صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۲
کد خبر: 18810
گزارشگر: 464
۶۰۰
۰
۰
۱
نشست خبری نمایشگاه گروهی «۵۴ کاروانسرای جهانی ایران» برگزار شد؛

رویدادی مهم در راستای معرفی آثار تاریخی ایران‌زمین

رویدادی مهم در راستای معرفی آثار تاریخی ایران‌زمین
روز گذشته نشست خبری نمایشگاه گروهی «۵۴ کاروانسرای جهانی ایران» با حضور مریم دل‌افکن، کیوریتور و مؤسس خانه هنر دل‌افکن و اصحاب رسانه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز؛  در این نمایشگاه که روز ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی نیاوران برگزار می‌شود، آثاری از هنرهای تجسمی شامل حجم، نقاشی، عکس و ماکت به نمایش در خواهد آمد. خانه هنر دل‌افکن، پیشتر طی فراخوانی برای پذیرش آثار از علاقمندان دعوت به‌عمل آورده بود. گفتنی است ۵۴ کاروانسرا در ۲۴ استان ایران روز ۲۶ شهریورماه سال جاری در جریان چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

در حاشیه این نشست خبری، مریم دل‌افکن، کیوریتور و مؤسس خانه‌ هنر دل‌افکن در گفت‌وگو با آسیا عنوان کرد: «به پیشنهاد و حمایت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، قرار است نمایشگاه گروهی با موضوع ۵۴ کاروانسرایی که توسط یونسکو ثبت جهانی شده است، از ۲۱ الی ۳۲ دی‌ماه برگزار شود. در این نمایشگاه آثاری از اساتید و هنرمندان پیشکسوت و همچنین هنرمندان ثابت خانه‌ هنر دل‌افکن، به نمایش گذاشته خواهد شد. می‌توانم بگویم در راستای معرفی آثار ملی ایران، این نمایشگاه، رویداد بسیار مهمی است و خوشحالیم که توانستیم نظر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را برای حمایت از برگزاری آن جلب کنیم.»

مریم دل‌افکن در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: «تا امروز مجموعا ۱۰۳ اثر برای این نمایشگاه در نظر گرفته‌ شده است که حوزه‌های گوناگون هنرهای تجسمی نظیر نقاشی، عکاسی، کولاژ و دیجیتال آرت را شامل می‌شود. همچنین برخی آثار صنایع دستی با محوریت این کاروانسراها در معرض نمایش عمومی قرار خواهد گرفت.»

کاروانسرا

https://www.asianews.ir/u/dLz
اخبار مرتبط
نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» با حضور استفان پریزنر، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در محل کاخ نیاوران افتتاح شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید