پس‌از انقلاب صنعتی در انگلستان شاهد تولید انواع تجهیزات و ابزارآلات برای کمک به تولیدات مختلف هستیم. به این صورت که هر شرکت، صنعت و هر کار تولیدی دارای مجموعه‌ای از ماشین‌آلات است که به پیشبرد کارها کمک می‌کنند. به فرایندی که در آن تولیدات صنعتی صورت می‌گیرد و مجموعه‌ای از ماشین‌آلات درگیر کار می‌شوند، اتوماسیون صنعتی می‌گویند. این ماشین‌آلات می‌توا...
 
فناوری متاورس آموزش را متحول خواهد کرد
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش؛
متاورس فضایی مجازی است که تجربیات دیجیتال را به‌عنوان جایگزین یا نسخه دوم جهان واقعی در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
آشنایی با انواع دستگیره در
یراق آلات
دستگیره ها از جمله یراق آلات پرکاربرد در ساختمان‌ها هستند که علاوه بر کارکرد اصلی خود، نقشی اساسی در زیبایی دکوراسیون نیز دارند. تنوع بالای دستگیره‌ها در طرح، جنس و کاربری، انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرده است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی انواع دستگیره در بپردازیم تا با اطلاعات کافی، انتخابی مناسب و ایده آل داشته باشید.
 
دستگاه بسته بندی پودری باکیفت و شرایطی از کجا بگیرم؟
دستگاه بسته بندی مواد غذایی
افراد با تجربه ای که چند سالی مشغول به فعالیت در کارگاه های تولیدی کوچک یا بزرگ هستند، به خوبی با چالش های کار و تجهیزات موجود در کار آشنایی دارند. این افراد به واسطه فیدبک هایی که طی این چندسال از کار و بازاری که برای آن فعالیت می کنند؛ گرفته اند، به خوبی می دانند برای تعویض یا افزودن تجهیزات به کارگاهشان، به دنبال چه چیزی با چه مشخصاتی باشند. حتی به دلیل تحقیقات گسترده یا تجربه خود و همکارانشان، از کیفیت ساخت ماشین آلات خیلی از برندهای تولید کننده هم مطلع هستند. اما در مقابل کسانی هم وجود دارن...
 
مارُک؛ اولین پلتفرم بازارمحور ایران
گفت‌وگوی آسیا با احسان ترکمن، مؤسس و مدیر پلتفرم مارُک؛
بی‌تردید نمایشگاه‌ها و رویدادهایی که به معرفی عرصه‌های گوناگون می‌پردازند، فرصتی یگانه است تا علاوه بر شرکت‌هایی که در این رویدادها حاضر شده و به ارائه محصولات و خدمات‌شان می‌پردازند، بستری برای تعامل و گفت‌وگوی فعالان حوزه‌های مختلف ایجاد می‌شود.
 
همکاری ناسا برای جلوگیری از اصابت فاجعه‌بار سیارک‌ها به زمین
مامریت جدید سازمان فضایی آمریکا
سازمان فضایی آمریکا، ناسا، می‌گوید اگر بدانیم اصابت احتمالی سیارک‌ها به زمین چه زمانی اتفاق خواهد افتاد احتمالا کار پیشگیرانه‌ای انجام خواهیم داد و حتی ممکن است بتوانیم از آخرالزمان جلوگیری کنیم.
 
فروش سه نظام تراشکاری و انواع آن
خرید سه نظام تراشکاری
سه نظام قطعه ای است که روی دستگاه تراش است که از جنس فولادی که بسیار محکم است. وظیفه این قطعه فولادی گرفتن قطعاتی است که قصد کار بری آن را دارید. به سه نظام، یونیورسال نیز می‌گویند.
 
نکات مهم در نگهداری و تعمیر پالت
پالت‌های چوبی و پلاستیکی
روش های تعمیر و نگهداری پالت های پلاستیکی
 
آموزش کارآفرینی باید از مدارس آغاز شود
گفتگو با دکتر ملیکا ملک آرا؛
روحیه کسب و کار و کارآفرینی موهبتی است که می‌تواند اقتصاد جامعه را شکوفا و پررونق کند.
 
چشم انداز مبهم روزنامه‌نگاری در سال آینده
در عصر هوش مصنوعی
فقط نیمی از رهبران رسانه‌ای در مورد چشم انداز روزنامه‌نگاری در سال آینده مطمئن‌ اند افزایش هزینه‌ها، کاهش درآمد تبلیغات، کاهش رشد اشتراک و همچنین افزایش آزار و اذیت قانونی و فیزیکی مهمترین دلایل کاهش خوشبینی آنها است.
 
راهنمای خرید هارد سرور
سرور HP
هارد سرور یک نوع از فضای ذخیره سازی است که برای مدیریت داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌شود. هارد ‌سرورها معمولاً از تعداد بالایی دیسک سخت (هارد دیسک) تشکیل شده‌اند که در آنها اطلاعات ذخیره ‌می‌شوند و می‌توانند به صورت مجازی یا فیزیکی با سایر دستگاه‌ها در شبکه ارتباط برقرار کنند.‌ در مقایسه با هارد دیسک‌های معمولی، هارد سرورها دارای سخت‌افزارهای اضافی هستند که برای افزایش ‌عملکرد، امنیت و قابلیت اطمینان آنها به‌کار می‌روند. به‌علاوه، هارد سرورها معمولاً دارای نرم‌افزارهای ‌متنوعی هستند که برای مدیری...
 
خرید ماشین‌های اداری با قیمت مناسب در فروشگاه کیومیتا
ماشین های اداری
امروزه استفاده از ماشین های اداری به یکی از بخش های مهم و ضروری در ادارات و دفاتر تبدیل شده است، که به تسریع روند کارکرد در یک مجموعه بسیار کمک میکند. به طور کلی تصور یک روز بدون ماشین‌های اداری در یک مجموعه بزرگ غیر ممکن است، چرا که بخش زیادی از فعالیت‌ های روزانه‌ درگیر این تجهیزات است. پرینتر، دستگاه حضور و غیاب، صندوق فروشگاهی، کارتریج و مانیتور از جمله تجهیزاتی هستند که در دسته ماشین های اداری قرار می گیرند. هر کدام از این تجهیزات نقش مهمی در ارتقا کیفیت خدمات رسانی در کسب و کار شما دارند و...
 
آشنایی با دستگاه بسته بندی افقی یا به اصطلاح بسته بندی بالشتی
جدیدترین دستگاه بسته‌ بندی
دستگاه پیلوپک جدیدترین دستگاه بسته‌ بندی است که برای تولید و بسته بندی محصولات به صورت تک عددی که به بسته‌ بندی بالشتی معروف است، مناسب می‌‌باشد.
 
ویلچر برقی با قیمت مناسب از کجا بخریم؟
خرید ویلچر
فرقی نمی کند به چه علتی نیاز به ویلچر دارید. باید در ابتدا بدانید که چه نوع ویلچری می خواهید خریداری کنید. ویلچر دستی یا ویلچر برقی؟ در حال حاضر انواع مختلفی از ویلچر در بازار به فروش می رسد که از نظر ابعاد، شکل، قابلیت ها، تکنولوژی، قیمت و ... با هم تفاوت دارند.
 
نکات مهم در انتخاب و خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن
میوه خشک
دستگاه خشک کن جهت خشک کردن اغلب مواد غذایی مناسب است. ولی چون هدف اصلی خرید آن خشک کردن میوه می‌باشد، به خشک کن میوه معروف شده است. دستگاه خشک کن علاوه بر خشک کردن میوه‌ها قابلیت خشک کردن سبزیجات، گوشت، غلات، گیاهان دارویی و گل‌ها را نیز دارد.
 
هوش مصنوعی چیست؟ از کاربردهای AI تا هوش مصنوعی ترمیناتوری!
احراز هویت آنلاین
هوش مصنوعی (AI) به سیستم‌های کامپیوتری اطلاق می‌شود که قادر به انجام وظایف پیچیده‌ای هستند که پیش‌تر فقط یک انسان می‌توانست انجام دهد، مانند استدلال، تصمیم‌گیری یا حل مشکلات. امروزه، اصطلاح «هوش مصنوعی» طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها را توصیف می‌کند که بسیاری از خدمات و کالاهایی را که ما هر روز استفاده می‌کنیم - از بنرهای توصیه یک کالا یا خدمات گرفته تا ربات‌های چت، تقویت می‌کنند. در ادامه با هوش مصنوعی و انواع آن آشنا خواهیم شد به چند کاربرد کلیدی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
 
تلاش گوگل برای نجات رایانه‌های قدیمی
پایان پشتیبانی مایکروسافت
گوگل به کسب‌وکارها امکان می‌دهد با نصب یک نسخه خود به روزرسان سیستم عامل کروم برای دستگاه‌های ویندوز، از بلااستفاده شدن میلیونها رایانه شخصی پس از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰، اجتناب کنند.
 
آجر نسوز آلومینی و نقش برجسته آن در ارتقاء عملکرد کوره‌های حرارتی
آجر آلومینایی
آجر نسوز آلومینی، یکی از مصالح مهم در صنعت ساخت کوره‌های صنعتی است که به خاطر ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود، در محیط‌های با دماهای بسیار بالا به‌عنوان جزء اساسی استفاده می‌شود. این نوع آجر از مواد پایه‌ای چون آلومینا و سایر مواد غیرقابل احتراق تشکیل شده است و در محیط‌های با دماهای فراتر از حد معمول، از جمله در ساخت کوره‌های صهیونی، کوره‌های آتش‌فشانی، و سایر تجهیزات صنعتی با توجه به نیاز به مقاومت بالا در برابر حرارت و شوک‌های حرارتی گسترده استفاده می‌شود.
 
آموزش فنی و حرفه‌ای از راه دور ممکن و ضروری است
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش
در جهانی که آموزش آنلاین روز به روز در حال پیشرفت است، ضرورت دارد آموزش فنی و حرفه‌ای درباره مهارتهای گوناگون مانند آموزش کامپیوتر و نرم‌افزار، برنامه‌نویسی و طراحی سایت، حسابداری و مدیریت، آشپزی و شیرینی‌پزی نیز ارتقا یابد.
 
فروشگاه ایراندوست از برترین فروشگاه های فروش باتری ماشین
باتری خودرو
اگر شما بخواهید یک باتری را برای خودروی خودتان انتخاب کنید باید حتماً یک فروشگاه معتبر انتخاب شما باشد تا بتوانید از کیفیت کالای خریداری شده مطمئن شوید. ما به شما توصیه می‌کنیم که هم اکنون به سایت مجموعه باتری ماشین ایران دوست مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.
 
خرید عمده سیم لاکی روکشدار و نازک به صورت قرقره
سیم با کیفیت
برای کسانی که قصد استفاده از انواع سیم لاکی در دستگاه‌های برقی و صنعتی را دارند، مهم است که بدانند؛ مرجع فروش عمده سیم لاکی در تهران و ایران کجاست یا قیمت هر کیلو سیم لاکی امروز در تهران چقدر است؟
 
برگزاری اولین وبینار دپارتمان نوآوری و کارآفرینی، تحت‌عنوان “آشنایی با هوش مصنوعی”
۲۷ بهمن ماه
اولین وبینار دپارتمان نوآوری و کارآفرینی با موضوعیت هوش مصنوعی ، تحت‌عنوان “آشنایی با هوش مصنوعی” در ۲۷ بهمن ماه در ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار می‌شود.
 
نقش دانش‌بنیان‌ها در بهره‌وری
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
یکی از نکات بسیار کلیدی در افزایش بهره‌وری ظهور هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد و گسترش دانش‌بنیان شدن سازمان‌ها و واحدهای تولیدی است.
 
برای منازل و مصارف عمومی استابلایزر بخریم یا یو پی اس؟
محافظت از وسایل برقی
نوسان برق تبدیل به یکی از اتفاقات رایج در کشومان شده است؛ به همین دلیل تمامی افراد باید برای محافظت از وسایل برقی گران قیمت خود در برابر نوسانات الکتریکی، از یک تنظیم کننده ولتاژ مناسب استفاده نمایند. از جمله مشکلاتی که نوسان برق به همراه دارد، آسیب دیدن لوازم خانگی، آتش سوزی، از بین رفتن اطلاعات مهم در رایانه و ... می‌باشند. برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از نوسانات برق، از استابلایزر و یو پی اس استفاده می‌شود.
 
هدست اپل ویژن پرو وارد ایران شد
با قیمت نجومی
قیمت واقعی این محصول از ۱۹۲ میلیون تومان بیشتر نمی‌شود اما با قیمتی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.
 
پلاستوفوم ماده ای سازگار با محیط زیست
یونولیت
تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با پلاستوفوم ماده ای سازگار با محیط زیست آشنا شوید.
 
معرفی بهترین مدل‌های تلویزیون پاناسونیک
انتخاب یک تلویزیون با کیفیت
در دهه‌های اخیر، با گسترش روزافزون فناوری‌های تلویزیونی، انتخاب یک تلویزیون با کیفیت و عملکرد برتر، به یک چالش بزرگ برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. در این راستا، شرکت‌های مختلفی در تولید تلویزیون‌هایی با امکانات و قابلیت‌های متنوع و بی‌نظیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پاناسونیک، به عنوان یکی از پیشروان در صنعت الکترونیک مصرفی، با مجموعه‌ای از تلویزیون‌هایی که از جمله برترین فناوری‌ها و قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند، توجه عموم را به خود جلب کرده است.
 
معرفی پنج فروشگاه لوازم برق صنعتی در تهران
تهیه تجهیزات برق صنعتی
بزرگترین فروشگاه لوازم برق صنعتی در تهران، عرضه‌کننده محصولات به‌صورت عمده و تکی با امکان سفارش آنلاین و همین‌طور خرید اینترنتی لوازم برق صنعتی است. مسئله مهم در مورد انتخاب فروشگاه لوازم برق صنعتی در تهران، بررسی قیمت لوازم برق صنعتی و امکان تهیه کل تجهیزات از یک مرجع است. در ادامه به بررسی و معرفی پنج فروشگاه بزرگ لوازم برق صنعتی در تهران در ۴ دقیقه می‌پردازیم.
 
نحوه استفاده از گازسنج برای شناسایی گاز های سمی
Gas Detector
دستگاه‌های گازسنج یا دتکتور Gas Detector یکی از ابزارهای حیاتی در حفظ امنیت در محیط‌های صنعتی، معادن، و کشتی‌ها می‌باشند. این دستگاه‌ها برای سنجش و اعلام نشتی گاز از لوله‌ها و تجهیزات گازی به کار می‌روند. در ادامه به انواع و نحوه عملکرد این دستگاه‌ها می‌پردازیم.
 
معماری مدرن با شیشه بالکنی
تراس شیشه ای
بالکن‌های شیشه‌ای به عنوان یکی از عناصر جذاب در معماری مدرن به شدت به محبوبیت رسیده اند. از افزایش نور طبیعی گرفته تا بزرگتر دیده شدن فضا، بالکن‌های شیشه‌ای با مزایای زیادی همراه هستند. این سازه شیشه ای توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.
 
آموزش ۰ تا ۱۰۰ "راه اندازی موتورخانه شوفاژ در زمستان" (فوق کاربردی)
سرویس رادیاتور
شوفاژ‌ها به‌عنوان یک سیستم گرمایشی محبوب از مزایای بیشتری نسبت به بخاری برخوردار هستند. به همین خاطر راه اندازی موتورخانه شوفاژ در زمستان اهمیت بسیاری دارد. راه‌اندازی حالت زمستانی موتورخانه شوفاژ و سرویس و تعمیر آن، این اطمینان را به شما می‌دهد که در طول زمستان، گرمای ساختمان به خوبی تامین شده و دغدغه‌ای از بابت این سیستم گرمایشی نداشته باشید. آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، چگونگی راه‌ اندازی موتورخانه شوفاژ در زمستان است. در واقع باید بدانید که راه‌اندازی شوفاژ رادیاتور چه مراحلی دارد...
 
برترین شرکت تولیدکننده لوله برق در ایران
محافظت و هدایت سیم برق در ساختمان
لوله برق یکی از لوازم ضروری در سیم کشی است که از آن برای محافظت و هدایت سیم برق در ساختمان ها و سایر سازه ها استفاده می شود. انتخاب سازنده یا تامین کننده مناسب برای لوله های برق می تواند تفاوت قابل توجهی در ایمنی و اثربخشی سیستم های الکتریکی شما ایجاد کند. برترین شرکت تولیدکننده لوله برق در ایران، شرکتی است که محصولاتی با کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مطلوب ارائه دهد. با توجه به این معیارها، می‌توان شرکت‌های مختلفی را معرفی کرد. در همین راستا ما قصد داریم که در این مقاله، چند شرکت تو...
 
نحوه کسب درآمد کاربران از پلت‌فرم‌های داخلی + جزئیات
طبق سند تصویب شده
موضوع کسب درآمد کاربران از پلت‌فرم‌ها از گذشته و در ایران هم وجود داشته است و بر این اساس زمانی که کاربر در یک پلتفرم، صفحه یا کانالی ایجاد و محتوایی منتشر می‌کند، براساس محتوای منتشر شده، بررسی‌های لازم انجام و برای ترافیکی که توسط مخاطب برای مشاهده محتوا استفاده می‌شود، هزینه انجام می‌شود.
 
۶ روش تضمینی تشخیص ممبر فیک تلگرام + راه حل
تقلب در تلگرام
تشخیص ممبرهای فیک! در این مقاله، به بررسی گستردگی این مشکل و اهمیت تشخیص اعضای تقلبی برای کسب‌وکارها و اجتماعات می‌پردازیم. این مقدمه نقطه شروعی است برای کاوش در علل، نشانه‌ها، و راهکارهای مؤثر در مقابله با این چالش پیچیده در فضای تلگرام.
 
نکات طلایی نگهداری از اسکوترهای برقی
تعمیر اسکوتر برقی
احتمالا شما هم مانند خیلی از اسکوترسواران از خرابی اسکوتر برقی خود ناراحت هستید. خیلی از مراجعین به بخش تعمیرات اسکوتر برقی، اذعان دارند که با توجه به اینکه اسکوتر خود را به تازگی خریداری کرده‌اند اما متاسفانه پس از چند روز استفاده، اسکوتر دچار مشکل شده است.
 
معرفی انواع قطعات سرور hp
قطعات سرور hp چیست ؟
در دنیای دیجیتال امروز، سرورها نقش حیاتی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بازی می‌کنند. به‌ویژه سرورهای HP به دلیل کارایی بالا، قابلیت اطمینان و تطابق‌پذیری‌شان، در میان سازمان‌های مختلف محبوبیت زیادی دارند. اما تمامی توانایی‌ها و عملکرد یک سرور به قطعات تشکیل‌دهنده آن بستگی دارد.
 
علت اختلال در اینترنت امروز
شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد؛
شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی فیبرنوری ورودی به کشور در گرجستان را علت اختلال در اینترنت اعلام کرد.
 
تنظیمات چاپگر برای بالاترین کیفیت چاپ
دستگاه‌های چاپ مدرن
خدمات چاپ اعلامیه ترحیم با دستگاه‌های چاپ مدرن و با روش‌های مختلفی همچون افست، دیجیتال و... امروزه انجام می‌شود و در این بین، باید گفت که کیفیت چاپ یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب یک مجموعه کاربلد و باسابقه است. چاپگرها معمولاً تنظیمات پیش‌فرضی دارند که با تغییر این تنظیمات می‌توان کیفیت معقولانه‌تری را برای چاپ در نظر گرفت و پیاده کرد که ما در ادامه در مورد این موضوع بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.
 
کابل مناسب برای سیستم صوتی مسجد
یک سیستم صوتی قوی
مسجد یکی از اصلی‌ترین مکان‌ها در کشورهای اسلامی است که علاوه بر برپایی مناسک مذهبی، جایی برای گردهمایی، سخنرانی و برگزاری رویدادهای دیگر نیز به حساب می‌آید. عزاداری‌ها، جشن‌ها و مراسم‌ها به طور منظم در مساجد برپا می‌شوند و به همین دلیل نیاز به تجهیز کردن آن‌ها به یک سیستم صوتی قوی وجود دارد. انتقال صدا با کیفیت مناسب شاید مهم‌ترین اقدامی دانست که در مساجد باید به آن توجه شود. تمام مساجد نیازمند این هستند که در زمان‌های لازم، صدایی یکنواخت و با کیفیت از بلندگوهای آن‌ها پخش شود.
 
کربن‌زدایی؛ فرصتی برای بخش خصوصی
در طی سالیان اخیر
با توجه به اینکه اقتصاد جهان در طی سالیان اخیر به کربن‌زدایی و تغییرات اقلیمی نگاهی جدی و جدید داشته است، از این‌رو توجه بخش خصوصی ایران هم به این مسئله یک ضرورت است.
 
سئو سایت چیست ؟ اصول سئو و انجام سئو وب سایت
بهینه‌ سازی وبسایت برای موتورهای جستجو
ارتباط سئو با تجربه کاربری : در دهه گذشته، با پیشرفت روزافزون فناوری و گسترش اینترنت، داشتن حضور آنلاین برای هر کسب و کاری اجتناب‌ ناپذیر شده است. اما تنها ایجاد یک وب‌ سایت کافی نیست؛ بلکه بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دانش سئو به کسب و کارها این امکان را می‌ دهد تا در رتبه‌ بندی موتورهای جستجوی معتبر، مانند گوگل، بهبود یابند و بطور طبیعی در معرض دید مخاطبین خود قرار بگیرند.
 
۸ مزیت صنعت سنگ مصنوعی در ایران
یکی از شغل‌های پردرآمد؛
تولید و عرضه انواع سنگ مصنوعی با توجه به نیاز جامعه یکی از شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شود. این نوع سنگ‌ها تولید شده از سنگ‌های طبیعی و بعضی از افزودنی‌ها مانند رزین، پلیمر و... هستند
 
علائم و دلایل خرابی باتری خودرو از نگاه همراه مکانیک
باتری ماشین
هنگام استارت زدن، اگر خودرو روشن نشود، معمولا اولین چیزی که ذهن هر راننده‌ای را به‌خود درگیر می‌کند، خرابی باتری ماشین است. سیستم برق ماشین است که توان لازم برای به‌جریان انداختن سوخت به‌سمت محفظه احتراق و همچنین جرقه زدن شمع‌ها را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه هنگام استارت زدن دینام کار نمی‌کند، این باتری است که وظیفه تامین انرژی الکتریکی قطعات را برعهده دارد. سوال اساسی این است که از کجا بفهمیم باتری ماشین خراب شده است یا خیر؟ در این مطلب به بررسی مهم‌ترین علائم و دلایل خرابی باتری خودرو و را...
 
شرکت طراحی سایت در ارومیه: ارائه خدمات با کیفیت و بهینه‌سازی سایت برای جذب مخاطبان هدف
طراحی و توسعه وبسایت
شرکت طراحی سایت در ارومیه با تمرکز بر ارائه خدمات با کیفیت و بهینه‌سازی سایت برای جذب مخاطبان هدف خود به عنوان یک شرکت معتبر و متخصص در زمینه طراحی و توسعه وبسایت ها فعالیت می‌کند.
 
معرفی بهترین مراکز خرید مواد شیمیایی در تهران
مواد شیمیایی و کالاها و محصولات مرتبط با آن
همواره یافتن مراکز خرید مربوط به یک دسته و گروه از کالاها، یک امتیاز به حساب می آید، زیرا که یافتن تجمعی از فروشگاه های آن صنف و یا کالا سبب می شود تا بتوان تنوع کالایی و همچنین تنوع قیمت بیشتری را پیدا کرد و امکان مقایسه بیشتری برای افراد به وجود می آید. این موضوع برای مواد شیمیایی و کالاها و محصولات مرتبط با آن نیز صدق می کند. در هر شهری، به خصوص در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ، معمولا در قسمتی از بازار و یا در خیابان مهمی از آن شهر می توان صنف فروشندگان مواد شیمیایی را پیدا نمود. در شهر تهران...
 
سازمان بارورسازی ابر‌ها در حال فعالیت است
هواشناسی:
رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که ممکن است امواجی به صورت غیرمترقبه، موقت و موردی کشور را تحت تاثیر قرار دهد که این امواج در الگو‌ها و مدل‌ها دیده نمی‌شود، افزود: ۳.۵ سال است که در کشور شرایط خشکسالی داریم.
 
چشم‌انداز آموزش در دنیای هوش مصنوعی
یادداشت| دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش
هوش مصنوعی که به عنوان متحول‌کننده‌ترین فناوری قرن بیست و یکم توصیف می‌شود، در حال تغییر شکل هر صنعت و فنی از فعالیت‌های انسانی از جمله آموزش است.
 
انقلاب در استفاده از کربن
تحقیق جدید شرکت مایکروسافت؛
مایکروسافت به دنبال تبدیل آلاینده‌های هوا و آب به سوخت جت است.
 
نگرانی درباره مصرف مواد مخدر توسط ایلان ماسک
روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد
یکی از مدیران سابق تسلا به وال استریت ژورنال اعلام کرده است که مصرف مواد مخدر و رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی توسط ایلان ماسک باعث شد تا او تصمیم بگیرد که دوباره برای حضور در هیئت مدیره این شرکت اقدام نکند.
 
اینترنت پرسرعت استارلینک در موزامبیک فعال شد
ایلان ماسک خبر داد
ایلان ماسک با بازنشر پست حساب رسمی استارلینک در شبکه‌اجتماعی ایکس، از فعال شدن و در دسترس بودن اینترنت پرسرعت استارلینک در موزامبیک خبر داده است.
 
قیمت خرید پارچه برزنت ضد آب در تهران
پارچه با مقاومت بالا در برابر آب
پارچه برزنت ضدآب، یک محصول با ویژگی‌های منحصر به فرد است که از مواد مقاوم مانند پلی‌استر یا نایلون ساخته شده است. این پارچه با بهره‌گیری از پوشش‌های پلی‌یورتان، توانایی جلوگیری از نفوذ آب به داخل محصولات را داراست. ویژگی اصلی این پارچه، مقاومت بالا در برابر آب و باران است، که این ویژگی باعث می‌شود تا این پارچه به‌طور موثر در هر شرایط آب و هوایی، به ویژه در باران، از آن بهره‌مند شود.
 
هوش مصنوعی؛ مهمترین رویداد هزارۀ جدید
سال ۲۰۲۳
سال ۲۰۲۳ را بایستی سال آشنایی مردم جهان با هوش مصنوعی و چهره گشودن این فناوری خیره‌کننده بدانیم.
 
زاکربرگ سهام متا را برای "اهداف خیریه" فروخت
طی دو ماه آخر سال ۲۰۲۳
زاکربرگ و همسرش قصد دارند سهام خود در شرکت "متا" را در طول زندگی خود برای "اهداف خیریه" اهدا کنند.
 
اولین مورد تجاوز جنسی مجازی در متاورس!
پلیس بریتانیا در حال تحقیق و بررسی است
به گفته پلیس این دختر نوجوان مانند کسی که در دنیای واقعی به او تجاوز جنسی شده باشد، آسیب روانی و عاطفی مشابهی را متحمل شده و در حال حاضر دچار اضطراب و پریشانی است.
 
مزایای خرید اکانت اسپاتیفای آمریکا
اسپاتیفای پرمیوم
اسپاتیفای یکی از سرویس های پرطرفدار موسیقی جهان است. امروز درباره مزایای خرید اکانت اسپاتیفای آمریکا صحبت می کنیم.
 
تفاوت زغال سنگ، زغال چوب و زغال فعال چیست؟
انواع زغال
زغال یکی از پرکاربردترین انواع ماده است که به‌طور مستقیم وغیرمستقیم با آن سروکار داریم. از فاکتورهای مهمی که موجب متفاوت بودن زغال‌ها از یکدیگر می‌شود، مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن‌ها است. همچنین، روش تهیه آن‌ها که هر کدام کیفیت متفاوتی دارند و ممکن است شما را به هنگام خرید سردرگم کند. به‌دلیل میزان حرارتی که در تولید این ماده استفاده می‌شود، هر کدام یک کاربردی دارند. افراد با شناخت زغال‌ها و مقایسه با یک‌دیگر می‌توانند مناسب‌ترین آن را خریداری کنند. بنابراین، برای آشنایی بیش‌تر با کاربردها و بازده...
 
چرا سوئیچ های شبکه برند سیسکو می توانند بهترین انتخاب ما باشند؟
تجهیزات شبکه
سوئیچ های سیسکو به عنوان مهم ترین تجهیزات شبکه، توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می شود. که هرکدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی را برای سوئیچ های خود در نظر می گیرند. اما بهتر است بدانید سوئیچ های برند سیسکو به وسیله ویژگی ها و قابلیت های کاربردی و همینطور سخت افزار قدرتمند، کیفیت ساخت بی نظیر و طول عمر بالا از همه لحاظ نسبت به سوئیچ های دیگر برندها، چندین پله بالاتر است.
 
در چه ساختمان هایی بهتر است از آسانسور روملس استفاده شود؟
آسانسور بدون موتورخانه
پیشرفت تکنولوژی در ساختمان‌سازی، نیاز به استفاده از سیستم‌های جدید بالابر را بیش از پیش پررنگ کرده است. آسانسور روملس یکی از جالبرترین و پیشرفته‌ترین نوع آسانسور است که امروزه در ساختمان‌ها می‌توان بکار نصب کرد. در این مقاله کوتاه به ویژگی‌های آسانسورهای روملس خواهیم پرداخت. همچنین به این سوال پاسخ خواهیم داد که در چه ساختمان‌هایی بهتر است از آسانسور روملس استفاده شود. تا انتها با ما همراه باشید.
 
کاهش ۵۰ درصدی سرقت در خودروهای دارای لوازم امنیتی
لوازم امنیتی ماشین
به دنبال رشد تورم در جامعه، سرقت خودرو نیز افزایش یافته است. براساس گزارشات اعلام شده سرقت یک خودرو کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می‌برد و این یعنی هر زمان ممکن است خودروی شما در هر کجا که باشد به سرقت برود. با ورود لوازم ایمنی خودرو از جمله ردیاب ماشین به بازار خودرو، رشد سرقت خودروها متوقف شد و در حال حاضر رو به کاهش می‌باشد.
 
نرم افزار مدیریت پروژه اندروید (ویژگی ها، مزایا و معرفی اپلیکیشن ها)
ابزارهای حوزه مدیریت پروژه
با توجه به اهمیت در دسترس بودن ابزارها خصوصا در حوزه مدیریت پروژه، در این مقاله به معرفی نرم افزارهای مدیریت پروژه اندروید پرداخته ایم.
 
آشنایی با انواع درب آسانسور + معرفی بهترین برند
قطعات آسانسور
آسانسور، به عنوان بخشی مهم از زندگی روزمره ما، دارای قطعاتی حیاتی است که وجود این قطعات علاوه بر تضمین امنیت ما به هنگام سوار شدن به آسانسور، منجر به عملکرد صحیح آسانسور نیز می‌شوند. یکی از مهم‌ترین قطعات هر آسانسور، درب آسانسور است. هر آسانسور معمولا دارای دو درب اصلی است. انتخاب درب مناسب می‌تواند در عملکرد هرچه بهتر آسانسور شما تاثیر مثبت داشته باشد. در این مطلب به صورت مفصل به معرفی انواع درب آسانسور و بهترین برندهای ارائه‌دهنده درب آسانسور خواهیم پرداخت تا با آگاهی بیشتری برای خرید درب آسان...
 
تجهیزات و قطعات سایبان برقی + خرید انواع سایبان های متحرک از ساماراد
دنیای سایبان‌های برقی
سایبان های برقی شیوه لذت بردن از فضاهای بیرونی را متحول کرده است. این راه‌حل‌های سایه‌انداز خلاقانه عملکرد و راحتی را با هم ترکیب می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا بدون زحمت سایبان‌های خود را با لمس یک دکمه باز یا جمع کنند. در این راهنمای جامع، با بررسی اجزای مختلف آن‌ها، از جمله موتور لوله‌ای و سایبان برقی جانبی موتور، و همچنین ارائه فهرست کاملی از قطعات سایبان برقی، به دنیای سایبان‌های برقی می‌پردازیم.
 
۹ راهکار اساسی برای جلوگیری از سرقت خودرو
راه های سرقت خودرو
خودرو امروزه تبدیل به یکی از سرمایه های بسیار گران بها شده است که باید برای بالابردن ایمنی آن و جلوگیری از سرقت خودرو از تمامی موارد مورد نیاز استفاده کرد. با بالارفتن آمار سرقت خودرو در ایران انواع مختلف روش های ضد سرقت را بررسی می کنیم و به شما کمک می کنیم تا خودروی شما را ضد سرقت کنیم.
 
انواع هارد برای سرور
هارد سرور
در دنیای پیشرفته و پر از فناوری امروز، سرورها نقش بسیار مهمی در تأمین خدمات و ذخیره سازی ‌داده‌ها ایفا می‌کنند. سرورها به عنوان مراکز قدرتمندی که قادر به اجرای برنامه‌های پیچیده و پاسخگویی ‌به درخواست‌های بسیاری هستند، از اجزای کلیدی در بنیان‌گذاری سامانه‌ها و شبکه‌های مختلف به ‌حساب می‌آیند.‌ هدف از این مقاله، ارائه یک نگاه کلی به انواع هارد دیسک‌های استفاده شده در سرورها است تا به شما ‌کمک کند تا با درک بهتری، انتخاب مناسبی برای سرورهای خود داشته باشید. با ما همراه باشید و در این ‌سفر به دنیای...
 
بهترین تخلیه چاه شمال تهران
تخلیه اصولی چاه‌
تخلیه بهینه چاه‌ها امری مهم و حساس در صنایع مختلف است. این موضوع در حوزه ی تأمین آب، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در شمال تهران، با توجه به نیاز روزافزون به منابع آب تازه و مدیریت صحیح آن، تخلیه اصولی چاه‌ها اهمیت زیادی دارد. از طرفی دیگر با افزایش نیازهای شهری و صنعتی، اهمیت تخلیه چاه‌های شمال تهران از لحاظ محیط زیستی و اقتصادی هم زیاد است. تخلیه مناسب چاه‌ های این منطقه نیاز به روش‌های مدرن و تکنولوژیک دارد تا از هدررفت آب و آسیب به منبع زمینی جلوگیری شود.
 
افزایش تقاضا برای خرید باتری یو پی اس با کاهش دما در زمستان
دستگاه یو پی اس
تمام واکنش‌های شیمیایی در اثر کاهش و افزایش دمای محیط، دچار تغییراتی می‌شوند و باتری‌ها نیز برای ذخیره برق نیاز به واکنش‌های شیمیایی دارند، در اثر تغییرات دما دچار کاهش یا افزایش توان و قدرت می‌شوند. باتری یو پی اس که به عنوان منبع تغذیه ثانویه کاربرد دارد، باید در محیطی با دمای مناسب قرار بگیرد و اگر دمای محیط بیشتر یا کمتر از مقدار مجاز باشد، بر عملکرد باتری تاثیر منفی خواهد داشت به طوری که با کاهش دما در زمستان، شاهد افزایش تقاضا برای خرید باتری یو پی اس هستیم.
 
آینده فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران
طبق آخرین جزئیات
موضوع فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران از مدتها پیش مطرح شده بود اما به صورت جدی و همزمان با اعمال محدودیت برای برخی از پیام‌رسان‌های خارجی بود که مسئولان مربوطه از جمله وزیر ارتباطات درباره شرایط فعالیت قانونی آن در کشور اظهار نظر کردند.
 
رویارویی یک ایرانی با غول دنیای فناوری
مدیرعامل شرکت ماسیمو؛
جو کیانی، مدیرعامل ایرانی ماسیمو، حاضر است با اپل بر سر ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا توافق کند.
 
معرفی بهترین پادهای یوول – بهترین برند پادسیستم دنیا
خرید پاد
با رشد روز افزون فناوری، دنیای اطراف ما نیز شکل پیشرفته‌ تری به خود گرفته است. پاد سیستم یوول به عنوان یکی از جدیدترین دستاوردهای فناوری، در حوزه دستگاه‌ های ویپینگ ظاهر شده است. پاد سیستم ‌ها، دستگاه‌ های کوچک و قابل حملی هستند که برای ویپینگ سالت نیکوتین استفاده می ‌شوند. این دستگاه ‌ها معمولاً از یک باتری داخلی، یک کارتریج و یک کویل تشکیل شده‌ اند. سالت نیکوتین مایعی حاوی نیکوتین است که در کارتریج یا مخزن دستگاه پاد سیستم ریخته می شود.
 
پیش‌بینی زمان مرگ انسان با هوش مصنوعی!
طبق تحقیقات جدید دانشمندان؛
پیش‌بینی‌های Life2vec پاسخی است به سؤالات کلی مانند: آیا مرگ فرد در ۵ سال آینده اتفاق میافتد؟ هنگامی که محققان پاسخ های مدل را تجزیه و تحلیل کردند، نتایج با یافته های موجود در علوم اجتماعی سازگار بود.
 
آموزش تعمیر ابزار بادی
ابزار‌های قدرتمند
ابزار‌های بادی نیز همانند سایر ابزار‌ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در زیر، مشکلات رایجی که ممکن است در ابزار‌های بادی به وجود آیند و راه‌حل‌هایی برای حل آن‌ها آورده شده است. مطالعه فرمایید.
 
چگونگی دسترسی به فناوری فیبر نوری
مهم‌ترین برنامه وزارت ارتباطات؛
فناوری فیبر نوری که طی سال‌های گذشته در بخش ارتباطات ثابت ایران کمتر به کار گرفته شده بود، با روی کار آمدن دولت سیزدهم به عنوان مهم‌ترین برنامه وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت، مورد توجه ویژه قرار گرفته و مشترکان استان تهران برای دریافت این فناوری می‌توانند به سایت شرکت مخابرات مراجعه کنند.
 
راهنمای کامل استفاده از تنور گازی
بهترین تنور خانگی
استفاده از تنور گازی خانگی به شما امکان می‌دهد غذاهای خوشمزه و لذیذ را در خانه تهیه کنید. در ادامه، به برخی از نکات مهم برای بهره‌برداری بهتر از تنور گازی خانگی می‌پردازیم:
 
دستگاه بسته بندی حبوبات نیمه صنعتی و صنعتی
حبوبات بسته‌بندی شده
شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از ۱۸ سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد.
 
سم آلتمن «مدیرعامل سال» شد
از سوی مجله‌ی تایم؛
آلتمنِ ۳۸ ساله که به‌عنوان رهبر OpenAI و یکی از بنیان‌گذاران این شرکت شناخته می‌شود، از سوی مجله‌ی تایم به‌عنوان «مدیرعامل سال» انتخاب شده است.
 
نقدونه پلتفرم تخصصی جستجو و ارزیابی قالیشویی‌ها در ایران
قالیشویی حرفه‌ای
آشنایی با نقدونه، پیشرو در معرفی قالیشویی‌های حرفه‌ای ایران. جستجوی ساده و مقایسه دقیق خدمات بر اساس نظرات واقعی مشتریان و قیمت، تا انتخابی مطمئن برای نظافت و نگهداری فرش‌های ارزشمند شما فراهم آید.
 
تلاش برای بهره‌ بردن از تکنولوژی و فناوری روز دنیا
گفت‌وگوی آسیا با مهندس حامد جوانمرد، مدیرعامل شرکت کیاسیستم؛
چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها، بتن، سیمان و ماشین‌آلات وابسته با مشارکت ۹۳ شرکت از ۲۲ الی ۲۵ آذرماه برگزار شد.
 
بررسی فنی موتورسیکلت‌های بنلی
موتور سیکلتی پرفروش
بنلی در مقایسه با برندهای دیگر چه عملکردی دارد؟ در این مطلب به بررسی موتور سیکلت‌های این کمپانی خواهیم پرداخت و در انتها، آنها را با مدل‌های مطرح بازار مقایسه خواهیم کرد.
 
اختلال دوباره در دسترسی به پروتکل HTTP3
از صبح روز شنبه؛
در نمودارهای بالا به‌وضوح دیده می‌شود حجم استفاده از پروتکل HTTP3 که حدود ۲۳ درصد از پهنای باند ارتباطات در این سرویس‌دهنده را به خود اختصاص داده از صبح روز شنبه به صفر رسیده است.
 
خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل از واریا شاپ + واریز آنی
CP بازی کالاف دیوتی
کالاف دیوتی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شوتر در سال‌های اخیر دانست که گیم پلی بسیار جذابی دارد. این بازی که توسط کمپانی بزرگ Activision طراحی شده و توسعه یافته، امکان نبرد چند نفره به‌صورت آنلاین را برای گیمرها فراهم کرده است. از آنجایی که برای رشد و پیشرفت سریع در این بازی لازم است تا آیتم‌های مختلفی که در اختیار شما قرار داده شده را آپدیت کنید، در این مقاله قصد داریم نحوه خرید سی پی را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف انجام درست این کار را به شما آموزش دهیم.
 
علت اینکه پمپ آب دیر روشن می‌شود چیست؟
پمپ خانگی
تأخیر در روشن شدن پمپ آب یکی از مسائل متداول در سیستم‌های آبیاری و تأمین آب است که به عوامل متعددی برمی‌گردد. این موضوع ممکن است به دلیل عدم صحت تنظیمات الکتریکی، خرابی در قطعات مکانیکی یا مشکلات در سیستم کنترل باشد. عدم هماهنگی در تنظیمات زمانبندی یا حساسیت‌های سنسورها می‌تواند باعث تأخیر در اجرای دقیق و به موقع فرآیند روشن و خاموش شدن پمپ شود. همچنین، خرابی در سیم‌کشی‌ها، اتصالات الکتریکی ضعیف یا نقص در تامین انرژی ممکن است علت اصلی این تأخیر باشد. از طرف دیگر، فرسودگی و خستگی قطعات مکانیکی پم...
 
خرید سی پی کالاف ارزان در جمینجا + شارژ سریع
کالاف دیوتی
پس از افزایش تقاضای کاربران ایرانی کالاف دیوتی موبایل برای خرید سی پی، فروشگاه اینترنتی جمینجا ایجاد شد که در حال حاضر توجه بسیاری از بازیکنان کالاف دیوتی موبایل را به خود جلب کرده است.
 
تشخیص افکار خودکشی با آزمایش خون ممکن می‌شود؟
کشف مهم در زمینه سلامت روان
این توانایی قابل توجه در تشخیص افراد در معرض خطر خودکشی بر اساس متابولیت‌های خون می‌تواند به ساخت یک ابزار تشخیصی پیشگامانه منجر شود.
 
افتخاری برای نخبگان ایرانی
اختراع نانوآسفالت
مدال طلا و دیپلم افتخار فدراسیون بین‌المللی علوم و فناوری کشور روسیه به مخترع ایرانی با ارائه اختراع نانوآسفالت ضدترک خودترمیم رسید.
 
امداد خودرو پرند
خدمات خودرو در محل
خدمات امداد خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، زیرا در مواقع ضروری می‌توانند به رانندگان کمک کنند. وقوع مشکلات فنی در خودروها همیشه غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است هر زمانی رخ دهد.
 
پیامدهای مهم موافقتنامه همکاری امنیت اطلاعاتی ایران و روسیه
نقد کارشناسان
نقد کارشناسان به موافقتنامه در وهله اول، به ادبیات حاکم بر متن آن مربوط است و در وهله بعد، نقد به انحصاری است که برای دولت روسیه ایجاد می‌کند و زمینه نفوذ آن در زیرساخت امنیت اطلاعات کشور را فراهم می‌کند.
 
بیشترین جستجوهای گوگل در سال ٢٠٢٣
گوگل منتشر کرد؛
شرکت آمریکایی «گوگل» به تازگی فهرست «جستجوی سال» خود را منتشر کرده است، فهرستی سالانه از آنچه مردم جهان بیشتر در موتور جستجوی برتر اینترنت جستجو می‌کنند.
 
سفرمارکت از «ایوا» نخستین دستیار هوش مصنوعی سفر رونمایی کرد
درخواست بلیت هواپیما و برنامه سفر
نشست خبری رونمایی از «ایوا» محصول هوش مصنوعی سفرمارکت برگزار شد و این دستیار هوشمند برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفت. ایوا این امکان را به گردشگران می‌دهد تا در بستر سفرمارکت با استفاده از صدا و متن، تقاضاهای خود را برای درخواست بلیت هواپیما و برنامه سفر طرح و پاسخ ها را تا رسیدن به نتیجه نهایی دنبال کنند.
 
ویژگی‌های خاص ترموود | یک چوب بی‌نظیر با خواص و کاربردهای ویژه
چوب ترموود
ترموود به خاطر داشتن ویژگی های خاص، کاربردهای متنوعی دارد. برای آشنایی با ویژگی‌های خاص ترموود، ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید...
 
آموزش افزایش سرعت پیشخوان وردپرس
سایت های وردپرسی
افزایش سرعت پیشخوان وردپرس (WordPress Dashboard) اهمیت ویژه ای برای صاحبان و مدیران یک وبسایت وردپرسی دارد. پیشخوان وب سایت های وردپرسی با مرور زمان به علت افزایش حجم داده ها و بعضا به علت وقوع نقص فنی دچار کندی میشنوند که ممکن است عملکرد و بهره وری وبسایت و بیزینس آنلاین شما را به خطر بیندازد.
 
همه چیز درباره انواع نمای اسپایدر؛ جذابیت و کاربرد در ساختمان‌های امروزی
نمای شیشه ای
معرفی کامل نمای شیشه ای اسپایدر که به عنوان لاکچری ترین نمای شیشه ای شناخته می‌شود.در این مقاله همراه ما باشید تا با این نمای پرطرفدار و انواع آن اشنا شوید.
 
اعطای نمایندگی تسمه تایم دانگیل و پاورگریپ شرکت ارابه گشت سبز
یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو
تسمه تایم یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو به شمار می‌رود. این قطعه غالبا به‌دلایلی ازجمله نامیزان بودن، ساختار ضعیف محور، بار بیش از حد و کیفیت ساخت پایین، دچار پارگی شده و به بیانی دیگر خراب می‌شود. شرکت ارابه گشت سبز به‌عنوان وارد کننده تسمه دانگیل و سایر قطعات خودرو در ایران، اقدام به اعطای نمایندگی تسمه تایم دانگیل و نمایندگی تسمه تایم پاورگریپ کرده است.
 
ارائه سرخ کن بدون روغن فیلیپس، توسط نمایندگی فیلیپس در ایران
غذای سالم‌
با خرید سرخ کن بدون روغن می‌توانید غذاها را به‌صورت سالم‌تر و با کمترین مقدار چربی تهیه کنید.
 
۱۸ اپلیکیشن‌ مسیریابی کاربردی برای روزهای پر ترافیک شهر
یکی از پرکاربردترین برنامه‌های موبایل
مسیریابی این روزها مخصوصا در شهرهای بزرگ و شلوغ به یکی از چالش‌های اصلی تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده است با گستردگی استفاده از گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های مسیریابی نیز به یکی از پرکاربردترین برنامه‌های موبایل تبدیل شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها با ارائه نقشه‌های دقیق و مسیریابی هوشمند، به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی و بدون نیاز به نقشه کاغذی، مسیر خود را به مقصد مورد نظر پیدا کنند.
 
سقف کشسان و چراغ خطی ترند های سال ۲۰۲۴ در دکوراسیون داخلی
تزئین منزل یا فضاهای تجاری
سقف کشسان یک گزینه شگفت‌انگیز برای تزئین داخلی فضاهاست. همچون لباس زیبایی برای خانه، این سقف با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب، به فضا شخصیت و جلوه می‌بخشد. این هنر تجسمی نه تنها سقف اصلی را مخفی می‌کند بلکه آن را به یک نقاشی زنده و متحرک تبدیل می‌کند. از این نظر، می‌توان آن را به عنوان یک عنصر داخلی مبتکرانه و خلاقانه در دکوراسیون منزل یا فضاهای تجاری در نظر گرفت.
 
درباره تعمیرگاه ایران رنو و خدمات تخصصی و شگفت انگیزش!
تخصصی‌ترین خدمات رنو
هنگامی ‌که ما خودرویی می‌خریم، باید فکر خدماتی که بعد از خرید خودرو ممکن است به آن نیاز داشته باشیم را بکنیم. یکی از خدماتی که همه ما به آن روزی بالاخره نیاز پیدا خواهیم کرد، خدمات مربوط به تعمیر و برطرف کردن ایرادات خودرو یا سرویس‌های دوره‌ای می‌باشند. در این شرایط است که پیدا کردن تخصصی‌ترین و بهترین تعمیرگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
 
تحقیق و توسعه کارآمد
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
امروزه تحقیق و توسعه و فناوری‌های نوآورانه و توسعه واحدهای دانش‌محور بخش مهمی از صنایع پیشرو محسوب می‌شود.
 
جوانان تحصیل‌کرده، امید صنعت تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی هستند
گفت‌وگو با دکتر حسین معصومی، داروساز و مدیر مجموعه؛
ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی با حضور فعالان شناخته‌شده این عرصه و همچنین انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و واسنجی ایران از تاریخ ۳۰ آبان الی ۳ آذر، در محل نمایشگاهی بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.
 
انرژی هسته‌ای؛ خدمت یا خیانت به محیط زیست؟
در حاشیه اجلاس آب و هوایی کوپ ـ ۲۸؛
در حاشیه اجلاس آب و هوایی کوپ ـ ۲۸، بالغ بر بیست کشور جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، فرانسه و امارات عربی متحده روز شنبه در بیانیه‌ای مشترک خواستار این شدند که تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت تولید انرژی هسته‌ای جهان نسبت به سال ۲۰۲۰ سه برابر شود تا بلکه از این طریق بتوان وابستگی کشورها به استفاده از زغال سنگ و گاز را کاهش داد.
 
راهنمایی جامع برای خرید پیج اینستاگرام با فالوورهای واقعی با کیفیت
پیج اینستاگرام با فالوورهای واقعی
نکات مهم در خرید پیج اینستاگرام و قیمت پیج اینستاگرام با فالوورهای واقعی چیست؟ تاثیر خرید پیج اینستاگرام فالوور بالا بر رشد کسب وکار چیست؟ مای ممبر بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام
 
بررسی کانال هایی با بیشترین ممبر ایتا
خرید ممبر ایتا
پیام‌رسان ایتا از ظاهر تلگرام استفاده کرده تا مخاطب در هنگام ورود به آن تصویری آشنا برایش ایجاد شود و بتواند به راحتی در این محیط پر از ویژگی فعالیت داشته باشد. ایتا علاوه بر این‌که قابلیت چت با مخاطبان را فراهم می‌سازد قابلیت ساخت گروه با ۵۰۰ عضو و کانال با تعداد نامحدود ممبر را نیز ارائه می‌دهد.
 
اثر هوش مصنوعی بر دستمزدها
تحقیقات بانک مرکزی اروپا نشان داد؛
تحقیقات بانک مرکزی اروپا نشان داد رشد سریع استفاده از هوش مصنوعی، ممکن است دستمزدها را کاهش دهد اما تاکنون، تهدیدی برای مشاغل نبوده و حتی به اشتغال کمک کرده است.
 
استارت‌آپ‌ها؛ فرصتی برای سرمایه‌گذاری
اقتصاد آینده
نمی‌توان به اقتصاد آینده نظر انداخت و رشد تکنولوژی و فناوری را در آن لحاظ نکرد در این زمینه می‌توان استارتاپ‌ها را عرصه‌ای مهم دانست که فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.
 
زیرسازی سقف وافل به چه صورت است؟
اجرای سقف در ساخت و ساز
همه ما می دانیم که زیرسازی سقف وافل یکی از مهم ترین و پیچیده ترین کارهایی است که در صنعت ساخت و ساز قابل اجراست. امروز درباره زیرسازی سقف وافل صحبت می کنیم.
 
تبدیل هوش مصنوعی به یک ابرانسان
بنیان‌گذار ویکی‌پدیا هشدار داد؛
جیمی ویلز، بنیان‌گذار ویکی‌پدیا می‌گوید هوش مصنوعی ۵۰ سال دیگر به یک ابرانسان تبدیل می‌شود.
 
انواع نرده پله با بهترین متریال روز دنیا ۲۰۲۳
نرده زیبا
یکی از ایده ال ترین گزینه ها برای نرده راه پله ورق های فلزی یا همان ورق CNC است. استفاده از تکنولوژی های برتر در طراحی و ساخت نرده پله سبب شده تا بهترین نرده پله به جهت امنیت، زیبایی و قیمت به بازار معرفی شود. در ساخت نرده پله لیزری هیچ گونه محدودیتی در طراحی وجود ندارد و کلیه طرح های شما به سادگی بازنگری و تولید میشود. نرده پله فرفورژه هم یکی دیگر از انواع نرده پله است که بسیار زیبا و در عین حال مقرون به صرفه است.
 
ارزش پیشنهادی کالا یا خدمت
یاداشت| دکتر شاهین غازی بیات
در این مقاله به‌طور کلی هر نوع محصول، کالا یا خدمت را ارزش پیشنهادی می‌نامیم ارزش پیشنهادی همان چیزی است که مخاطبین کسب‌وکار شما حاضر هستند برای به‌دست آوردن آن هزینه پرداخت کنند، زمان با ارزش خود را صرف رسیدن به آن کنند، منافع خود را داشتن آن می‌دانند و از همه مهم‌تر شما را به دیگر عرضه‌کنندگان همین نوع کالا یا خدمت ترجیح داده‌اند.
 
نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها در دنیای دیجیتال
یادداشت| دکتر حسین چناری
برای درک موقعیت انسان‌ها در دنیای دیجیتال به پژوهشی دائمی نیاز داریم. انسان‌ها با نیازهای متفاوتی تعریف می‌شوند و فناوری دیجیتال به ما اجازه می‌دهد تا بدانیم با استفاده از ابزارهای موجود در دنیای دیجیتال، چگونه به آن‌ها پاسخ دهیم.
 
غفاریان؛ رقیب ایلان ماسک و جف بزوس!
یک مهاجر ایرانی
فوربس در مجموع، ثروت غفاریان را ۲.۲ میلیارد دلار تخمین می‌زند که بیشتر به لطف سهام او در استارت‌آپ‌های فضایی و هسته‌ای است این مبلغ برای یک مهاجر ایرانی که در سال ۱۹۷۶ با گرفتن یک قرض ۲۰۰۰ دلاری از عمویش برای تحصیل در کالج واشنگتن دی‌سی به آمریکا رفت، بد نیست.
 
لوله باز کنی و تخلیه چاه در کرج
لایروبی چاه
بازکردن لوله ها و حفر چاه نو از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا این فعالیت‌ها بهبود عملکرد سیستم آب و فاضلاب را تضمین می‌کنند. لوله‌های گرفتار می‌توانند به دلیل تجمع رسوبات، تراکم خاک یا شکستگی ها، جریان آب را مسدود کنند و باعث مشکلاتی مانند برخورداری از آب کمتر، بوی نامطبوع و حتی آلودگی آب شوند. بنابراین، بازکنی لوله‌ها با استفاده از ابزارهای خاص و تخصصی، این مشکلات را برطرف می‌کند و جریان آب را بهبود می‌بخشد.
 
کیفیت؛ یک اصل بی‌بدیل در رقابت‌پذیری
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
با بهبود فرآیندها، نوآوری و بهره‌وری می‌توان کالایی را با ویژگی‌های بهتر، قیمت مناسب‌تر و از همه مهم‌تر خدمات در دسترس به بازار عرضه کرد.
 
خندیدن از ته دل باعث مرگ می‌شود؟
سنکوپ ناشی از خنده؛
در نمونه‌های نادر، خنده‌های از ته دل می‌توانند به سنکوپ ناشی از خنده منجر شوند.
 
افت شدید بازدید سایت‌های ایرانی با فیلترشدن تگ‌منیجر
خسارت جدید فیلترینگ؛
هنوز مشخص نیست که محدودیت روی تگ‌منیجر با علم بر تاثیرات منفی آن روی کسب و کار‌های آنلاین انجام شده است یا خیر، اما این محدودیت باعث می‌شود دسترسی سرویس‌های ایرانی به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزار‌های آنلاین دنیا محدود شود.
 
راهنمای جامع خرید کپسول و جعبه آتش نشانی
تجهیزات اطفای حریق
جعبه آتش نشانی یکی از اصلی ترین تجهیزات اطفای حریق محسوب می شود. این محصول برای پاک سازی فضای داخلی ساختمانی که آتش گرفته است مورد استفاده قرار می گیرد و کمک می کند تا برگشت شعله صورت نگیرد.
 
بهترین استابلایزرهای موجود در بازار را بشناسید
تثبیت کننده ولتاژ
استفاده از استابلایزر یا همان تثبیت کننده ولتاژ یکی از منطقی‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به دلیل نوسان برق خواهدبود.
 
آشنایی با سیستم صوتی خودرو و اجرای آن
لوازم صوتی ماشین
آشنایی با ساختار و کارکرد لوازم های صوتی یکی از مهم ترین موارد قبل از خرید سیستم صوتی خودرو محسوب می شود که اگر به آن توجهی نداشته باشید قطعا خرید موفقی نخواهید داشت.
 
آنالیز انواع آجر کوره به همراه مشخصات و ویژگی های آن
ویژگی های آجر کوره
در این مقاله میخواهیم به بررسی آنالیز شیمیایی و فیزیکی انواع آجر کوره و مشخصات و همچنین ویژگی های آن ها بپردازیم.
 
تفاوت بین اگار و آلژینات سدیم | ژلان گام و کاراگینان، پلی‌ساکاریدهای صنعت غذا
پلی ساکاریدهای صنعت غذا
پلی‌ساکاریدها مانند اگار، الژینات سدیم، ژلان گام و کاراگینان نقش مهمی در صنایع مختلف دارند و با توجه به خواص منحصر به فرد خود، کاربردهای وسیعی پیدا کرده‌اند.
 
هوش مصنوعی؛ تحول هزارۀ سوم
حذف مشاغل خدماتی
شاید نادرست نیست اگر بگوییم، هوش مصنوعی مهمترین تحول در عرصه فناوری‌های نو در هزاره سوم خواهد بود علاوه بر اثر انکارناپذیر آن بر دانش و صنعت، هنوز ابعاد تأثیر آن بر زندگی و معیشت مردم نامعلوم است به‌عنوان نمونه، مؤسسه McKinsey & Company سناریوهای گوناگونی را بررسی کرده و تخمین می‌زند، اتوماسیون و هوش ‌مصنوعی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون شغل را تا سال ۲۰۳۰ جابه‌جا خواهد کرد و ۳۷۵ میلیون نفر مجبور خواهند شد، به‌طور کامل گروه شغلی خود را تغییر دهند.
 
آیفون از سال ۲۰۲۴ استاندارد پیام‌رسانی RCS را دریافت می‌کند
اپل رسما اعلام کرد؛
البته کاربران آیفون قرار نیست تفاوت را احساس کنند ولی اگر گوشی اندرویدی این قابلیت را داشته باشد، به طور خودکار قابلیت RCS فعال می‌شود و اگر این قابلیت در گوشی اندرویدی وجود نداشته باشد، همان استاندارد قدیمی SMS استفاده می‌شود.
 
مسئولیت‌های ازدواج با جف بیزوس از زبان نامزدش
روز خواستگاری سومین فرد ثروتمند جهان؛
سانچز نامزد جف بیزوس گفت: «فکر می‌کنم من و جف واقعا روی تعهد بلندمدت به آب و هوا متمرکز هستیم، و به آن بسیار خوش‌بین هستیم. ۱۰ میلیارد تازه شروع کار است.»
 
راهنمای خرید ترمووود از فروشگاه ددی وود با قیمت ارزان (۱۰٪ تخفیف)
چوب ترمو
راهنمای خرید ترمووود از فروشگاه ددی وود | آشنایی با کاربرد ترموود | پیشنهاد خرید ترمووود با بهترین قیمت و کیفیت
 
معرفی انواع پله گرد و پله پیچ بازار
پله مارپیچ
در ساختمان های ویلایی و دوبلکس دسترسی به طبقات بالا تر به وسیله پله های گرد و پیچ انجام میگیرد. پله گرد یا پله مارپیچ در ساختمان های ویلایی که مساحت کمی برای ساخت پله دارند مورد استفاده قرار میگیرد. چرخش در پله گرد در زاویه های ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه انجام میگیرد. در واقع افراد برای بالا رفتن میبایست حول یک محور چرخشی دایره وار را تجربه کنند. ایمنی و طول عمر سازه به متریال و محاسبه شرکت سازنده پله گرد یا پله پیچ بستگی دارد.
 
اولین شبکه اینترنتی جهان با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه
ادعای چین؛
چین مدعی شد شبکه اینترنت ۳۰۰۰ کیلومتری ساخت شرکت هواوی تکنولوژی و چاینا موبایل که پکن را به جنوب چین وصل می‌کند، سریع‌ترین اینترنت جهان با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه است.
 
عایق‌های رطوبتی ما جزو مرغوب‌ترین‌ها در جهان است
مهندس محسنی گل، مدیر مهندسی تولید کامپوزیت مکرر:
در حقیقت می‌شود گفت تولید مجموعه ما نوعی عایق رطوبتی است با نام ایزوبنت یا GCL که یک لایه رطوبتی بنتونیت است. بنتونیت نوعی خاک رس بسیار مرغوب است.
 
راز جوانی ابدی کشف شد
توصیه مهم کارشناسان؛
دوش آب سرد علاوه بر فوایدی که برای سلامت جسمی و روحی بدن دارد و انرژی و نشاط را افزایش می‌دهد، تاثیر شگفت‌انگیزی بر زیبایی و جوانی پوست دارد.
 
بازاریابی مد در بحران اقتصادی
یادداشت| صدیقه صادقی فیشانی
زمانی‌که به مطالعه تاریخ می‌پردازیم، مشاهده می‌کنیم که در دوران‌های رکود، صنعت مد از زوایای مختلف مورد آسیب قرار گرفته که این امر سبب تغییر و تحولات سریع در طراحی‌های صاحبان برند شده است.
 
روزهای پرشکوه در انتظار اسپیس ایکس
طی سه سال آینده؛
ران بارون، یکی از بزرگ‌ترین میلیاردرهای جهان می‌گوید که اسپیس ایکس باارزش‌ترین شرکت جهان در آینده است.
 
اپل  ۲۵ میلیون دلار جریمه شد
به دلیل استخدام مهاجران؛
اپل ۲۵ میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا درباره رفتار تبعیض‌آمیز و استفاده غیرقانونی از کارگران مهاجر به جای شهروندان آمریکایی و دارندگان گرین‌کارت برای مشاغل خاص، پرداخت خواهد کرد.
 
صدرنشینی بیتل‌ها پس از ۵۴ سال
با کمک هوش مصنوعی؛
ترانه «گاه و بیگاه» بیتل‌ها با هوش مصنوعی پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسید.
 
۱۰ نکته کلیدی در ساخت و نصب تابلو برق های ساختمانی و صنعتی
امنیت تجهیزات برقی
برای ساخت و نصب تابلو برق صنعتی و ساختمانی باید برخی از ویژگی های لازم را همواره در گوشه ذهن خود داشته باشید.
 
نحوه تعمیر اجاق گاز + نکات مهم
نگهداری از اجاق گاز
آشپزی هنر و علمی که به ما امکان می‌دهد انواع غذاهای خوشمزه‌ را در آشپزخانه خود بپزیم و خانواده و دوستان را با طعم‌های لذیذ شگفت‌زده کنیم نیازمند دستگاه همیشه در دسترس و ساده‌ی اجاق گاز است و تعمیر و نگهداری آن در روزهایی که با مشکل مواجه می‌شود، لازم است سریع و در کوتاهترین زمان انجام شود. با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته و اجاق‌های گاز مدرن، این دستگاه‌ها همچنان به مرور زمان نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.
 
COP ۲۸ و دورنمای حذف تدریجی سوخت فسیلی
در آستانه نشست جهانی اقلیمی در امارات؛
در آستانه نشست جهانی اقلیمی COP ۲۸ که در ۳۰ نوامبر در امارات عربی متحده آغاز می‌شود، گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) با ارزیابی شکاف در کاهش تولید سوخت فسیلی و آنچه برای دستیابی به اهداف آب و هوایی لازم است، منتشر شد.
 
پیش‌بینی سودهای نجومی اسپیس ایکس
از کسب‌وکار پرتاب موشک و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک؛
شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک، امسال از کسب‌وکار پرتاب موشک و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، حدود ۹ میلیارد دلار درآمد ثبت خواهد کرد.
 
انواع کابل خودنگهدار سه فاز چیست؟
خرید کابل برق
کابل های خودنگهدار یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی کابل های مسی هوایی برای خطوط توزیع و انتقال نیرو هستند. این کابل ها در واقع زیر مجموعه ای از کابل های هوایی آلومینیومی شمرده می شوند. کابل‌های هوایی اکثرا در سیستم‌های مخابراتی یا برای انتقال برق با ولتاژ زیر ۱۰۰۰ و یا در مناطق با تعداد خانوار یا ساختمان های پایین استفاده می شوند.
 
تکنولوژی؛ ابزار رشد صنعت پخش
یادداشت/ دکتر مهدی کریمی تفرشی
امروز صنعت پخش از حالت سنتی گذشته به عرصه مدرن پا گذاشته است از راهکارهای مهمی ‌که در سال‌های اخیر صنعت پخش برای بهبود وضعیت در پیش گرفته، حرکت به سوی بهره‌برداری صحیح از فناوری‌های روز است.
 
خرید گیفت کارت آیتونز و استیم اورجینال و ارزان از آی گیم
سرویس‌های آنلاین
رشد بسترهای آنلاین و تمرکز کمپانی‌های توسعه‌دهنده ابزارهای هوشمند بر ارائه خدمات نوین، باعث شده است تا طیف متنوعی از امکانات و برنامه‌ها در اختیار کاربران قرار گیرند. شرکت‌های Apple و Valve پلتفرم‌های مجزایی را برای بهره‌مندی کاربران از خدمات سرویس‌های آنلاین به وجود آورده‌اند.
 
بهینه سازی نگهداری پیشگیرانه با استفاده از CMMS
نرم افزار نگهداری تعمیرات
نرم افزار نگهداری تعمیرات آلکا به سازمان‌ها دید کاملی از دارایی‌ها، از جمله تاریخچه تعمیر و نگهداری، جزئیات گارانتی و وضعیت فعلی در لحظه را ارائه می‌دهد. با دسترسی به اطلاعات تعمیر و نگهداری متمرکز و دید بهتر، سازمان‌ها می‌توانند تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهینه‌سازی و بهبود برنامه‌های تعمیر و نگهداری خود، پیش‌بینی و جلوگیری از خرابی تجهیزات و بهبود کارایی کلی تجهیزات اتخاذ کنند.
 
کاربرد هوش مصنوعی در صنعت: رویکردها و نتایج
کاربردهای هوش مصنوعی ؛
این روزها هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر شکل جهان است و صنایع مختلف پا به پای آن پیش می‌روند. از مراقبت های بهداشتی و مالی گرفته تا آموزش و پایداری، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که صنایع بی‌شماری را متحول کند و زندگی ما را به روش‌های متعددی تغییر دهد. کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت بسیار زیاد و متنوع است و هر بخش راه‌های منحصر به فردی برای پیاده‌سازی این فناوری برای بهبود فرآیندها، افزایش کارایی و خدمات بهتر به مشتریان پیدا می‌کند.
 
۵ مورد تاثیرگذار در هزینه پشتیبانی سایت ✅
خدمات پشتیبانی وبسایت
هزینه پشتیبانی سایت، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به بررسی ۵ مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. این عوامل عبارتند از: نوع خدمات پشتیبانی، پیچیدگی سایت، حجم ترافیک سایت، زمان پشتیبانی و تجربه و تخصص شرکت پشتیبانی.
 
برای سایت وردپرسی چه هاستی بخریم؟
خرید هاست وردپرس
هاست وردپرس خوب کدام است و چه هاستی را سفارش دهیم که بهترین کیفیت را داشته باشد؟ ایجاد وب‌سایت‌های متعدد و تنوع سیستم‌های مدیریت محتوا موجب شده که این روزها افراد زیادی یک سایت حرفه‌ای را برای فعالیت خودشان به صورت آنلاین در نظر بگیرند. وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان شناخته می‌شود و راه‌اندازی وب‌سایت با کمک این سرویس اوپن سورس رایگان بسیار ساده است.
 
انواع ماکت ماشین
کلکسیون ماشین
از زمان های گذشته تا به امروز بسیاری از افراد علاقمند به جمع آوری انواع ماکت ها به عنوان ایجاد یک کلکسیون بوده اند اما در میان این ماکت ها، ماکت های ماشین همیشه پر طرفدارتر و محبوب تر بوده است از این رو امروز میخواهیم شما را با انوع ماکت ماشین آشنا کنیم. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به ماکت ماشین ها علاقه دارید تا انتهای این نوشته همراه ما باشید زیرا ما در ادامه تمامی ملاک های انتخاب یک ماکت خوب را به شما توضیح خواهیم داد.
 
چالش‌های اینترنت ۵G در ایران
در همایش IRAN ۵G برسی می‌شود؛
قریب به دو سال است که از راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت در ایران می‌گذرد، با این‌همه هنوز شاهد فراگیر شدن آن نیستیم.
 
نحوه عملکرد سقف متحرک برقی جمع شونده پارچه‌ای
امکان ایجاد فضای باز اضافی
سقف‌های متحرک برقی جمع شونده که از پارچه ساخته می‌شوند، به دلیل انعطاف‌پذیری و زیبایی طراحی، در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سازه‌ها با استفاده از مکانیزم‌های پیچیده و مواد با کیفیت، به ساختمان‌ها امکان ایجاد فضای باز اضافی و تنظیم میزان نور و تهویه را می‌دهند.
 
نقش رسانه‌ در بازاریابی مد
یادداشت/ صدیقه صادقی فیشانی
امروزه، مد در همه جای زندگی افراد حضور دارد بطوریکه اگر با دقت بنگریم، خواهیم دید که مد فراتر از یک پوشش و لباس است و تقریبا لغت مد، برای هر نوع محصولی صدق می‌کند به‌عنوان مثال می توان از مد ماشین، لوازم الکترونیکی و دیجیتال، غذا، ادبیات، سفر، موسیقی، دکوراسیون خانه و حتی سلامت نام برد.
 
روند کاهشی نرخ تشکیل استارت آپ‌ها ادامه خواهد داشت؟
یاسر استادحسین,کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات
بنا بر گزارش سایت تحقیقاتی demandsage با وجود سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارت آپ ها، آنها در سال ۲۰۲۲ توانسته اند بیش از ۵۴۰ میلیارد دلار را جذب کنند.
 
راهکاری نوین برای راه‌اندازی و گسترش کسب‌وکار
یادداشت/ دکتر شاهین غازی بیات
یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف کسب‌وکارها در همه جای جهان این است که فردی که ایده راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارد به ابعاد مختلف شغل خود مسلط نیست و درک درستی از بخش‌های مختلف آن ندارد.
 
عصر ایده‌های استارتاپی و رونق کسب‌و‌کار
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
در عصر حاضر ایده‌های استارتاپ بسیار زیادی وجود دارند که در همان ابتدای کار مردود شده یا پس از گذشت زمان و پرداخت هزینه زیادی با شکست مواجه می‌شوند.
 
آخرین پرده از نمایش‌های ایلان ماسک
جدال لفظی ایکس و ویکی‌پدیا؛
پست تازه ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس، تازه‌ترین حمله از سوی وی به مالکان ویکی‌پدیا است.
 
هرآنچه که باید از قیمت های یخچال های فروشگاهی بدانید!
یکی از تجهیزات اساسی و حیاتی در صنعت خدمات غذایی؛
همانطور که می دانید امروزه به دلیل تکامل تکنولوژِی و تغییر سبک زندگی مردم، افراد زیادی تمایل به استفاده از غذاهای آماده یا نیمه آماده دارند. بهترین راه تازه و سالم نگهداشتن محصولات فروشگاهی استفاده از یخچال های فروشگاهی منصور هست. یخچال های فروشگاهی یکی از تجهیزات اساسی و حیاتی در صنعت خدمات غذایی هستند که تاثیر بسازایی بر موفقیت و ارتقا عملکرد کسب و کارهای مرتبط با مواد اولیه، غذا و نوشیدنی دارند.
 
نقش و اهمیت اپراتور CNC در صنعت تولید و ماشین‌کاری
استفاده از دستگاه‌های CNC
مقاله حاضر به بررسی نقش و اهمیت اپراتور CNC در صنعت تولید و ماشین‌کاری می‌پردازد. با پیشرفت فناوری و فرآیند اتوماسیون درزمینه تولید و ماشین‌کاری، استفاده از دستگاه‌های CNC به‌عنوان ابزاری برتر برای قطعه‌سازی و ساخت قطعات پیچیده روزبه‌روز افزایش یافته است. افراد شاغل در شغل اپراتور CNC نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح و بهینه این دستگاه‌ها دارند.
 
برندسازی آموزشی؛ گامی برای توسعه فردی و گسترش کسب و کار اقتصادی
دکتر حسین چناری, پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش
در عصر کنونی خلق و توسعه برند و برندسازی، به عنوان فعالیتهای کلیدی در کسب و کار شناخته شده و بسیاری از رهبران و مدیران کسب و کارهای کوچک تا بزرگ با توجه به این مولفه، در پی ایجاد ارزشهای مستمر برای کسب و کار خود می باشند.
 
ارتقای برند رهبری با بازی‌سازی
یادداشت/ صدیقه صادقی فیشانی
وقتی به برند اپل فکر می‌کنید، استیو جابز، فردی خلاق با لباس مشکی به ذهن شما می‌آید یا وقتی از برند تسلا نام می‌بریم ایلان ماسک، به‌عنوان یک رهبر (مدیرعامل) افسانه‌ای و کسی که مرد آهنی را زنده کرد در ذهنمان تداعی می‌شود.
 
رتبه C مؤسسه تحقیقات مالی زاکس برای آلفابت
یاسر استادحسین,کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات
آلفابت قرار است که ۲۴ اکتبر گزارش سه ماهه سوم سال۲۰۲۳ خود را منتشر کند انتظار می‌رود که تلاش‌های مستمر آلفابت در ارائه نوآوری ها و بکارگیری تکنیک‌های هوش مصنوعی برای پیشرفت کسب‌وکار جستجوی گوگل، به درآمدهای آن در سه ماهه سوم کمک کرده باشد.
 
کاربردهای گسترده انواع پیچ و مهره در صنعت
اتصالات صنعتی
پیچ و مهره یکی از پرکاربردترین اتصالات در جهان هستند. پیچ و مهره های باکیفیت آرمان پیچ ساز ایرانیان در ساخت و ساز، تولید، خودروسازی و خطوط لوله نفت و گاز و الکترونیک استفاده می‌شوند.
 
آینده ناروشن اقتصاد دیجیتال در ایران
حوزه‌ جدید برای افزایش اشتغال؛
اقتصاد دیجیتال فضای بکری است که می‌تواند مشاغل بسیاری را ایجاد کند و در ایران چند سال است توجه ویژه‌ای به این حوزه می‌شود، در همین رابطه مسؤولیت مهمی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال محول شده است.
 
سیستم گشت و نگهبانی چیست؟
نظارت بر گشت نگهبان
سیستم گشت نگهبانی شامل نرم افزار و اپلیکیشنی است که برای کمک به شرکت‌ها و سازمان‌ها در سازماندهی، ثبت و اجرای گشت‌های نگهبانی در محوطه‌ها استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که نگهبانان وظایف خود را در بازه‌های زمانی از پیش تعریف‌شده انجام می‌دهند.
 
پچ پنل ۲۴ پورت SFTP کالوات
تجهیزات شبکه
در این مقاله به این خواهیم پرداخت که پچ پنل‌ ۲۴ پورت SFTP چیست؟ کجا استفاده می‌شوند و چگونه آن‌ها را نصب کنیم. همچنین برخی از قوانین اساسی پایه را توضیح خواهیم داد.
 
اِعمال حاکمیت در فضای مجازی از نوع ملی!
فرصت چهارماهۀ مرکز ملی فضای مجازی برای تدوین سند راهبردی؛
در خبرها آمده که مرکز ملی فضای مجازی از سوی مجلس موظف شده است تا شاخص‌های اجرایی سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی را ظرف چهارماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برساند.
 
آیا استارلینک به درد ما نمی خورد؟
یاسر استادحسین,کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات؛
طبق گزارش مؤسسه تحقیقاتی Pew Research Center، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹، استفاده از اینترنت در میان بزرگسالان بالای ۶۵ سال از ۱۴ درصد به ۷۳ درصد افزایش یافته است.
 
راهنمای خرید بهترین آسانسور خانگی
بالابرهای کوچک
آسانسور خانگی یکی از بالابرهای کوچک تلقی می شود که از آن برای جابجایی افراد در منازل شخصی، ویلاها و آپارتمان های مسکونی کم ارتفاع استفاده می شود. این آسانسورها با توجه به ابعاد کوچک، ظرفیت پایینی نیز دارند و بسته به ظرفیت می توانند بین دو تا شش نفر را جابجا کنند. همچنین این آسانسورها با دو نوع سیستم محرکه کششی و هیدرولیکی می توانند کار کنند. با وجود قابلیت هایی که این بالابرها دارند، برای خرید آن ها باید به نکات و معیارهایی توجه کرد.
 
روش‌های انتخاب هارد دیسک مناسب برای سرورهای اچ پی
خرید هارد سرور
هاردهای سرور یا همان "هارد دیسک‌های سرور"، تجهیزات مهم در ساختار یک سرور و مرکز داده هستند. این دستگاه‌ها به عنوان ذخیره‌سازی اصلی اطلاعات در سیستم‌های سروری عمل می‌کنند و وظیفه ذخیره‌سازی دائمی داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز برنامه‌ها و خدمات را بر عهده دارند. در ادامه، به مفهوم هاردهای سرور و اهمیت آن‌ها در ساختار سرورها می‌پردازیم.
 
نیک نویس آغاز به کار کرد! تخصصی‌ترین پلتفرم تولید محتوا متنی
روش های تولید محتوا در سایت ها و وبلاگ ها
محتوای متنی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های تولید محتوا در سایت‌ها و وبلاگ‌ها است که ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خودش را دارد. این نوع از محتوا بی‌حد و مرز است؛ به عبارت ساده‌تر تفاوتی ندارد که حوزه کاری شما در چه زمینه‌ای باشد؛ می‌توانید با به‌اشتراک گذاشتن محتواهای متنی مناسب، تعداد مخاطبین و مشتریان ثابت خود را افزایش دهید.
 
فروش قطعات بدنه ایساکو عمده و تک
قطعات اصلی ایساکو
با توجه به اعتماد ۱۵ ساله مردم به مجموعه پارس قطعه و در راستای ارائه قطعات اصلی و ارزان تر و حذف واسطه ها ، فروشگاه قطعات بدنه ایساکو پارس قطعه با کد 4102020 افتتاح گردید.
 
مقایسه قیمت پشتیبانی سایت وردپرس و قیمت سئو سایت!
پشتیبان سایت
در این مطلب از پنتازوم می خواهیم به بررسی قیمت پشتیبانی سایت، هزینه سئو سایت و تفاوت این دو با هم بپردازیم + جدول قیمت به روز.
 
بازی‌سازی و بازاریابی
یادداشت/صدیقه صادقی فیشانی
هدف اصلی از به کاربردن تکنیک گیمیفیکیشن در بازاریابی، ارتباط بیشتر با مخاطب و افزایش تعامل با آنان برای تبدیل شدن به مشتریان واقعی برندها با استفاده از نوستالژی‌، بازی‌سازی هیجان‌انگیز یا موارد مشابه آن است.
 
چطور پدرخوانده سیلیکون ولی جایزه چارلز استارک دریپر را از آن خود ساخت
یاسر استادحسین,کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات
اگر بخواهیم قدردان توسعه دهندگان تکنولوژی هایی چون وای فای و بلوتوث باشیم بی شک باید از شرکت Atheros Communications نام ببریم.
 
نگرانی اروپا از تهدید هوش مصنوعی
نتیجه یک تحقیق دانشگاهی نشان داد:
بر اساس مطالعات دانشگاهی که به شکلی علمی آکادمیک صورت گرفته است، از میان ۳۰۰۰ اروپایی، ۶۸ درصد خواهان مقرراتی برای ساماندهی هوش مصنوعی به منظور حمایت از مشاغل هستند.
 
« قبلی صفحه ۱ از ۵ ۲ ۳ ۴ ۵ بعدی »