صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۳
کد خبر: 3777
گزارشگر: 213
۱۱۹۲
۰
۰
۲
در واکنش به اولویت واکسینه شدن بازیگران و هنرمندان

معتمد آریا: واکسیناسیون خارج از نوبت را رد می کنم/بدون اتلاف وقت همه مردم ایران باید واکسن بزنند!

معتمد آریا: واکسیناسیون خارج از نوبت را رد می کنم/بدون اتلاف وقت همه مردم ایران باید واکسن بزنند!
فرشته طائرپور، رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان ایران، و فاطمه معتمدآریا‌، رئیس انجمن صنفی بازیگران سینما، درخواست جامعه هنری برای اولویت دادن به هنرمندان سینما و تلویزیون برای دریافت واکسن کرونا را رد کردند.

فرشته طائرپور، رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان ایران، و فاطمه معتمدآریا‌، رئیس انجمن صنفی بازیگران سینما، درخواست جامعه هنری برای اولویت دادن به هنرمندان سینما و تلویزیون برای دریافت واکسن کرونا را رد کردند.

فرشته طائرپور
در متن نامه‌ای که خبرگزاری ایسنا روز شنبه، دوم اسفندماه، از خانم طائرپور منتشر کرده، آمده است: «تهیه‌کنندگان عضو این صنف، هیچ گونه مطالبه‌ای جهت قرار گرفتن در شمار استثنائات و خارج از نوبت [برای دریافت واکسن کرونا] نداشته است.»

همچنین  فاطمه معتمد آریا نیز در نامه ای منتشر کره است:

«اینجانب فاطمه معتمد آریا خبر مربوط به هرگونه فعالیت خود در ارتباط با درخواست اولویت واکسیناسیون هنرمندانه سینما را اکیدا تکذیب می‌کنم.

با وجود از دست رفتن بسیاری از هنرمندان تکرار ناشدنی سینما به دلیل ابتلا به کرونا، اولویت را شروع واکسیناسیون گسترده و بدون اتلاف وقت همه مردم ایران می‌دانم.»

در نامه‌ای که روز جمعه، اول اسفند، با امضای حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در رسانه‌ها منتشر شد از کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت خواسته شده بود که برنامه‌سازان هنری «همپای» کادر درمان در ایران، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند.

در این نامه همچنین آمده بود با توجه به این که «برنامه‌سازان سینمایی، تلویزیونی و بازیگران، مثل کادر درمان، در «جهاد نگهداشت مردم در خانه» نقش داشتند، جزو «پرریسک‌ترین» گروه‌ها» هستند.

در واکنش به این درخواست، فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینما، هم در نامه‌ جداگانه‌ای که روز شنبه منتشر کرد، ضمن تکذیب «فعالیت خود در ارتباط با درخواست اولویت واکسیناسیون هنرمندان سینما»،‌ نوشت: «با وجود از دست رفتن بسیاری از هنرمندان تکرارناشدنی سینما به دلیل ابتلا به کرونا، اولویت را شروع واکسیناسیون گسترده و بدون اتلاف وقت [برای] همه مردم ایران می‌دانم.»

پیشتر دست‌کم دو مقام مسئول در ستاد مقابله با کرونا، خواستار تعطیلی موقت پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی در پی ابتلای چند هنرمند به کرونا و جان باختن تعدادی از آن‌ها به دلیل حضور در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی شده بودند.

علی انصاریان، اکبر عالمی و کریم اکبری مبارکه از جمله هنرمندانی بودند که در ماه‌های گذشته بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند و شمار بسیار بیشتری مبتلا شدند./

https://www.asianews.ir/u/22W
اخبار مرتبط
طبق آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از شنبه ۲۷ دی ماه، ۱۰ شهرستان که همگی در مازندران قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند، همچنین ۲۳ شهرستان نارنجی، ۱۶۳ شهرستان زرد و ۲۵۲ شهرستان آبی هستند.
در هفته‌های گذشته و پس از آغاز واکسیناسیون عمومی و جهانی با واکسن‌های شرکت آمریکایی فایزر در اغلب کشورها، مسوولان ایرانی با این سوال مردم و افکار عمومی مواجه شدند که چرا جمهوری اسلامی ایران این واکسن‌ها را نخریده است؛ این در حالی است که همزمان با ساخت واکسن ایرانی کرونا برخی رسانه ها به واکسن فایزر انتقاداتی وارد کردند.
رییس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد این سازمان از سوی وزارت بهداشت مامور شده تا یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین خریداری کند. این در حالی است که رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس تاکید کرده واکسن‌هایی که ایران خواهد خرید از چین و روسیه نخواهد بود.
در حالی که هنوز برند واکسن کرونای خریداری‌شده توسط ایران مشخص نشده، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این سازمان واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد؛ در حالی است که واکسن های تایید شده تا 90 و 95 درصد از سوی اغلب کشورهای جهان، شامل واکسن چینی نیست.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن انتقاد از عدم تامین واکسن کرونا به میزان کافی برای مردم گفت خرید واکسن برای کل کشور تنها به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد و این مبلغ «عددی نیست.»
سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار روشن شدن زمان واکسیناسیون کرونا در کشور شد و بر تسریع در خرید واکسن تاکید کرد؛ این در حالی است که برخی از مقامات کشور نیز از قابلیت خرید واکسن فایزر برای ایران سخن گفته اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید