صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
کد خبر: 21220
گزارشگر: 464
۹۹
۰
۰
۰
طبق مطالعه جدید

مصرف ماهی در دوران بارداری خطرناک است؟

مصرف ماهی در دوران بارداری خطرناک است؟
دکتر امیلی اوکن، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و رئیس دپارتمان پزشکی عمومی در مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی هاروارد پیلگریم، دریافت کافی این مواد مغذی در دوران بارداری برای جلوگیری از زایمان زودرس و ارتقای سلامت و رشد عصبی کودک ضروری است.


به گزارش آسیانیوز؛
خانم‌های باردار به دلیل محتوای بالای جیوه باید از مصرف انواع خاصی از ماهی اجتناب کنند اما نباید مصرف ماهی را به‌طور کلی کنار بگذارند.

شاید خانم‌ها گمان کنند که مصرف ماهی در دوران بارداری خطرناک است، زیرا همیشه از آلودگی ماهیان خاص به جیوه شنیده‌اند. اما ماهی- بویژه ماهی‌های روغنی- بهترین منبع غذایی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای رشد جنین ضرورت دارند. مصرف کافی ماهی سالم جزئی از رژیم غذایی خانم‌های باردار است.

اسیدهای چرب امگا ۳ جزو مواد مغذی ضروری هستند که نتایج سودمندی برای سلامتی دارند. به گفته دکتر امیلی اوکن، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و رئیس دپارتمان پزشکی عمومی در مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی هاروارد پیلگریم، دریافت کافی این مواد مغذی در دوران بارداری برای جلوگیری از زایمان زودرس و ارتقای سلامت و رشد عصبی کودک ضروری است.

با این‌حال، مطالعه جدید دکتر اوکن و همکارانش در مجله تغذیه سلامت عمومی نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از خانم‌های باردار به اندازه کافی از رژیم غذایی یا مکمل‌های خود امگا ۳ دریافت نمی‌کنند.

مصرف ماهی در بین ۱۰هزار و ۸۰۰ خانم باردار و همچنین مصرف مکمل امگا ۳ در بین ۱۲هزار و ۶۴۶ خانم باردار از سراسر آمریکا در قالب برنامه اثرات محیطی بر سلامت کودکان مورد بررسی قرار گرفت.

تقریباً ۲۵ درصد از داوطلبان گفتند ماهی نمی‌خورند یا کمتر از یک‌بار در ماه ماهی مصرف می‌کنند و تنها ۱۶ درصد مکمل‌های امگا ۳ می‌خوردند. مادران مسن‌تر که تحصیلات بالاتر و درآمد بیشتر داشتند و سفیدپوست یا آسیایی غیراسپانیولی بودند، مکمل مصرف می‌کردند. با این‌حال، مصرف ماهی در بین خانم‌های غیرسفیدپوست و غیراسپانیولی و خانم‌هایی که تنباکو و نیکوتین مصرف می‌کردند، بیشتر بود.

محققان خاطرنشان کردند که مصرف ماهی و مکمل امگا ۳ در بین خانم‌های باردار در دهه‌های گذشته کاهش یافته است. به اعتقاد آن‌ها، این پدیده در واکنش به توصیه‌های فدرال آمریکا درخصوص آلودگی ماهی به جیوه از سال ۲۰۰۱ شروع شده است.

دکتر اوکن در بیانیه مطبوعاتی مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی هاروارد پیلگریم گفت: «شواهد کنونی نشان می‌دهند که فواید مصرف ماهی‌های کم‌جیوه توسط مادر، یا دریافت مکمل‌های امگا ۳، به خطرات احتمالی آن می‌چربد. او افزود: «مطالعه ما اطلاعات به‌روزی را برای اطلاع‌رسانی درباره توصیه‌ها و منابع ضروری بهداشت عمومی ارائه می‌کند تا مصرف ماهی‌های کم‌جیوه در دوران بارداری و دریافت مکمل‌های امگا ۳ در بین افرادی که ماهی نمی‌خورند، افزایش یابد.

https://www.asianews.ir/u/eoG
اخبار مرتبط
سفینه ناموکوایا که از طریق فرایند لقاح مصنوعی باردار شده بود روز چهارشنبه در یک بیمارستان زنان در کامپالا، پایتخت اوگاندا پسر و دختر خود را طی یک عمل سزارین به دنیا آورد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید