صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
کد خبر: 16491
گزارشگر: 2
۱۲۸۷
۱
۱
۲۵
هکرهای ایرانی

بهزاد قاسمی، هکری جوان با قدمتی دیرینه

بهزاد قاسمی، هکری جوان با قدمتی دیرینه
بهزاد قاسمی در کارنامه‌ی نفوذهای خود مواردی همچون از کار انداختن سرور‌های نشریه «شارلی ابدو» در پی انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم (ص) در سال ۱۳۹۱، هک کردن اراده ثبت اسناد کشور بحرین در سال ۱۳۹۷ و نفوذ به تعدادی سایت در پاسخ به هتک حرمت به قرآن در سال ۱۴۰۲ را دارد.

همزمان با واقعه قرآن سوزی اخیر در کشور سوئد، روزنامه اطلاعات خبری با تیتر « واکنش هکر‌های مسلمان به قرآن سوزی » را در وبگاه خود منتشر کرد، گزارش کوتاهی که با گذشت اندک زمانی به تیتر یک بخش فناوری خبرگزاری‌های داخلی تبدیل شد. خبری که در آن به یک شخص ایرانی به نام بهزاد قاسمی اشاره دارد .

بهزاد قاسمی کیست؟

آموزش هکر شدن

بهزاد قاسمی متولد مهرماه سال ۱۳۷۲ در تهران است. او مدیر ارشد امنیت اطلاعات (ciso) است و از دوران نوجوانی در زمینه‌ی امنیت سایبری فعالیت می‌کند. اگر آرشیو خبر‌های منتشر شده از او در رسانه‌ها ورق بزنیم، شاهد فعالیت‌های گسترده‌ی او در حوزه امنیت سایبری خواهیم شد. حضور در کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی، تدریس در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی رایگان در دانشگاه‌های مختلف، تاسیس و بنیان‌گذاری نخستین آزمایشگاه امنیت سایبری مستقل کشور و در نهایت نفوذ به سایت و سرور‌های متخلف در راستای اعتراض مدنی بر بستر اینترنت.
بهزاد قاسمی که با نام مستعار qasemi.pro نفوذهای خود را انجام داده، فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده است. این نام برگرفته از آدرس وب سایت شخصی او می‌باشد. بهزاد قاسمی در کارنامه‌ی نفوذهای خود مواردی همچون از کار انداختن سرور‌های نشریه «شارلی ابدو» از طریق حمله منع سرویس (Ddos) در پی انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم (ص) را در سال ۹۱، هک کردن اراده ثبت اسناد ژئوپلوتیک کشور بحرین در سال ۱۳۹۷ و در آخرین نفوذ هم تعدادی سایت را که در دیتاسنتر‌های امریکایی و اروپایی با پسوند‌های بین‌المللی دارد.
بهزاد قاسمی بنیان‌گذار آزمایشگاه امنیت سایبری آورکلاک و طراح کمپ آموزشی تهران سامر کد می‌باشد. همچنین او در زمینه‌ی نظریه پردازی در حوزه امنیت سایبری دارای مقالات متعددی است. از نظریه‌های منتصب به او، نظریه انزوای اطلاعات در عصر نوین سایبری است.

https://www.asianews.ir/u/cod
اخبار مرتبط
Behzad Qasemi, the chief information security officer (ciso) and the founder of Overclock Cybersecurity Laboratory has presented an analysis regarding the occurrence of the Cybergeddon phenomenon in the not-too-distant future in the cyberspace, which we will discuss.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
طاها
۱۴۰۲/۰۸/۰۷
5
0
1

عنوان بهترین هکر و کارشناس امنیت سایبری ایران میشه به ایشون داد. هم از نظر فنی شکی در تخصصش نیست، و هم اخلاقی. بر خلاف خیلیا که از دهه 80 به اینور عین طبل تو خالی بودن و یه مدت با عنوان هکر ظاهر میشدن و بعد از مدتی مشخص میشد حکایتشون چیه، بهزاد قاسمی بدون حاشیه و سیاسی بازی داره کاره خودشون انجام میده. دانشگاه آزاد شهر ری یه سمینار داشت، وقتی شروع کرد به ارائه اساتید و حضار صف کشیدن آخر برنامه ازش شماره بگیرن با هاش عکس بندازن تا آخرین نفر صبر کرد با همه صحبت کرد بعد رفت. ضمن اینکه بر خلاف اونایی که میگن هکرن و هیچ مدرکی برای اثبات ادعاشون و جود نداره هک هایی که کرده همه معتبر و سطح بالا و ثبت شدن. خلاصه که دمش گرم.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید