صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۸
کد خبر: 2599
گزارشگر: 213
۲۴۰۹
۰
۰
۳
با دبیرکل «موسسه جهانی نوروز»؛ به بهانه روز جهانی صلح

«آرش»های ایرانی همیشه زنده هستند

«آرش»های ایرانی همیشه زنده هستند
«موسسه جهانی نوروز» به بهانه روز جهانی صلح از پیکان زرین آرش کمانگیر رونمایی کرد.. به این بهانه با امیر عبدی پور، مدیرکل، بنیانگذار و دبیرکل موسسه جهانی نوروز گفت و گویی کوتاه انجام دادیم که در ادامه می آید:

«موسسه جهانی نوروز» به بهانه روز جهانی صلح از پیکان زرین آرش کمانگیر رونمایی کرد..به این بهانه با امیر عبدی پور، مدیرکل، بنیانگذار و دبیرکل موسسه جهانی نوروز گفت و گویی کوتاه انجام دادیم که در ادامه می آید:

وی درباره موضوع اسطوره آرش کمانگیر و چرایی برپایی همایشی به این بهانه در روز جهانی صلح گفت: موضوع فرهنگ و نگاه نمادین آرش کمانگیر به پیکانی که ما به صورت مزین به طلا و جواهر ساختیم، در واقع یک آرمان هنری در قالب نشان دادن اسطوره ها در کنار تمامی آرمان های اسطوره ها که همگی صلح آفرین هستند، ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: وقتی جناب آرش کمانگیر پیکانشان را رها کردند، خیلی ها ناامید بودند که این پیکان چه مسافتی را طی خواهد کرد؛ ولی همگان دیدند که به مقدار بسیار وسیعی کشور ایران را به قدری عمیق درنوردید که به آن سوی دریای هامون رسید.

دبیرکل موسسه جهانی نوروز در ادامه افزود: پیکان آرش کمانگیر پیامش برای جهان این بود که آرش ها همیشه زنده هستند و ما می توانیم بارها نگاه آن پیکان را تکرار کنیم، اما تیر ما صلح آفرین است.

عبدی پور با اشاره به اینکه در فرهنگ ما ترور و جنگ طلبی جایی ندارد، توضیح داد: ما جانمان را در حفظ قلمرو و سرزمینمان می دهیم، ولی قیام ما همیشه صلح و محبت بوده است. کتاب مقدس اوستا، آرش کمانگیر را آنقدر عظیم تجلیل کرده که گویی بزرگ‌ترین قدرت حماسی جهان تایید و تجلیل شده است.

این فعال هنری اظهار داشت: ما نماد صلح را در روز جهانی صلح به جهان نشان دادیم و صلح عنوانی در زبان نیست؛ بلکه یک عمل به واقعیت پیوسته است.

عبدی پور گفت: پیکان آرش برای جهان حاوی این پیام بود که ایرانیان زیرکانه و خردمندانه در همه عرصه ها و سخت ترین موقعیت ها می توانند رفتار و عملی صلح آمیز و والا داشته باشند./


روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1KS
اخبار مرتبط
عراق حدود ۲۸ کالای خوراکی ایرانی را به کشورش ممنوع کرده است و به نظر می رسددر هفته های اخیر سعی کرده تا خود را با کشورهای دیگری که با ایران زاویه دارند، همسو کند؛ این در حالی است که در یکی دو سال اخیر صادرات مواد غذایی به عراق بسیار زیاد بوده..در این باره خواستیم از تاثیرات این موضوع بر فعالیت تولید کنندگان در ایران مطلع بشویم و آن را با غلامرضا عطاران در میان گذاشتیم ..وی دارای کارخانه های تولید مواد غذایی و شبکه بازاریابی خاورمیانه است..این گفت و گو را در ادامه بخوانید :
نحوه ورود کاندیداها به صحنه های انتخاباتی و نوع لباس پوشیدن آنها، از نکاتی است که غیر از سوابق، پیشینه، چگونگی سخنرانی یا تحصیلات و خلق و خو، حایز اهمیت است و در نظر گرفته می شود.. در این باره و در خصوص حدود توجه به لباس پوشیدن دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای انتخاباتی جدید آمریکا، با فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
موضوع فروش و بازاریابی شبکه ای، مساله ای قابل توجه در عصر امروز به شمار می آید؛ چرا که فروش در تولید اهمیت بالایی دارد و تولیدکنندگانی هستند که قادر به فروش کالاهایشان نیستند. به همین بهانه با غلامرضا عطاران که سال هاست در عرصه بازاریابی شبکه ای در ایران فعالیت مستمر دارد و به گونه ای به «پدر» بازاریابی شبکه ای شهرت یافته است ، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
آغاز مُد در جهان از قرن بیستم پاریس بوده که با احداث خانه های مُد در جهان شروع شد و در ایران هم از زمان فتحعلی شاه قاجار...در این باره با امیر علی تویسرکانی، مترجم کتاب «همه چیز درباره مد» گفت و گو داشتیم. وی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی و دکترا با موضوع سیاستگزاری عمومی است و کارشناس رشته طراحی مُد، «کت واک» و «فشن ران وی». تویسرکانی همچنین مجموع دوره های آموزشی فشن را در شهر نیویورک گذرانده است. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
اتفاق های پرسر و صدای هفته گذشته و صلح اعراب و امارات و مراودات نزدیک به صلح چند کشور عربی با اسراییل، سبب شد با محسن فرشاد، سخنگوی جبهه ملی ایران گفت و گویی داشته باشیم..وی که عضو هیات رهبری و اجرایی جبهه ملی است، در رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و سپس مدرک فوق لیسانس و دکترای دولتی حقوق خصوصی را از دانشگاه "اکس مارسی" فرانسه گرفته است. مدرس و مشاور دانشگاه ها و سازمان های مختلف، از جمله فعالیت ها در کارنامه کاری اوست.. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
شیرین نوری؛ اقتصاددان و پژوهشگر، درباره دلایل تصمیم دولت مبنی بر پیش فروش اوراق نفتی و تبعات آن به موضوعاتی اشاره کرده است و عدم هماهنگی میان شورای عالی اقتصادی را نیز از اشتباهات دیگر چنین تصمیمی برشمرد.
اقتصاد موسیقی را در هفته های اخیر مروری کردیم و در بخشی هم به اقتصاد ساز رسیدیم که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.در هفته گذشته پارکی در تهران به نام «استاد ابراهیم قنبری مهر»نامگذاری شد. وی از استادان صاحبنام ویولون در ایران است و ویلن هایی که ساخته تا یک میلیون دلار در بازارهای دنیا به فروش رفته است..از شاگردان برجسته استاد قنبری مهر، هوشنگ اکبری را می شناسیم که غیر از به ساخت حرفه ای ویولون مشغول است.با وی در دفتر روزنامه آسیا گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:
دلبر نیروشک، متخصص مدیریت و تحول منابع انسانی و تنها ارزیاب و راه انداز مراکز توسعه و ارزیابی است. او که فارغ التحصیل مدرک دکترای روانشناسی بالینی با رویکرد تغییر و تحول از آمریکا است، درباره شیوه ای در حوزه مهارت های مدیریتی با عنوان «لیدر شیپ کوچینگ» سخن گفت. گفت و‌گوی ما با او درباره اختصاصات و فوائد این موضوع را بخوانید:
فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست از آن دسته طراحان لباس در کشورمان است که براساس ذوق و سلیقه و نگاه خاصی که به طراحی لباس و به قول خودش اهمیت زیبایی پارچه و رنگ دارد، شاید بتواند جای ایرج پاکزاد را پر بکند یا غیر از ایران، کارش را در عرصه بین المللی عرضه کند. با وی گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید:
مراسمی به بهانه روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران عرصه شهری و اقتصادی، روز گدشته با حضور معاون برنامه ریزی، توسعه و امور شورای شهرداری تهران و شهردار منطقه 12 تهران در "عمارت مسعودیه" برگزار شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید