صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۴
کد خبر: 13250
گزارشگر: 2
۵۶۷
۰
۰
۳
برندینگ و تبلیغات

افزایش فروش با برند سازی قوی

افزایش فروش با برند سازی قوی
فرآیند برندینگ به شما کمک می‌کند تا توجه مشتریان هدف را به سمت محصولات یا خدمات خود جلب و برای برند خود ارزش ایجاد کنید. اما چطور می‌توان با برندسازی قوی فروش بیشتری داشت؟ با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم.

با افزایش روزافزون رقابت‌ها در بازار، تبلیغات برای افزایش فروش برندهای مختلف کمی دشوار شده است. از سوی دیگر، اطلاعات مصرف‌کنندگان هم تا زیادی در مورد محصولات و برندهای مختلف افزایش یافته است و با مقایسه چند محصول می‌توانند بهترین را انتخاب کنند. اما ممکن است محصولات شما کیفیت بالایی داشته باشد و به دلیل ناتوانی در برندسازی قوی چندان شناخته شده نباشید. فرآیند برندینگ به شما کمک می‌کند تا توجه مشتریان هدف را به سمت محصولات یا خدمات خود جلب و برای برند خود ارزش ایجاد کنید. اما چطور می‌توان با برندسازی قوی فروش بیشتری داشت؟ با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم.

 

۱- ایجاد هویت برند با یک داستان متمایز

 

هویت‌سازی برای برند در روند برندینگ و تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد. هویت برند از ایجاد یک نام جذاب و یا یک لوگو ماندگار، فراتر است و به کسب و کار شما شناسنامه می‌دهد. برای اینکه یک استراتژی برندینگ قدرتمند برای افزایش فروش داشته باشید، باید در داستان‌سرایی کمی جسور و شجاع باشید.
برای انتخاب نام برند با مشاوران آرمکده در تماس باشید.
داستان برند مثل یک کارمند بازاریاب است که خدمات مشتری را برجسته می‌کند و بر روی ایجاد حسن نیت برای کسب و کارتان متمرکز می‌شود. شما می‌توانید از وب سایت خود برای روایت یک داستان متمایز در رابطه با برند استفاده کنید و تبلیغات گسترده‌ای را انجام دهید. یک پیام تبلیغاتی منحصر به فرد و متفاوت از تبلیغات رقبا می‌تواند تاثیر زیادی بر روی تصمیم خرید مشتریان احتمالی داشته باشد.

 

۲- پیدا کردن یک مخاطب خاص

 

بیشتر کسب و کارها برای اینکه برند و خدمات خود را نشان دهند، هزینه زیادی را صرف می‌کنند. در حالی که نمی‌دانند قرار است محصولات خود را به چه کسانی بفروشند. پیدا کردن مخاطب خاص و متمرکز که تمایل زیادی برای شنیدن پیام شما را داشته باشد، جزئی از برنامه برندسازی قوی است. زیرا جذب مخاطب به سمت قیف فروش را برای تجارت آسانتر می‌کند.
شناخت بازار هدف می‌تواند در طراحی استراتژی‌های شخصی‌سازی شده و استفاده از هدف‌گیری مجدد برای ایجاد تصویر قوی از برند تاثیرگذار زیادی است. همچنین این می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین تلاش، بیشترین فروش را داشته باشید.

 

۳- استفاده از پیام های ثابت و شفاف

 

در بازاریابی و برند سازی، «اعتماد» به عنوان یکی از مولفه‌های مهم محسوب می‌شود که شانس فروش را افزایش می‌دهد. اگر مشتریان به چیزی که شما می‌گویید، اعتماد داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن محصول را یا خود بخرند و یا به دیگران توصیه کنند. اما چطور اعتماد را ایجاد کنید؟
وضوح در پیام‌های بازاریابی و ایجاد شفافیت در صحبت‌ها می‌تواند اعتماد را ایجاد کند. برای متمایز کردن نام تجاری خود از رقبا، باید در تمامی پلتفرم‌های بازاریابی به صورت واضح و شفاف پیام‌های خود را به گوش مخاطبان برسانید. وقتی از تبلیغات تلویزیونی، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت، بیلبورد، بروشور و کاتالوگ برای برندسازی و افزایش فروش استفاده می‌کنید، باید پیام واضح باشد و در همه پلتفرم‌ها با یکدیگر هماهنگ باشد.
مشکلی که در بسیاری از برندها دیده شده، ناهماهنگی در تولید محتوای گسترده برای وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی است. به گونه‌ای که ممکن است محتوای پست شش ماه قبل با پستی که هفته پیش منتشر شده است، هماهنگی نداشته باشد.

 

۴- استفاده از تکنیک‌های برندسازی جذاب بصری

انتخاب رنگ سازمانی

یکی دیگر از بهترین راه‌های افزایش فروش با برندسازی قوی استفاده از بازاریابی جذاب بصری است. رنگ و جلوه‌های بصری تاثیری زیادی بر نحوه تصمیم‌گیری مخاطبان دارند. این تکنیک به مشتریان کمک می‌کند تا تصویر برند خاص را در حافظه خود داشته باشند.
انتخاب رنگ سازمانی با گروه حرفه ای آرمکده.
طراحی برند دارای اجزای مهمی مانند پالت رنگ برند، فونت، لوگو، انیمیشن و غیره است که در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. در حالی که متن یا گفتگو به تنهایی نمی‌تواند این تاثیرگذاری را روی ذهن مخاطب ایجاد کند. استفاده از تم رنگی یکسان در تمامی تبلیغات برای اینکه مخاطب نام تجاری شما را به یاد بیاورد، ضرورت دارد.
برای تولید محتواهای بصری قدرتمند بهتر است از گرافیست‌ها، عکاسان و کسانی که در تهیه ویدئو مهارت دارند، کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهای گرافیکی حرفه‌ای مثل Photoshop استفاده کنید.

 

۵- استفاده از Retargeting و AdSense Auto Ads

 

هدف اصلی از برندسازی قوی این است که مشتریان درست زمانی که تصمیم به خرید می‌گیرند، به یاد برند شما بیفتند. تبلیغات پولی (AdSense Auto Ads) و هدف‌گذاری مجدد (Retargeting) از جمله روش‌های عالی برای نشان دادن چندین مرتبه برند در مقابل چشم مشتریان هدف است.
تبلیغ خودکار AdSense Google فرصت مناسبی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا تبلیغات آنلاین خود را منتشر کنند. الگوریتم‌های گوگل به طور خودکار تبلیغات وب سایت را برای افزایش آگاهی برند منتشر می‌کنند و تاثیر زیادی در بازگشت سرمایه‌گذاری تبلیغات دارد.

 

۶- استفاده از همه پلتفرم‌های تبلیغات

 

یکی از اشتباهات بزرگی که برخی از کسب و کارها انجام می‌دهند، استفاده از تنها یک کانال برای تبلیغات و برندسازی است. برای مثال در سال‌های اخیر استفاده از اینستاگرام رونق زیادی گرفته است و بسیاری از این شبکه‌ اجتماعی استفاده زیادی می‌کنند. اما به محض ایجاد مشکل در این شبکه، کل کسب و کار آن‌ها نیز مختلف می‌شود. برای افزایش فروش با برندسازی قوی باید به فکر استفاده از همه پلتفرم‌ها باشید. اگر اینستاگرام بسته شود، وب سایت، پینترست و یا لینکدین فعال است تا از طریق آن همچنان به فعالیت‌های تجاری خود ادامه دهید.

 

۷- بهینه سازی و SEO سایت

 

از جمله بهترین روش‌های افزایش فروش و تبلیغات، وب سایت است که با بهینه‌سازی و سئو آن می‌توانید میزان فروش خود را بالا ببرید. در حالی که همه فکر می‌کنند استفاده از شبکه‌های اجتماعی آسانتر است، اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچنان در موتورهای جستجو فعالیت خود را به شکل حرفه‌ای ادامه می‌دهند. وب سایت دارای سازوکارهای مشخصی است و کمتر سایتی می‌تواند از قوانین معاملات تجاری و خرید و فروش سرپیچی کند. در حالی که ممکن است در صفحات شبکه‌های اجتماعی افراد کلاهبردار زیادی باشند که باعث بی‌اعتماد کاربران به کسب و کارهای مختلف شوند.

 

کلام آخر

 

برندسازی یک پروسه کاملا علمی است و باید با هدف مشخص پیش برود. برای ایجاد آگاهی از برند باید از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید و مطابق با یک استراتژی از پیش تعیین‌شده حرکت کنید.

 امیدواریم آنچه گفته شد مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

https://www.asianews.ir/u/98h
اخبار مرتبط
رپورتاژ آگهی چیست و چطور به افزایش فروش سایت کمک می کند ؟ چه رسانه هایی برای رپورتاژ آگهی مناسب هستند که باعث افزایش فروش محصولات ما می شود ؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید