صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۱
کد خبر: 20434
گزارشگر: 464
۳۴۱
۰
۰
۰
نویسنده به‌نام کلمبیایی سبک رئالیسم جادویی و برنده جایزه نوبل؛

دیدار دوبارۀ گابریل گارسیا مارکز در ماه اوت

دیدار دوبارۀ گابریل گارسیا مارکز در ماه اوت
شاید هیچ اثری همچون «صد سال تنهایی» تا به این حد به موفقیت جهانی نرسید و تا این میزان در جای‌جای جهان ترجمه نشد.

 به گزارش آسیانیوز؛ حال با گذشت قریب به ۱۰ سال از درگذشت گابریل گارسیا مارکز، انتشار اثری تازه از او، در صدر اخبار فرهنگی و ادبی جهان قرار گرفته است.

«تا ماه اوت» یا «ماه اوت همدیگر را خواهیم دید» آخرین رمان گابریل گارسیا مارکز، نویسنده به‌نام کلمبیایی سبک رئالیسم جادویی و برنده جایزه نوبل در حالی هفته گذشته در سالگرد تولدش منتشر شد که پسرانش می‌گویند این رمان، چالشی دلهره‌آور برای پدرشان بوده است.

گابریل گارسیا مارکز نوشتن این رمان را پانزده سال قبل از مرگش آغاز کرد. این رمان داستان زنی میانسال به نام آنا ماگدالنا باخ را حکایت می‌کند که هر سال در ماه اوت در یکی از جزیره‌های کارائیب به سر مزار مادرش می‌رود و از فرصت این سفرها استفاده می‌کند تا زندگی خانوادگی‌اش را کناری بگذارد و رابطه نزدیکتری با غریبه‌ها داشته باشد.

گابریل گارسیا مارکز پس از آنکه بخش اعظم این رمان را نوشت، در سال ۱۹۹۹ میلادی اولین فصل آن را برای دیگران خواند؛ اما به دلیل نارضایتی از بقیه کار، از انتشار آن خودداری کرد. در عوض، نسخه‌های خطی این رمان را به اعضای خانواده‌اش داد.

رودریگو و گونزالو، پسران گابریل گارسیا مارکز در جریان یک رویداد مطبوعاتی آنلاین در اسپانیا گفتند که پدرشان آخرین کتابش را «به هم ریخته» می‌دانست و به همین دلیل معتقد بود که باید آن را کنار گذاشت.

با این وجود بستگانش تصمیم می‌گیرند که این نسخه خطی و سایر متعلقات به این رمان را در مرکز «هری رنسوم» که یک آرشیو و کتابخانه متعلق به دانشگاه تگزاس آمریکاست، نگهداری کنند. به گفته گونزالو گارسیا، دانشگاهیان که بخش‌هایی از این اثر را خوانده‌ بودند، دو برادر را متقاعد کرده‌اند تا آن‌ها را در یک کتاب جمع‌آوری و به مناسبت نود و هفتمین سالگرد تولد پدرشان منتشر کنند.

https://www.asianews.ir/u/ec1
اخبار مرتبط
عباس معروفی از خانواده ای با فرهنگ که از سنگسر به تهران آمده بودند و از دیرباز در یاری رساندن به تهی دستان آوازه داشتند؛ او در کار نویسندگی و حتا سیاسی اجتماعی تا آنجا که به مردم و کشورش مربوط می شد آرام نمی نشست؛ انبوه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی او ثمره تلاش یک عمر کوتاه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید