صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
کد خبر: 13781
گزارشگر: 2
۱۲۲۹
۰
۰
۲
نگهداری ارز دیجیتال

مزایای کیف پول سخت افزاری چیست؟

مزایای کیف پول سخت افزاری چیست؟
بهترین و امن‌ترین نوع کیف پول ارز دیجیتال برای افرادی که تریدر حرفه‌ای هستند و معاملات زیادی را انجام می‌دهند، کیف پول سرد است. این کیف پول فیزیکی بوده و شبیه به یو‌اس‌بی است که می‌توانید آن را در جایی امن نگه‌داری کنید.

امروز می‌خواهیم دربارهٔ مزایای کیف پول سخت افزاری صحبت کنیم، اما قبل از آن، به‌طور خلاصه ویژگی‌های آن را با هم مرور کنیم. همان‌طور که می‌دانید، در معاملات بازار رمزارزها از دو نوع کیف پول استفاده می‌شود؛ یکی نرم افزاری (آنلاین) و دیگری سخت افزاری (فیزیکی، سرد). بهترین و امن‌ترین نوع کیف پول ارز دیجیتال برای افرادی که تریدر حرفه‌ای هستند و معاملات زیادی را انجام می‌دهند، کیف پول سرد است. این کیف پول فیزیکی بوده و شبیه به یو‌اس‌بی است که می‌توانید آن را در جایی امن نگه‌داری کنید. کیف پول سرد امنیت بیشتری دارد و احتمال سرقت از آن‌ها بسیار ضعیف و نزدیک به صفر است. حال بیایید در ادامه مزایای داشتن این نوع کیف پول را با هم بخوانیم.

 

مزایای کیف پول‌های سخت افزاری

 

دلایل زیادی برای استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری وجود دارد که به‌عنوان مزایای این کیف پول‌ها از آن‌ها یاد می‌شود. این مزایا شامل موارد زیر است:

 

کلید خصوصی از دسترس هکرها در امان می‌ماند

 

دلیل اهمیت کلید خصوصی این است که شما از طریق آن به تمام دارایی‌های خود می‌توانید دسترسی پیدا کنید، به همین دلیل به آن کلید خصوصی می‌گویند. این کلید نباید در دسترس دیگران قرار بگیرد و یک کلید رمزنگاری‌شده محسوب می‌شود. در کیف پول‌های آنلاین، گاهی مجبورید که کلید خصوصی خود را وارد کنید، اما در کیف پول سرد این‌گونه نیست. درواقع شما با نگه‌داری این کلید در کیف پول فیزیکی خود، آن را از دسترس هکرها دور نگه می‌دارید و همین امر باعث می‌شود هرگز در معرض خطر امنیتی احتمالی کپی‌شدن یا هک‌شدن قرار نگیرد.

 

افزایش امنیت دسترسی رمزگذاری پین

 

اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری از طریق پین رمزگذاری شده‌اند، برخی از آن‌ها نیز هستند که برای داشتن امنیت بیشتر از رمزهای بیومتریکی (اثر انگشت و تشخیص چهره) بهره می‌برند که بهترین کیف پول سخت افزاری در این دسته قرار می‌گیرد. اگر شخصی به احتمال خیلی ضعیف به کیف پول سرد شما دسترسی پیدا کرده و سعی کند که کدهایی را روی آن امتحان کند، این نوع کیف پول بعد از سه بار تلاش، به‌طور خودکار قفل می‌شود.

ولت سخت افزاری

امکان نگه‌داری چند ارز دیجیتال در یک ولت سخت افزاری

 

ارز دیجیتال در این نوع کیف پول فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و درواقع هیچ محدودیتی برای مقدار ارز دیجیتال یا ارز دیجیتالی که می‌توانید در کیف پول سخت افزاری خود به‌عنوان روش نگه‌داری ارز دیجیتال به‌صورت آفلاین نگهداری کنید وجود ندارد.
برخی از کیف پول‌های سخت‌ افزاری به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید چندین ارز دیجیتال را به‌صورت همزمان نگه‌داری کنید.

 

عدم آسیب‌پذیری در برابر ویروس‌های کامپیوتری

 

کیف پول‌های آنلاین یا نرم‌افزاری که در رایانه شخصی یا اینترنت ذخیره می‌شوند، ممکن است تحت‌تأثیر ویروس‌ها قرار بگیرند. اکثر ویروس‌های کامپیوتری برای حمله به نرم‌افزارهای سیستمی طراحی شده‌اند، به این معنی که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند امنیت یک کیف پول سرد را به خطر بیندازند.

 

تأیید تراکنش در دستگاه سخت افزاری

 

هر تراکنشی که شما انجام می‌دهید باید از طریق کیف پول سخت افزاری شما که رمزگذاری‌ شده‌است تأیید شود، بنابراین بدون دسترسی به کیف پول سرد شما، انجام معامله برای اشخاص دیگر غیرممکن است. اگر دستگاه خود را ایمن نگه دارید و از دست هر هکر احتمالی دور باشید، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ‌کس نمی‌تواند به ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال ذخیره‌شدهٔ شما دسترسی پیدا کند.

 

مناسب‌ترین گزینه برای تریدرها

 

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، کیف پول سخت افزاری بهترین نوع کیف پول برای تریدرها و افرادی است که معاملات زیاد و طولانی مدتی در بازار ارز دیجیتال انجام می‌دهند، زیرا تنها راه دسترسی به اطلاعات در این نوع کیف پول‌ها، خود کیف پول است. اگر بتوان امکان دسترسی دیگران به کیف پول فیزیکی را به صفر رساند، به‌هیچ‌عنوان احتمال دسترسی به دارایی‌های ارز دیجیتال شما که در کیف پول خود ذخیره کرده‌اید، وجود نخواهد داشت.

والکس

امکان مدیریت چندین آدرس مختلف با یک کیف پول

 

از طریق کیف پول سخت افزاری شما می‌توانید به‌راحتی چندین آدرس را مدیریت کنید و از استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری به‌صورت همزمان یا استفاده از چند ولت سخت افزاری معاف هستید.

 

بهره‌گیری از تکنولوژی برای استفادهٔ آسان

 

کیف پول‌های سخت افزاری در ابتدا ابزارهای فیزیکی ساده‌ای شبیه به فلش بودند که با گذشت زمان روزبه‌روز بر قابلیت‌های آنان افزوده شده و تکنولوژی آن‌ها پیشرفته‌تر شد. توسعه‌گران نیز همچنان در تلاشند تا هر روز امکانات ویژه‌ای را به آن‌ها بیفزایند. امکاناتی نظیر استفاده از اسکن کد کیوآر، توانایی اتصال از طریق بلوتوث، امکان بازگشایی قفل از طریق اثر انگشت یا تشخیص چهره، اتصال به وای‌فای، امکان پشتیبانی از انواع سیستم عامل‌ها مانند مک، ویندوز، لینوکس، اندروید و ...، صفحه نمایش لمسی، رابط کاربری آسان، وجود تراشه امنیتی، اتصال به کامپیوتر از طریق یو‌اس‌بی یا اوتی‌جی، پشتیبانی از حافظهٔ میکرو اس دی و ... امکاناتی هستند که هر روز در حال گسترش بوده و در برخی از این کیف پول‌ها وجود دارند.

 

جمع‌بندی

 

با محبوبیت روزافزون ارز دیجیتال و استفاده از آن‌ها در معاملات روزمره، اهمیت استفاده از کیف پول‌هایی که امنیت و ویژگی‌های پیشرفته‌تری داشته باشند در حال افزایش است. در مقالهٔ حاضر سعی کردیم از مزایای استفاده از کیف پول سخت افزاری به جای کیف پول نرم افزاری با شما عزیزان صحبت کنیم. این مزایا شامل مواردی چون امنیت بالای کلید خصوصی در کیف پول سخت افزاری، احتمال هک بسیار پایین، عدم احتمال ویروسی‌شدن کیف پول سخت افزاری، نگه‌داری از تعداد زیادی ارز دیجیتال و امکان مدیریت چندین آدرس مختلف در آن، نیاز به تأیید تراکنش در دستگاه، نیاز به استفاده از پین برای انجام عملیات و درنتیجه امنیت بالای دستگاه و امنیت کلید خصوصی هستند.

 

سؤالات متداول

 

مزایای کیف پول سرد چیست؟

 

امنیت بالا، عدم احتمال ویروسی‌شدن، پشتیبانی از چندین رمز ارز به صورت همزمان، امکان استفاده به‌صورت آفلاین، توسعهٔ نرم‌ افزاری و سخت افزاری به‌صورت روزافزون و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید از مزایای کیف پول سخت افزاری است.

 

منابع :

 https://wallex.ir/blog/best-hardware-wallet/

https://www.blockchain-council.org/cryptocurrency/best-hardware-wallets/

https://www.asianews.ir/u/9n5
اخبار مرتبط
امروز بسیاری از مردم دوست دارند روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده و حتی در معاملاتشان به‌جای پول از بیتکوین استفاده کنند. همین موضوع باعث شده تا این ارز دیجیتال فراگیر شود. از آن‌جایی که بیشتر مردم از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، کیف پول‌های دیجیتال برای اندروید ساخته شده‌اند تا مردم بیتکوین و دیگر ارزهای خود را راحت‌تر مدیریت کنند. با ما همراه باشید تا از این میان تعدادی از بهترین کیف پول‌های بیتکوین را به شما معرفی کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید