صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
کد خبر: 20089
گزارشگر: 464
۳۰۷
۰
۰
۰
متخصص خواب

خمیردندان، راز داشتن خواب خوب!

خمیردندان، راز داشتن خواب خوب!
دکتر کریس وینتر، متخصص مغز و اعصاب و متخصص خواب در این مطالعه‌ که در وبسایت Sleep منتشر شد می‌گوید: «نعناع فلفلی می‌تواند اثرات نامطلوبی بر خواب شما داشته باشد، چراکه باعث افزایش دوپامین می‌شود.»

به گزارش آسیانیوز؛ داشتن خواب راحت و کافی برای حفظ سلامتی عمومی بدن، بسیار حیاتی است. خواب راحت و کافی به شما کمک می‌کند تا روز بعد را با انرژی و نشاط بیشتری شروع کنید. بنابراین لازم است برای اطمینان از داشتن خواب راحت و آرام، به توصیه‌های پزشکان و متخصصان توجه کنید.

عوامل زیادی وجود دارند که می‌تواند کاهش ‌زمان و کیفیت خواب را به دنبال داشته باشند، بعضی از اختلالات خواب را ایجاد کنند و خطر ابتلا به بی‌خوابی را افزایش دهند. اما یک مطالعه جدید عاملی را که قبلاً شناخته شده نبود، نشان داده است که بر کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد و آن خمیردندان است.

خب، این ممکن است اصلاً برای شما جالب نبوده باشد. واضح است که قبل از خواب دندان‌های خود را مسواک بزنید. از استفاده از خمیر دندان با طعم نعناع خودداری کنید زیرا به تحریک مغز کمک می‌کند و شما را در شب بیدار نگه می‌دارد. برای خواب بهتر در شب، خمیر دندان‌های طعم دار دیگر را تغییر دهید.

دکتر کریس وینتر، متخصص مغز و اعصاب و متخصص خواب در این مطالعه‌ که در وبسایت Sleep منتشر شد می‌گوید: «نعناع فلفلی می‌تواند اثرات نامطلوبی بر خواب شما داشته باشد، چراکه باعث افزایش دوپامین می‌شود.»

دکتر کریس وینتر افزود: هنگامی که دوپامین در مغز آزاد می‌شود، احساس هوشیاری و بیداری را تولید می‌کند. از آن‌جایی که دوپامین باعث احساس بیداری و هوشیاری مغز می‌شود، کاهش حساسیت گیرنده‌های عصبی باعث احساس خواب‌آلودگی خواهد شد.

دکتر کریس در ادامه گفت: از آن‌جایی که طعم نعناع موجود در خمیردندان مغز را تحریک می‌کند، ممکن است خوابیدن برای شما دشوار باشد، به خصوص اگر درست قبل از خواب دندان‌های خود را مسواک زده باشید.

حتما شما هم شنیده‌اید که نور آبی گوشی می‌تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شود و بهتر است قبل از خواب اصلا به موبایل، تبلت، مانیتور و حتی تلویزیون نگاه نکنید تا مشکلی در روند خوابتان ایجاد نشود. طعم و بوی قوی خمیر دندان نعنایی چیزی مشابه را انجام می‌دهد، بنابراین اگر خوابیدن برایتان دشوار است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که خمیر دندان خود را عوض کنید.

https://www.asianews.ir/u/e6l
اخبار مرتبط
یک روانشناس دراره نحوه خوابیدن با همسر صحبت هایی جنجالی و عجیب را مطرح کرد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید