صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۵
کد خبر: 3328
گزارشگر: 213
۱۲۲۶
۰
۰
۳
در دانشگاه تبریز

احداث ساختمان دانشکده مهندسی فرآیند سیدرضا مقیمی اصل/ به یاد پدر صنعت آذربایجان

احداث ساختمان دانشکده مهندسی فرآیند سیدرضا مقیمی اصل/ به یاد پدر صنعت آذربایجان
پروژه احداث و تجهیز دانشکده فنی ومهندسی فرآیند به یاد پدر صنعت آذربایجان در دانشگاه تبریز کلنگ زنی شد.

مراسم امضای تفاهمنامه و کلنگ زنی احداث و تجهیز دانشکده فنی - مهندسی فرآیند مرحوم سید رضا مقیمی اصل، پدر صنعت استان ظهر امروز در دانشگاه تبریز برگزار شد. رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تبریک روز پرستار به مدافعان سلامت گفت: امروز یک روز تاریخی برای دانشگاه تبریز و یک نقطه عطف در زمینه مشارکت بخش خصوصی در امر آموزش عالی است.

میررضا مجیدی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در دانشگاه در حقیقت سرمایه گذاری برای هویت و توسعه نسل آینده جامعه است، افزود: توسعه آموزش عالی خدمتی بزرگ و هویت بخشی به نسل‌های آینده است به طوری که ملاک ارزیابی پیشرفت جامعه، سطح آموزش عالی در جامعه بوده و چنین خدمات ارزنده‌ای در آینده موجب پیشرفت کشور خواهد شد.

عکس

وی با اشاره به اینکه احداث ساختمان و تجهیز امکانات دانشگاه‌ها توسط خیرین و بخش خصوصی یکی از کارهای رایج در دانشگاه‌های معتبر دنیا است، افزود: مشارکت خیرین در توسعه آموزش عالی در سطح دنیا امری رایج است، چنانچه حتی چندین دانشکده در دانشگاه‌های معتبر دنیا توسط خیرین ایرانی احداث و تجهیز شده‌اند و برای اولین بار در سطح کشور همکاری دانشگاه با بخش خصوصی جهت احداث دانشکده امروز اتفاق می‌افتد و امید است که این امر منشأ گسترش فرهنگ مشارکت خیرین در آموزش عالی شود.


مجیدی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز در هشت دهه گذشته منشأ خدمات بزرگ به جامعه و مهد تربیت و آموزش انسان‌های متعهد و متخصص بوده، گفت: امروز دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاه نسل سوم، رسالت بزرگی در زمینه گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت و حل مشکلات بخش صنعت دارد و امید است با ساخت این دانشکده ضمن کارآفرینی و اشتغال زایی بخشی از نیازهای استان و کشور در زمینه صنایع تبدیلی بزرگ رفع شود.

در ادامه این مراسم نیز سیاوش مقیمی به نمایندگی از خانواده مرحوم سیدرضا مقیمی ضمن اشاره به خصیصه بارز اخلاقی پدرش در زمینه انجام کارهای خیر جهت اعتلا و پیشرفت کشور به عنوان یک وظیفه افزود: هرکار خیری که انجام می‌دهیم به عنوان وظیفه در راه خدمت به کشورمان جهت پیشرفت و آبادانی است.

وی ادامه داد: هدف ما از احداث این دانشکده ایجاد بستر رشد و تربیت شایسته فرزندان این مرز و بوم است تا در آینده با توجه به استعداد و پتانسیل بالای جوانان شاهد درخشش سیدرضا مقیمی اصل‌های بیشتر در جامعه باشیم.

مقیمی با اشاره به جزئیات احداث پروژه دانشکده مهندسی فرآیند در دانشگاه تبریز افزود: این دانشکده در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر طی دو سال احداث خواهد شد که در آینده تا سه هزار و ۵۰۰ متر قابل افزایش است./

https://www.asianews.ir/u/1W4
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید