صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۳
کد خبر: 14415
گزارشگر: 2
۳۴۷۸۰
۰
۰
۲
Genset Diesel

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور چیست؟
در رابطه با دیزل ژنراتور چه می دانید؟ اگر قصد دارید که در راستای دستیابی به اهداف خود از دیزل ژنراتور استفاده کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید تا به بررسی این دستگاه از زوایای مختلف بپردازیم و بهترین فروشندگان آن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

دیزل ژنراتور که آن را تحت عنوان جِن سِت دیزل Genset Diesel نیز می شناسند، دستگاهی است که از ترکیب یک موتور دیزلی و ژنراتور الکتریکی ساخته شده است تا قادر به تولید انرژی الکتریکی باشد. تولید انرژی الکتریکی توسط دیزل ژنراتور موجب می شود که از آن در هر محیطی که امکان دسترسی به انرژی الکتریکی یا همان برق وجود ندارد، بتوان بهره برد و این موضوع مشکلات بسیار زیادی را حل کرده و شرایط را در بسیاری از مواقع پیچیده آسان تر نموده است. قابلیت این دستگاه به گونه ای است که حتی میتوان آن را در فضاهایی که دسترسی به انرژی الکتریکی وجود دارد هم مورد استفاده قرار داد.
به عنوان مثال: مواقعی که برق سراسری شهرهای بزرگ به دلایل مختلف قطع می شود، تا زمان اتصال مجدد آن از دیزل ژنراتور بهره گرفته می شود. عدم دسترسی به جِن سِت دیزل در مواقع اضطراری و در شهرهای بزرگ یا مشاغل مختلف، میتواند مشکلات و خسارات جانی و مالی زیادی را به وجود آورد.

 

سوخت دیزل ژنراتور چیست؟

 

معمولا کسانی که قصد استفاده از دیزل ژنراتور را دارند، با این پرسش رو به رو می شوند که سوخت دیزل ژنراتور چیست؟ در این رابطه باید بگوییم که جِن سِت دیزل به عنوان یک دستگاه مولد انرژی الکتریکی از سوخت دیزل استفاده می کند که دیزل به عنوان یک سوخت فسیلی شناخته می شود و از نفت خام تقطیر شده به دست می آید. اما انواع دیگر ژنراتورها با استفاده از سوخت های دیگری کار می کنند و برای آنها بر حسب نوع از گاز، بنزین، پروپان و ... استفاده می شود.

دیزل ژنراتور برای بیمارستان

 

انواع دیزل ژنراتور برق

 

دستگاه مولد برق دارای انواع مختلفی است که هر یک از آنها ویژگی های مختص به خود را دارند. از این جهت انواع دیزل ژنراتور برق را میتوان از قبیل زیر معرفی کرد:

 

دیزل ژنراتور اضطراری

 

دیزل ژنراتور اضطراری که تحت عنوان مولد برق آماده به کار نیز شناخته می شود، به گونه ای است که در مواقع اضطراری و زمانی که برق سراسری با مشکل رو به رو شود، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع جِن سِت دیزل ها از منبع انرژی مکمل برخوردار هستند و برای مدت زمان طولانی میتوان از آنها استفاده کرد. اماکن عمومی مانند: کارخانه ها، بیمارستان ها، نیروگاه ها، مراکز اداری و ... به میزان زیادی به دیزل ژنراتور اضطراری نیاز دارند و باید حتما آن را در اختیار داشته باشند.

 

دیزل ژنراتور قابل حمل

 

دیزل ژنراتور قابل حمل یا کوچک همان گونه که از نام آن مشخص است، به نوعی از مولد های برق می گویند که از ابعاد و اندازه کوچکی برخوردار است و به راحتی میتوان انها را از جایی به جای دیگر انتقال داد. بنابراین این نوع مولد برق برای مواقعی که به یک دیزل ژنراتور سیار برای مصارف مختلف نیاز داشته باشید، یک گزینه بسیار ایده آل است.

 

دیزل ژنراتور پایه

 

دیزل ژنراتور پایه مختص مواقعی است که به انرژی برق شهری یا سراسری دسترسی نداشته باشیم. این نوع دیزل ژنراتور در واقع تامین کننده تمامی برق پایه مورد نیاز است که آن را میتوان برای فضاهایی مانند: کمپ، اردوگاه و ... به کار برد.

 

دیزل ژنراتور دائم الکار

 

علاوه بر انواع دیزل ژنراتور برق که در بخش های فوق به آنها اشاره شد، نوعی دیگری مولد برق نیز تحت عنوان دیزل ژنراتور دائم الکار وجود دارد که از انها در جهت تامین برق دائمی استفاده می شود؛ به گونه ای که مولد باید دائما کار کند و قطعی و خاموشی نداشته باشد.

دیزل ژنراتور دائمی برای مکان هایی که به انرژی برق برای مدت طولانی نیاز است و دسترسی به برق سراسری وجود ندارد به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود.

بهترین دیزل ژنراتور در ایران

 

جِن سِت دیزل که توسط شرکت های مختلفی در جهان طراحی و تولید می شود، دارای برندهای متفاوتی است؛ بهترین دیزل ژنراتور در ایران، برندهای متعددی را شامل می شود که برخی از انها از قبیل زیر هستند:

 

دیزل ژنراتور موتورسازان تبریز

 

دیزل ژنراتور موتورسازان تبریز به واسطه این شرکت ایرانی و معتبر ساخته می شود که سابقه فعالیت بسیار زیادی در کشور دارد و از بهترین و معروف ترین برندهای ایرانی در زمینه تولید دیزل ژنراتور و تجهیزات راهسازی است. ایرانی بودن این برند موجب می شود که به راحتی در صورت بروز مشکل در آن بتوانید لوازم یدکی آن را تهیه کنید و برای تعمیر آن اقدام نمایید. علاوه بر آن این نوع دیزل ژنراتور وطنی، از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است.

 

دیزل ژنراتور ایوول

 

برند ایوول یا همان لول سابق متعلق به یک شرکت انگلیسی است که در زمینه تولید دیزل ژنراتور نیز فعالیت دارد. شرکت لول از معروف ترین و پیشرفته ترین شرکت های تولید کننده دیزل ژنراتور در جهان است که جایگاه بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

دیزل ژنراتور برای معدن

از این رو بدون شک، می توان آن را در گروه بهترین دیزل ژنراتور در ایران قرار داد که در صورت تهیه آن می توانید سالیان سال از مزیت ها و قابلیت های آن بهره مند گردید. علاوه بر دو مورد ذکر شده در فوق، میتوان موارد زیر را نیز در گروه بهترین مولد های برق در ایران معرفی کرد:

. برند ولوو پنتا
برند کامینز
برند پرکینز
برند بنز
و...

 

مقایسه دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی

 

مقایسه دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی مساله مهمی است که باید به آن اشاره کنیم. همانطور که می دانید یکی از رایج ترین انواع سوخت در کشور ما گاز است که به راحتی به آن دسترسی داریم و در موارد مختلف میتوانیم از آن استفاده نماییم؛ ژنراتور گازی نیز به نوعی از مولد های برق گفته می شود که با استفاده از گاز میتوان انرژی و سوخت مورد نیاز آنها را تامین کرد که این مساله موجب می شود تا استفاده از ژنراتور گازی بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه باشد.
این مسائل در حالی است که دیزل ژنراتورها دارای موتور دیزلی هستند و از سوخت دیزلی استفاده می کنند و سوخت این نوع ژنراتورها در مقایسه با ژنراتورهای گازی کمی گران قیمت تر است که در واقع حائز اهمیت ترین تفاوت میان این دو نوع ژنراتور را همین مساله به خود اختصاص می دهد.

 

سخن پایانی

 

شرکت کاشانی به عنوان یکی از بهترین توزیع کنندگان دیزل ژنراتور در کشور، شرایطی را برای شما عزیزان فراهم کرده است که علاوه بر امکان خرید، قادر به بهره بردن از خدمات پس از فروش، خدمات نصب و نگهداری و تعمیر نیز باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق وب سایت مجموعه کاشانی به نشانی kashanico.com اقدام کنید.

https://www.asianews.ir/u/a4g
اخبار مرتبط
در این مقاله با نکات مهم برای خرید یک موتور برق خانگی آشنا می‌شوید. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می توانید با یک نگاه تازه موتور برق مورد نظر خود را خریداری کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید