صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
کد خبر: 16080
گزارشگر: 2
۴۱۴۱
۰
۱
۳
قیمت محصولات فولادی

قیمت روز انواع میلگرد و تیرآهن در بازار آهن

قیمت روز انواع میلگرد و تیرآهن در بازار آهن
قیمت میلگرد و تیرآهن به علت اینکه جز پر استفاده ترین محصولات فولادی در ساختمان سازی و صنعت هستند، برای افراد فعال در حوزه ساخت و ساز و صنایع گوناگون مورد توجه قرار می‌گیرند.

اگر شما هم از افرادی هستید که به خرید و فروش میلگرد و تیرآهن در بازار آهن می‌پردازید، قطعا قیمت میلگرد و قیمت انواع تیرآهن برای شما اهمیت زیادی دارد. با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین مراجع آنلاین جهت مشاهده قیمت به‌روز آهن آلات آشنا کنیم و به بررسی دلایل نوسانات قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار داخلی بپردازیم.

قیمت انواع میلگرد

قیمت میلگرد توسط عوامل زیادی تعیین می‌شود. اما قبل از پرداختن به دلایل نوسانات قیمت میلگرد، باید نکته مهمی را در نظر داشته باشید و آن نوع میلگرد مورد نظر شماست. زیرا انواع میلگرد کلاف در برابر میلگرد آجدار و ساده، از استاندارد ها و آلیاژ ها و فرآیند ساخت متفاوتی بهره می‌برند که این خود باعث اختلاف قیمت بین انواع مختلف میلگرد می‌شود. شما میتوانید لیست قیمت انواع میلگرد در همه کارخانه های کشور را به همراه سایز و وزن مشاهده کنید.

قیمت میلگرد و تیرآهن با کارخانه تولید کننده

قیمت میلگرد آجدار از اهمیت ویژه ای در میان دیگر انواع میلگرد برخوردار است زیرا میلگرد آجدار بیشترین استفاده را در ساختمان سازی دارد. به علاوه بیشترین کارخانه های کشور، میلگرد آجدار را به مقدار بیشتری تولید میکنند. یکی از دلایل نوسان قیمت میلگرد ، کارخانه تولید کننده آن است زیرا مقدار عرضه میلگرد در بازار به طور مستقیم تحت کنترل کارخانه تولید کننده میلگرد است.

قیمت میلگرد و تیرآهن و اثر عرضه و تقاضا

همان طور که می‌دانید عرضه و تقاضا در بازار، دلیل اصلی افزایش یا کاهش قیمت هر چیزی است مثل قیمت میلگرد . در ابتدا علت افزایش قیمت را از سوی فروشنده و یا عرضه کننده بررسی میکنیم. هنگامی که عرضه میلگرد یا تیرآهن توسط کارخانه تولید کننده کاهش یابد، باعث کاهش نسبت عرضه به تقاضا در بازار شده و چون نیاز بازار بیشتر از مقدار عرضه شده است، میلگرد و یا تیرآهن، خود به خود با قیمت بالاتری به فروش میرسد.
حال اگر علت افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد را بخواهیم از سمت خریداران بررسی کنیم، این خریداران هستند که برای خرید محصولی که در بازار کمیاب شده به رقابت میپردازند و از آنجا که نیاز بازار بیشتر از موجودی است، خریداران قیمت های بالاتر را برای خرید میلگرد یا تیرآهن پیشنهاد میدهند که قطعا فروشندگان هم به دنبال مشتریانی هستند که محصول‌شان را با قیمت بالاتری خریداری کند و به این شکل یک روند افزایشی قیمت در بازار رخ می‌دهد.

قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن و میلگرد و تاثیر قیمت دلار آمریکا

همان طور که همه میدانیم با افزایش قیمت دلار، تقریبا قیمت همه چیز افزایش پیدا میکند و با کاهش قیمت دلار، شاهد کاهش قیمت در اکثر محصولات هستیم. این موضوع به چند علت رخ می‌دهد که علت اصلی آن جنبه روانی و استراتژی خرید و فروش بر بازار است.
اثرات روان شناختی اولین و سریع ترین تاثیر را بر بازار میگذارد و از طریق اثر گذاری بر روی فعالان خرید و فروش در بازار آهن، باعث تغیراتی در خرید و فروش تیرآهن و میلگرد توسط این افراد می‌شود. جنبه روانی این نوسانات، کاملا بستگی به استراتژی معاملات افرادی دارد که در بازار فولاد ایران فعال هستند و نوسانات نرخ دلار آمریکا، سهم زیادی در تصمیم گیری این افراد به خرید یا فروش عمده تیرآهن یا میلگرد دارد.
همچنین نوسانات نرخ دلار و شاخص بورس میتواند منجر به تغیراتی در تصمیم گیری برای صادرات و وارداتی شود که به طور مستقیم روی قیمت تیرآهن و میلگرد تاثیر میگذارد. زیرا تغییرات قیمت دلار آمریکا میتواند منجر به تغییر عملکرد بازرگانان شود و به طور مستقیم بر واردات و صادرات و در نتیجه قیمت میلگرد و تیرآهن اثر بگذارد.

قیمت انواع تیرآهن

قیمت انواع تیرآهن بر حسب نوع و وزن تیرآهن محاسبه میشود. البته که دیگر دلایل کلی تاثیر گذار بر قیمت تیرآهن مثل عرضه و تقاضا و همچنین نوسانات قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت انواع تیرآهن دارند.
وزن تیرآهن اثر مسقیمی با قیمت آن دارد. مانند هر محصول فولادی دیگر، انواع تیرآهن هم بر حسب وزن در واحد کیلوگرم به فروش میرسند. همچنین از انواع تیرآهن که بیشترین استفاده را دارند میتوان به تیرآهن هاش و تیرآهن IPE و تیرآهن لانه زنبوری اشاره کرد که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

قیمت میلگرد

قیمت تیرآهن

عوامل زیادی در تعیین قیمت تیرآهن تاثیر دارند. اما برای درک علل نوسانات قیمت تیرآهن ابتدا باید نوع تیرآهن مورد نظر خود را مشخص کنید. هر نوع تیرآهن کاربرد مخصوص به خودش را دارد. مثلا تیرآهن لانه زنبوری بیشتر به عنوان ستون یا یکی از اجزای سقف سازه ها استفاده میشود و بیشترین کاربرد آن در سازه هایی است که با کمترین تحمل وزن، بیشترین مقاومت خمشی را داشته باشد.
اگر در پروژه خود نیاز به تیرآهن هاش دارید باید بین تیرآهن هاش سبک و سنگین و فوق سنگین، بنا بر نیاز خود یکی را انتخاب کنید. بیشترین استفاده از تیرآهن هاش در پل ها و سازه های ضد زلزله و خرپا و مکان هایی است که بخواهند ستون‌ها را از سازه‌ها حذف کنند و سازه هایی که باید از استحکام بسیار زیادی برخوردار باشند.

قیمت روز میلگرد

قیمت روز میلگرد

همانطور که گفته شد دلایل زیادی در تعیین قیمت میلگرد و آهن آلات تاثیر گذارند. برای مشاهده قیمت دقیق تمامی محصولات فولادی در بازار آهن و از تمامی کارخانه ها، ما به شما شرکت سفیران آهن را پیشنهاد میکنیم که قیمت تمامی مقاطع فولادی در بازار آهن و قیمت روز آهن آلات از جمله قیمت میلگرد به طور روزانه در این سایت آپدیت می‌شود.

همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان در حوزه خرید و فروش مقاطع فولادی و استعلام لحظه ای قیمت میتوانید با سفیران آهن به شماره 03191001040 تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی اهمیت قیمت آهن آلات به خصوص قیمت میلگرد و تیرآهن و همچنین علت های اصلی در نوسانات قیمت میلگرد و تیرآهن و انواع پر استفاده پرداخته شد و یکی از برترین مراجع قیمت کلیه آهن آلات(سفیران آهن) با سال ها سابقه و تجربه در بازار آهن جهت خرید میلگرد، تیرآهن و کلیه مقاطع فولادی معرفی شد.

https://www.asianews.ir/u/bdj
اخبار مرتبط
یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع ساخت و ساز، تیر آهن است. از تیر آهن‌ها برای ساخت انواع پل، ساخت ساختمان و خانه، ساخت سوله و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود. به دلیل تنوع در کاربرد این مقاطع فولادی، انواع مختلفی از آن‌ها روی کار آمده‌اند. برای هر کدام از آن‌ها نیز کاربردهای خاصی تعریف شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید