صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۳
کد خبر: 6094
گزارشگر: 213
۹۱۲
۰
۰
۷
عضو کمیته اکسپو اتاق ایران از تلاش برای جذب توریست خبر داد

افزایش توریست ایران؛ در سایه اکسپو دوبی

افزایش توریست ایران؛ در سایه اکسپو دوبی
عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: با استفاده از فرصت اکسپو دوبی می‌خواهیم تا شهریورماه ۱۴۰۱، جذب توریست خارجی را بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افزایش دهیم.

به گزارش آسیانیوز،  محمد شیرکوند، رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران و عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: با استفاده از فرصت اکسپو دوبی می‌خواهیم تا شهریورماه ۱۴۰۱، جذب توریست خارجی را بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افزایش دهیم.

وی با اشاره به افتتاح اکسپو دوبی توضیح داد: ایران در سال قبل از کرونا حداکثر حدود ۴۰۰ هزار توریست داشت که با استفاده از فرصت دوبی قصد داریم در قدم اول این تعداد را حفظ و در گام بعدی آن را به ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار نفر در شهریور ۱۴۰۱ برسانیم.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

ضرورت «دیپلماسی گردشگری» و اکسپو برای ایران

----------------------------------------------------

 محمد شیرکوند با بیان هدف‌گذاری‌های انجام‌شده برای صنعت گردشگری در اکسپو دوبی، اضافه کرد: ما در کمیته اکسپو اتاق ایران این آوردگاه و پاویون ایران در اکسپو دوبی را یک جایگاه برای بازارسازی (و نه حتی بازاریابی) ایران می‌بینیم. یعنی به دنبال این هستیم که بتوانیم بالاترین سطح کیفیت اطلاعات و محتوا را ارائه بدهیم. این اتفاق در حال حاضر در سالن‌های صنایع‌دستی و میراث فرهنگی ما در اکسپو افتاده تا بتوانیم توسعه حداکثری داشته و از این آوردگاه برای معرفی به بهترین شکل استفاده کنیم.


رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران ادامه داد: به‌علاوه ما برای هفته گردشگری و پیوند اذهان در حال برنامه‌ریزی هستیم که بتوانیم با کشور فرانسه که در پاویون کناردستی ایران قرار دارد بتوانیم هماهنگی و گفت‌وگوی مشترک داشته باشیم.

شیرکوند با اشاره به انتخاب پاویون ایران در میان ۸ طرح برتر اکسپو از سوی اکسپو جهانی تأکید کرد: به دنبال این هستیم تا حداکثر بازدیدکننده تجارت محور در صنعت گردشگری را با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهیم در فضای اکسپو جذب کنیم.

او ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که در خود پاویون ایران، هم برای بازدید و هم برای ارائه محتوا و هم برگزاری جلسات B۲B برنامه‌ریزی کنیم و مبتنی بر آن بتوانیم تعاملاتی را ایجاد کنیم که برای اولین فصل سفر (High Season )سال ۲۰۲۲ که همزمان با شهریورماه در ایران خواهد بود بتوانیم حداقل بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا در جذب توریست رشد داشته باشیم.

شیرکوند گفت: ما سال قبل از کرونا حداکثر حدود ۴۰۰ هزار توریست داشتیم. برخی اعداد ۸ میلیون نفر را مطرح می‌کنند که بیشتر به اعتقاد من شوخی است. ما اگر بتوانیم در قدم اول این ۴۰۰ هزار توریست را حفظ کنیم و بعد در گام بعدی آن را به ۴۲۰ یا ۴۵۰ هزار نفر برسانیم با توجه به سه سال درگیری دنیا با کرونا و ضعف اقتصادی که در دنیا پدید آمده و اینکه کشور ما یک مقصد خاص محسوب می‌شود این می‌تواند برای ما آورده بسیار بزرگی باشد.

رییس کمیته گردشگری اتاق ایران و ایتالیا درباره این رویداد در یادداشتی نوشته است: همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است. اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود، می‌تواند به‌عنوان موزه‌ای بی‌بدیل بیانگر هنر، میراث و فرهنگ مردم ما باشد.

اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی از شب گذشته یکم اکتبر 2021 آغاز شده است و تا 30 مارس 2022 به مدت 6 ماه در دبی برپاست./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3ul
اخبار مرتبط
پاویون گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، امروز با حضور مقامات ارشدی از اکسپو و برخی مقام های دولتی که در پاویون ایران حضور پیدا کردند، همراه با نماد سیمرغ خوشآمدگو در جایگاه خود به طور رسمی گشایش یافت.
همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است.
محمد شیرکوند، فعال گردشگری گفت: کشور ما در بالاترین خط تحریم ممکن قرار دارد و حوزه سیاسی و دیپلماسی آن دچار پیچیدگی‌های مخصوص به خود است؛ به طوری که در ظرف مدت ۱۵ روز در مراسم اربعین بالاترین سطح خدمات گردشگری اعم از خدمات ارزی، بیمه، پزشکی و حتی خدمات ویزا را حتی به اقوام غیر ایرانی و به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ارائه می دهد؛ اما زمانی که نوبت به گردشگری داخلی و ورودی می‌رسد، مدام می گویند که می‌خواهیم اما نمی‌توانیم.
زلف غزل را شانه میزنم به دلنوازی های شهر عشاق تا به رخ هستی بکشم؛ همان عالَمی را که "به جهان خرم از اویم" و اذن دخول می طلبم از دروازه ای که از هر جهتش راه بر دل میگشاید و زلف و رخ و خال و خط و عارض و قامت تاریخِ یک ملت است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید