صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
کد خبر: 20896
گزارشگر: 464
۱۸۹
۰
۰
۱
بیماری ویروس بی‌

احتمال بروز یک همه‌گیری در هنگ‌کنگ

احتمال بروز یک همه‌گیری در  هنگ‌کنگ
بیماری ویروس بی‌ با چند نام از جمله ویروس هرپس (هرپیز) بی، ویروس مانکی بی، هرپس ویروس سیمیا و هرپس ویروس شناخته می‌شود و اولین نشانه‌های ابتلا به آن شبیه آنفلوانزا است.

به گزارش آسیانیوز؛ با ابتلای یک مرد ۳۷ ساله‌ به بیماری کشنده موسوم به ویروس «بی»، مقام‌های هنگ‌کنگ نسبت به احتمال بروز یک همه‌گیری در این شهر هشدار دادند.

به گزارش بلومبرگ، یک شهروند هنگ‌کنگی که در اواخر فوریه در یکی از بوستان‌های این شهر مورد حمله میمون‌ها قرار گرفته بود، به عفونتی مرگبار به نام ویروس بی که بیماری مشترک میان انسان و میمون‌هاست، مبتلا شد.

این مرد به دلیل تب و کاهش هوشیاری در روز دوم فرودین در بیمارستانی در هنگ‌کنگ بستری و پس از تشخیص بیماری مهلک «هرپس بی»، به عنوان نخستین فرد در هنگ‌کنگ که گرفتار این بیماری شده است شناخته شد.

بیماری ویروس بی‌ با چند نام از جمله ویروس هرپس (هرپیز) بی، ویروس مانکی بی، هرپس ویروس سیمیا و هرپس ویروس شناخته می‌شود و اولین نشانه‌های ابتلا به آن شبیه آنفلوانزا است. علایمی چون تب‌و‌لرز، بدن‌درد، خستگی و سردرد و بروز تاول‌های کوچک در ناحیه‌های مورد تماس با میمون‌های ناقل از دیگر نشانه‌های ابتلا به ویروس بی است.

مقام‌های هنگ‌کنگ به مردم هشدار داده‌اند که از دست زدن یا غذا دادن به میمون‌های وحشی خودداری کنند. مرکز حفاظت از سلامت روز چهارشنبه هشتم فرودین ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر کس که در تماس با میمون‌ها زخمی شده است باید فورا به مراکز مراقبت‌های پزشکی مراجعه کند.

https://www.asianews.ir/u/ejs
اخبار مرتبط
دارو‌های ویروس اچ‌آی‌وی که اکنون در دسترس هستند، می‌توانند این ویروس را متوقف کنند، اما نمی‌توانند به طور کامل آن را از بین ببرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید