صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
کد خبر: 20834
گزارشگر: 2
۱۸۰
۰
۰
۱
لیفت صورت

لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟ آیا دائمی می باشد؟

لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟ آیا دائمی می باشد؟
روش‌ های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که یکی از آن ‌ها لیفت با نخ است. با افزایش سن، پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می ‌دهد و دچار افتادگی و چین و چروک می ‌شود. این امر می ‌تواند باعث ایجاد احساس پیری ناخوشایندی در هر سنی می کند. ماندگاری لیفت با نخ، به نوع نخ، تعداد نخ ‌های مورد استفاده، ناحیه تحت درمان و مراقبت ‌های بعد از لیفت بستگی دارد. اما به طور کلی، دوام آن بین ۱ تا ۳ سال است. البته این زمان می ‌تواند با توجه به برخی عوامل، تغییر کند.

عوامل موثر بر ماندگاری لیفت با نخ

ماندگاری لیفت با نخ ، یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که ذهن افراد را به خود مشغول می‌ کند. در ادامه، به عواملی که بر ماندگاری آن تاثیر می ‌گذارند، اشاره می ‌کنیم. با رعایت این نکات، می ‌توانید این زمان را افزایش داده و از زیبایی و شادابی پوست خود برای مدت طولانی‌تری لذت ببرید.

سن

با بالا رفتن سن، تولید الاستین و کلاژن در پوست کم می شود. این امر باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست شده و به مرور زمان به آن حالت شل و افتاده می دهد. همچنین با افزایش سن، سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر شده و قدرت ترمیم زخم کاهش می ‌یابد. در نتیجه، ماندگاری لیفت با نخ در افراد مسن‌تر کمتر از افراد جوان‌تر خواهد بود.

جنس پوست

افرادی که پوست چرب و ضخیم تری دارند، ممکن است نتایج لیفت با نخ را برای مدت طولانی‌تری مشاهده کنند. زیرا پوست ضخیم‌تر می ‌تواند نخ‌ ها را به طور موثرتری در جای خود نگه دارد و چربی اضافی پوست به عنوان یک لایه محافظ عمل کرده و از نخ‌ ها در برابر تجزیه محافظت می کند.

عوامل موثر بر ماندگاری لیفت با نخ

انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست

هرچه پوست انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته باشد، لیفت با نخ ماندگاری بیشتری خواهد داشت. این نوع پوست می ‌تواند بهتر به نخ ‌ها بچسبد و آنها را در جای خود نگه دارد. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست، به طور طبیعی باعث صاف شدن چین و چروک ‌ها شده و به حفظ نتایج لیفت کمک می کند.

جنس و نوع نخ

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر ماندگاری لیفت با نخ تاثیر می‌ گذارد، جنس و نوع نخ مورد استفاده است. نخ‌ های لیفت در انواع مختلفی از جمله PDO، PLA و PCL تولید می‌ شوند که هر کدام ویژگی ‌ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. به طور کلی، نخ‌ های PDO ماندگاری کمتری نسبت به نخ ‌های PLA و PCL دارند.

مهارت متخصص زیبایی

مهارت و تجربه متخصص در انتخاب نوع نخ مناسب، زاویه و محل ورود و خروج نخ و... نقشی اساسی در ماندگاری لیفت دارد. انتخاب یک متخصص مجرب و ماهر، نقشی اساسی در نتیجه نهایی و ماندگاری لیفت با نخ دارد. پزشک با توجه به شرایط و نیازهای هر فرد، نوع نخ مناسب را برای مشکل او استفاده می کند. مراجعه منظم به پزشک برای بررسی وضعیت پوست و نخ ‌ها، باعث حفظ نتایج لیفت در بلند مدت می شود.

سلامت کلی بیمار

افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند، می ‌توانند انتظار ماندگاری بیشتری از لیفت با نخ داشته باشند. این افراد سیستم ایمنی قوی‌تر دارند و قدرت ترمیم زخم در آن ها بیشتر است. در نتیجه، احتمال لیفت با نخ ماندگاری بیشتری برایشان دارد. این نکته را فراموش نکنید که ورزش منظم، گردش خون را بهبود می ‌بخشد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌ کند.

مراقبت های بعد از لیفت نخ

مراقبت‌ های بعد از لیفت نخ

رعایت مراقبت ‌های بعد از لیفت، مانند عدم ماساژ و لمس صورت، عدم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و انجام ندادن فعالیت‌ های ورزشی سنگین، به حفظ و افزایش ماندگاری لیفت کمک می‌ کند. استفاده از کرم ‌های ضد آفتاب با SPF مناسب، به محافظت از پوست در برابر نور خورشید و افزایش ماندگاری لیفت کمک زیادی خواهد کرد.

سبک زندگی

مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم رعایت رژیم غذایی سالم، می ‌تواند به طور قابل توجهی ماندگاری لیفت با نخ را کاهش دهد. داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین، باعث حفظ سلامت عمومی بدن و افزایش قدرت ترمیم زخم ها است. مصرف سیگار و الکل می ‌تواند به طور قابل توجهی بر سلامت عمومی بدن و به تبع آن، ماندگاری لیفت با نخ تاثیر منفی بگذارد.

https://www.asianews.ir/u/eit
اخبار مرتبط
اگر شما نیز از چین و چروک های پوست خود خسته شده اید و به دنبال راهی برای به دست آوردن جوانی و زیبایی سابق پوست خود هستید؛ باید بدانید که روش های لیفت صورت به عنوان راهکاری بی خطر و قدرتمند ظاهر شده اند. شما با یافتن بهترین روش برای لیفت صورت می توانید جوانی و زیبایی را مجددا به خود بازگردانید. ما در این مقاله به بررسی انواع روش های لیفت صورت می پردازیم. همچنین به شما کمک می کنیم با در نظر گرفتن چند مورد خاص، بهترین روش برای لیفت صورت خود را انتخاب کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید