صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۱
کد خبر: 3238
گزارشگر: 2
۱۴۹۳
۰
۰
۳
از تاریخ ۱۴ الی ۲۰ دسامبر در استانبول

مراسم آئین بزرگداشت مولانا

مراسم آئین بزرگداشت مولانا
"شب عروس" عنوان مراسم آئین بزرگداشت مولاناست که توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از تاریخ ۱۴ الی ۲۰ دسامبر در استانبول و سپس در قونیه برگزار می شود.

این مراسم شامل آئین ها و مناسک خاصی است که گردشگران زیادی را جهت تماشا به  سمت خود می کشاند. اگر چه این مراسم در فصل سرد سال یعنی دسامبر برگزار می شود اما این موضوع نتوانسته چیزی از میزان گردشگرانی که برای تماشای بزرگداشت مولانا به شهر قونیه سفر می کنند را کاهش دهد. برای آشنایی بیشتر با این شاعر بی مانند ایرانی و همینطور آئین و رسومی که در مراسم بزرگداشت او انجام می شود با پگاه موسوی شاعر و ترانه سرا که به عنوان سفیر فرهنگ و ادب از ایران به این مراسم دعوت شده همراه باشید و گزارشهای روزانه این بزرگداشت را روزانه از طریق ما دنبال کنید.

 

طبق رسم هر سال وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه مراسم گرامیداشت برای مولانا برگزار می کند و سالها می شود که در این تاریخ دوستداران مولانا از سرتاسر دنیا گرد هم می آیند و در کنار مقبره این شاعر نامی ایران زمین با اجرای مراسمی باشکوه یاد و تفکر او را جشن می گیرند.
امسال هم این مراسم همچون سالهای گذشته مهمان های ویژه و نام آشنایی از نقاط مختلف جهان خواهد داشت که «پگاه موسوی» شاعر و ترانه سرا به عنوان سفیر فرهنگ و ادب از ایران به این مراسم دعوت شده که ابتدا در توری فرهنگی هنری دو روز ابتدایی را در شهر استانبول خواهند گذراند و سپس برای آئین اصلی وارد شهر قونیه خواهند شد.
دورهمی که در سال ۲۰۲۰ از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ دسامبر (۲۴ تا ۳۰ آذر) در کشور ترکیه و در کنار علاقه مندان نویسنده مثنوی معنوی شکل می گیرد و برگزارکنندگان آن در باشکوه تر شدن هر دوره نسبت به دوره پیشین می کوشند.

خبرهای تکمیلی از این جشنواره را در روزهای آتی از طریق ما دنبال کنید.

پگاه موسوی
https://www.asianews.ir/u/1UJ
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید