صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۶
کد خبر: 20635
گزارشگر: 2
۱۰۸۳
۰
۰
۴
مجتبی الله وردی با نام هنری «مُجال»

مُجال کیست؟ بیوگرافی مجتبی الله وردی، خواننده خلاق موسیقی مدرن

مُجال کیست؟ بیوگرافی مجتبی الله وردی، خواننده خلاق موسیقی مدرن
مجتبی الله وردی با نام هنری «مُجال»، سالهاست که در عرصه موسیقی مدرن فعالیت می‌کند. نام مستعار او یعنی مُجال، مخفف حروف اول اسم و فامیل اوست. مُجال متولد سال ۱۳۷۱ است. او در اولین سال‌های فعالیت هنری‌اش آهنگ «فتنه شاید» را منتشر کرد و در سال‌های بعد با آهنگ‌های «بنی امیه» و «القدس لنا» به شهرت رسید.

چه چیزی آهنگ‌های مُجال را جذاب می‌کند؟

یکی از خصوصیات موسیقی مُجال، اجرای سبک‌های رپ، راک و R&B است. وی با تسلط بر این سبک‌ها، موسیقی‌های مختلفی با محتوای اعتراضی، مذهبی، ملی و اجتماعی خوانده که توجه جوانان را به خود جلب کرده است. از طرف دیگر مُجال با نوآوری در آلبوم زمین عجیب، مخاطبان بسیاری را دور خود جمع کرد.

آلبوم زمین عجیب؛ نوآوری در سبک موسیقی و محتوا

مجتبی الله وردی در آلبوم زمین عجیب، آهنگ او و سرگشته را با محتوای عرفانی و به سبک هیپ هاپ اجرا کرد. این نوآوری او باعث شد که گوش نسل جدید به مناجات عارفانه «فوأد کرمانی» و «خواجوی کرمانی» آشنا شود. از طرف دیگر وی توانست آهنگ «عروسک» را با محتوای اجتماعی به سبک راک اجرا کند که محتوای آن نوعی نگرش جدید در مسائل اجتماعی امروز به مخاطب می‌دهد.

آیا خلاقیت مُجال بر رپرهای نسل ۴ تاثیر می‌گذارد؟

محتوای اشعار و آهنگ‌های اغلب رپرهای نسل جدید، ارزش خاصی به زندگی مخاطب اضافه نمی‌کند و فکر او را با مسائل متفرقه درگیر می‌کند. اما مُجال به عنوان رپر نسل ۴ محتوایی با ارزش‌های متفاوت و تاثیر گذار در آینده مخاطب تولید می‌کند. آهنگ‌های او درباره سازندگی، امیدواری، همبستگی مردم، آگاهی درباره رسانه، هویت ایرانی، موضوعات عرفانی و اعتراضی است. چنین سبکی در رپرهای نسل جدید کمتر دیده می‌شود.

مجال

اجرای موزیک ویدیو‌های شوکه کننده توسط مُجال

جلوه‌های ویژه موزیک ویدیو‌های مُجال به قدری خیره کننده است که مخاطب را پای تصویر نگه می‌دارد. شاید بتوان بعضی از موزیک ویدیو‌ها مانند «القدس لنا» و «منو تو» را از نظر جلوه‌های ویژه و جذابیت در رده برترین موزیک‌ ویدیو‌های ایرانی دانست. همچنین موزیک ویدیو «منجی عالم» اولین اثر هنری بین المللی برای دفاع از حقوق کودکان فلسطینی پس از درگیری‌های اخیر اسرائیل و فلسطین به شمار می‌آید.

شخصیت اجتماعی مجتبی الله وردی چگونه است؟

چندین بار دیده شده که مُجال استوری‌های صفحه شخصی‌اش را در داخل مترو و در میان مردم ضبط کرده است. همچنین طرفداران او گفته‌اند که وی در معاشرت با دیگران، با تواضع رفتار می‌کند. مُجال به عنوان یک سلبریتی از عرف رفتاری و ظاهری سلبریتی‌ها دوری کرده است. به نظر می‌رسد که وی می‌خواهد با این کار به دیگران نشان دهد که سلبریتی باید شبیه به مردم باشد و خود را متفاوت با دیگران نشان ندهد.

سرگذشت مُجال در موسیقی مدرن

مجتبی الله وردی در سال ۹۵ با تولید آهنگ «فتنه شاید» به صورت حرفه‌ای پا به عرصه موسیقی مدرن گذاشت. مُجال تا قبل از این در یک کارگاه به امور کارگری مشغول بوده. در آن دوران نیز وی فعالیت‌هایی در عرصه موسیقی انجام داده که منتشر نشده‌اند. پس از آن وی به مدیریت تولید موسسه فرهنگی رخ مشغول می‌شود. در حال حاضر وی به صورت تمام وقت به حرفه خوانندگی مشغول است. اولین آلبوم مُجال به نام زمین عجیب در اسفند ۱۴۰۲ منتشر شد که بازخورد‌های زیادی از سوی مخاطبان دریافت کرد.

دانلود آلبوم زمین عجیب و سایر آهنگ‌های مُجال

تمام آهنگ‌های مجتبی الله وردی را می‌توانید در وبسایت او گوش کنید. همچنین آلبوم زمین عجیب به عنوان اولین آلبوم وی و موزیک‌ ویدیو‌ها در این وبسایت قابل دریافت هستند. می‌توانید مُجال را در پلتفرم‌های مختلف مانند SoundCloud, Spotify, Youtube, Instagram, Telegram, Eitaa, Rubika از طریق بخش «دنبال کنید» در وبسایت مُجال، دنبال کنید.

آلبوم زمین عجیب

بررسی محتوا و سبک آهنگ‌های آلبوم جدید مُجال

  • خاک مال مائه: این موسیقی با سبک رپ برای طرفداران غرب خوانده شده است. پیام مُجال در این آهنگ این است که باید از تفرقه در ایران جلوگیری کنیم.
  • دنیای وارو: سبک بکار رفته در این آهنگ راک است. در این قطعه مجال به طرز تفکر جهانیان در برابر ظلم اعتراض می‌کند.
  • قلّه: پیام مُجال در این آهنگ هیپ هاپ، ایجاد احساس امیدواری برای رسیدن به قله ارزش‌های فرهنگی‌ ایران است.
  • همشهری:‌ این آهنگ رپ به عنوان اعلام همدردی با مردم رنج کشیده است. همچنین اعتراض به فساد اداری، سوء مدیریت در بازسازی آبادان و خرمشهر در آهنگ همشهری شنیده می‌شود. از طرف دیگر به مردم امید می‌دهد که باید با همدیگر ایران را بسازند و مشکلات را برطرف کنند.
  • عروسک: این قطعه به سبک راک یک روایت جدید از مسئله حجاب در جامعه ایران به مخاطب ارائه می‌دهد.
  • منجی عالم: بعد از مسئله کشتار کودکان در فلسطین توسط اسرائیل، این آهنگ هیپ هاپ و موزیک ویدیو خیره کننده آن اولین اثر هنری است. این اثر، حاوی امیدواری برای انتظار ظهور امام زمان (ع) برای فلسطینیان است.
  • ما مردم: اشعار مُجال در این آهنگ رپ با نگاهی تاریخی به ایران، هویت ایرانیان را به گوش می‌رساند و مردم را به مشارکت در امور سیاسی دعوت می‌کند.
  • آهنگ‌های «او» و «سرگشته»: این دو قطعه که به ترتیب مناجات‌های فوأد کرمانی و خاجوی کرمانی هستند به سبک هیپ هاپ اجرا شده‌اند. هر کس به اندازه سطح آشنایی‌اش با مباحث عرفانی می‌تواند از این آهنگ‌ها استفاده کند.
  • سامری: این آهنگ با سبک هیپ هاپ، داستان شخصی است که در زمان غیبت حضرت موسی (ع) قوم او را با ساخت یک گوساله طلایی فریب داد و آن‌ها را گوساله پرست کرد. وی این داستان را به فریب افکار عمومی جامعه توسط رسانه تشبیه کرده است.
https://www.asianews.ir/u/efi
اخبار مرتبط
از پیر استاد تار نوازی پرسیدم چرا می‌نوازی؟ مقدارکی زخمه زد و گفت این من نیستم که تار را می‌نوازم، تار است که روح مرا می‌نوازد. فرقی نمی‌کند که تمام عمرتان ساز زده باشید یا به تازگی ساز زدن را یاد گرفته باشید، حتماً می‌دانید داشتن مهارت در نواختن یک ساز چقدر می‌تواند ارزشمند باشد. نواختن ساز، درهای مختلفی را به روی زندگی شما باز می‌کند. چه درهای موسیقایی و چه درهای اجتماعی.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید