صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
کد خبر: 17098
گزارشگر: 2
۳۳۵
۰
۰
۱
اخذ آسان ویزا

بررسی شرایط اپلای سریع به کانادا و فرانسه

بررسی شرایط اپلای سریع به کانادا و فرانسه
بهترین کشور برای اپلای سریع چه کشوری است؟ این سوال، ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی را به خود مشغول کرده است. آیا اصلا می‌توان در یک بازه چند ماهه یا نهایتا یک ساله، شرایط و مقدمات مهاجرت تحصیلی را فراهم کرد؟ بله! امروزه شاهد هستیم که کشورهایی مثل کانادا و فرانسه، شرایط خوبی را برای مهاجرت دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند و تسهیلات خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

نیاز این کشورها به نیروی کار متخصص، باعث شده تا روند ساده‌ای را برای مهاجرت در نظر بگیرند تا افراد بیشتری فرصت تحصیل، کار و زندگی در این کشورها را داشته باشند. اگر شما هم می‌خواهید با شرایط اپلای سریع به کشورهایی مثل کانادا و فرانسه آشنا شوید، با ما همراه باشید!

اپلای سریع به کانادا و اخذ آسان ویزا

این روزها بازار مهاجرت به کانادا بسیار داغ است و دلیل آن هم به شرایط مناسبی که این کشور برای مهاجرت دانشجویان خارجی فراهم کرده است برمی‌گردد. دولت کانادا برای اعطای شهروندی به پانصد هزار مهاجر تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده است.
کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست و پیشرفت خود را مدیون کارگران و مهندسان متخصصی که در صنایع مختلف این کشور مشغول به کار هستند می‌داند. دولت کانادا برای تامین نیروی کار خود روند آسانی را برای مهاجرت به این کشور در نظر گرفته و می‌توان در یک بازه شش ماهه الی یک ساله، تمامی کارهای اپلای و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را انجام داد.
در روند صدور ویزای تحصیلی کانادا، خبری از سخت‌گیری‌های بی‌مورد نیست و بسیاری از کارها هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. برای همین، اگر نگوییم که کانادا بهترین کشور برای اپلای سریع است، حداقل یکی از دو کشور برتر برای اپلای سریع است. اگر گپ تحصیلی نداشته باشید و رزومه تحصیلی و کاری‌تان قوی باشد، می‌توانید خیلی سریع از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید.
اما تحصیل در کانادا ارزش این را دارد که سریعا برای مهاجرت به آنجا اقدام کنیم؟

مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا، مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تحصیل در یک سیستم آموزشی بسیار پیشرفته

چهارمین سیستم آموزشی برتر دنیا به کانادا تعلق دارد و حداقل ۱۰ دانشگاه این کشور در میان ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. اساتید دانشگاه‌های کانادا جزو برترین اساتید دنیا هستند و ارتباط تنگاتنگی با صنایع و پروژه‌های علمی مختلف دارند. بنابراین امکان راه یافتن به شرکت‌های برتر دنیا و کار کردن در صنایع پیشرفته هم تحت این نظر این اساتید، وجود خواهد داشت.

  • امکان دریافت انواع فاند و بورسیه

در دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان برتر و معدل الف، بورسیه‌های تحصیلی خوبی تعلق می‌گیرد. این بورسیه‌ها می‌توانند بخش قابل توجهی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا را پوشش دهند. اگر معدل خوبی داشته باشید، کانادا بهترین کشور برای اپلای سریع و دریافت بورسیه محسوب می‌شود.

  • امکان انجام کار تمام وقت حین تحصیل

کانادا تنها کشوری است که امکان انجام کار تمام وقت حین تحصیل را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. این در حالی است که در اکثر کشورها، تنها امکان انجام کار پاره وقت آن هم به اندازه بیست ساعت در هفته وجود دارد. انجام کار تمام وقت، هم به پوشش هزینه‌ها کمک می‌کند و هم باعث پربار شدن رزومه دانشجویان خواهد شد.

  • امکان اقامت سه ساله پس از فارغ‌التحصیلی برای پیدا کردن کار

کانادا امکان اخذ مجوز سه ساله برای پیدا کردن کار در این کشور را فراهم کرده است. نرخ بیکاری در کانادا حدود ۵.۵ درصد است. بنابراین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر، شانس بالایی برای جذب سریع در بازار کار خواهند داشت. اما شرایط تحصیل در کانادا به چه صورت است؟

شرایط تحصیل در کانادا

اگر کانادا را به عنوان بهترین کشور برای اپلای سریع در نظر گرفته‌اید، بهتر است شرایط زیر را داشته باشید:

  • معدل بالا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های برتر (بهتر است معدل کارشناسی حداقل برابر ۱۴ و معدل کارشناسی ارشد حداقل برابر ۱۶ باشد).
  • داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل ۶.۵

همچنین برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری، بهتر است مقاله ISI هم داشته باشید. اما کانادا تنها کشوری نیست که امکان اپلای سریع را فراهم کرده و فرانسه هم از این نظر، یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود.

فرانسه - بهترین کشور برای اپلای سریع بدون نیاز به مدرک زبان

فرانسه هم دارای یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا است و تعدادی از دانشگاه‌های قدیمی و مطرح دنیا مثل دانشگاه سوربن (Sorbonne Université) در این کشور قرار دارند. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور، نسبت به کشورهایی مثل کانادا و آمریکا بسیار کمتر است.
یک شرط لازم و ضروری برای تحصیل کم هزینه در فرانسه، داشتن مدرک زبان فرانسوی است. اگر به زبان فرانسوی مسلط باشید، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی تقریبا رایگان تمام می‌شود و تنها نیاز است تا هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام و… را پرداخت کنید.
اداره مهاجرت فرانسه کسانی که مدرک زبان فرانسوی داشته باشند را در اولویت قرار می‌دهد و روند اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای این دسته از افراد، سریع‌تر طی خواهد شد. تحصیل به زبان فرانسه برای دانشجویان خارجی، مزایایی مثل امکان اخذ وام مسکن، استفاده از بورسیه‌های تحصیلی و… را هم به همراه دارد.

بدون مدرک زبان به فرانسه بروید!

شاید برایتان جالب باشد که حتی امکان مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان هم وجود دارد. شما می‌توانید درخواست طی کردن آموزش‌های زبان فرانسه در کالج‌های این کشور را بدهید و از این طریق، مجوز اقامت در فرانسه را اخذ کنید. در کنار آموزش زبان فرانسه، می‌توانید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر این کشور هم اقدام کنید.
همچنین پس از فارغ‌التحصیلی هم می‌توانید به سرعت جذب بازار کار فرانسه یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا شوید. مهاجرت به کشورهایی مثل کانادا هم برای کسانی که مدرک دانشگاه‌های معتبر فرانسوی را دارند، راحت‌تر است. پس اگر به زبان و فرهنگ فرانسه علاقه‌مند باشید و بتوانید مدرک زبان فرانسوی را اخذ کنید، بهتر است فرانسه را به عنوان بهترین کشور برای اپلای سریع در نظر بگیرید.

کدام کشور را برای اپلای سریع انتخاب کنیم؟

در صورت نداشتن گپ تحصیلی و داشتن رزومه تحصیلی قوی، کانادا بهترین کشور برای اپلای سریع است. همچنین در صورت نداشتن مدرک زبان و تمایل به اپلای سریع، فرانسه بهترین گزینه است. به یاد داشته باشید که برای داشتن سریع‌ترین اپلای ممکن باید علاوه بر شرایط کشور مقصد، شرایط خودتان را هم در نظر بگیرید. برای پیدا کردن کشوری که هم بتوان سریع به آنجا اپلای کرد و هم با شرایط شما سازگار باشد؛ می‌توانید از مشاوره موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر بهره‌مند شوید. همین الان وارد سیم آخر شوید تا با کمک مشاوران این موسسه بتوانید کشور مقصد خود را به صورت رایگان، مشخص کنید!

https://www.asianews.ir/u/d8s
اخبار مرتبط
کانادا همواره جزو کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت بوده است. هر ساله، تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. بازار مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری در این کشور هم بسیار داغ است. علت محبوبیت کانادا برای مهاجرت، به سیاست‌های این کشور در قبال مهاجران برمی‌گردد. کانادا برای جذاب مهاجر و اعطای شهروندی به بیش از ۵۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده است. در همین راستا شرایط مهاجرت کاری، تحصیلی و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا، بسیار تسهیل شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید