صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
روزنامه آسیااخبارفرهنگ و هنر

اخبار فرهنگی و هنری

بیست تا داستان هزار تومن؛ به صدای قلبت گوش بسپار
در مجموعه داستانی تازه منتشر شده اثر احمد اخلاقی می خوانیم: صدایش بلند است؛ با کت گشاد سبزرنگ، عینک ذره بینی و قدی به اندازه یک سر و گردن بلندتر از بقیه؛ وسط پیاده روی بلوار مدرس فریاد میزند: «بدو، بدو حراجه. یک حراج باورنکردنی، داستان ارزون شد!
 
معرفی ترسناک ترین فیلم های ژانر وحشت در سال ۲۰۲۱
به نظر شما بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ کدام عنوان است؟ ژانر وحشت سال‌هاست طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است و سینمای جهان نیز در این زمینه موفق عمل می‌کند. ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ مانند بهترین‌ها در سایر ژانرها، مخاطبان بسیاری را جذب کرده‌اند. در این مقاله با لیستی از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ آشنا می‌شوید.
 
طلوع ستاره من در آسمان فیروزه‌ای خوبی ها
کتاب «ستاره من« به قلم ناصر نادری، نویسنده کودک و نوجوان از سوی انتشارات به نشر به چاپ رسید.
 
علت خودکشی دختر شایسته آمریکا
چسلی کریست، ملکه زیبایی سال ۲۰۱۹ آمریکا، خود را از ساختمانی در نیویورک به پایین پرت کرد و در سن ۳۰ سالگی درگذشت.
 
علت انصراف مسعود کیمیایی و پسرش از جشنواره فیلم فجر/پولاد درباره «قضاوت و داوری» چه نوشت؟
یک روز پس از اعلام اسامی هیات داوران جشنواره فجر که شهاب حسینی نیز در میان آنان به چشم می خورد، مسعود کیمیایی فیلمساز پرآوازه ایران و پسرش پولاد، از شرکت در جشنواره انصراف دادند.
 
«مارتین ایدن»؛ ملوان پاکباز دریای عشق
«مارتین ایدن» رمانی از جک لندن با ترجمه محمد تقی فرامرزی به چاپ دوم رسید؛ گفته شده این نویسنده طبیعتی در آرزوی عشق داشت و در این راه سخت و آبدیده شد.
 
اهانت به هنرمندان در تلویزیون
جمعی از هنرمندان کشورمان در نامه ای به رییس صداوسیما خواستار دعوت از صاحب‌نظران معتبر و متخصص در مباحث هنر و اقتصاد هنر شدند تا در برخی برنامه ها از تهمت‌پراکنی و اشاعه سخنان بی‌اساس به هنرمندان زحمتکش کشور جلوگیری شود.
 
نظر کوروس سرهنگ‌زاده درباره همایون شجریان و سالار عقیلی
کوروس سرهنگ‌زاده که به بهانه شصت و سومین سالروز درگذشت زنده یاد داریوش رفیعی یاد او را گرامی داشته، است، درباره خوانندگان جدید مانند همایون شجریان و سالار عقیلی نیز انتقاداتی را مطرح کرده و گفته است که آهنگ و موسیقی باید از دل برآید تا بر دل نشیند.
 
پیش نمایش اولین نمایشگاه بین‌المللی طراحی ایتالیایی-ایرانی
پیش نمایش ویژه اولین نمایشگاه بین‌المللی طراحی ایتالیایی-ایرانی با عنوان "Domus Design - تهران 2022"، که در نیمه دوم ماه مارس ۲۰۲۲ به مناسبت روز جهانی طراحی ایتالیایی در پایتخت ایران برگزار خواهد شد، بطور رسمی در ۲۴ ژانویه توسط سفیر ایتالیا در تهران، جوزپه پرونه، افتتاح شد.
 
دعوت به «دنیای رمزآلود» احساسات کشف نشده
این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه میزبان آثار نقاشی لیلی بیدرام است؛ تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.
 
«جزییات» پرداخت یارانه های بهمن/افزایش کمک معیشتی ها از ماه جاری
بنا بر تصمیم دولت، افزایش یارانه های نقدی و معیشتی پس از سال ها پرداخت و با حدف حذف ارز 4200 تومانی به زودی قرار است محقق شود.
 
فردوسی؛ سراینده نبرد نیکی با بدی و تاریخ ایران با «شهریاران قانونی»
آلکسی آرکادیویچ استاریکوف، پژوهشگر روس در کتاب "فردوسی و شاهنامه" بر این باور است که هرچند تمایلات اشرافی به‌ طرزی کاملاً معین، درخشان و گوناگون در تمام منظومه‌ی فردوسی بیان شده است، این تمایل همراه با مبارزه‌ی نیکی با بدی، اولین چیزی است که هنگام مطالعه‌ی آن به چشم می‌خورد اما اساس شاهنامه، تاریخ ایران و ملت آن، که در حقیقت با سلسله‌ی شهریاران «قانونی» آن معرفی می‌شود، ملی است.
 
«جزییات» ابلاغ حضوری شدن دانشگاه ها در نیمسال دوم
دانشگاه ها با ابلاغ بخشنامه معاون آموزشی وزارت علوم ملزم به از سرگیری آموزش حضوری تمامی مقاطع تحصیلی از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ شدند.
 
فردین را با مهران مدیری قیاس نکن!
واکنش شدید انتقادی و افشاگری سحر زکریا هنرپیشه معروف زن، نسبت به اظهار نظرهای بازیگران مهاجرت کرده مانند پرستو صالحی و موضوعاتی دیگر درباره مافیای سینما، مهران مدیری و غیره تامل برانگیز شده است و او از مقایسه فردین، بازیگر محبوب ایرانی با مهران مدیری نیز ابراز گله مندی کرده است.
 
بازیگر زن معروف جوان و زیبا ماند!
بازیگر معروف زن در سن ۶۰ سالگی جوانی و زیبایی قابل توجهی دارد و عکسی هم از او در جمعی از شاعران و هنرمندان با حضور بکتاش آبتین انتشار یافته است.
 
خالق «دایی جان ناپلئون» درگذشت/رمانی که بهترین سریال ایرانی را رقم زد!
ایرج پزشکزاد، نویسنده و طنزپرداز ایرانی به دلیل «ایست قلبی» در لس آنجلس درگذشت؛ رمان «دایی جان ناپلئون» معروف‌ترین اثر داستانیاو را ناصر تقوایی به تصویر کشید و در قالب تلویزیونی، با حضور بازیگران نامی ساخته شد.
 
مجله تیزهوش منتشر شد
مجله تیزهوش در شماره ویژه زمستانی خود با داستانها و شعرها و مطالب جدیدی برای بچه‌ها آمده است تا روشنایی دل‌انگیز و هدیه‌ای شادی‌بخش در این روزهای برفی باشد.
 
روایت «عشق همزمان سه مرد» به یک زن/ «در پناه عشق» نام سانسور نشده سریال بود!
«در پناه تو» به گارگردانی حمید لبخنده نخستین سریال بعد از انقلاب بود که به دلایل بسیاری ساختار شکن و سد شکن محسوب شد و روایت عشق سه مرد به یک دختر را بیان می‌کرد که پس از سانسورهای گسترده، بالاخره در سال ۱۳۷۴ از شبکه ۲ پخش شد.
 
بهاره رهنما سکوتش را درباره طلاق و همه چیز شکست+ویدیو
بهاره رهنما درباره اتفاقات و حواشی اخیر و موضوع طلاقش در یک ویدیو توضیحاتی داده است.
 
تایید طلاق حدیث فولادوند از رامبد شکرآبی/استوری جالب یک بازیگر درباره جدایی این دو هنرپیشه
یکی از بازیگران زن با انتشار عکس هایی در اینستاگرام درباره جدایی حدیث فولادوند از رامبد شکرآبی نوشت.
 
ویدیوهای دیده نشده پشت صحنه و سریال «در پناه تو»/تابوشکنی در سریال سازی دهه ۷۰ به کوشش حمید لبخنده
حمید لبخنده، کارگردان شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و خالق سریال اجتماعی و عاشقانه «در پناه تو« در دهه ۷۰، به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، چشم از جهان فروبست.
 
امیرخسرو عباسی پیش دخترش بازگشت!/از بهاره رهنما خبری نیست!
در حالی که امیرخسرو عباسی همسر دوم بهاره رهنما عکس تنها از خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشته، موضوع طلاق واقعی این دو از مدت ها پیش مطرح شده است.
 
عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان به دلیل نبود بودجه/کسری پول «مزمن» آموزش و پروش!
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده و با توجه به کسری بودجه مزمن همیشگی این وزارتخانه، مطمئن باشید که در بین راه با کسری مواجه می‌شویم.
 
چرا سحر زکریا درباره مافیای سینما؛ گوهر خیراندیش؛ شریفی نیا و مهران مدیری افشاگری می کند؟+فیلم
سحر زکریا در یک مصاحبه جنجالی درباره مهران مدیری و محمدرضا شریفی نیا و موضوع مافیا در سینمای ایران سخنانی گفته و افشاگری هایی کرده است.
 
ماکان بند بازیگر زن را محکوم کرد!
ماکان بند بیانیه ای در اعتراض به رفتار عجیب بازیگر زن در کنسرت منتشر کرده است.
 
کافه داش آقا، کتابی در ستایش رفاقت
سعید تشکری، داستان نویس، در کتاب «کافه داش آقا« یک نوستالژی زیبا را تصویر می‌کند و با مهارت یک نمایشنامه‌نویس حرفه‌ای صحنه‌آرایی جالبی از زندگانی در دهه پنجاه با لوکیشن‌های سینمایی به یاد ماندنی را ارائه می‌دهد.
 
صدرالدین الهی که بود؟
صدرالدین الهی، از روزنامه‌نگاران پیشگام، پیشرو و تاثیرگذار ایران، روز چهارشنبه در سن ٨٧ سالگی در آمریکا درگذشت.
 
قدرت سینمایی خاورمیانه کدام کشور خواهد بود؟
برخی از روزنامه نگاران، با مرور رویدادهای فرهنگی اخیر، تلاش عربستان سعودی را منعکس‌ کننده تغییرات عمیق در بازار هنر در سراسر جهان عرب می‌دانند.
 
طلاق بهاره رهنما از حاج آقا تلخ بود؟/جراحی عجیب+عکس و فیلم
در حالی که اخیرا اخباری مبنی بر حواشی طلاق بهاره رهنما بازیگر زن از همسر دومش خبر ساز شده است، وی به تازگی عکسی با عمل جراحی احتمالی را از خود به اشتراک گذاشته است.
 
مولف «فرهنگ پیشرو آریان‌پور» درگذشت
منوچهر آریان‌پور کاشانی، فرهنگ‌نویس، مترجم و مولف فرهنگ لغت دو زبانه آریان‌پور در آمریکا درگذشت.
 
سفر تاریخی به خیابان مدرن «ارگ مشهد»
برای سفری تاریخی به خیابان خاطره‌انگیز و مدرن ارگ مشهد؛ کتاب خواندنی «خیابان ارگ مشهد» نوشته رضا سلیمان نوری یک پیشنهاد به یاد ماندنی است.
 
حاشیه های جالب جوکر ۲
با توجه به ساختاری که مسابقه «جوکر» دارد، علاوه بر کیفیت چالش‌ها و بازی‌هایی که طراحی می‌شود، میزان بامزگی و سرگرم‌کنندگی آن بستگی زیادی به خلاقیت شرکت‌کننده‌ها، میزان مشارکت آن‌ها و استعدادشان در کمدی دارد.
 
چهره جدید بهاره رهنما بعد از دومین طلاق+تصاویر
به تازگی عکس جدیدی از چهره جدید و احیانا جراحی شده بهاره رهنما همراه با بازیگر مرد سینما منتشر شده است.
 
نیکی کریمی یا هدیه تهرانی؟+تصاویر
فیلم سینمایی «آتابای» پیش از اکران«بی همه چیز» جایگاه سوم جدول فروش را به خود اختصاص داده بود.
 
طلاق بهنوش بختیاری با یک جمله!+عکس
بهنوش بختیاری با پست یک عکس به گونه ای از ماجرای جدایی اش سخن گفته است.
 
افشاگری تازه همسر اول امیرخسرو عباسی درباره بهاره رهنما+فیلم
چندی پیش اخباری مبنی بر طلاق بهاره رهنما بازیگر زن از همسر دومش خبر ساز شد که به دنبال این حاشیه ها، بخشی از حرف های همسر اول امیر خسرو عباسی در قالب ویدیو منتشر شد و در ادامه گفت و گویی با وی صورت گرفته است.
 
بیان بی نهایتی «شهود» در هنر
نمایشگاه نقاشی «شبیه من» دربرگیرنده مجموعه ای از تابلوهای نقاشی به سبک اکسپرسیونیسم اثر کوثر گلابگیر، در «هنر خانه بن بست» مشهد برگزار می شود.
 
حضور زن سیاهپوش بر روی سن تالار وحدت!
شامگاه گذشته بانویی با لباس های سیاه و فاصله گرفتن از تماشاگران، نوازندگان کنسرت را با حرکات دست هدایت کرد.
 
تهاتر چای با نفت ایران تاسف آور است!/خطای آشکار سیاست نفت در برابر کالا
رییس اتاق ایران و سوئیس با ابراز تاسف از"تهاتر چای در برابر نفت گفت: «تهاتر در تاریخ بشریت، روشی مربوط به قبل از به وجود آمدن واحد پولی است»، افزود: «یقینا دلیلی وجود داشته که تهاتر دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد».
 
اقرار بازیگر معروف به آزار جنسی
در حالی که جیمز فرانکو، بازیگر معروف به اتهام مجبور کردن شاگردانش به سکس گروهی و روابط غیر اخلاقی دیگر متهم شده بود، به تازگی در یک پادکست اعلام کرده که در یک مدرسه بازیگری روابط غیراخلاقی داشته است.
 
«دورهمی» با تغییرات جدید+عکس
تولید و سری جدید برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری و تغییرات قابل توجه آغاز خواهد شد.
 
طلاق بهاره رهنما و امیرخسرو عباسی واقعیت دارد
اخبار تازه رسیده از جدایی بهاره رهنما و امیرخسرو عباسی حکایت دارد.
 
کاسبان فالوئر؛ بازیگرها و نابازیگرها!/تنفر عمومی از صیادان اینستاگرامی
برای قهرمانان و افتخار آفرینان واقعی ایران در صداوسیما و رسانه‌های رسمی و غیر رسمی کشور چه برنامه گفت و گویی ترتیب داده شد؟ جوانان کشتی‌گیر که افتخارات بزرگ را در المپیک و مسابقات جهانی رقم زدند چند بار به تلویزیون آمدند و واقعا اسم جوان دانشمند، مریم میرزاخانی را هیچ کسی نشنیده بود و بعد جامعه فهمید که چه کسی را از دست داد!
 
چرا محمدرضا گلزار موهایش را بلوند کرد؟+عکس
محمدرضا گلزار که این روزها چهره اش را به شکلی نامتعارف تغییر داده است؛ به تازگی تصویری از خود با موهای بلوند شده منتشر کرد.
 
انتشار حرف های تازه بهاره رهنما درباره شوهرش/بازیگر اینستاگرامی از چه چیزی خسته شد+عکس و فیلم
بهاره رهنما که اغلب با موضوعی واقعی یا کذب سبب جنجالی تازه در فضای مجازی می شود، به تازگی تصویری نسبتا غمکین را از خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و از شوهرش هم تعریف کرده است.
 
جذاب ترین فال شب یلدا چیست؟
​همراه با خوردن هندوانه در شب یلدا، مردم تالش با آن فال هم می گیرند؛ یلدا در فرهنگ فارسی معین «تولد و زایش» آمده است و در باور ایرانیان شبی‌ است که نور بر تاریکی چیره می‌شود و خورشید دوباره زاده خواهد شد و در برخی فرهنگ ها هم به دلایلی دامادها برای عروسشان هدیه می بردند.
 
چرا مهران مدیری با یک خزنده خطرناک زندگی می کند؟+عکس و فیلم
مهران مدیری ظاهرا در منزلش از یک مار بزرگ از نوع پیتون به عنوان مهمان خانگی مراقبت می کند.
 
گریز از «تنهایی» و پناه بر شبکه‌هایی اجتماعی!
تنهایی یک حس آزاردهنده نیست که باید سریع از دست آن خلاص شویم؛ بلکه فضیلتی شایان توجه است؛ در حالی که برای تامل و رستگاری و در این روزگار آنلاین آدم های بسیاری در گریز از تنهایی در شبکه‌هایی اجتماعی غرق می‌شوند و این موضوعات مورد توجه نویسنده کتاب «در ستایش زمان تلف شده» قرار گرفته است.
 
واکنش خواننده مطرح پاپ به اظهارات نماینده مجلس درباره موسیقی+ویدیو
قاسم افشار خواننده مطرح پاپ در یک مصاحبه به اظهارات اخیر نماینده مجلس درباره ممنوعیت موسیقی واکنش نشان داد.
 
حقوق و مزایای معلمان پس از اعتراضات سراسری افزایش می یابد
پس از برگزاری بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر کشور، نمایندگان مجلس امروز با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
 
چگونه می‌توان مهارت‌‌های دشوار را در زمانی کوتاه و به شیوه‌ای موثر آموخت؟
به کمک نُه اصلی که نویسنده برای غلبه بر مهارت‌های پیچیده ارائه می‌کند می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را از بین ببرید،‌ خلاق‌تر شوید و سطح زندگی خود را ارتقاء دهید.
 
آقای نماینده! چرا باید از سرزمین مادری کوچ کنیم؟!
مجری تلویزیون در واکنش به بخشی از سخنان نماینده مجلس که گفته بود افراد ناراضی از ایران بروند، گفت: کسی نمی تواند برای مردم ایران تعیین تکلیف کند؛ اینجا سرزمین مادری ماست.
 
سفر به جهان هنر با «دگربینی»
نمایشگاه تجسمی «بایفوکال» دربرگیرنده آثاری از هنرمندان جوان در قالب دیجیتال آرت در گالری «با» برگزار می شود.
 
طنزگویی رضا شفیعی جم با کنایه به مجری خندوانه: اینجا جای شما نیست بروید خارج!
رضا شفیعی جم بازیگر نقش بامشاد(در یکی از سریال ها به کارگردانی مهران مدیری) به رامبد جوان درباره وضع معیشتی و زندگی در ایران با کلامی طنزآمیز کنایه زده است.
 
قزاقستان به «فصلی جدید» در روابط با ایران امیدوار است
اسخت اورازبای، سفیر قزاقستان امروز، در مراسم جشن استقلال این کشور در تهران گفت: علاقه متقابل و قابل توجهی در توسعه روابط قزاقستان و ایران به وضوح قابل مشاهده است و ما امیدواریم در نزدیک ترین زمان، دوران جدیدی را در روابط مان با ایران داشته باشیم.
 
چرا «وام ازدواج» در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شد؟
پیشنهاد مستقل،‌ میزان وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده است و به جای آن دولت برای تسهیلات تکلیفی اختیار کلی درخواست کرده است.
 
اظهار نظر جدید نیکی کریمی درباره زنان و «عشق و کاهگل»
نیکی کریمی، هنرمند سینمای ایران درباره کار در سینمای ایران گفت: وقتی در سینما مستقل کار کنی و زن هم باشی قطعا سختی می کشی و «عشق و کاهگل» مهم ترین ایده من بود.
 
درگذشت بازیگر نقش «کریم آب منگل» در فیلم قیصر/فقدان جلال پیشوائیان پیشکسوت سینما+ویدیو
جلال پیشوائیان، بازیگر پیشکسوت سینما ایران در آلمان درگذشت؛ از نقش های او بازی در نقش «کریم آب منگل» در فیلم «قیصر» از فیلم های پیش از انقلاب او بود و بسیاری از ایرانیان با بازی های او خاطره دارند.
 
از «بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی» تا «خانه عروسک»
«راهنمای بازیگری برای سینما» «بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی» و «تک‌گویی‌های برتر در سینمای جهان» از جمله تازه ترین کتاب هایی است از سوی انتشارات تابان خرد به چاپ رسیده است.
 
حواشی انتشار چهره جدید پارسا پیروزفر؛ نظر کاربران: «بی حاشیه و با اصالت»+ویدیو
پس از مدت‌ها عکس جدیدی از پارسا پیروزفر بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون و بازیگر سریال «در پناه تو» به همراه یک ویدیو متتشر شد.
 
نخستین تصاویر جنجالی بهاره رهنما و همسرش بعد از  اخبار طلاق+عکس
بهاره رهنما حواشی زیادی برای خودش دست و پا می کند و به هر بهانه و ترفند تلاش می کند دیده شود و در اینستاگرام جنجال به پا کند.
 
اخبار ازدواج «عموپورنگ» و سفر نعیمه نظام دوست به ترکیه+ویدئو
درباره خبر ازدواج نعیمه نظام دوست با عمو پورنگ توضیحاتی در یک لایو اینستاگرامی داده شده است.
 
طلاق بهاره رهنما دروغ بود؟!+عکس
تاکنون گفته شده امیر خسرو عباسی همسر بازیگر جنجالی بهاره رهنما بالاخره بعد از چند روز نبودن با انتشار تصویری دو نفره به شایعات طلاقشان پایان داد.
 
منظور احسان علیخانی از «تصاحب» در استوری اش چه بود؟
احسان علیخانی مجری صدا و سیما یک استوری جدید با مضمونی تازه و جالب توجه منتشر کرد.
 
Multimedia Italian artist Pier Paolo Patti celebrated at the Italian Embassy in Tehran.
The multimedia artistic experimental work by Pier Paolo Patti, an Italian socially engaged young artist, was presented today at the residence of the Italian Ambassador in Tehran, Giuseppe Perrone, as part of a new episode of the Italian Embassy’s video-series "From Tehran to Rome. A Journey through Art".
 
آیا برنامه سفارشی «خندوانه» می توانست مردم را بخنداند؟چرا جناب خان از مردم اصفهان عذر خواهی کرد؟+فیلم
در حالی که براساس دیدگاههای کارشناسان برنامه های تلویزیونی، برنامه «خندوانه» در بخش های بسیاری با توسل به حالات تصنعی معمول در برنامه های سفارشی، تظاهر به خنداندن مردم می کرد؛ محمد بحرانی «جناب خان» عروسک گردان این برنامه در اینستاگرام خود با انتشار ویدئویی برای دلجویی با مردم اصفهان صحبت هایی کرد.
 
تهیه کنندگان خطاب به تهدید مجلس: با مخالفان سینما شدیداً برخورد می کنیم!
تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه خود خطاب به تهدیدات مجلس هشدار داده‌ و گفتند: با هر جریانی که قصد بی‌قانونی و برهم زدن نظم سینمای ایران را داشته باشد شدیداً برخورد می‌کنند و بی‌تفاوت نخواهند نشست».
 
اخبار طلاق بهاره رهنما از حاج آقا+ فیلم و عکس های سفر هنرپیشه زن به ترکیه
بهاره رهنما هنوز به اخباری که درباره طلاقش از حاجی یا حاج آقا(شوهر دومش) منتشر می شود واکنشی نشان نداده است؛ در حالی که این اخبار به طرق گوناگون در فضای مجازی دست به دست می شود و گفته شده که این روزها او بدون همسرش به ترکیه سفر کرده است.
 
۷ کتاب جذاب که بر اساس روایت های واقعی نوشته شده اند
هیچ چیز بهتر از این نیست که یک کتاب باورنکردنی را بخوانی، نخواهی که تمام شود، و بعد بفهمی که بر اساس چیزی است که واقعاً اتفاق افتاده است.
 
نقش جهان میزبان «آذرگان» شد
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی “آذرگان” به هنربانی (کیوریتوری) بهداد نجفی اسدالهی، هنرمند نقاش، امروز جمعه ۲۸ آبان ماه در گالری نقش جهان گشایش یافت.
 
«یاد مرکب‌ها» با گذری بر نقش و معنا
«یاد مرکب‌ها» اثری مانند ردِ پای تفکر و صورتِ اندیشه تاریخ معاصر ایران؛ در قالب شناسایی برجسته‌ترینِ نام‌ها و چهره‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری، متشکل از چند مجموعه شاملِ شاعران، موسیقی‌دانان، نویسندگان و چهره‌های شاخص در حوزه تجسمی است.
 
نوید جمشیدی عضو «انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران» شد
نوید جمشیدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل ایران و همچنین سردبیر پایگاه خبری-تحلیلی آسیانیوز، به عضویت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران درآمد.
 
حمیدرضا آذرنگ به بهاره رهنما: خوب است در دهانمان را ببندیم!/نخبه های کشورم آویزان جریان ها نیستند!+فیلم
حمیدرضا آذرنگ در ویدیویی خطاب به اظهارات سخیف بهاره رهنما، بازیگری که به سفارشی کار کردن معروف شده است و حرف های ضد مردمی می زند، گفت: چقدر خوب است که در دهانمان را ببندیم!
 
به مناسبت روز کتاب و کتاب خوانی ۲۴ آبان کتاب هدیه بگیر
برای کنکوری‌های پر تلاش و مصمم چه خبری می‌تواند جذاب‌تر تخفیفات ویژه کتاب‌های کمک درسی باشد؟ بانک کتاب بیستک در آستانه ۲۴ آبان روز کتاب و کتاب خوانی طرح ویژه‌ای را برای تمامی داوطلبان در نظر گرفته که می‌تواند فرصتی ایده‌آل برای تهیه کتاب‌های کار کنکور و آموزش باشد.
 
فیلم کوتاه «دریا» به فستیوال فیلم لندن رفت
فیلم کوتاه «دریا» به نویسندگی و کارگردانی صحرا رمضانیان در نوزدهمین دوره فستیوال فیلم کوتاه »لندن» شرکت خواهد کرد.
 
«اشعار سکوت» در فرانسه نواخته شد!
نمایشگاه عکس مصطفی نوده با عنوان «اشعار سکوت» در شهر بوردو فرانسه برگزار می شود.
 
چه بر «رامین پرچمی» گذشت؟/حضور میترا حجار و حامد کمیلی در دورهمی نمایشنامه خوانی هنرپیشه جوان
رامین پرچمی، بازیگر سریال تابوشکن «در پناه تو»، در سال های اخیر مانند بسیاری از همکاران خود با بی‌رحمی فضای هنری مواجه و مدتی حضورش کمرنگ شد و احوال بازیگر جوان به ناخوشی گرایید؛ در این حال برخی از دوستان و همکارانش برای وی آستین بالا زده اند.
 
طراح و کاریکاتوریست مشهور ایران را هم «کرونا» گرفت!
در حالی که بسیاری از هنرمندان و نخبه های صاحبنام کشور به دلیل نبود واکسن معتبر کرونا در ایران جان باخته اند، امروز ۱۵ آبان نیز کامبیز درم‌بخش، طراح و کاریکاتوریست مطرح ایرانی، در پی ابتلا به کرونا در تهران جان خود را از دست داد.
 
روح توفانی یک دختر در «خانه خیابان مانگو»
حوادثی از جنس زندگی روزمره آرام و بی‌شتاب اما عمیق و درس‌آموز ماجراهای رمان «خیابان خانه مانگو» را می‌سازند؛ جملاتی تامل‌برانگیز درباره آشتی و جدال باطبیعت در این خانه از روح توفانی «اسپرانسا» دختر نوجوان بیان شده است.
 
ریحانه پارسا از کجا آمد؟+ویدیوها/دلایل «دروغ بافی های بازیگری» در رسانه های زرد و اینستاگرام
وقتی ورود به دنیای بازیگری از کف کوچه و بازارهای هر حومه شهر و روستا ممکن است آغاز شود و جلوی دوربین رفتن و به اصطلاح معروف شدن در هر طبقه اجتماعی و با هر پیشینه روانی، قبل از وارد شدن به یک به اصطلاح حرفه، تایید نمی شود، اشخاصی با انواع نقص ها و روحیات متناقض و بیمارگونه ممکن است مدتی ذهن بخشی از افکار عمومی و گروه های ناآگاه و بعضا ساده لوح اجتماعی را به خود مشغول و انرژی فکری آنان را تخلیه کنند.
 
به سوی کشف راز هستی با «استرینگ آرت»
نگارخانه بن ‌بست این روزها میزبان نمایشگاهی با عنوان «نمانخ» با آثار حامد ارزانی دهکردی به سبک هنری مدرن است که با اتصال نخ‌ها و نقطه‌ها گویی در پی کشف راز هستی برآمده است.
 
سیروس آموزگار درگذشت
سیروس آموزگار، روزنامه‌نگار پیش‌کسوت و تحلیل گر سیاسی درگذشت.
 
موفقیت هنری بدون «بازاریابی هنر» دیگر قابل تصور نیست!
مساله مارکتینگ هنر از ضروریات امروز جامعه هنر و چرخه اقتصاد هنر شده است که بدون آن در اغلب موارد انگیزه خلق اثر هنری با چالش مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که چنین موضوعی همانند سایر فعالیت ها در جهان آزاد؛ کمتر با محدودیت ها قرابت دارد؛ تا در کشور ما که از لحظه خلق تا ادامه حیات، اثر هنری با انواع تنگناها دست و پنجه نرم می کند؛ بخصوص این ایام که پاندمی کرونا آفت ها را بیش از پیش بر سر تولیدات هنری ریخته است.در این باره آسیانیوز با بهداد نجفی؛ نقاش و کارشناس بازاریابی گفت و گویی انجام داده است.
 
تتلو با چه دختری ازدواج کرد؟
به تازگی موضوع ازدواج امیر تتلو در فضای مجازی پیچیده است و او از همسرش رونمایی کرده است، اما آیا واقعا این خبر صحت دارد؟
 
پرستو صالحی سالروز تولدش را علنی کرد/کدوم بازیگری هست که دلش نخواد دیده بشه؟
حضور بازیگر مردمی در ترکیه/پرستو صالحی بازیگر مردمی ایرانی که به ترکیه مهاجرت کرد، سالروز تولدش را علنی کرد و جشن گرفت.وی چندی پیش در صفحه فیسبوکش نوشته است اگه نگم دق می کنم! همش می گن چرا کم کاری؟ کدوم بازیگری هست که دلش نخواد دیده بشه؟
 
شیمی‌دان
کتاب شیمی‌دان اثر به یاد ماندنی استفنی میر با ترجمه مرجان حمیدی را انتشارات کتاب آمه در ۵۶۵ صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.
 
چرا معماری «پاویون ایران» در امارات درخشید؟/نماد گردشگری ایران از نگاه CNN برترین شد!
طرح معماری پاویون در اکسپوی دبی از سوی شبکه خبری CNN یکی از برترین و جذاب‌ترین پاویون‌های اکسپو دوبی شناخته شد.
 
ایران درودی؛ نقاش صاحبنام ایرانی درگذشت+بیوگرافی و آثار
ایران درودی، نقاش نامدار و معاصر ایران، روز جمعه، هفتم آبان‌ماه درگذشت؛ در حالی که آخرین توصیه های این نقاش به مردم معاصر قدر دانستن هویت ایرانی و دوست داشتن آزادی و انسانیت بود.
 
در حاشیه کتاب با محمود آموزگار
کتاب «در حواشی کتاب» نوشته محمود آموزگار در ۱۷۴ صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان توسط انتشارات آمه منتشر شده است.
 
هر رفتی؛ «آمدی» دارد!/گردشگری ایران در انزوا است
«اتصال ذهن‌ها، خلق آینده» پیام اکسپوی دبی است که برای نخستین بار در آسیا به مدت شش‌ ماه، در شهر دبی امارات متحده عربی در حال برگزاری است و برای جامعه‌ای که می‌خواهد از زیر فشار کمرشکن اپیدمی کرونا بیرون بیاید و وارد دنیای جدیدی شود، مفاهیم تازه دارد؛ به بهانه حضور پاویون گردشگری ایران در این اکسپو و وضعیت این صنعت در کشور در نسبت با چنین رویدادهایی، با محمد شیرکوند، رییس کمیسیون بین المللی گردشگری اتاق ایران و ایتالیا و عضو کمیته پاویون ایران گفت و گویی انجام داده ایم.
 
جانِ غزل هایت دل عاشقی می طلبد!
تو چگونه قلم زده ای که عالمی معشوقِ وجودِ غایبِ تو هستند، انگار تاک بر تارک این تاریخ کاشته ای و چون هر لحظه به بار نشیند مستی عشق به بار می آورد.
 
دانشگاه ها حضوری شدند
وزیر علوم گفت: دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهر و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند.
 
وداع ایرانیان با شجریان ناکام ماند!
یگانه حسرت و افسوس برای ایران و دوستداران شجریان همان است که کرونا نگذاشت ایرانیان، یک وداع پرشکوه تاریخی را به رخ جهانیان بکشند!
 
درگذشت عزت‌الله مهرآوران با وجود تزریق واکسن برکت+زندگی و فیلم
عزت‌الله مهرآوران، بازیگر سینما و تلویزیون، شب گذشته شانزدهم مهر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت؛ این در حالی است که وی پس از تزریق دو دوز واکسن به این بیماری مبتلا شد و بارها گفته بود در شرایط کرونایی به اجبار و با وحشت کار می کند.
 
سریال های خانگی و عدم حضور برخی بازیگران
پیمان معادی و امیر جدیدی از بازیگرانی هستند که هنوز در سریال های های خانگی حضور نیافته اند.
 
چرا «عبدالرزاق گورنا» نوبل ادبیات را گرفت؟/رنج نویسنده و «احوال آوارگان» در میان قاره ها!
آکادمی نوبل در استکهلم، پایتخت سوئد، روز پنج‌شنبه، ۱۵ مهرماه، عبدالرزاق گورنا را به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۱ معرفی کرد؛ او که متولد و بزرگ‌شده زنگبار در شرق آفریقا است، دغدغه هایش به نوشتن درباره سرنوشت آوارگان در شکاف میان فرهنگ‌ها و قاره‌ها در برگزیده شدنش مورد تحسین قرار گرفته است.
 
چهره ماندگار ادبیات عرب درگذشت
آذرتاش آذرنوش، نویسنده و محقق در زبان و ادبیات عرب، استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و همچنین چهره ماندگار ادبیات عرب درگذشت.
 
علی گلستانه درگذشت
علی گلستانه، هنرمند سرشناس نقاش، صبح چهارشنبه به علت عوارض ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.
 
«علت» درگذشت فتحعلی اویسی؛ بازیگر «ناخدا خورشید»+ویدیوی به یاد ماندنی
فتحعلی اویسی، بازیگر و کارگردان تلویزیونی، صبح سه‌شنبه، ۱۳ مهر، در ۷۶ سالگی درگذشت و رییس بیمارستان لاله درباره علت مرگ این هنرپیشه کشورمان توضیحاتی داد.
 
نویسنده رمان «تعهدی» به واقعیت تاریخی ندارد!
صادق کرمیار، نویسنده رمان «نامیرا» در نشست نقد این کتاب گفت: نویسنده رمان تعهدی ندارد که وقایع تاریخ را آن طور که باید نشان بدهد و قادر است یک واقعه تاریخی را تبدیل به ساختار داستانی کند و حتی بر خلاف واقعه تاریخی بنویسد .
 
افزایش توریست ایران؛ در سایه اکسپو دوبی
عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: با استفاده از فرصت اکسپو دوبی می‌خواهیم تا شهریورماه ۱۴۰۱، جذب توریست خارجی را بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افزایش دهیم.
 
تبدیل تنها بادگیر چپقی ایران به پاتوق معتادان
تنها بادگیر چپقی ایران در استان کرمان و شهر سیرجان قرار دارد. این بادگیر در سال ۱۳۸۱ به ثبت ملی رسید اما امروزه به خرابه و پاتوق معتادان و کارتن خواب ها تبدیل گشته است.
 
گشایش رسمی «پاویون گردشگری ایران» در اکسپوی ۲۰۲۰ و «خوشآمدگویی» نماد سیمرغ!
پاویون گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، امروز با حضور مقامات ارشدی از اکسپو و برخی مقام های دولتی که در پاویون ایران حضور پیدا کردند، همراه با نماد سیمرغ خوشآمدگو در جایگاه خود به طور رسمی گشایش یافت.
 
«بازگشایی حضوری» دانشگاه ها از اواسط ترم جاری
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمان درباره برگزاری کلاس‌های حضوری گفت: دانشگاه‌ها براساس واکسیناسیون و احتمالا اواسط یا اواخر ترم جاری بازگشایی می‌شوند.
 
محمد شیری گفت بازیگر معروف به کما رفته است
بنا بر گفته یا ادعای محمد شیری بازیگر سریال شب های برره فتحعلی اویسی در کما به سر می برد و وضعیت عمومی وی مساعد نیست.
 
ماجرای عکس مهران مدیری و کرونا
مهران مدیری که چندی پیش به کرونا مبتلا شده بود بهبود یافت و به تازگی عکس هایی از وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
 
تصویر «نوشیدنی قرمز» و «زن و مرد تنها» در تلویزیون ممنوع شد!
پخش آگهی درباره چای ریختن مرد برای زن، نشان دادن هر نوع نوشیدنی قرمز، دستکش چرم برای زنان، مرغ بریان، خوردن ساندویچ و پیتزا، پوشیدن لباس آستین‌کوتاه، نشان دادن زن و مرد تنها و دو پسر تنها در منزل ممنوع شده است.
 
چرا چهره «بازیگر زن» حذف شد؟
امین تارخ از سانسور چهره میهمان زن برنامه «پیشگو» به شدت انتقاد کرد.
 
کرونا هنرمند دیگری را گرفت؛ مرگ بازیگر «شاید وقتی دیگر» و «پدرسالار»/ویدیو
ویروس کرونا در ایران قربانی دیگری از میان هنرمندان گرفت؛ این بار سیامک اطلسی، بازیگر و کارگردان و صداپیشۀ پیش‌کسوت، که صبح یک‌شنبه، چهارم مهرماه، در پی ابتلا به این ویروس در ۸۵ سالگی درگذشت.
 
علامه حسن زاده  آملی درگذشت
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آمل اعلام کرد که علامه حسن زاده آملی که از صبح روز شنبه در بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان بستری شده بود، درگذشت.
 
ازدواج صوری نوید محمد زاده و فرشته حسینی؟
به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر این که ازدواج نوید محمد زاده و فرشته حسینی ازدواج صوری است یا این دو بازیگر از یکدیگر طلاق گرفته اند!
 
چرا پدر و مادر یک ستاره سینما «خلافکار و فراری» بودند؟
بی‌پدر و مادر و در رنج بزرگ شد و سال‌های طولانی نه والدینش را دید و نه حتی خبری از آنان داشت؛. بعدها که مشهور شده بود، گویا بی‌سروصدا دنبال‌شان گشت و می‌گویند فهمید که هر دو، هم پدر و هم مادرش قاچاقچی و خلافکار فراری بودند.
 
چرا خواننده رپ در ایران بازداشت شد؟
صفحه اینستاگرام منسوب به خانواده توماج صالحی از دستگیری این خواننده رپ توسط مأموران خبر داد.
 
نگرانی برای «سازمان سینمایی» و فقط «یک گزینه مناسب» در میان نامزدها
گزینه های احتمالی «ریاست سازمان سینمایی» در حالی برای یکی از مهم ترین سازمان های هنری کشور مطرح شده است که در میان آنان به زعم برخی کارشناسان حوزه سینما، غیر از تناسب یک کاندید با مدیریت این سازمان، نمی توان در مورد دیگر نامزدهای مطرح شده، نشان امیدار کننده ای را برای وضعیت بحران زده سینمای این روزهای کشور متصور شد.
 
مرگ «عجیب» ستاره سریال معروف در خانه اش
پیکر بی جان مایکل کی. ویلیامز بازیگر نقش محوری سریال مشهور «وایر» روز گذشته در آپارتمانش در بروکلین پیدا شد.
 
سانسور عجیب «بازیگر زن» در سریال خاتون
سکانسی از سریال خاتون با حضور نگار جواهریان حذف شد.
 
درگذشت یک خبرنگار جوان دیگر بر اثر کرونا
المیرا منشادی، خبرنگار جوان حوزه اجتماعی روزنامه «شهرآرا» در سن ۳۵ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
 
ناگفته های «جذاب» درباره جهانگرد جوان ایرانی
بنیامین رضایی معروف به «بنیامین مارکو» جهانگرد جوان ایرانی است که بسیاری از کشورهای دنیا را با خودروی «پژو 207» خودش سفر کرده است.
 
دفاع عجیب یک کارگردان از محمدرضا گلزار!
منوچهر هادی کارگردان و فیلمنامه نویس، درباره حواشی های پیرامون محمدرضا گلزار خطاب به او نوشت: مسیر تو مسیر رو به جلویی است که چشم حسودان و تنگ نظرانت را کور کرده است.
 
چه کسی کتایون ریاحی را از خودسوزی نجات داد؟
کتایون ریاحی، بازیگر گفت که قصد داشته اقدام به خودسوزی کند.
 
وضعیت «نامساعد» سلامتی خانواده مشایخی بر اثر کرونا
صحرا مشایخی دختر سام مشایخی، درباره آخرین وضعیت جسمانی خانواده مشایخی، گفت: از روز گذشته پدرم، مادربزرگ و عمویم در بیمارستان بستری شده اند؛ متأسفانه شرایط خوبی ندارند و همگی در سی سی یو بستری هستند.
 
فرشید امن‌الهی درگذشت
فرشید امن‌الهی هنرمند گرافیست، عکاس و موزیسین ساکن تبریز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
 
«جزییات» نقش و گریم امین حیایی در «برف آخر»
سینمایی «برف آخر» نگاهی متفاوت به روزمرگی‌های یک دامپزشک دارد و عمده سکانس‌های آن در برف فیلمبرداری می‌شود و امین حیای با گریمی متفاوت در آن ایفای نقش می کند.
 
«جزییات» نقش مهران مدیری در سریال خاتون
مهران مدیری در سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان نقش شخصیت «جهانگیر روزبه» را بازی می‌کند.
 
درگذشت الهیات‌دان معروف ایرانی پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا
محمدرضا حکیمی، الهیات‌دان و نویسنده، روز یکشنبه ۳۱ مرداد در سن ۸۶ سالگی پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا و بر اثر ایست قلبی درگذشت.
 
پوران درخشنده گفت «مرگ فرشته طائرپور هولناک است»!
هم‌زمان با اعلام خبر فوت فرشته طائرپور، هنرمندان و سینماگران به خبر درگذشت او واکنش نشان دادند؛ پوران درخشنده، کارگردان سینما، این خبر را هولناک توصیف کرد و نیکی کریمی هم عنوان کرد که او در انتظار دریافت واکسن بوده است.
 
چرا ارشا اقدسی در «حادثه ای کم تکرار» جان سپرد/تصویری از آتش گرفتن هنرمند بدلکار و حادثه
عضو تیم بدلکاران ۱۳ درباره جزییات حادثه رخ داده برای ارشا اقدسی در این رکورد توضیح داد: تنها مشکلی که در این حادثه پررنگ‏تر است به تفاوت وزن ماشین روی رمپ نسبت به سایر خودرو‌هایی که ارشا با آن چپ کردن را تجربه کرده بوده برمی‏ گردد.
 
درگذشت «دو برادر» پژوهشگر بر اثر کرونا
فریبرز کوچکی‌زاد و کریم کوچکی‌زاد که هر دو نویسنده و پژوهشگر بودند، بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
 
سینماگران مستند: سیاه ترین روزها در تاریخ ایران را مدیران بی کفایت رقم زدند!
انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند با صدور بیانیه‌ای به «بی‌تدبیری مسئولان ارشد» و «دروغگویی وزارت بهداشت» در مواجهه به شیوع کرونا و کشته شدن مردم اعتراض کرده است.
 
هشدار کانون نویسندگان: طالبان قصد نسل‌کشی و نابودی فرهنگ را دارد
کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای در حمایت از مردم افغانستان از طالبان به عنوان «گروه تبهکار، انسان‌ستیز، واپس‌گرا و آزادی‌ستیز» نام برد و هشدار داد که به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان به ویرانی «سرمایه‌های تاریخی و فرهنگی» و نسل‌کشی منجر خواهد شد.
 
درگذشت علی سلیمانی بر اثر کرونا+رزومه بازیگری
علی سلیمانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، بامداد امروز پنج شنبه ۲۱ مرداد ماه درگذشت.
 
شهره لرستانی: توان صحبت کردن ندارم!
شهره لرستانی، بازیگر سینما که ابتلایش به کرونای دلتا را تایید کرد گفت که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.
 
«ابهام» مرگ ارشا اقدسی از زبان کارگردان ایرانی
بدلکار و کارگردان ایرانی در هالیوود، درباره برخی ابهامات و جزئیات حادثه‌ای که به مرگ ارشا اقدسی منجر شد، توضیحاتی داد.
 
وضعیت علی سلیمانی نگران کننده شد!/دسترسی بیمارستان ها به سرم و دارو قطع است!
وضعیت سلامتی علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل ابتلا به گرونا نگران کننده است.
 
برخی رسانه ها نوشتند ویدئوی تبلیغات بستنی رفتارهای جنسی داشت!
شرکت بستنی‌سازی دومینو یک ویدئوی تبلیغاتی که در روزهای اخیر جنجال برانگیز شد را از صفحه اینستاگرامش حذف کرده است.
 
آیا خبرنگاران جامانده واکسینه می شوند؟
پیمان صابریان سرپرست سازمان اورژانس کشوردر خصوص واکسیناسیون خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون خبرنگاران انجام شده ولی خبرنگاران جامانده می توانند واکسینه شوند.
 
درگذشت ارشا اقدسی در بیروت
ارشا اقدسی بدلکار سینما که چندی پیش در یک فیلم سینمایی در بیروت مشغول کار بود و خودروی او حین اجرا دچار حادثه شد، به دلیل شدت جراحات درگذشت.
 
«زنبیل واژگون» ایران در یونسکو
در تعریف میراث می‌توان گفت آنچه از گذشته به جا مانده و برای ما و نسل‌های بعد از ماست؛ میراث جهانی یونسکو به مکان یا چشم اندازی گفته می‌شود که توسط سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) به عنوان مکانی دارای ارزش تاریخی، علمی و فرهنگی قلمداد شده است.
 
«اسطوره‌شناس معروف ایران» از جهان افسانه ها پرکشید
جلال ستاری، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و اسطوره‌شناس ایرانی در سن ۹۰ سالگی درگذشت.
 
آخرین وضعیت بیماری مهران مدیری
طبق اعلام صفحه رسمی «دورهمی»، مهران مدیری که به بیماری کرونا مبتلاست از بیمارستان مرخص شد.
 
مهران مدیری در بیمارستان بستری شد
مهران مدیرى به دلیل ابتلا به بیمارى کرونا، در یکى از بیمارستانهاى تهران بسترى شد.
 
درگذشت گوینده جوان صدا و سیما در اثر ابتلا به کرونا
شیرین بهرامی، دوبلور و گوینده جوان صدا و سیما، روز گذشته، پنجشنبه هفتم مرداد بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
 
Bahman Mohassess in Rome
The life and Art of Bahman Mohasses, known as the "Persian Picasso", was featured in a new documentary presented yesterday at the residence of the Italian
."Ambassador in Iran, Giuseppe Perrone, as part of the video-series “From Tehran to Rome. A Journey through Art
 
«کارتونیست ها» در همبستگی با خوزستان: دیگر نمی توانیم بخندانیم!
بیش از ۹۰ کارتونیست در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان نوشتند: ما زبانمان تصویر است؛ آن را با طنز می‌آمیزیم و حرفمان را می‌زنیم. اما کدام طنز؟ چطور می‌توان این شرایط را دید و سراغ طنز رفت؟ چطور می‌توان خندید و چطور می‌توان خنداند؟»
 
اهالی سینما گفتند در مقابل وضعیت خوزستان ساکت نمی نشینند
بیانیه ۸۰۰ شخصیت سینمایی در واکنش به اعتراضات خوزستان با انتقاد به تیراندازی به معترضان و بی آبی و نبود امکانات در این استان منتشر شد.
 
تجمع فعالان فرهنگی و «اعلام همبستگی» سینماگران و صنوف مختلف با تظاهرات خوزستان
سینماگران،نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و جمعی از فعالان صنفی کارگری، معلمان و فعالان مدنی درباره اعتراضات خوزستان در بیانیه‌های جداگانه‌ با هم‌میهنان شهرهای جنوبی اعلام همبستگی کردند.
 
راهیابی برنامه تلوزیونی "خش خورانه" به مرحله نهایی جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا _ اقیانوسیه
برنامه تلویزیونی خش خورانه از تولیدات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد موفق شد جواز حضور در مرحله پایانی جشنواره تولیدات تلویزیونی اتحادیه آسیا و اقیانوسیه را به دست آورد.
 
قدردانی سردار بهدانی فرد از اقدامات ستاد نظارت بر انتخابات استان یزد
فرمانده انتظامی استان در دیدار با مسئول ستاد نظارت بر انتخابات استان یزد از همراهی این سازمان با پلیس قدردانی کرد.
 
اهدای جایزه بزرگ کن به اصغر فرهادی و کارگردان فنلاندی
اصغر فرهادی که با فیلم «قهرمان» جدیدترین ساخته خود در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ حضور داشت، جایزه بزرگ این جشنواره را به‌طور مشترک با یوهو کوآسمانن سازنده «کوپه شماره ۶» از آن خود کرد.
 
چرا پخش سریال «زخم کاری» متوقف شد؟
محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال زخم کاری گفت: به دلیل جلوگیری از «آسیب جدی به داستان»، تصمیم به «تعدیل صحنه‌ها» گرفته است، اما سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) مجوز نمایش قسمت هفتم سریال زخم کاری را صادر نکرده است.
 
۶۱ عنوان برنامه در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله  در یزد برگزار خواهد شد
امساال ۶۱ عنوان برنامه براساس شرایط کرونا و مطابق با پروتکلهای بهداشتی جهت برگزاری در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله که از اعیاد مهم شیعیان قبل از ایام عزاداری ماه محرم است، تعریف شده که عمدتاًنیز در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد
 
ادمین تلگرام بهنوش بختیاری چگونه به قتل رسید؟
ادمین فن پیج بهنوش بختیاری در کرج کشته شد و این بازیگر در پیج اینستاگرامی اش از قتل ادمین خود خبر داد.
 
«جاده خاکی» و «قهرمان» روی فرش قرمز
در جشنواره امسال فیلم کن همزمان با برگزاری فرش قرمز نمایش فیلم «قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن، آواز «مرغ سحر» محمد رضا شجریان پخش شد؛ پناهی های پدر و پسر نیز در بخش های دیگر مسابقه حضور دارند.
 
انتقاد روزنامه کیهان به «پیام تبریک» برای یک بازیگر زن
روزنامه کیهان در اعتراض به سریال «زخم کاری» نوشت: در ادامـه تولیـد انبوه ســریال‌هایی بــا رویکرد تخریــب فرهنگ و شاخص‌های اخلاقی و خانوادگی توســط پلتفرم‌ها، این‌بار تولیدکنندگان یکی از این محصولات در مقام شــاکی ظاهر شده و به اصلاحات و ممیزی حداقلی نیز معترض است.
 
«سریال جدید» مهران مدیری بعد از دورهمی
مهران مدیری این روزها قصد آماده ساختن هشتمین سریال خانگی خود را دارد که بعد از مجموعه دورهمی به آن می پردازد.
 
مجموعه عکس برگزیده «مصطفی نوده» منتشر شد
کتاب «ماهیچ مانگاه» (us nil, us a look) دربرگیرنده ۱۰۰ عکس برگزیده مصطفی نوده، در جشنوارهای بین المللی و معتبر جهان در اروپا منتشر شد.
 
بهروز وثوقی گفت دیدن دوباره وطنم را به «تقدیر» می سپارم!
بهروز وثوقی بازیگر قدیمی ایرانی که سال های بعد ار انقلاب را در خارج از کشور به سر برده است، اخبار مبنی بر بازگشتش به ایران را شایعه بیان کرد.
 
هیاهو نکنید! ساخت فیلم «بابک خرمدین» متوقف شود!
خواهر بابک خرمدین در پی انتشار خبرهایی درباره ساخت مستندی درباره برادرش، از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد تا پروانه ساخت این مستند باطل شود.
 
بازیگر نقش کارگر جنسی برنده شد!
جشنواره کن امسال اولین جایزه خود را در همان مراسم افتتاحیه اعطا کرد و برنده آن کسی نبود جز جودی فاستر، بازیگر و کارگردان آمریکایی که اولین بار در سال ۱۹۷۶ با فیلم «راننده تاکسیِ» مارتین اسکورسیزی که در آن نقش کارگر جنسی نوجوانی را بازی می‌کرد به کن آمد.
 
اعطای مدرک روزنامه‌نگاری دانشگاه NorthWest به نوید جمشیدی
نوید جمشیدی، روزنامه‌نگار و سردبیر وبسایت خبری-تحلیلی آسیانیوز، پس از گذراندن دوره‌های غیر حضوری و موفقیت در آزمون‌های دانشگاه معتبر NorthWest (نورث وست)، موفق به اخذ گواهینامه روزنامه‌نگاری از این دانشگاه بین‌المللی شد.
 
طراحی محصول؛ آشتی «لطافت با سختی»
پویا حسین زاده فعال در حوزه طراحی محصول و برگزیده چند مسابقه دیزاین بین المللی است و اخیرا نیز در مسابقه بین المللی دیزاین کشور فرانسه صاحب مقام و برنده شده است. وی در حال حاضر ضمن همکاری با با کمپانی های مطرح از کشورهای آمریکا، انگلستان،فرانسه، ایتالیا و ترکیه و زاپن به تدریس نیز در این رشته مشغول است. با این هنرمند درباره جزییات حرفه و فعالیت هایش گفت و گویی انجام داده ایم.
 
اصفهان، «شهر باغ‌ها»
اصفهان در مرکز ایران که زمانی به "شهر باغ‌ها" مشهور بود، بین دو جبهه تحت فشار است؛ از یک طرف نیازهای جدید شهری که آن را به سمت نابودی آهسته اما غیرقابل اجتناب فضاهای سبز برده و از طرف دیگر گرایش های جدید معماری که هویت آن را در برابر گذشته پرافتخاری به چالش می‌کشد که ریشه در دوران سلجوقی دارد؛ زمانی که این شهر پایتخت ایران بود.
 
رازهای «بنیامین مارکو» و سفر به ۵۷ کشور با پژو ۲۰۷!
بنیامین رضایی، جهانگرد جوان ایرانی که در دنیای مجازی با نام «بنیامین مارکو» شناخته می‌شود، تا کنون به بیش از ۵۷ کشور در ۴ قاره مختلف مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب به چاپ رساند؛ تحصیلات او در رشته گردشگری است و به دلیل علاقه‌مندی فراوانش به جهان گردی سفرهای زیادی را تجربه کرده است.
 
برپایی «اربعین» در بالاترین سطح خدمات؛ نوبت به «گردشگری در ایران» نمی رسد!
محمد شیرکوند، فعال گردشگری گفت: کشور ما در بالاترین خط تحریم ممکن قرار دارد و حوزه سیاسی و دیپلماسی آن دچار پیچیدگی‌های مخصوص به خود است؛ به طوری که در ظرف مدت ۱۵ روز در مراسم اربعین بالاترین سطح خدمات گردشگری اعم از خدمات ارزی، بیمه، پزشکی و حتی خدمات ویزا را حتی به اقوام غیر ایرانی و به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ارائه می دهد؛ اما زمانی که نوبت به گردشگری داخلی و ورودی می‌رسد، مدام می گویند که می‌خواهیم اما نمی‌توانیم.
 
«سوزن استخوانی» و تهیه پوشاک از خز گرگ!
این روزها خبری در خصوص کشفیات پارینه‌سنگی زاگرس مربوط به کشف سوزن استخوانی و مدارکی دال بر تهیه پوشاک از خز گرگ از منبع پژوهشگاه میراث فرهنگی منتشر شد؛ در این باره با دکتر سامان حیدری گوران مدیر پروژه دگرگشت انسان در زاگرس از موزه نئاندرتال آلمان و هیئت‌مدیره بنیاد پژوهش‌های پارینه‌سنگی دیار مهر گفت و گویی انجام داده ایم.
 
نمایش فیلم جعفر پناهی در جشنواره کن؛ «قهرمان» اصغر فرهادی در بخش مسابقه
برگزارکنندگان جشنواره کن که مهم‌ترین جشنوارهٔ سینمایی جهان است، فیلم‌های منتخب امسال خود را اعلام کردند و علاوه بر آنکه «قهرمان»، تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی به بخش مسابقهٔ جشنوارهٔ امسال راه یافته است، فیلم کوتاهی از جعفر پناهی نیز در این جشنواره به نمایش در می آید.
 
پوستر رویداد «مد و لباس» در یزد رونمایی شد
مراسم رونمایی از پوستر «رویداد مد و لباس» در یزد با حضور فرماندار یزد و مدیر کل دفتر امور بانوان و اعضای استانداری یزد برگزار شد.
 
«اسماعیل خویی» در لندن درگذشت
اسماعیل خویی، شاعر ایرانی و از بنیانگذاران کانون نویسندگان ایران، امروز چهارم خردادماه، در لندن درگذشت.
 
دلایل «مهجور شدن» صنایع دستی ایران با وجود شهرت جهانی
مهجور ماندن صنایع دستی ایران در داخل کشور با وجود شهرت جهانی آنها، یکی از موضوعات مورد اشاره در نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در میبد استان یزد بود.
 
چرایی «تحریم» هنر
مجری نمایشگاه مجازی نقاشی «رنگ و زندگی» گفت: قوام هنر از ارشاد بر می آید و هنر نباید تحریم شود.
 
حمایت شهرام جزایری از امیر تتلو
شهرام جزایری با یک استوری در پیج اینستاگرامش از فعالیت های ورزشی امیرتتلو حمایت کرد و او را نابغه موسیقی ایران دانست. او از ایرانی ها خواسته و نوشته است که از پیج های تتلو حمایت کنید تا چند ده میلیونی شود؛ چرا ما او را درک نمی کنیم؟!
 
درگذشت عبدالوهاب شهیدی پس از «دریافت واکسن کرونا»
عبدالوهاب شهیدی، خواننده و نوازندهٔ سرشناس ایرانی که براساس برخی خبرها چهار روز پس از تزریق واکسن کرونا در ۹۹ سالگی دچار عارضه قلبی شده بود، یک روز پس از بستری شدن در بیمارستان، امروز، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگذشت.
 
از تهران تا رُم
سیاوش صوفی نژاد، طراح و کارشناس معماری یادداشت کوتاهی درباره دیدارش با «جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا در سفارت این کشور در ایران منتشر کرد.
 
کاهش فعالیت های فرهنگی هنری در یزد به دلیل شیوع کرونا
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گرچه شیوع ویروس کرونا ، اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ چراغ فعالیت‌ های فرهنگی و هنری استان را کم رنگ کرد ولی نتوانست آن را کاملا خاموش کند.
 
شب اسکار و درخشش فیلم «عشایر»/«آنتونی هاپکینز» در میان برندگان
کلوئی ژائو، سینماگر رنگین‌پوست زن، در نود و سومین دوره جوایز اسکار توانست با کسب اسکار بهترین فیلم با نام «دیار خانه‌به‌دوش‌ها» (عشایر)، بهترین کارگردانی تاریخ‌ساز شود.
 
چرا هانیه توسلی درباره «خشونت جنسی» نوشت؟
هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران هم در صفحه اینستاگرام خود از هشتگ metoo (من هم) استفاده کرد و شعری را در این باره به اشتراک گذاشت.
 
فیلمسازان و نویسندگان بیشتری «سند همکاری ایران و چین» را محکوم کردند
در پی انتشار بیانیه ۱۸ سینماگر ایرانی علیه سند همکاری ایران و چین و علی‌رغم انتشار خبرهایی مبنی بر فشار بر آنان برای پس گرفتن امضای خود، ۴۳ سینماگر و نویسنده دیگر هم به امضاکنندگان این بیانیه پیوستند.
 
«کافه‌گردی» ها و علایق صادق هدایت در تهران
اینجا فقط پاساژ است که دیده می‌شود؛ اما آن زمان در باغچه رستوران - باغ شمیران درختان بید و افرا با گل‌های لاله عباسی، پیچک و نیلوفر کاشته بودند و میز و صندلی‌ها را لا به لای درخت‌ها می‌گذاشتند و ارکستر موسیقی می‌نواخت و تو بیشتر آخر شب‌های تابستان تا اوایل پاییز را اینجا می‌گذراندی..
 
فیلم‌سازان ایرانی سند ایران و چین را فاقد وجاهت دانستند
۱۸ فیلم‌ساز ایرانی در بیانیه‌ای قرارداد ایران و چین را برخلاف منافع ملی و «فاقد وجاهت و مشروعیت» خواندند.
 
برنامه‌های کنگره شهدای یزد با نسل جوان ارتباط موثری دارد
عباس ملازینلی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از عمده شاخصه‌ی برنامه‌های فرهنگی کنگره شهدای استان را ارتباط عمیق و اثر بخش برنامه‌های تولیدی کمیته فرهنگی با نسل جوان برشمرد.
 
پیام نوروزی دبیر کل سازمان ملل متحد
با وجود اندوهی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده است، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی نوروز، ۲۱ مارس اظهار امیدواری کرد نوروز هماهنگی و جشن برای بشریت مشترک به ارمغان بیاورد.
 
چند جشن در یک سالن !
در روز عید مبعث، دهکده جهانی، دستاوردهایش در سال 1399 را در آمفی تئاتر هتل سیمرغ به جشن نشست و شادی خود را با همکاران و دانشپذیران، با رعایت پروتکلهای بهداشتی به اشتراک گذاشت.
 
برگزاری اولین آزمون بورسیه دهکده جهانی
دهکده جهانی قصد دارد تا به ۵۰۰ نفر، به صورت رایگان، آموزش مهارتی، به همراه گواهینامه دانشگاه بین المللی «نورث وست» ارائه نماید.
 
زندگی یک هنرمند
نمایش «زندگی یک هنرمند» از دغدغه های یک هنرمند می گوید.
 
«نوید جمشیدی» عضو فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران شد
نوید جمشیدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل ایران و همچنین سردبیر پایگاه خبری-تحلیلی آسیانیوز به عضویت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) درآمد.
 
«نُت سفید» به جام جم رفت
برنامه 90 قسمتی «نُت سفید» که به معرفی خواننده های جدید می پرازد، از هفنه جاری هر شب از شبکه جام جم جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
 
معتمد آریا: واکسیناسیون خارج از نوبت را رد می کنم/بدون اتلاف وقت همه مردم ایران باید واکسن بزنند!
فرشته طائرپور، رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان ایران، و فاطمه معتمدآریا‌، رئیس انجمن صنفی بازیگران سینما، درخواست جامعه هنری برای اولویت دادن به هنرمندان سینما و تلویزیون برای دریافت واکسن کرونا را رد کردند.
 
منشور موسیقی ایرانی؛ از آرامگاه خیام تا شرق اندوه
کیوان ساکت؛ آهنگساز و نوازنده برجسته تار و سه تار ، نام آشنایی است..او علاوه بر این نویسنده و مدرس دانشگاه و نیز بنیانگذار گروه معروف «وزیری» است که حدود ۶۰ نوازنده در این مجموعه با او همکاری می کنند؛ در حالی که کنسرت های داخل و خارج این هنرمند نیز با استقبال فراوانی مواجه می شوند.. برپایی نمایشگاه کتاب اخیر و اجرای ترانه «سرود کتاب» با صدای فاضل جمشیدی بهانه گفت و گوی ما با ساکت شد.
 
چرا باید شاهنامه خواند
امروز بیاییم در آسمان ادب فارسی ستاره شاهنامه را رصد کنیم و همراه با شاهنامه‌پژوه خردمند سیامک شیرمردی زیبایی این ستاره درخشان را دوباره ببینیم.
 
نزدیک ترین هتل های همدان به جاذبه ها؛ از گنجنامه تا علیصدر
با شنیدن نام همدان شاید اولین چیزی که از خاطرتان عبور کند؛ غار علیصدر باشد. البته این شهر که اولین پایتخت ایران بوده، در گوشه و کنار خود آثار دیدنی زیادی دارد که یادگار تاریخ و فرهنگ هستند.
 
تهران و فرهنگ دوستان بیدار می مانند/«زیست شبانه» مربوط به نقاطی محدود از پایتخت است
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصویب مصوبه مربوط به زیست شبانه یا تهران بیدار در شورای شهر گفت: این مسأله علاوه بر اهداف فرهنگی شب مردگی را از تهران دور می‌کند و در حال حاضر این مسأله مربوط به نقاط محدودی از تهران است.
 
برکناری سردبیر «اطلاعات» به خاطر یک تیتر و ماجرای «آیشمن» ایران
گفت و گوی هفته گذشته ما با آقای «ر.اعتمادی» روزنامه نگار و داستان نویس با سابقه ایرانی که بنیانگذار پدیده تازه ای در روزنامه نویسی دهه ۴۰ و ۵۰ ایران بود، به اینجا رسید که وقتی انور خامه ای، سردبیر نشریه برای تحصیل در رشته اقتصاد به سوییس رفت، منوچهر سعید وزیری، عهده دار مدیریت و سردبیری نشریه اطلاعات هفتگی شد.
 
مدارس کل کشور بازگشایی می شوند/مناطق قرمز مستثنی هستند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام کشورها درصدد بازگشایی مدارس خود هستند و امروز این سیاست در تمام دنیا جریان دارد، شروط بازگشایی مدارس را اعلام کرد و از زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان از اول فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.
 
ناگفته هایی از زبان موافقان و مخالفان محمد مصدق/خاطراتی از شعبان جعفری تا باستانی پاریزی
کتاب «صد خاطره و نکته از دکتر مصدق» که به کوشش محسن نیکبخت به تازگی روانه بازار کتاب شده است، دربرگیرنده خاطرات و نکات تازه ای است از زبان بسیاری از شخصیت های تاریخ سیاسی و اجتماعی معاصر که درباره دوره‌های مختلف زندگی محمد مصدق گردآوری شده است.
 
اهمیت جشنواره ای قدیمی با موضوع «نزدیکی غرب و شرق؛ ایران، فرانسه و هندوستان»
فریبا هشترودی روزنامه‌نگار و نویسنده اهل ایران و فرزند محسن هشترودی، شاعر و ریاضیدان ایرانی است.. وی در سال ۱۹۶۳ میلادی به فرانسه رفت و در رشته باستان‌شناسی تا مقطع دکترا تحصیل کرد..گفت و گوی آسیانیوز با او درباره مهم ترین تجربیاتش در سفرها و خصوصا سفرهایش به هندوستان و نسبت آنها با ایران است.
 
از جوان بودن مرد 140 ساله تا عاشقانه اولین داستان
رجبعلی اعتمادی‌زاده معروف به «ر.اعتمادی»، رمان‌نویس روزنامه نگار و داستان نویس ایرانی است که تیراژ کتاب های پرطرفدارش زمانی رکوردشکن بوده است؛ از کتاب های او «آبی عشق» «اتوبوس آبی»، «روزهای سخت بارانی» و ...را می توان نام برد. با او درباره فعالیتش در مجله «اطلاعات هفتگی» و چگونه داستان نویس شدنش گفت و گوی کوتاهی انجام داده ایم.
 
افزایش انتشار کتاب های دفاع مقدس با برپایی کنگره شهدای یزد
سرهنگ منصور زارع، مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس کمیته تألیف ، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدا در نشست خبری در استان یزد که در خصوص وظایف کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد برگزار شد، اظهار داشت: مفتخریم که در دوران دفاع مقدس ما انسان‌هایی بودند و جنگیدند که افتخار آن‌ها سال‌های سال باقی می‌ماند.
 
احداث ساختمان دانشکده مهندسی فرآیند سیدرضا مقیمی اصل/ به یاد پدر صنعت آذربایجان
پروژه احداث و تجهیز دانشکده فنی ومهندسی فرآیند به یاد پدر صنعت آذربایجان در دانشگاه تبریز کلنگ زنی شد.
 
برپایی «شب عرس» در قونیه/مکتب مولانا می تواند اختلافات جهان امروز را برطرف کند
«شب عروس» یا «شب عرس» به شب درگذشت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی گفته می‌شود و مراسم گرامیداشت هفتصدوچهل‌وهفتمین سالگرد درگذشت مولانا، عارف و شاعر فارسی‌زبان، موسوم به «شب عرس» در قونیه بر سر مزار وی برگزار ‌شد.
 
مراسم آئین بزرگداشت مولانا
"شب عروس" عنوان مراسم آئین بزرگداشت مولاناست که توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از تاریخ ۱۴ الی ۲۰ دسامبر در استانبول و سپس در قونیه برگزار می شود.
 
« قبلی ۱ ۲ ۳ ۴ صفحه ۵ از ۶ ۶ بعدی »