صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
کد خبر: 19744
گزارشگر: 464
۴۱۸
۰
۰
۱
با همت اهالی خیابان رسالت

تعاونی غذای محلی در مشهد ایجاد می‌شود

تعاونی غذای محلی در مشهد ایجاد می‌شود
در گرامیداشت بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) جلسه‌ای سرشار از مهربانی با همت خادمیاران کتاب آستان قدس رضوی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در مشهد، خیابان رسالت ۱۶۴ برگزار شد.


به گزارش آسیانیوز؛ در این جلسه معنوی پس از نماز جماعت، یکی از خادمیاران کتاب آستان قدس رضوی با بیان نکاتی درباره اهمیت کار و کارآفرینی در اندیشه اسلامی به تداوم کمک‌های آستان قدس در جهت رشد و تعالی فرهنگ در مناطق محروم تاکید کرد.

سپس مراسم پرشور رقابت بین کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم درجریان یک مسابقه ورزشی و فکری برگزار شد.

در ادامه استاد علیرضا یونچی کارآفرین و داور برنامه میدون، رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی ضمن تبریک ایام مبارک بعثت با بیان خاطراتی انگیزه‌بخش از دوران کودکی و نوجوانی خود همه اهالی بویژه نوجوانان را به ضرورت کار و کوشش و ایده‌پردازی در مسیر کسب و کار فراخواند.

آنگاه استاد یونچی با بیان یک ایده موفق از اهالی خواست تا غذای محلی خود را تا روز بعد تهیه کنند و با رقابتی مثبت بین اهالی قرار شد بهترین غدا ثبت ملی شود و یک شرکت تعاونی برای فروش این غذاهای محلی راه‌اندازی شود.

استاد یونسی تاکید کرد: ۵۹ نوع غذای خراسانی داریم و در مشهد ۳۵ میلیون زوار داریم اما غذای مشهدی به آنها نمی‌دهیم. من به شما روش کار را یاد می‌دهم و با مسئولان هماهنگ می‌کنم تا غذاها را با نام خودتان ثبت کنید. [وقتی] ثبت کردید برای خودتان منبع درآمد می‌شود و پول‌سازی می‌شود. ما می‌خواهیم تعاونی تشکیل دهیم. جا بگیریم و غذای محلی خراسانی بسازیم. نیم‌درصدِ ۳۵ میلیون زائر را این مسجد باید غذا بدهد. یعنی ۱۷۵ هزار زائر. ما باید سوغاتی درست کنیم.

و آخرین خبر خوش این که با استقبال اهالی خوب رسالت نتایج مسابقه به اطلاع استاد یونچی رسید و به زودی پیگیری لازم انجام خواهد شد.

جواد لگزیان
https://www.asianews.ir/u/e0L
اخبار مرتبط
به تازگی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، پیشنهاد شورای عالی آموزش با عنوان «چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی» از سوی هیات وزیران به تصویب رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید