صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
کد خبر: 20723
گزارشگر: 2
۲۴۵
۰
۰
۲
ارزیابی دارایی

ارزیابی اموال مشهود و نامشهود توسط کارشناس دادگستری

ارزیابی اموال مشهود و نامشهود توسط کارشناس دادگستری
اگر می‌خواهید اموال مشهود و نامشهود خود را ارزیابی کنید و نمی‌دانید که کدام مجموعه را برای خودتان انتخاب کنید ما به شما توصیه می‌کنیم که از خدمات مجموعه مفروز استفاده کنید. ارزیابی دارایی‌ها توسط کارشناسان دادگستری این مجموعه به راحتی قابل انجام است و این مجموعه خدمات متنوعی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد.

ارزش گذاری روی دارایی‌های مختلف با توجه به شرایط و ویژگی‌هایی که دارند با یکدیگر متفاوت است. کارشناسان دادگستری با اطلاعات بسیار زیادی که در این زمینه دارند می‌توانند اموال مشهود و نامشهود را مشخص کنند.
انواع دارایی در حسابداری به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. با توجه به اینکه دارایی‌ها با ارزش‌های مختلفی در اختیار صاحبان خود قرار می‌گیرند نمی‌توانند به صورت یکسان نامگذاری شوند و با عنوان دارایی‌های مشهود و نامشهود شناخته می‌شوند. برای دریافت اطلاع بیشتر درباره ارزیابی اموال و معرفی یک مجموعه معتبر که دارای کارشناسان حسابداری بسیار ماهر است با ما همراه شوید.

تعریف دارایی

در حسابداری به اموال و حقوقی که دارای ارزش پولی و مالی باشد دارایی گفته می‌شود. دارایی ممکن است کم یا زیاد باشد و نمی‌توان برای آن عدد مشخصی را تعیین کرد. هرچه یک دارایی و دارای ارزش پولی و مالی بیشتری باشد باید آن را با عدد بزرگتری نشان داد. دارایی‌ها با تنوع بالای خود ممکن است در اختیار افراد مختلفی قرار گیرند و یا در شرکت‌ها و دولت‌ها مورد استفاده باشند.
در علم حسابداری دارایی‌ها به صورت جاری و یا غیر جاری هستند که در طول یک سال مصرف می‌شوند. گاهی اوقات یک دارایی قابلیت نقد شوندگی بسیار بالایی داشته و گاهی اوقات دارایی‌ها در دسته‌بندی‌های دیگری قرار می‌گیرند. از انواع دارایی می‌توان به دارایی مشهود و غیر مشهود اشاره کرد.

تعریف دارایی مشهود و غیرمشهود

دارایی مشهود به دارایی‌هایی می‌گویند که به شکل فیزیکی و قابل رویت هستند. از این نوع دارایی می‌توان به دارایی‌های ثابت مانند ماشین آلات و ساختمان‌ها اشاره کرد. از انواع دیگر می‌توان به زمین و دارایی‌های جاری هم اشاره کرد. برعکس دارایی مشهود دارایی‌هایی هم وجود دارند که به عنوان دارایی نامشهود شناخته می‌شوند.
این دارایی‌ها ماهیت فیزیکی یا واقعی نداشته و از آنها می‌توان به حق ثبت اختراع و حقوق مالکیت اشاره کرد. از دیگر دارایی‌های نامشهود می‌توان به حقوق انحصاری نرم‌افزارهای رایانه، شهرت و برند یک شرکت، مشتریان و غیره اشاره کرد. هر نوع دارایی با توجه به شرایطی که دارد ارزیابی می‌شود و برای آن یک ارزش مشخص تعیین می‌کنند. این ارزیابی‌ها در عناوین مختلف، امتیازات، نرم افزار و سخت افزار، طلا و جواهرات، معادن، خودرو و دارایی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ارزیابی امتیازات چیست؟

مجوزها و امتیازات دولتی در ارزیابی امتیازات قرار می‌گیرند. امتیازات یک شرکت در بازار دارای ارزش است و مبنای ارزش گذاری امتیازات، روز ارزیابی است. از آنجایی که ممکن است بر اثر مرور زمان اعتبار یک امتیاز دولتی از دست برود بنابراین ارزش گذاری آن به روز ارزیابی آن باز می‌گردد. از ارزیابی امتیازات می‌توان به امتیاز داروخانه، مرغداری، گاوداری، استخراج معدن و امتیاز هر شرکت و موسسه اشاره کرد. با توجه به اینکه امتیاز یک شرکت با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند و یا کاهش پیدا می‌کند باید ارزیابی آن انجام شود. این ارزیابی با عنوان ارزیابی نامشهود شناخته می‌شود.

ارزیابی برند

برند هم به عنوان یکی دیگر از اموال نامشهود شناخته می‌شود که امتیاز آن وابسته به مشتریان و شرایط برند است. ارزیابی برند شرکت‌ها، محصولات و مجموعه‌های حقوقی مختلف باید با توجه به شرایطی که دارند انجام می‌شود. هرچه یک برند فروش بیشتری داشته باشد ارزش آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ارزیابی نرم افزار و سخت افزار

در دسته‌بندی اموال نامشهود ارزیابی نرم‌افزار نیز قرار می‌گیرد. سخت افزار به مجموعه‌ای از اجزای فیزیکی قابل رویت می‌گویند که دارای ارزش‌های مختلفی هستند. سخت افزار یک اموال مشهود است. نرم‌افزارها به عنوان اموال غیر مشهود شناخته می‌شوند که در سیستم‌های کامپیوتری کارهای مختلفی را فراهم می‌کنند. با توجه به ارزیابی نرم‌افزارهای کامپیوتری قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است.

کارشناسان رسمی دادگستری

ارزیابی طلا و جواهرات

یکی از اموال مشهودی که اهمیت بسیار زیادی داشته و ارزیابی آن باید با دقت بالایی انجام شود طلا و جواهرات است. از آنجا که طلا قابلیت نفت شوندگی بسیار بالایی دارد از نظر مالی ارزش زیادی پیدا کرده و در ارزیابی‌ها به عنوان دارایی مشهود شناخته می‌شود. جواهراتی که دارای شناسنامه معتبر هستند به راحتی ارزیابی می‌شوند اما برای ارزیابی طلا و جواهرات دیگر باید حتماً از کارشناسان رسمی دادگستری کمک گرفت. از آنجایی که این افراد اطلاعات کاملی درباره انواع طلا و جواهر دارند می‌توانند به راحتی و در مدت کوتاهی این کار را انجام دهند.

ارزیابی معادن

یکی دیگه از اموال بسیار مهمی که در نقاط مختلف کشور وجود دارند معادن هستند. پروانه‌های استخراج معادن که به عنوان اموال نا مشهود شناخته می‌شوند باید ارزش گذاری شوند و ارزیابی آنها با توجه به شرایط معدن در نظر گرفته می‌شود. هرچه یک معدن خروجی با کیفیتی داشته باشد در ارزیابی نیز در درجه بالاتری قرار خواهد گرفت.

ارزیابی خودرو

یکی دیگر از دارایی‌های مشهودی که در کشور دارای ارزش بالایی است خودرو نام دارد. با توجه به اینکه متقاضیان یک خودرو چه میزان باشند باید ارزیابی آنها انجام شود. کارشناسان رسمی دادگستری در زمان ارزیابی خودرو به مواردی مانند برند کارخانه خودروسازی، سال ساخت خودرو، ظاهر و فیزیک خودرو اهمیت می‌دهند. با توجه به اینکه یک خودرو دارای چه کیفیتی باشد و از چه قطعاتی در تولید آن استفاده شده باشد ارزش گذاری خواهد شد. از آنجایی که کارشناسان دادگستری اطلاعات کاملی درباره انواع خودرو داشته و با بخش‌های مختلف آنها آشنا هستند می‌توانند ارزیابی خودرو را به راحتی انجام دهند.

خدمات ارزیابی دارایی ها توسط مجموعه مفروز

اگر می‌خواهید اموال مشهود و نامشهود خود را ارزیابی کنید و نمی‌دانید که کدام مجموعه را برای خودتان انتخاب کنید ما به شما توصیه می‌کنیم که از خدمات مجموعه مفروز استفاده کنید. ارزیابی دارایی‌ها توسط کارشناسان دادگستری این مجموعه به راحتی قابل انجام است و این مجموعه خدمات متنوعی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد.

کارشناسان رسمی دادگستری مجموعه مفروز با توجه به اطلاعات بسیار کاملی که درباره اموال مشهود و غیر مشهود دارند ارزیابی آنها را با دقت بسیار بالایی با با توجه به نکات مختلفی انجام می‌دهند. شما توسط این مجموعه می‌توانید ارزیابی اموال بسیار متنوعی را در مدت بسیار کوتاهی انجام داده و آنها را ارزش گذاری کنید. برای دریافت خدمات این مجموعه کافی است به سایت آن مراجعه کرده و از خدمات حضوری و غیرحضوری آن برخوردار شوید. تمام کارشناسانی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند از تجربه و سابقه بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل برای شما گزینه مناسبی هستند.

https://www.asianews.ir/u/egJ
اخبار مرتبط
امروزه با وسایل ارتباطی جدید و هوشمند، امکان استفاده از مشاوره تخصصی در هر زمینه‌ای هم خیلی سریع و هم خیلی مؤثر و مفید شده است. با همین گوشی تلفن که همیشه همراه شما هست، می‌توانید با استفاده از اینترنت، وکیل یا کارشناس حقوقی معتبری را پیدا کنید و با یک تماس و مشورت تلفنی مشکل یا مسئله قانونی یا قضایی خود را مطرح کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید