صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۹
کد خبر: 21602
گزارشگر: 2
۱۶۴
۰
۰
۱
تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی

تحول آشپزخانه مرکزی مجتمع فولاد شادگان با تجهیزات مدرن پخت

تحول آشپزخانه مرکزی مجتمع فولاد شادگان با تجهیزات مدرن پخت
مجتمع فولاد شادگان واقع در شهرستان شادگان استان خوزستان، آشپزخانه مرکزی خود را به منظور به‌روزرسانی تجهیزات، ارتقای کیفیت پخت و حفظ سلامت و ایمنی پرسنل، با استفاده از تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی تجهیز کرد. این تجهیزات مزایای بسیاری در آشپزخانه‌های حرفه‌ای ایجاد می‌کنند؛ علاوه بر افزایش سرعت و ظرفیت پخت، در مصرف آب، گاز، مواد غذایی و نفرساعت نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌کنند، بنابراین در مجموع، هزینه‌های آشپزخانه کاهش می‌یابد.

مزیت مهم‌تر تجهیزات مدرن پخت در این آشپزخانه بزرگ، تضمین سلامت و ایمنی آشپز و کمک‌آشپزها در هنگام طبخ غذاست. با استفاده از این محصولات، آشپز دیگر مانند روش پخت سنتی، در معرض خطر شعله، آب جوش و پاشیدن روغن قرار ندارد. بوی روغن سوخته در فضا نمی پیچد، به تخلیه دیگ‌های بزرگ و بلند کردن آبکش‌های پر از برنج نیازی نیست، بنابراین پرسنل آشپزخانه دچار صدمه جسمی نشده و سلامت آنها حفظ خواهد شد.

شرکت پرشیا استیل، تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیز آشپزخانه مرکزی مجتمع فولاد شادگان را بر عهده داشته است. در ادامه پس از معرفی مختصر این مجموعه عظیم، با محصولات به‌کاررفته در این پروژه آشنا می‌شویم.

مجتمع فولاد شادگان

مجتمع فولاد شادگان در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در استان خوزستان واقع شده است. صنعت فولاد شادگان که به عنوان یکی از هشت طرح مهم فولاد کشور شناخته می شود، متشکل از ۲ فاز در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته شده است.
فاز نخست این مجموعه با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی فعالیت خود را آغاز کرده است. افزایش چند برابری تولید و راه اندازی فاز دوم کارخانه فولادسازی با هدف تولید ۸۰۰ هزار تنی بیلت (شمشال)، چشم انداز گسترده شرکت فولاد شادگان محسوب می‌شود.

تجهیز آشپزخانه مرکزی با محصولات پرشیا استیل

آشپزخانه مرکزی مجتمع فولاد شادگان روزانه برای دو هزار نفر غذا پخت می‌کند. از این مقدار، حدود ٥٠٠ پرس برای پرسنل مجموعه در نظر گرفته می‌شود و مابقی برای کارکنان پروژه‌های اطراف به صورت غذای بیرون‌بر آماده می‌شود.
پخت حجم انبوه غذای این مجموعه به روش سنتی و دشواری‌های موجود، کیفیت نامطلوب پخت، تلفات مواد غذایی، خستگی و آسیب‌های جسمی پرسنل، راندمان پایین و... مدیران این مجموعه را برای به‌روزرسانی تجهیزات آشپزخانه ترغیب کرد. ایشان پس از بررسی گزینه‌های موجود در بازار، محصولات مدرن پرشیا استیل را انتخاب کردند.

تجهیزات به کار رفته

از تجهیزات پرشیا استیل که در این پروژه به کار رفته، می‌توان به دیگ خورش‌پز، تابه‌گردان، کباب‌پز اتومات، کباب‌پز گازی، خط سلف و... اشاره کرد.

خط سلف

پخت خورش با تجهیزات سنتی نیازمند دقت زیادی است تا از سوختگی و ته‌زدن دیگ جلوگیری شود. دیگ خورش‌پز پرشیا استیل، به علت وجود جدار بخار و انتقال غیرمستقیم حرارت به غذا، خورش را سریع و راحت بدون ته‌گرفتن و سوختن آن می‌پزد. این محصول نظیر دیگ چلوپز گرمای محیط آشپزخانه را تا هفتاد درصد کاهش می‌دهد.

دیگ خورش‌پز

کباب‌پز اتوماتیک ایستاده پرشیا استیل، جدیدترین کباب‌پز بدون دود است که با در نظر گرفتن مزایای انواع کباب‌پز تولید شده است. این محصول به دلیل ساختار ایستاده، نسبت به کباب‌پز خطی، فضای کمتری را اشغال می‌کند. همچنین این دستگاه با ظرفیت پخت ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ سیخ در ساعت بسته به نوع کباب، تنها دستگاه کباب‌پز با شیر ترموکوپل‌دار در ایران است که امکان پخت انواع کباب، جوجه‌کباب، گوجه فرنگی و فلفل را فراهم می‌کند.

تحول پخت در آشپزخانه فولاد شادگان با محصولات بروج

وجود محصولات برند بروج شامل فر پخت ترکیبی، خط پخت اتوماتیک برنج و فر دم‌کن ایستاده، فرآیند و کیفیت پخت را در آشپزخانه مجتمع فولاد شادگان متحول کرده است.
خط پخت اتوماتیک برنج با حفظ آب پاتیل برای ۳ بار تکرار عملیات پخت در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند. سیستم تزریق حباب ‌هوا در این دستگاه با اکسیژن‌رسانی به آب، یکنواخت کردن دمای آب کل پاتیل و عدم نیاز به کفگیر باعث می‌شود دانه‌های برنج حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر ری کنند. به این ترتیب میزان برنج مصرفی کاهش می‌یابد.
یک دستگاه فر کامبی ۲۰ طبقه بروج برای پخت انواع غذاها در این آشپزخانه قرار دارد. این دستگاه به دلیل برخورداری از پخت ترکیبی (گردش هوای داغ و بخار به صورت توام) طبخ بسیاری از غذاها را به صورت کم‌روغن یا حتی بدون روغن امکان‌پذیر می‌کند. غذاهایی نظیر ماهی، شنیتسل، ناگت، انواع کوکو و کتلت، سیب‌زمینی خلالی و... که در روش سنتی با غوطه‌وری در روغن سرخ می‌شوند، در این دستگاه با مقدار کمی روغن آماده می‌شوند.

فر دم‌کن ایستاده

پرشیا استیل، اجرای صفر تا صد پروژه های راه اندازی آشپزخانه های صنعتی

شرکت پرشیا استیل با حضور کارشناسان توانمند و حرفه‌ای و همچنین پیشرفته‌ترین تجهیزات فنی، یار همیشگی مشتریان در طراحی و اجرای آشپزخانه‌های صنعتی، حمایت و پشتیبانی خدمات موثر حین و پس از فروش تمام محصولات خود در اسرع وقت و در تمام شهرهای کشور است.

شما می‌توانید برای ارتباط با شرکت «پرشیا استیل» جهت استعلام قیمت محصولات، مشاوره در زمینه طراحی، راه‌‌اندازی، نصب، تعمیر و تعویض قطعات از طریق وب سایت شرکت به نشانی persiasteel.com و ثبت فرم تماس با پرشیا استیل، اقدام کنید و یا از طریق تماس تلفنی با شماره‌‌های 66409674 و 66403085 با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

https://www.asianews.ir/u/ev0
اخبار مرتبط
تجهیزات آشپزخانه صنعتی بخش مهمی از هر آشپزخانه تجاری هستند. این تجهیزات برای آماده سازی، پخت و سرو غذا ضروری هستند و کیفیت آنها می تواند بر عملکرد کلی آشپزخانه تأثیر بگذارد. هنگام انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی، مهم است که به دنبال بهترین برندها باشید. بهترین برندها محصولاتی با کیفیت بالا، قابل اعتماد و بادوام ارائه می دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید