صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 4578
گزارشگر: 213
۱۶۵۳
۰
۰
۸
جشنواره 2021 جهانی فیلم با فیلم «آنت» افتتاح می شود

نمایش فیلم جعفر پناهی در جشنواره کن؛ «قهرمان» اصغر فرهادی در بخش مسابقه

نمایش فیلم جعفر پناهی در جشنواره کن؛ «قهرمان» اصغر فرهادی در بخش مسابقه
برگزارکنندگان جشنواره کن که مهم‌ترین جشنوارهٔ سینمایی جهان است، فیلم‌های منتخب امسال خود را اعلام کردند و علاوه بر آنکه «قهرمان»، تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی به بخش مسابقهٔ جشنوارهٔ امسال راه یافته است، فیلم کوتاهی از جعفر پناهی نیز در این جشنواره به نمایش در می آید.
برگزارکنندگان جشنواره کن که مهم‌ترین جشنوارهٔ سینمایی جهان است، فیلم‌های منتخب امسال خود را اعلام کردند و «قهرمان»، تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی که در ایران فیلمبرداری شده، به بخش مسابقهٔ جشنوارهٔ امسال راه یافته است.

نهمین فیلم اصغر فرهادی که اطلاعات زیادی دربارهٔ آن منتشر نشده، در ۷۵ جلسه در شیراز فیلمبرداری شده و فیملبرداری آن در ۲۹ آذر به پایان رسیده است. بازیگرانی چون امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدر عرفایی و سارینا فرهادی در این فیلم بازی کرده‌اند و هایده صفی‌یاری تدوین فیلم را به عهده داشته است.

در بخش نمایش‌های ویژهٔ جشنوارهٔ کن نیز فیلم کوتاهی از جعفر پناهی در کنار فیلم‌های هفت فیلمساز دیگر به نمایش درخواهدآمد.

پیر لسکور، رئیس جشنوارهٔ کن، و تی‌یری فرمو، مدیر این جشنواره، صبح روز پنجشنبه در جلسه‌‌ای در پاریس فیلم‌های برگزیدهٔ هفتادو چهارمین دورهٔ جشنوارهٔ کن در بخش‌های گوناگون را در حضور خبرنگاران اعلام کردند؛ جشنواره‌‌ای که هرسال در ماه مه برگزار می‌شد ولی این بار به دلیل شیوع کرونا قرار است ماه آینده، یعنی با دو ماه تأخیر، برگزار شود.

بسیاری از سؤالات خبرنگاران دربارهٔ چگونگی حضور مهمانان خارجی در جشنوارهٔ امسال بود که مدیران جشنواره فعلاً پاسخ مشخصی به سؤال‌ها ندادند. در حال حاضر با توجه به شرط قرنطینه برای ورود به فرانسه، مشخص نیست که مهمانان خارجی جشنواره چه‌طور در آن حضور خواهند داشت.

تیِری فرِمو، مدیر جشنوارهٔ کن
فرمو در ابتدای برنامه دربارهٔ انتخاب فیلم‌های امسال گفت یکی از مشکل‌ترین سال‌ها را پشت سر گذاشته‌‌اند از این جهت که بسیاری از سازندگان فیلم‌های سال قبل هم ترجیح داده بودند که منتظرِ امسال بمانند و به همین دلیل آن‌ها امسال نزدیک به دو هزار فیلم را به تماشا نشسته‌اند.

در عین حال فرمو اشاره کرد که با وقوع همه‌گیری جهانی، مقالات بسیاری به‌ویژه در فرانسه از مرگ سینما حرف زدند اما بازگشایی سینماها در فرانسه و استقبال مردم نشان داد که سینما نمرده است و جشنواره کن دومین خبر خوب امسال برای اهالی سینما خواهد بود.

در بخش مسابقهٔ امسال ۲۴ فیلم به نمایش درخواهد آمد. بسیاری از گمانه‌زنی‌ها درست از کار درآمد و فیلم‌های تازهٔ پل ورهوفن، ژاک اودیار، فرانسوا اوزون و نانی مورتی در بخش مسابقهٔ امسال برای دریافت نخل طلا رقابت خواهند کرد.

ایلدیکو انیدی، فیلمساز مجاری که با فیلم «از جسم و روح» خرس طلایی جشنواره برلین را به خانه برده بود، نیز با فیلم تازه‌‌ای به نام «داستان همسر من» در بخش مسابقه حضور خواهد داشت.

همچنین میا هنسن لاو با فیلم «جزیرهٔ برگمان»، ژاک اودیار با فیلم «محلهٔ سیزده پاریس»، برنو دومون با فیلم «فرانسه»، وس اندرسون با فیلم «کشتن فرانسوی» و پل ورهوفن با فیلم «بندتا» در بخش مسابقه حضور خواهند داشت.

فیلم کوتاهی از جعفر پناهی، فیلمساز معترض ایرانی در کنار چند فیلم کوتاه از برخی فیلمسازان دیگر از جمله آپیچاتپونگ وراستاکول فیلمساز شناخته شده تایلندی در قالب یک فیلم اپیزودیک بلند با نام «سال توفان بی‌پایان» در بخش نمایش‌های ویژه این دوره جشنواره کن به نمایش درخواهد آمد.

امسال در بخش تازه‌‌ای به نام «کن پره میر» فیلم‌هایی که در بخش‌های اصلی پذیرفته نشده‌‌اند، به نمایش درخواهند آمد. فیلم‌هایی از متیو آمالریک، آرنو دپلشن و الیور استون از جمله فیلم‌های این بخش هستند.

هجده فیلم هم در بخش «نوعی نگاه» پذیرفته شده‌‌اند که به تجربیات تازه در زمینه زبان سینما اختصاص دارد. در این بخش هیچ فیلم ایرانی‌‌ای راه نیافته است.

جشنوارهٔ کن با فیلم «آنت» ساختهٔ لئو کاراکس در روز ششم ژوئیه افتتاح خواهد شد. در این فیلم ماریون کوتیار و آدام دریور بازی دارند./
https://www.asianews.ir/u/2qi
اخبار مرتبط
وکیل خواهر بابک خرمدین گفت از کسانی که به انتشار مسائل مربوط به این پرونده در فضای مجازی، نشر اکاذیب و طرح ادعاهای واهی یا ساخت فیلم و مستند بدون دستور مقام قضائی اقدام کرده‌اند شکایت می‌کند؛ این در حالی است که دوستان و دانشجویان این هنرمند نیز در مراسم یادبود او تاکید کردند که مردم به شایعات درباره «بابک» بی توجه باشند.
کلوئی ژائو، سینماگر رنگین‌پوست زن، در نود و سومین دوره جوایز اسکار توانست با کسب اسکار بهترین فیلم با نام «دیار خانه‌به‌دوش‌ها» (عشایر)، بهترین کارگردانی تاریخ‌ساز شود.
در پی انتشار بیانیه ۱۸ سینماگر ایرانی علیه سند همکاری ایران و چین و علی‌رغم انتشار خبرهایی مبنی بر فشار بر آنان برای پس گرفتن امضای خود، ۴۳ سینماگر و نویسنده دیگر هم به امضاکنندگان این بیانیه پیوستند.
۱۸ فیلم‌ساز ایرانی در بیانیه‌ای قرارداد ایران و چین را برخلاف منافع ملی و «فاقد وجاهت و مشروعیت» خواندند.
درباره تاثیرات فیلم‌های پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری که به آن‌ فیلم بالای 18سال نیز می‌‌گویند، باورهای مختلف زیادی وجود دارد. با افزایش اطلاعات علمی و آموزش‌های روانشناسان، بیشتر مردم از اثرات این فیلم‌ها آگاه هستند، اما همچنان باورهای غلطی نیز وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید