صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۱
کد خبر: 20488
گزارشگر: 464
۳۶۵
۰
۰
۷
در نود و ششمین دوره اسکار؛

درخشش اوپنهایمر در نود و ششمین شب پُرشکوه اسکار

درخشش اوپنهایمر در نود و ششمین شب پُرشکوه اسکار
فیلم اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان توانست در نود و ششمین دوره اسکار خوش بدرخشد و ۷ جایزه از جمله اسکار بهترین فیلم را ازآن خود کند. مراسم اسکار ۲۰۲۴ با حضور بزرگترین ستاره‌های سینما در لس‌آنجلس برگزار شد و جایزه بهترین فیلم به اوپنهایمر رسید. سازنده این فیلم، کریستوفر نولان نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی شد.


به گزارش آسیانیوز؛
کیلین مورفی، هنرپیشه اصلی این فیلم هم جایزه اسکار خود در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. او پیش از این نیز جواز بفتا و گلدن گلوب را برای بازی در همین فیلم به دست آورده بود. اوپنهایمر همچنین جایزه بهترین فیلمبرداری برای ون هویتما، بهترین تدوین برای جنیفر لیم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز برای رابرت دانی جونیور از آن خود کرد. جایزه بهترین موسیقی متن هم به اوپنهایمر رسید و این فیلم که با نامزدی در ۱۳ رشته از سایر رقبای خود پیش بود، در مجموع ۷ اسکار را به دست آورد.

اوپنهایمر (Oppenheimer) را می‌توان یک زندگی‌نامه تراژیک دانست که کریستوفر نولان، فیلمنامه آن را بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی اوپنهایمر» نوشت. داستان فیلم درباره زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیک‌دان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده ‌است، دانشمندی که توانست نخستین نمونه‌های بمب اتمی را بسازد و با موفقیت آزمایش کند. آزمایش‌های عملی او در نهایت به ساخت دو بمبی منجر شد که بر سر هیروشیما و ناکازاکی فرود آمد. همین مسئله سال‌های پایانی زندگی اوپنهایمر را در میان افسردگی و ناامیدی سپری کرد. کیلین مورفی که در ایران، اغلب او را با سریال دیدنی «پیکی بلایندرز» می‌شناسند، به خوبی از عهده ایفای نقش رابرت اوپنهایمر برآمده است.

https://www.asianews.ir/u/ecS
اخبار مرتبط
کیلین مورفی، هنرپیشه اصلی این فیلم هم جایزه اسکار خود در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. او پیش از این نیز جواز بفتا و گلدن گلوب را برای بازی در همین فیلم به دست آورده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید