صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۶
کد خبر: 1630
گزارشگر: 2
۱۷۴۵
۲
۰
۲
علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی:

به فیفا دروغ گفتیم و سرشان کلاه گذاشتیم !!

به فیفا دروغ گفتیم و سرشان کلاه گذاشتیم !!
علی کفاشیان-رییس اسبق فدراسیون فوتبال-با حضور روی خط برنامه ورزش بدون ویرایشِ رادیو گفت‌وگو برای نخستین بار در اعترافی خودخواسته، از دروغ‌های فدراسیون فوتبال ایران به فیفا پرده برداشت.

به گزارش وبسایت روزنامه آسیا، رئیس و نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما سر فیفا کلاه گذاشتیم و به فیفا دروغ گفتیم. این بد است چون جمهوری اسلامی هستیم.
علی کفاشیان، رییس پیشین فدراسیون فوتبال در برنامه رادیویی، در واکنش به این سوال که آیا این فدراسیون یک نهاد مستقل غیردولتی است یا یک نهاد عمومی غیردولتی گفت: روزی که به فدراسیون فوتبال آمدم، بازنشسته بودم اما به من گفتند که فدراسیون یک نهاد مشتقل غیردولتی است و مشکلی از این بابت ندارم.
وی خاطرنشان کرد: بعد از جابه‌جایی در دولت، وزیر جدید من را نمی‌خواست و گفت که من بازنشسته هستم. به او یادآور شدم که فدراسیون یک نهاد مستفل غیردولتی است و بازنشستگی من ایرادی ندارد اما وزیر محترم گفت فدراسیون نهاد عمومی غیردولتی است و بازنشستگی هم ایراد دارد.
رییس پیشین فدراسیون فوتبال با تاکید بر این که در اصلاح اساس‌نامه فدراسیون باید ماهیت این فدراسیون به درستی نگاشته شود، افزود: به نظرم هر چیزی که هستیم را باید در اساس نامه جديد قید کنیم. مسوولان در اساس‌نامه جدید بنویسند که فدراسیون نهاد عمومی و غیردولتی است. اگر فیفا این موضوع را قبول کرد که مشکلی ندارد، اما اگر قبول نکرد، به دروغ به فیفا نگوییم که نهاد مستقل و غیردولتی است.
کفاشیان با اشاره به ماجرای اصلاح اساس‌نامه این فدراسیون در سال ۸۶ توسط هیات رییسه انتقالی خاطرنشان کرد: ما در گذشته فیفا را گول زدیم. وقتی در سال ۸۶ اساس‌نامه توسط گروه ۶ نفره از نمایندگان دولت و فیفا تصویب شد، آقای کیومرث هاشمی، عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون در پیش گفتار اساس‌نامه نوشت که این نهاد مستقل و غیردولتی است. این موضوع صحت ندارد. ما سر فیفا کلاه گذاشتیم و دروغ گفتیم.
او ادامه داد: نباید دروغ می گفتیم. الان باید بگوییم که نهاد عمومی غیردولتی هستیم. اگر قبول نکردند، قانون را به مجلس ببریم که مدیران بعدی به مشکل نخورند. هر وقت تکان خوردیم، چوب را سر ما کوبیدند که فدراسیون فوتبال نهاد عمومی و غیردولتی هستیم.
در فرایند اصلاح اساس‌نامه جدید این فدراسیون، تعریف ماهیت آن یکی از موارد مهمی است که می‌تواند به سال ها جدال بر سر اداره این فدراسیون خاتمه دهد. فعلا اصلاح اساس‌نامه در مراحل نخست قراردارد و هنوز پیش‌نویس جدید به اعضای مجمع ارائه نشده است. او صراحتا عنوان کرد که در ماجرای عدم تطابق نسخه فارسی و انگلیسی اساسنامه فدراسیون فوتبال، ما به فیفا دروغ گفتیم.
فدراسیون جهانی فوتبال، کمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون ایران را «فاقد استقلال» دانسته و خواستار تشکیل کمیته‌هایی مستقل شده است.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1cS
اخبار مرتبط
وزارت ورزش در دوران کرونا که بخشی از آن با تعطیلات نوروزی نیز همراه بوده، با سرعتی بیشتر از قبل به عزل و نصب مدیران می‌پردازد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
نعمت الله
۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
0

کجا دروغ نگفتید که اینجا راست گفته باشید . عذاب وجدان نداشته باش ! این نیز بگذرد

ali
۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
0

نام خدا بنده های خدا ما ادعا می کنیم که ما مسلمانیم و اینقدر روشن به دروغ گوئی خود اعتراف می کنیم ؟ !....شما فکر کردید که این دروغ ها و اعترافات رسانه ای را کسی در جهان نمی بیند و نمی خواند ! ....همه جهان توسط خبرگززاریهایشان از این دروغ ها و اعترافات مطلع خواهند شد و در آینده با مدرک خواهند گفت که ما دم خروس را باور کنیم یا!......خیلی بد کردید ! افتخار ندارد آنهم در یک کشوراسلامی و.............


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید