صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 20140
گزارشگر: 2
۲۹۲
۰
۰
۱
ترمیم آسیب‌دیدگی موها

خواص گلیسیرین برای مو

خواص گلیسیرین برای مو
اگر شما هم موهای آسیب‌دیده، خشک یا وز دارید و از هر محصولی برای بهبود آن‌ها استفاده کرده و نتیجه‌ای نگرفته‌اید، بهترین پیشنهاد ما به شما گلیسیرین است. خواص گلیسیرین برای مو آن‌قدر زیاد است که اگر شروع به شمردن آن‌ها کنیم، باورتان نخواهد شد! پس با ما همراه باشید تا در ادامه به تمامی نکاتی که باید درباره این ماده معجزه‌آسا بدانید، بپردازیم.

گلیسیرین چیست؟

قبل از بررسی فواید گلیسیرین برای مو، بهتر است ابتدا به این‌که گلیسیرین چیست بپردازیم و انواع آن را بشناسیم. این ماده را می‌توان در جلبک دریایی، گیاهان و حیوانات یافت. همچنین در انسان به صورت چربی زیر جلدی جمع می‌شود. به طور کلی دو نوع گلیسیرین وجود دارد:

  • گلیسیرین طبیعی: گلیسیرین برای مو از روغن‌های طبیعی به دست می‌آید. نارگیل و روغن نخل برخی از منابعی هستند که گلیسرین از آن‌ها گرفته می‌شود.
  • گلیسیرین مصنوعی: گلیسیرین مصنوعی برای مو از نفت گرفته می‌شود و ماده اولیه آن اپی کلروهیدرین است. این گلیسیرین معمولاً برای مو توصیه نمی‌شود.

به طور کلی، گلیسیرین یک مرطوب‌کننده طبیعی و بسیار موثر است که به موها رطوبت، نرمی و زیبایی بخشیده و سلامت کلی مو را بهبود می‌بخشد. گلیسیرین دارای اندازه مولکولی کوچکی است که به آن اجازه می‌دهد مانند یک آهنربای رطوبت برای پوست سر و مو عمل کند و خشکی، تیرگی و پوسته پوسته شدن مو را از بین ببرد. در ادامه با خواص بیشتری از گلیسیرین آشنا خواهیم شد.

خواص گلیسیرین برای مو

اگر ترکیبات محصولات مراقبت مو را بخوانید، متوجه می‌شوید که گلیسیرین در ترکیبات بسیاری از محصولات مراقبت از مو و ماسک‌های مو استفاده شده است؛ زیرا دارای خواص بسیاری است که به بازسازی و ترمیم سلول‌های پوست سر کمک می‌کنند. این ماده در شامپوها، سرم‌ها و نرم‌کننده‌ها استفاده می‌شود. همچنین در تولید محصولات گیاهی نیز استفاده می‌شود و دارای خواص ضدمیکروبی بسیار قوی است که به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.

مرطوب‌کننده و آبرسان

از خواص گلیسیرین برای مو می‌توان گفت که بدون شک یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها برای مو است و رطوبت پوست سر را بهبود می‌بخشد. گلیسیرین در حالت‌پذیری مو موثر است؛ زیرا خشکی و شکستگی مو را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از موخوره

جلوگیری از موخوره

موخوره به دلیل خشکی و ساییدگی انتهای مو اتفاق می‌افتد. همان‌طور که گفتیم، گلیسیرین به هیدراته شدن مو کمک می‌کند، به ساقه مو استحکام بخشیده و آن را از داخل تغذیه می‌کند تا از دو شاخه شدن موها جلوگیری کند. در نهایت با استفاده از گلیسیرین، رشد موهای شما بسیار سریع‌تر خواهد شد. همچنین باعث ضخیم شدن مو و بهبود نازکی آن نیز می‌شود.

درمان خارش پوست سر

از فواید دیگر گلیسیرین برای موها، خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است و خارش پوست سر را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، کاهش این باکتری‌ها باعث کاهش آسیب‌دیدگی مو شده که می‌تواند بسیار مفید باشد.

جلوگیری از شوره سر

گلیسیرین برای شوره سر یک نوع درمان محبوب و شناخته شده است؛ زیرا راه حل شوره سر در پاکسازی و آبرسانی مو نهفته است. ماسک موی حاوی گلیسیرین می‌تواند به جلوگیری یا رفع شوره سر کمک کند.

حالت دهنده عمیق

گلیسرین با خاصیت نرم‌کنندگی خود، برای مو بسیار مفید است؛ گلیسیرین همچنین می‌تواند با یک نرم کننده مخلوط شود تا به حفظ رطوبت در موهای شما کمک کند. این ماده نقطه جوش بالا و ویسکوزیته زیادی دارد که باعث حالت گرفتن موها نیز می‌شود و به همین دلیل است که بسیاری از افراد گلیسیرین را برای موهای وز خود استفاده می‌کنند. گلیسیرین به عنوان حالت‌دهنده‌ مو می‌تواند به حفظ درخشندگی و بهبود موهای نازک کمک کند.

ترمیم آسیب‌دیدگی موها

ترمیم آسیب‌دیدگی موها

از خواص گلیسیرین برای مو می‌توان به ترمیم موهای آسیب دیده اشاره کرد که به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی و مواد شیمیایی مضر یا استفاده بیش از اندازه از وسایل حالت‌دهنده حرارتی ایجاد می‌شود. این ماده به طور کلی باعث مرطوب‌کنندگی و نرم‌کنندگی موها شده و با تغذیه ریشه مو، آن‌ها را سالم نگه می‌دارد. به همین دلیل است که افراد زیادی از گلیسیرین برای رشد موهای خود استفاده می‌کنند.

بهبود سلامت پوست سر

گلیسیرین با جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن بیش از حد، به حفظ فولیکول‌های سالم مو کمک می‌کند. اگر پوست سر به خوبی مرطوب باشد، باعث رشد موی سالم‌تری شده و خارش و سوزش سر را کاهش می‌دهد. همچنین به تعادل میکروبیوم پوست سر و جلوگیری از تولید بیش از حد چربی کمک می‌کند؛ زیرا رطوبتی که گلیسیرین برای مو با خود به همراه می‌آورد، به تنظیم میزان تولید چربی در پوست سر کمک می‌کند.

گلیسیرین برای انواع موها

گلیسیرین استفاده‌های بسیار متنوعی دارد و می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از انواع مختلف مو معجزه‌آسا باشد. خواص بیان شده در بالا، به ویژه برای انواع موهای ضخیم، خشک یا کم آب مفید است. در ادامه دقیق‌تر به خواص گلیسیرین برای انواع موها می‌پردازیم:

خواص گلیسیرین برای موی صاف

اگر موهای صافی دارید، گلیسیرین برای افزایش رطوبت و درخشندگی بدون احساس سنگینی در موهایتان، محصولی ایده‌آل است. شما بهتر است به دنبال محصولات حاوی گلیسیرین باشید تا موهایتان براق و خوش حالت بایستند.

گلیسیرین برای موی حالت‌دار

موهای حالت دار

موهای موج‌دار، مستعد خشکی و وزدار شدن هستند. محصولات با درصد کمی از گلیسیرین، برای شما مناسب هستند تا خشکی و وزی موهایتان را گرفته و در عین حال باعث آبرسانی و کاهش موخوره ‌شوند.

فواید گلیسیرین برای موی فر

موهای مجعد طبیعی با رطوبت هوا فر می‌شوند؛ پس باید بگوییم که گلیسیرین بهترین ماده تقویت‌کننده برای موهای شما خواهد بود. ویژگی اصلی گلیسیرین که پیش‌تر هم آن را بیان کردیم، افزایش جذب رطوبت هوا به موها بود. این ویژگی به ایجاد فرهایی زیبا در موهایتان کمک می‌کند و موخوره را کاهش می‌دهد. از این رو می‌توانید موهای فر خورده خود را با گلیسیرین درخشان و هیدراته نگه دارید.
توصیه می‌شود که به دنبال ماسک‌های حالت‌دهنده عمیق مو با گلیسیرین باشید؛ زیرا یک عنصر کلیدی برای تقویت فر طبیعی موهای شماست.

خواص گلیسیرین برای موهای فر و وز

موهای فر و وز، بسیار مستعد خشکی و شکسته شدن هستند؛ اما گلیسیرین به عنوان نجات‌دهنده‌ای در بهبود این موارد نیز، موثر عمل می‌کند. اگر موی فر و وز دارید، از محصولات درمانی مو با خاصیت حالت‌دهندگی عمیق مانند ماسک موی حاوی گلیسیرین و عسل استفاده کنید؛ زیرا گلیسیرین یکی از بهترین مواد طبیعی برای تغذیه و بلندتر کردن فرهای شما است.
با وجود خاصیت حفظ رطوبت گلیسیرین، فرهای شما به زیبایی هرچه تمام‌تر ایجاد می‌شوند و همچنین کاهش موخوره و حفظ سلامت موهای شما هم به خوبی تضمین می‌شود.

نکاتی برای استفاده از گلیسیرین

  • هنگام استفاده از گلیسیرین روی مو باید آن را با روغن، آب یا سایر سرم ها ترکیب کنید تا از چرب شدن بیش از حد موها جلوگیری کند.
  • گلیسیرین گرما و رطوبت را در موهای شما نگه می‌دارد. بنابراین، هنگام استفاده از وسایلی مانند اتو مو یا سشوار نباید آن را روی موها بمالید.
  • لازم به ذکر است که خواص گلیسیرین برای مو در صورت استفاده دائم، کاهش می‌یابد.

آن‌چه گفتیم...

گلیسیرین ماده‌ای است که از مواد طبیعی مانند نارگیل گرفته می‌شود و موجب حفظ رطوبت در موها می‌شود. اگر شما هم موهای وز، فر خورده یا نازکی دارید، این ماده با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند برای موهای شما بسیار مفید باشد. البته لازم است هنگام استفاده از آن نکات بیان شده را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/e7j
اخبار مرتبط
اگر از ظاهر خود خسته شده‌اید، یکی از اقدامات زیبایی جذاب که می‌توانید انجام دهید، تغییر رنگ موهایتان است. تنوع بالا و در دسترس بودن رنگ موهای گوناگون این امکان را فراهم کرده تا هر شخصی با هر سلیقه‌ای بتواند از زیبایی موهای رنگ شده خود لذت ببرد. فرقی نمی‌کند رنگ مو شما یک هایلایت ساده باشد یا یک تغییر رنگ جنجالی به سمت رنگ‌های روشن یا تیره؛ در هر حال ترکیبات شیمیایی موجود در آن، باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید