صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۲
کد خبر: 19962
گزارشگر: 464
۳۷۶
۰
۰
۱
تنها عضو ایرانی

پروفسور امین و انجمن پادشاهی فلسفه در گلاسگو

پروفسور امین و انجمن پادشاهی فلسفه در گلاسگو
انجمن پادشاهی فلسفه گلاسگو، به سال ۱۸۰۲ میلادی (دقیقاً ۲۲۲ سال پیش) تأسیس شده و همچنان در زمینه‌های مختلف اندیشگی و ربط انسان و جهان فعال است.

به گزارش آسیانیوز؛  تنها عضو ایرانی این انجمن پروفسور حسن امین فیلسوف و حقوقدان بین‌المللی است که از سال‌های دور در برنامه سخنرانی‌ها مخصوصاً از منظر فلسفه تطبیقی مشارکت فعال داشته است.

مارتین هایدگر فیلسوف بزرگ قرن اخیر گفته بود که زمان فلسفه به مفهوم پیشین گذشته است و بشر باید به فکر زندگی و حل مشکلات حال و آینده نوع انسان باشد‌ شاید تحت‌تأثیر همین تفکرات، تمرکز انجمن پادشاهی فلسفه بر مسایلی فراتر از موضوعات فلسفه سنتی است، مسایلی همچون زیست‌شناسی تکاملی (صعود و سقوط دایناسورها: برآمدن پستانداران)، اخلاق (حرص و آز، مرگ و پشیمانی)، جابه‌جایی انسان (مهاجرت و تغییرات اقلیمی), ضرورت تداوم بهداشت و درمان رایگان برای همگان، اقتصاد، جیمز وب، صعود به اورست و...

آخرین نشست انجمن پادشاهی فلسفه در چهارشنبه هفتم فوریه ۲۰۲۴ در ساختمان سر چارلز ویلسون برگزار شد. موضوع این سخنرانی و پرسش و پاسخ، تغییرات اقلیمی و تأثیر آن بر سلامت روانی با توجه به تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت روانی و لزوم پرداختن اهل فکر و فلسفه به این مقوله بود.

سخنران اصلی این برنامه پروفسور هستر پر، استاد جغرافیای انسانی و پژوهشگر تبعات انسانی تغییرات اقلیمی بود‌. پروفسور امین، استاد فلسفه و حقوق و دو استاد دیگر در کنار او در عکس (آقای استاد مهندسی سازه دانشگاه گلاسگو و خانم استاد زیست‌شناسی دانشگاه گلاسگو) هر سه در بخش پایانی نشست ۷ فوریه در بحث تغییرات اقلیمی و فلسفه از منظر رشته‌های تخصصی خود اظهار نظر کردند. در همین راستا امین یکی از کتاب‌های انگلیسی خود در زمینه حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی دریاها از منظر حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی کشورهای خاورمیانه را معرفی کرد.

https://www.asianews.ir/u/e4j
اخبار مرتبط
تعدادی از تألیفات پروفسور حسن امین، فیلسوف و حقوقدان معاصر، در انجمن فرهنگی و نیکوکاری سبزواری‌های مقیم مشهد، ۲۷ مهرماه معرفی و نقد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید