صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
کد خبر: 19607
گزارشگر: 2
۴۰۵
۰
۰
۱
جراحی زیبایی زنان

مزایا و معایب عمل لابیاپلاستی

مزایا و معایب عمل لابیاپلاستی
مزایا و معایب عمل لابیاپلاستی جراحی زیبایی زنان و نکاتی که قبل از اقدام به جراحی باید بدانید تا تصمیم بهتری بگیرید.

مزایا و معایب عمل لابیاپلاستی برای تمام خانم هایی که به دنبال روشی دائمی برای زیباسازی ناحیه تناسلی بیرونی خود هستند؛ بسیار موضوع مهمی است.
قبل از انجام هر کاری و هر عملی، معمولاً به دنبال مزایا و معایب آن هستیم تا بتوانیم بهتر و منطقی تر انتخاب کنیم. گذاشتن خوبی ها و بدی های عمل لابیاپلاستی در دو کف ترازو، در تصمیم گیری نهایی به ما کمک می کند.

دکتر لابیاپلاستی در تهران

دکتر ویدا یوسفیان یکی از قدیمی ترین پزشکان لابیاپلاستی در تهران است که دارای مدرک بورد تخصصی جراحی زنان می باشد.
اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق و مطمئن در خصوص عمل لابیاپلاستی هستید، پیشنهاد می کنم حتما جدای مطالب اینترنت، با یک پزشک هم گفتگو کنید.
هزینه لابیاپلاستی، نوع عمل (لیزر یا جراحی)، مراقبت های بعد و نگرانی های خاصی که شما دارید بهتر است با خود پزشک مطرح شود.

دکتر لابیاپلاستی در تهران

دلایل انجام عمل لابیاپلاستی

دلایل انجام لابیاپلاستی برای هر فردی منحصر به فرد است. تغییر شکل در لابیا ممکن است به دلیل ژنتیک، تغییرات ناشی از بارداری و زایمان و یا افزایش سن باشد.
اگر خانمی هستید که در طول روز فعالیت های زیادی دارید؛ ممکن است هنگام انجام تمرینات یوگا، دویدن، رابطه جنسی، دوچرخه سواری یا شرکت در ورزش، در ناحیه تناسلی بیرونی خود احساس ناراحتی کنید.
اگرچه گاهی ممکن است بدون احساس ناراحتی و فقط به دلیل نارضایتی از ظاهر لابیای خود، تصمیم به انجام عمل لابیاپلاستی گرفته باشید.
در نتیجه دلایل انجام این عمل کاملاً شخصی است و پس از تحقیقات لازم درمورد مزایا و معایب عمل لابیاپلاستی و مشورت با پزشک متخصص زنان، می توانید اقدام کنید.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یک عمل زیبایی است که ظاهر لابیا را بهبود می بخشد. این کار با متقارن ساختن لابیاها، اصلاح ناهنجاری ها، یا با کاهش اندازه آن ها انجام می شود.
هدف از لابیاپلاستی تغییر اندازه و شکل لابیای و زیباسازی و جوانسازی ناحیه بیرونی ناحیه تناسلی است. استفاده از این روش رو به افزایش است و میزان رضایت ۹۵ درصدی به همراه دارد.

مزایای عمل لابیاپلاستی چیست؟

در حالی که لابیاپلاستی به عنوان یک جراحی زیبایی در نظر گرفته می شود، اما به جز زیبایی، مزایای متعددی نیز دارد. این روش می تواند نه تنها برای بهبود ظاهر بلکه برای بهبود راحتی در انجام برخی کارها، بهداشت و اعتماد به نفس مفید باشد.
در ادامه به بعضی از فواید عمل لابیاپلاستی اشاره شده است:

انجام ورزش های دلخواه

ورزش بعد از لابیاپلاستی

اگر لابیاها بیش از اندازه بزرگ باشند، می توانند باعث ایجاد پارگی و چین و چروک شدن شوند و در هنگام دویدن، دوچرخه سواری، پوشیدن لباس هایی مانند شلوار یوگا یا هنگام انجام سایر حرکات و فعالیت های ورزشی باعث ناراحتی شوند.
اگر ورزشکار هستید، کاهش سایز لابیا می تواند تفاوت زیادی در راحتی در هنگام ورزش ایجاد کند و می تواند یکی از دلایل خوب برای انجام لابیاپلاستی باشد.

راحتی عمومی

حتی در صورتی که ورزشکار نباشید، راحتی روزمره هنگام نشستن طولانی مدت پشت میز، رفت و آمد یا فقط پیاده روی، با لابیای بزرگ تر از حد معمول، می ‌تواند ناراحت کننده باشد. راحتی روزمره شما یکی از دلایل خوب برای انجام لابیاپلاستی است.

بهداشت بهتر

یکی از اهداف انجام عمل لابیاپلاستی برای رعایت بهداشت است. اساساً لابیای بزرگتر به دلیل دشواری تمیز کردن چین ‌های پوست می ‌تواند باعث مشکلات بهداشتی مانند عفونت شود.
حتی برخی به دلیل داشتن پوست بیش از حد دچار مشکل در ادرار می شوند. لابیاپلاستی می تواند این مشکل را حل کند که می تواند احتمال ابتلا به عفونت های مجاری ادراری یا قارچی را کاهش دهد.

اعتماد به نفس جنسی

احساس برفرمی بخشی از اندام در بدن شما می تواند بر اعتماد به نفس شما تأثیر منفی بگذارد، به ویژه اگر ناحیه تناسلی را درگیر کند. یکی از مزایای لابیاپلاستی برای بسیاری از افراد این است که این جراحی زیبایی ظاهر بخش خصوصی را بهبود می بخشد.

افزایش لذت جنسی

یکی دیگر از مزایای لابیاپلاستی این است که با این روش کلیتوریس بیشتر در معرض لمس قرار گرفته و نتیجه حساس تر شود. بسیاری از کسانی که این عمل را انجام داده اند، لذت جنسی آن ها افزایش یافته است.

راحتی در پوشیدن لباس های دلخواه

یکی دیگر از مزایای لابیاپلاستی، راحتی در پوشیدن لباس های دلخواه است. شلوارهای یوگا، لباس‌ های تنگ مانند لگ ها و لباس‌ های ورزشی، بعد از عمل لابیاپلاستی بدون اذیت و احساس ناراحتی خواهند بود و لابیاها زیر لباس‌ های تنگ بعد از این جراحی زیبایی هیچ ناراحتی ایجاد نخواهند کرد.
از طرفی ممکن است بهترین مزیت انجام این عمل تنها احساس رضایت از ظاهری متناسب باشد.

معایب عمل لابیاپلاستی چیست؟

عوارض جدی که در اوایل عمل لابیاپلاستی ممکن است رخ دهد شامل خونریزی، هماتوم، واکنش های آلرژیک به داروها یا بی حس کننده های مصرف شده می باشد.
اگر عمل در محیط مطب و همراه با بی حسی موضعی انجام شود، کاهش فشار خون به دلیل رفلکس وازوواگال و از دست دادن موقت هوشیاری نیز قابل مشاهده است.

پیشگیری از خونریزی در لابیاپلاستی

خطر خونریزی در اوایل دوره وجود دارد و برای جلوگیری از آن، برخی از اقدامات ضد خونریزی توسط پزشک اعمال می شود.
برخی از پزشکان همچنین تزریق PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) را پس از عمل برای تسریع در بهبود زخم توصیه می کنند. PRP و PRF را نیز می توان در حین عمل برای کاهش خونریزی انجام داد.

عوارض میان مدت پس از لابیاپلاستی

عوارضی مانند عفونت زخم و باز شدن بخیه ها ممکن است در دوره میانی و معمولاً در روز پنجم پس از لابیاپلاستی رخ دهد.
خونریزی پوستی و زیر جلدی، گاهی اوقات به صورت ترشحات کم، ممکن است ۷ تا ۱۰ روز پس از عمل ادامه یابد. عفونت های زخم معمولاً به دلیل عفونت های واژن که قبلاً تشخیص داده نشده بودند ایجاد می شوند.
عفونت واژن می تواند باعث عفونت زخم شود و عفونت زخم باعث باز شدن بخیه ها می شود. به همین دلیل انجام معاینه دقیق واژن قبل از جراحی لابیاپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

باز شدن بخیه های لابیاپلاستی

باز شدن بخیه های لابیاپلاستی

باز شدن بخیه ها یا جدا شدن زخم در ناحیه عمل ممکن است به دلایل زیر به غیر از تکنیک جراحی اعمال شده رخ دهد.

  • التهاب جای زخم ها به ویژه به دلیل پانسمان های نامناسب
  • عدم توجه به بهداشت
  • بازگشت به فعالیت در دوره اولیه پس از عمل
  • وجود خونریزی زیر جلدی (هماتوم)
  • اختلال در گردش خون

بخیه ها ممکن است به دلیل مشکلات گردش خون ناشی از بسته شدن محکم بافت باز شوند، مخصوصاً زمانی که از تکنیک وج استفاده می شود.

عوارض طولانی مدت عمل لابیاپلاستی

اگر عمل لابیاپلاستی طبق تکنیک درست آن انجام نشود، ممکن است در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد کند. مشکلاتی که ممکن است بیماران از ان شکایت کنند عبارتند از:

  • ایجاد اسکار
  • ایجاد آبسه
  • عدم تقارن
  • ادرار به جهات مختلف
  • تغییر در احساس
  • دیسپارونی (درد هنگام مقاربت)
  • ظاهر دندان اره ای در لبه های لابیا

عدم تقارن بعد از لابیاپلاستی

عدم تقارن بعد از لابیاپلاستی یکی از شایع ترین مشکلات است. عدم تقارن می تواند باعث مشکلات فیزیولوژیکی مانند جریان ادرار در جهات مختلف شود و از نظر روانی بر بیماران تأثیر منفی بگذارد.
به خصوص در بیماران مبتلا به وسواس تقارن، اثرات روانی بسیار زیاد است، حتی در شرایط عدم تقارن خفیف. در موارد عدم تقارن پس از لابیاپلاستی، ممکن است انجام مجدد عمل ضروری باشد.

کاهش معایب لابیاپلاستی

کسانی که جراحی زیبایی اندام تناسلی و لابیاپلاستی را در جای درست و توسط پزشک متخصص و مجرب انجام می دهند، از نتایج بعد از عمل کاملاً راضی هستند. چراکه جراحی لابیاپلاستی نیاز به صبر، دقت و تجربه دارد.
اگرچه این عمل به عنوان یک روش جراحی ساده دیده می شود، اما حاوی نکات و ترفندهای زیادی است. به همین دلیل، دانش و تجربه پزشک عمل کننده بسیار مهم است.

https://www.asianews.ir/u/dYx
اخبار مرتبط
لابیاپلاستی می‌تواند به دلایل مختلفی همچون زیبایی، درمان یک مشکل یا بیماری صورت بگیرد. اما لابیا چیست؟! در جواب این سوال باید گفت که لابیا بخشی از دستگاه تناسلی زنان است که در هر فردی شکل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. به‌طور کلی لابیاها متشکل از لابیاماژور (لابیای بیرونی) و لابیامینور (لابیای داخلی) است. گاهی بزرگ بودن لابیاها در یک فرد، مشکلاتی از قبیل احساس درد در حین ورزش یا پوشیدن لباس تنگ، درد در حین مقاربت، کاهش اعتمادبه‌نفس در روابط زناشویی و ... را بوجود می‌آورد. به همین منظور بسیاری از زنان و دخترانی که به این مشکل دچار هستند، برای رفع آن دست به انجام جراحی لابیاپلاستی می‌زنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید