صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
کد خبر: 20747
گزارشگر: 2
۲۸۶۰
۰
۰
۱
یک آشپزخانه جذاب و شیک

انواع سینک ظرفشویی و راهنمای انتخاب

انواع سینک ظرفشویی و راهنمای انتخاب
در این بخش می‌خواهیم انواع سینک ظرفشویی و راهنمای انتخاب آن را به شما ارائه کنیم.

برخی وسایل و اجزا جزو جدایی‌ناپذیر منزل محسوب می‌شوند. از سوی دیگر آشپزخانه به عنوان بخش مهم هر خانه به حساب می‌آید و اکثر وسایل مورد استفاده در آن حائز اهمیت هستند. از این رو می‌توان گفت که سینک، یخچال و اجاق گاز از مهم‌ترین وسایل آشپزخانه به شمار می‌روند؛ چرا که تمامی کارها همانند پخت‌ و پز و پاکیزگی آشپزخانه وابسته به سینک ظرفشویی است. بدین ترتیب انتخاب سینک ظرفشویی مناسب اهمیت زیادی دارد. همچنین برای داشتن یک آشپزخانه جذاب و شیک، علاوه بر وجود کابینت‌ها و کاشی‌های مناسب، وجود یک سینک ظرفشویی زیبا نیز لازم است.
آشپزخانه به عنوان مکانی به حساب می‌آید که بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنیم؛ بنابراین انتخاب لوازم آن باید به درستی انجام شود. استفاده از یک سینک ظرفشویی که نیازهای شما را برطرف کند، از واجبات یک آشپزخانه ایده‌آل است. به طور کلی برای انتخاب یک سینک ظرفشویی عالی لازم است که با انواع آن آشنا شوید. به همین دلیل در این بخش می‌خواهیم انواع سینک ظرفشویی و راهنمای انتخاب آن را به شما ارائه کنیم.

انواع سینک ظرفشویی

برای انتخاب انواع سینک ظرفشویی باید در ابتدا به جنس آن توجه کنید. سینک‌های ظرفشویی با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام از ویژگی‌های خاص خود برخوردار هستند. همچنین نحوه تمیز کردن و زیبایی آن‌ها نیز متفاوت است. از این رو برای انتخاب بهترین سینک ظرفشویی در ابتدا باید با انواع جنس سینک آشنا شوید.

۱. سینک ظرفشویی استیل

این سینک از ورق استیل ساخته شده و از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی برخوردار است. سینک استیل نه تنها از قیمت مناسبی برخوردار بوده؛ بلکه با انواع سبک دکوراسیون هماهنگی دارد. همچنین تعویض ساده و دوام بالای این سینک منجر به محبوبیت آن در میان سینک‌های دیگر شده است. سینک استیل در دو نوع براق و مات تولید می‌شود تا پاسخگوی تمامی سلایق باشد. البته سینک استیل لک می‌شود که برای حل این مشکل می‌توانید آن را به صورت روزانه تمیز کنید.
این سینک معمولاً از استیل خالص تولید شده و همان‌طور که اشاره شد در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است؛ به همین دلیل ظاهر این سینک‌ها در اثر استفاده طولانی‌مدت بدون زنگ‌زدگی و خرابی باقی می‌ماند. افزون بر این‌ها سینک استیل مقاومت خوبی در برابر خط و خش داشته و می‌تواند ظاهر خود را برای مدت طولانی حفظ کند و همیشه نو به نظر برسد. البته برای تمیز کردن این سینک نیاز به صرف وقت بیشتری است؛ چرا که اثر املاح و رسوبات آب روی سطح آن باقی می‌ماند.

۲. سینک ظرفشویی شیشه‌ای

شیشه به عنوان نمادی از تجمل و زیبایی باعث افزایش جذابیت محیط می‌شود. سینک ظرفشویی شیشه‌ای از مدل‌های لوکسی است که به دلیل نشکن بودن از دوام بالایی برخوردار خواهد بود. با این حال در صورتی که استفاده زیادی از سینک ظرفشویی دارید، توصیه می‌شود که سینک شیشه‌ای را انتخاب نکنید؛ زیرا این سینک دوام کمتری در مقایسه با استیل دارد.

۳. سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی از مقداری رزین، گرانیت و متریال دیگر ساخته می‌شود و از ظاهر لوکس و زیبایی برخوردار است. علاوه بر این‌ها سینک ظرفشویی گرانیتی از سینک شیشه‌ای دوام بیشتری دارد. سینک گرانیتی در دو نوع صاف و دیگری با سطحی از دانه‌های ریز تولید می‌شود تا تمامی سلایق را پوشش دهد. البته این سینک به نسبت سینک‌های ظرفشویی دیگر دارای قیمت بالاتری است.

۴. سینک ظرفشویی سرامیکی

این نوع از سینک‌ها مقاومت بالایی در برابر خط و خش داشته و به راحتی با آب و صابون تمیز می‌شوند. سینک ظرفشویی سرامیکی در رنگ‌های روشن، تیره و کدر ساخته می‌شود و با هر سبکی از آشپزخانه همخوانی دارد. قیمت این سینک نیز در حدود سینک‌های گرانیتی و شیشه‌ای است.

۵. سینک ظرفشویی سنگی

با وجود اینکه سینک ظرفشویی سنگی به دلیل زیبایی خاص خود می‌تواند به طور کامل فضای آشپزخانه را عوض کند، اما دارای قیمت بسیار بالایی است و امکان استفاده از آن‌ در هر دکوراسیونی وجود ندارد. استحکام و دوام سینک ظرفشویی سنگی بسیار بالا است.

روش های مختلف نصب سینک ظرفشویی

پس از انتخاب جنس سینک ظرفشویی نوبت به انتخاب نحوه نصب آن می‌رسد. نحوه نصب سینک ظرفشویی باید با توجه به فضا، سبک و دکوراسیون آشپزخانه شما انتخاب شود.

  • سینک ظرفشویی توکار: این مدل به دلیل ظاهر مدرن و طرح‌های جذاب‌تر در اغلب خانه‌های امروزی مشاهده می‌شود. در این مدل کابینت به اندازه سینک برش خورده و سینک ظرفشویی داخل آن قرار می‌گیرد و تنها لبه‌های آن قابل مشاهده هستند.
  • سینک ظرفشویی روکار: این سینک در هنگام نصب بر روی صفحه کابینت قرار می‌گیرد و انتهای آن‌ به دیوار متصل می‌شود. سینک‌های روکار ابعاد بزرگ‌تری از سینک‌های توکار دارند. این سینک با طراحی‌های جذابی به بازار عرضه می‌شود تا اغلب افراد برای خرید سینک ظرفشویی روکار اقدام کنند.
  • سینک ظرفشویی زیرکار: استفاده از این سینک در طراحی‌های دکوراسیون جدید بسیار رواج پیدا کرده است. سینک ظرفشویی زیرکار در زمان نصب در قسمت زیر صفحات کابینت نصب می‌شود. این سینک ظرافت بیشتری در مقایسه با انواع دیگر سینک داشته و در صورتی که زیبایی اولویت اول شما محسوب می‌شود، بهتر است که نگاهی به مدل‌های سینک زیرکار بیندازید.

سینک توکار بهتر است یا روکار؟

انتخاب سینک روکار و توکار باید با توجه به طرحی که برای آشپزخانه در نظر گرفته‌اید، صورت بگیرد. اگر انتخاب شما سینک توکار است، باید با نگهداری اصولی از آن مراقبت کنید. همچنین این سینک در طرح‌های متنوع‌تری وجود دارد.

سینک ظرفشویی روکار

انتخاب اندازه سینک ظرفشویی

انتخاب اندازه و فرم سینک ظرفشویی باید با توجه به سلیقه و فضای آشپزخانه شما صورت بگیرد. همچنین دقت در انتخاب اندازه دقیق سینک اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که نمی‌توان یک سینک بزرگ را برای آشپزخانه‌ای کوچک استفاده کرد.

خرید بهترین سینک ظرفشویی از کالاشهر

انتخاب یک سینک مناسب نیازمند دقت و تحقیق فراوانی است؛ چرا که این محصول به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های آشپزخانه محسوب می‌شود. با این وجود فروشگاه معتبر کالاشهر بهترین سینک‌های ظرفشویی را برای شما موجود کرده است.
قیمت سینک ظرفشویی با توجه به عوامل مختلفی از قبیل برند تولیدکننده، مدل و جنس آن متغیر است، با این وجود شما می‌توانید مرغوب‌ترین مدل‌های این محصول را از فروشگاه کالاشهر زیر قیمت بازار خریداری کنید.

https://www.asianews.ir/u/eh7
اخبار مرتبط
در ادامه مطلب به بررسی جزئیات شامل جنس، ابعاد، تعداد لگن، توکار یا روکار بودن، ضخامت ورق و برندهای تولید کننده سینک خواهیم پرداخت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید