صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۸
کد خبر: 21378
گزارشگر: 464
۱۹۶
۰
۰
۰
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

اهمیت تقویت اراده در رسیدن به موفقیت

اهمیت تقویت اراده در رسیدن به موفقیت
برخی به اشتباه فکر می‌کنند موفقیت به‌آسانی به دست می‌آید. حتی بیشتر افراد توقع دارند به‌سادگی در کار خود موفق شوند.

آسیانیوز - چیزی که بیشتر افراد در نظر نمی‌گیرند این است که راه موفقیت، از فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیار می‌گذرد. در راه موفقیت با دشواری‌ها، چالش‌ها و موانع بی‌شمار مواجه می‌شوید.

تصور اشتباهی که از افراد موفق داریم، به‌نحو چشمگیری به این مسئله دامن‌ می‌زند. وقتی به آدم‌های فوق‌العاده موفق نگاه می‌کنیم، دستاوردهای بزرگ‌شان را می‌بینیم، اما در بیشتر موارد تلاش‌هایی که برای به واقعیت پیوستن رؤیاهایشان کرده‌اند پنهان می‌ماند. ما می‌بینیم که این افراد در زندگی‌شان به چه چیزهایی رسیده‌اند، اما از فداکاری‌هایی که کرده‌اند بی‌خبریم. حتی از مشکلات و چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو شده‌اند خبر نداریم.

در نتیجه‌ این برداشت اشتباه، وقتی در راه موفقیت با سختی‌ و شکست مواجه می‌شویم، اراده‌ لازم برای ادامه‌ مسیر را نداریم. ضعف اراده می‌تواند به مشکلی چالش‌برانگیز در مسیر موفقیت تبدیل شود. اگر کسی اراده‌ قوی نداشته باشد، قدرت ذهنی لازم برای انجام کارهای ضروری و رسیدن به موفقیت را نخواهد داشت.
می‌توان اراده را هم‌چون ماهیچه‌ای ذهنی تصور کرد. اگر از آن به‌طور مرتب استفاده کنید، خود‌به‌خود قوی می‌شود، اما اگر آن را به کار نیندازید، این ماهیچه ضعیف می‌شود و مقاومت در برابر وسوسه‌های کوتاه‌مدت برای‌تان سخت‌تر می‌شود و ممکن است به‌جای تمرکز بر اهداف بلند‌مدت، تسلیم کارهای وسوسه‌انگیز شوید. به زبان ساده، اراده، قدرت ذهنی افراد برای مقابله با افکار و وسوسه‌هایی است که به تحقق اهداف‌شان کمکی نمی‌کند.

وقتی که صبح‌ها پس از یک خواب کامل بیدار می‌شوید، عضله‌ اراده‌تان حداکثر قدرتش را دارد. بنابراین بهتر است کارهای مهم‌تر یا کارهایی را که انجام‌شان نیاز به اراده دارد، در ساعات ابتدایی صبح به انجام برسانید. اگر بخواهید عضلات خود را تقویت کنید، باید آن‌ها را به‌طور مداوم و منظم تمرین بدهید. این موضوع برای اراده هم که آن را به عضله تشبیه کردیم، صادق است. افرادی که به‌طور مداوم تمرین اراده می‌کنند، قدرت بالاتری برای کنترل خود و دستیابی به اهداف خود دارند.

https://www.asianews.ir/u/erk
اخبار مرتبط
چرا برخی از افراد ظاهرا در رسیدن به موفقیت بهتر از دیگران هستند؟ پاسخ به این سوال به شما کمک می کند تا توانایی و شانس خود را برای به وقوع پیوستن چیزها افزایش دهید. به عنوان مثال، می دانید که اهمال کاری معمولا شما را به جایی که باید بروید نمی رساند، اما به نظر می رسد که نمی توانید از آن اجتناب کنید. علت اصلی به تعویق انداختن کار چیست و چرا همیشه مهم ترین وظایف خود را به تعویق می اندازید؟ آیا می تواند ترس از شکست باشد یا عدم اطمینان از نتایج کارتان؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید