صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
کد خبر: 14509
گزارشگر: 2
۱۸۷۱
۱
۵
۲۲
امنیت سایبری

انزوای اطلاعات، آینده امنیت اطلاعات با بهزاد قاسمی

انزوای اطلاعات، آینده امنیت اطلاعات با بهزاد قاسمی
طی دهه اخیر با پیداش معماری‌های نوین امنیت سایبری در زیر ساخت‌های صنعتی و تجاری، و ظریب نفوذ بالای شبکه‌های نامتمرکز، کارشناسان متعددی در حوزه امنیت داده نظرات مختلفی را پیرامون امنیت سایبری مطرح کرده اند.

بهزاد قاسمی، کارشناس امنیت سایبری با بیش از یک دهه تجربه آموزش آکادمیک و آزاد، نظریه‌ای متفاوت و عمیق‌تری نسبت به آینده امنیت اطلاعات در بستر سایبری ارائه کرده است. او معتقد است با همه‌گیری شبکه‌های نامتمرکز و طبق تعریف دانشنامه آزاد استنفورد از انقلاب‌های علمی، انقلابی در صنعت امنیت سایبری به طور خاموش رخ داده است.انقلابی که منجرب شفافیت اطلاعات شده است و به سرعت در حال پیشرفت و ارائه نسخه‌های مختلف و بروزی از این ساختار شده است. بهزاد قاسمی در مقاله خود به موضوع پراکندگی اطلاعات اشاره دارد و در ادامه به منسوخ شدن روش‌ها و متدهای قدیمی در ایمن سازی داده‌ها در بستر فضای سایبری پرداخته است.

امنیت سایبری

به گفته‌ی بهزاد قاسمی، از زمان پیدایش شبکه‌های رایانه‌ای و ایجاد سکوهای تبادل اطلاعات (پلتفرم) در این فضا، ماهیت امنیت سایبری محدود به مخفی سازی اطلاعات بوده و حتی در دوره‌های آموزش و تربیت نیروی متخصص امنیت سایبری این مولفه‌ها به کارشناسان و متخصصین امنیت سایبری آموزش داده می‌شده است، اما با پیدایش شبکه‌های نامتمرکز این اصل به زیر رادیکال شبکه‌های نامتمرکز رفته، به طوری که عملکرد این شبکه‌ها بر شفافیت و اشتراک گذاری اطلاعات بین همگان بنا شده است. با توجه به امر تامین امنیت زیرساخت‌های سایبری دست خوش تغییر عظیم خواهد شد و برای تامین امنیت قرن جدید اطلاعات، نیاز به ترسیم راهکاری های نوین امنیت سایبری در دنیای نامتمرکز خواهد بود و اگر افراد، سازمان‌ها و مراکز آموزشی با این بروزرسانی همسو نشوند از قافله‌ی ایمن سازی اطلاعات در عصر جدید سایبری عقب خواهند ماند.

BLOCKCHAIN

بهزاد قاسمی این نظریه را در سال ۲۰۲۰ مطرح کرد، زمانی که هنوز شبکه‌های نامتمرکز به شکل امروزی فراگیر نشده بودند.
در ادامه قاسمی نظریه انزوای اطلاعات را به نحوه نهان‌نگاری و رمزنگاری داده‌های حساسی که در آینده به صورت داده‌های مرکزی به دور از دسترس عموم بیان می‌کند. به طوری که با آینده پژوهشی می‌توان به این مهم پی برد که، حجم اطلاعات حساس کمتر اما اهمیت ایمن سازی آن دو چندان خواهد بود و این موضوع نیازمند ارائه راهکارهای مناسب با آینده خواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/a6z
اخبار مرتبط
برای معرفی بهترین صرافی خارجی می‌توان لیست بلندی از این صرافی‌ها را تهیه کرد؛ با این حال، کارمزد کم همیشه هم دلیل بر برتری یک صرافی نیست. در قدم اول صرافی باید امکانات مطلوبی داشته باشد تا بتوانید معاملات سودآوری را در آن انجام دهید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
عباس حاج حسینی
۱۴۰۲/۰۸/۰۳
5
0
1

از بهترین اساتید دانشگاه امیر کبیر بود، از سال گذشته که دانشگاه‌ها اوضاعش بهم ریخت از این بنده خدا دیگه خبری نشد. امیدوارم هر جا هست مثل همیشه لبش خندون باشه. اونقدری خاکی بود که میومد تو حیاط دانشگاه با ما فوتبال بازی میکرد همونجا کسی سوال داشت میشت زمین برامون کامل توضیح میداد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید