صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۰
کد خبر: 20593
گزارشگر: 2
۲۵۱
۰
۰
۱
جوانسازی پوست

۵ مورد از تاثیرات شگفت انگیز پی آر پی صورت برای پوست

۵ مورد از تاثیرات شگفت انگیز پی آر پی صورت برای پوست
آیا به دنبال راهی طبیعی و کم تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت خود هستید؟ می‎خواهید در کوتاه‎ترین زمان ممکن، شاهد بهترین نتایج بر روی پوست صورت خود باشید؟ پی آر پی صورت (Face PRP) یکی از بهترین و موثرترین روش‎های زیبایی است که با کمک سلول‏‎های بنیادی خود فرد، به جوانسازی و شاداب کردن پوست صورت کمک می‎کند. پی آر پی صورت با تحریک پوست و بهبود جریان خون، می‎تواند باعث از بین رفتن چین و چروک‏ها شود و پوست صورت را شاداب‎تر نشان دهد. اگر می‎خواهید بدانید که پی آر پی می تواند چه تاثیراتی بر روی پوست صورت داشته باشد، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پی آر پی چیست؟

پی آر پی صورت یا Face PRP روشی برای جوانسازی پوست است که در آن پلاسمای غنی شده با پلاکت‏های خون خود بیمار، به پوست صورت تزریق شده و باعث تحریک پوست و افزایش جریان خون می‎گردد. با تزریق پلاسمای خون غنی شده به پلاکت طی پی آر پی، پوست صورت تحریک شده و علاوه بر بهبود جریان خون، سلول‎های جدیدی تولید می‎شوند، روند کلاژن سازی در زیر پوست بهبود می‎یابد و پوست صورت شاداب‎تر و جوان‎تر می‎گردد.
PRP از فواید و تاثیرات فوق‎العاده‎ای بر روی پوست صورت برخوردار می‎باشد که در ادامه، به ۵ تا از این تاثیرات اشاره کردیم.

۵ تاثیر پی آر پی بر روی صورت

پی آر پی صورت

از جمله شگفت‌انگیزترین تاثیراتی که پی آر پی می‌‏تواند بر روی صورت شما داشته باشد، می توان این موارد را نام برد:

۱. جوانسازی پوست

پی آر پی صورت با تحریک پوست برای افزایش جریان خون، کلاژن سازی مجدد و تولید سلول‎های خونی جدید، می‏تواند فواید شگفت انگیزی برای جوانسازی پوست داشته باشد. با جوان‏تر شدن پوست بعد از پی آر پی صورت، می‎توانید شاهد تغییرات زیر باشید:

  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز

اگر زیاد اخم می‎کنید یا به طور ژنتیکی چین و چروک روی صورتتان زیاد است، می‎توانید با پی آر پی صورت این مشکلات را برطرف کنید. پلاکت‌ها حاوی فاکتورهای رشدی هستند که تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند. به همین علت، پوست صورتتان سفت شده و با افزایش حجم کلاژن و الاستین در زیر پوست، چین و چروک‏هایتان به مرور برطرف می‎شوند.

  • افزایش حجم و سفتی پوست

اگر در اثر افزایش سن و یا کاهش وزن، پوست صورتتان دچار افتادگی شده، پی آر پی صورت می‌تواند با افزایش تولید کلاژن و الاستین، منجر به افزایش حجم و سفتی پوست صورتتان شود. در نتیجه افتادگی‏ها و شل شدگی پوست از بین خواهد رفت.

  • کاهش تیرگی و پف زیر چشم

طبق تحقیقات صورت گرفته با هموار شدن سطح پوست در اثر افزایش مقدار کلاژن و الاستین زیر پوست صورت، پف و تیرگی زیر چشم هم بهبود پیدا خواهد کرد. در واقع با افزایش جریان خون در صورت، پوست شاداب تر شده و تیرگی دور چشم و پف آن را بهبود خواهد داد.

۲. درمان جای زخم و جوش

گردش خون بیشتر، سلول‏های خونی جدید و همچنین سطح بالای الاستین و کلاژن در پوست صورت، می‏تواند موجب بهبود جای زخم و جوش صورت شود. در واقع پی آر پی صورت به شما کمک می‏کند تا از طریق افزایش مقدار الاستین و کلاژن، هر یک از مشکلات زیر را درمان کنید:

  • جای زخم
  • جای جوش
  • جای آکنه و زخم آن

۳. کاهش التهابات پوستی

PRP می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش التهابات پوستی، موثر باشد و به تجدید و بهبود پوست صورت کمک کند. در واقع پی آر پی با جریان سازی خون در صورت، می‎تواند التهابات، تورم و قرمزی پوست صورت شما را بهبود بخشد.

۴. افزایش روشنایی پوست

زمانی که سلول‏های پوستی جدید در اثر تزریق پی آر پی تولید می‎شوند، جریان خون در صورت بهبود پیدا کرده و تیرگی‏های آن برطرف می‎شوند. در نتیجه بعد از چند جلسه تزریق پی آر پی، می‏توانید تغییر رنگ پوستتان را مشاهده کنید و ببینید که پوست صورتتان روشن‏تر شده است.

۵. تحریک تولید کلاژن

مهم‏ترین تاثیری که پی آر پی بر صورت دارد، تحریک تولید کلاژن است. چرا که خون غنی شده با پلاسما و پلاکت در پی آر پی، حاوی فاکتورهای مفیدی برای رشد و افزایش تولید کلاژن در صورت می‎باشد. به همین ترتیب تمامی افرادی که پی آر پی صورت انجام می‏دهند، پوست صورتشان نه تنها صاف، روشن و شفاف می‎شود، بلکه حالت کشسانی پیدا کرده و میزان تیرگی آن کاهش پیدا می‏کند.

فواید و مزایای پی آر پی صورت را بشناسید!

پی آر پی چیست

علاوه بر تاثیرات مثبتی که پی آر پی بر روی صورت دارد، فواید و مزایای زیر را نیز برای شما به همراه خواهد داشت:

  • رفع لکه‏های پوستی
  • روشن‏تر شدن رنگ پوست
  • کاهش چین و چروک‎های صورت
  • افزایش میزان کلاژن سازی در پوست
  • از بین رفتن التهابات و قرمزی پوست
  • تسریع فرآیند ترمیم زخم‏های صورت
  • نتایج قابل مشاهده بعد از چند جلسه درمانی
  • هیدراته شدن و بهبود جریان خون در صورت
  • درمان سرپایی، بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان

معایب پی آر پی صورت

علیرغم تمامی فواید و مزایایی که پی آر پی برای صورت شما به همراه دارد، ممکن است معایب و مضراتی نیز داشته باشد. برخی از این معایب که بهتر است بدانید، عبارتند از:

  • هزینه بالا: هزینه پی آر پی صورت کمی بالا بوده و روشی نسبتاً گران قیمت در مقایسه با سایر روش‏ها به شمار می‎رود.
  • احساس درد: با وجود اینکه پی آر پی با بی حسی انجام می‏شود، اما اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است بعد از آنکه تزریق پی آر پی با سوزن انجام می‎شود، کمی احساس درد داشته باشید. برای بهبود این درد بهتر است تا با مشورت متخصص خود، داروهای کاهش دهنده درد را مصرف کنید.
  • تورم و کبودی صورت: پوست صورت شما بعد از آنکه تزریق پی آر پی انجام می‏دهید، کمی متورم و ملتهب شده و در برخی موارد، کمی کبود خواهد شد. این کبودی و تورم‏ها تا چند روز بعد از تزریق طبیعی است. اما اگر خوب نشود و مقدار آن بیشتر شود، بهتر است تا به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

پی آر پی صورت برای چه کسانی مناسب است؟

پی آر پی صورت برای تمام افراد بالای ۱۸ سال تا ۶۵ سالگی (و حتی بیشتر) که به دنبال جوانسازی پوست با روش‏های غیر تهاجمی هستند، انتخاب خوبی به شمار می‏رود.

موارد منع پی آر پی صورت

در صورتی پی آر پی صورت برای شما مناسب نیست که:

  • بیماری‏های ویروسی یا عفونی فعال تبخال یا ایدز داشته باشید.
  • سرطان دارید و یا تحت درمان با شیمی درمانی هستید.
  • باردار هستید یا در دوران شیردهی به سر می‏برید.
  • بیماری‏های خود ایمنی مانند لوپوس دارید.
  • کم خونی شدید دارید.

نکاتی که قبل از پی آر پی باید رعایت کنید

پیش از آنکه برای پی آر پی صورتتان به متخصص زیبایی مراجعه کنید، بهتر است تا نکات زیر را رعایت کنید:

  • حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کرده و از صلاحیت او برای انجام این روش اطمینان حاصل کنید.
  • از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن قبل از درمان خودداری کنید.
  • در مورد سابقه پزشکی خود و داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک صحبت کنید.
  • در روز درمان، آرایش نکنید و صورت خود را به طور کامل تمیز کنید.

در پایان نیز باید گفت پی آر پی یک روش مطمئن است که می تواند تاثیرات شگفت انگیزی روی پوستتان داشته باشد. توجه کنید که اگر شرایط انجام پی آر پی را ندارید، به جز پی آر پی روش های دیگری مانند مزوتراپی هم برای تقویت پوست وجود دارند که می توانید از آن ها هم استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای دیدن تفاوت پی آر پی و مزوتراپی به این مطلب از تاپ ناز مراجعه کنید.

https://www.asianews.ir/u/eeP
اخبار مرتبط
دستگاه‌های لیفتینگ صورت به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوان‌سازی و احیای پوست مطرح می‌شوند. در این میان، معرفی جدیدترین دستگاه لیفتینگ صورت در سال ۲۰۲۴، از جمله اخباری است که توجه بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه زیبایی و تکنولوژی را به خود جلب کرده است. با پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری، این دستگاه‌ها قول بهبود و تحول در نتایج درمانی و ارائه راهکارهای موثرتر برای مقابله با علائم پیری را می‌دهند. در این مقاله، ضمن معرفی این پدیده نوین، به بررسی ویژگی‌ها، کاربردها و آثار بلند مدت استفاده از این دستگاه‌ها در زمینه زیبایی و جوان‌سازی پوست خواهیم پرداخت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید