صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۶
کد خبر: 3353
گزارشگر: 213
۱۸۷۶۸
۱۵
۲
۱۴
داروساز ایران در نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو:

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد
۱۶۷ داروساز ایران در نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو، مطالعات بالینی در ایران برای تولید واکسن کرونا را «در حد یک شوخی» خواندند و نوشتند: «با کدام جرات ادعای تولید چنین واکسنی را داریم؟»در این نامه با اشاره به شروع واکسیناسیون ضد کرونا در بسیاری کشورها، از «بی‌برنامگی وحشتناک» در تامین واکسن کرونا در ایران انتقاد شده است.
۱۶۷ داروساز ایران در نامه‌ای به محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو، مطالعات بالینی در ایران برای تولید واکسن کرونا را «در حد یک شوخی» خواندند و نوشتند: «با کدام جرات ادعای تولید چنین واکسنی را داریم؟»

در این نامه با اشاره به شروع واکسیناسیون ضد کرونا در بسیاری کشورها، از «بی‌برنامگی وحشتناک» در تامین واکسن کرونا در ایران انتقاد شده است.

نویسندگان این نامه از سازمان غذا و داروی ایران خواسته‌اند که «به موقع، و نه بعد از مرگ سهراب» نسبت به خرید و واردات واکسن کرونا اقدام کند.

این داروسازان همچنین از اینکه افراد با تخصص‌های غیردارویی، نظر تخصصی دارویی می‌دهند انتقاد کرده و برخی موضوعات مطرح شده در رسانه‌های داخل ایران درباره تولید واکسن داخلی کرونا را «توهین به شعور علمی داروسازان و صرفا بهانه‌ای برای عدم تامین واکسن» توصیف کردند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران گفته‌اند شرایط ویژه نگهداری واکسن فایزر در دمای منفی هفتاد درجه یکی از دلایل نخریدن این واکسن از سوی ایران است.

با این حال در نامه داروسازان آمده که «خرید چند deep freezer که تا دمای ۹۰- درجه سانتی گراد را تامین می‌کند» کار دشواری نیست.

آنان با بیان این که شرکت فایزر از ابتدای به ثمر رسیدن تحقیقاتش درباره واکسن کرونا نیاز به این گونه تجهیزات را اعلام کرده بود، افزوده‌اند: «ضمنا فایزر انتقال با یخچال معمولی به مدت ۵-۶ روز را تایید کرد.»

این داروسازان شعار «تولید ملی واکسن» را نیز موجب شگفتی خواندند و نوشتند: «چرا اجازه بدهیم تولید یک محصول این‌قدر تخصصی را ساده جلوه دهند؟ ما که قابلیت خرید چند فریزر برای انتقال و نگهداری واکسن را نداریم، تجهیزات تولید واکسن آن هم برای ۸۰ میلیون نفر را داریم؟»

این ۱۶۷ داروساز ایرانی با اشاره به این که «داروهای معمولی‌تر از جمله ناپروکسن، ویتامین سی تزریقی، انسولین و...به عنوان کمبود در لیست داروهایمان است»، اضافه کردند در حالت خوشبینانه «سال دیگر همین موقع شاید چند میلیون واکسن داشته باشیم.»

در این نامه همچنین آمده مقام‌های جمهوری اسلامی در حالی از تولید واکسن سخن می‌گویند که «در تامین حقوق کادر درمان وامانده‌اند» و «هنوز فاویپیراویر و رمدسیویر کافی تولید نشده و ملت قاچاق می‌خرند!»

در پایان این نامه نیز تاکید شده است: «کرونا آنفلوانزا نیست و شوخی ندارد، دارو ندارد. برای آنفلوانزا حداقل تامی فلو قاچاق وجود دارد. برای کرونا چه چیزی داریم؟»

در روزهای اخیر درخواست‌ها از دولت جمهوری اسلامی ایران برای خرید واکسن کرونا افزایش یافته و کارزار «#واکسن_بخرید» طی یک هفته دو بار به ترند اول توییتر در ایران تبدیل شد.

اما عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، شامگاه شنبه در واکنش به این درخواست‌ها گفت این کارزار یک فضاسازی مجازی است که سه‌چهارم آن از خارج حمایت و مطرح می‌شود.

همچنین مسوولان ایران درباره خرید واکسن کرونا اظهارنظرهای متناقضی مطرح کرده‌اند. در حالی که رییس جمعیت هلال احمر ایران از خرید یک میلیون دوز واکسن چینی خبر داده، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس خرید هرگونه واکسن از چین و روسیه را رد کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی تاکنون ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند که به گفته مقام‌های دولتی این رقم فقط بخشی از آمار واقعی جان‌باختگان کرونا در ایران است./
https://www.asianews.ir/u/1Wt
اخبار مرتبط
رییس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد این سازمان از سوی وزارت بهداشت مامور شده تا یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین خریداری کند. این در حالی است که رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس تاکید کرده واکسن‌هایی که ایران خواهد خرید از چین و روسیه نخواهد بود.
در حالی که هنوز برند واکسن کرونای خریداری‌شده توسط ایران مشخص نشده، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این سازمان واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد؛ در حالی است که واکسن های تایید شده تا 90 و 95 درصد از سوی اغلب کشورهای جهان، شامل واکسن چینی نیست.
درحالی که کاربران پنج‌شنبه شب برای دومین بار در چند روز گذشته در کارزاری توییتری هشتگ #واکسن_بخرید را به ترند اول ایران تبدیل کردند، رییس کل بانک مرکزی، تایید کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا(اوفک) تاکنون دست‌کم دو مجوز انتقال پول برای ایران به منظور خرید واکسن کرونا صادر کرده است و مجوز اول را مسوولان به دلایلی نپذیرفته‌ بودند.
رئیس بانک مرکزی ایران امروز پنج‌شنبه در پیامی اینستاگرامی خبر داد که مشکل خرید واکسن کرونا برای کشور رفع شده و واکسن‌ها «در اسرع وقت» به ایران انتقال خواهد یافت؛ این در حالی است این مقام دولتی نه زمان مشخص واردات واکسن را ارائه کرده و نه درباره نوع واکسن جزییاتی را ارایه کرده است.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
علی مطهری، نماینده پیشین و نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، امروز در پیامی از باطل شدن سهمیه جهانی واکسن کرونا برای مردم ایران خبر داد؛ این در حالی است که تأمین واکسن را «حیاتی، قهری و قطعی» خوانده و از مسئولان دولتی خواسته است که «دست بخش خصوصی» را در این زمینه باز نگه دارند؛همچنین رئیس اتحادیه واردکنندگان داروی ایران گفته که هیچ مشکلی برای انتقال ارز به منظور واردات واکسن کرونا و دیگر اقلام دارویی از خارج به ایران وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
0

این دولت به جان مردم ایران اصلا ارزشی قایل نیست پشیزی هم براش مهم نیس که ایرانی ۱۰۰۰ نفر باکرونابمیره یاده هامیلیون نفر فقط سیاست دولت براش مهمه بنظرمن حضرت اقاسیدعلی خامنه ای دراین خصوص باید یه عکس العملی ازخودشون نشون بدن دلسوز اول واخر این مردم فقط حضرت اقا هستن وخواهن بود یه کوچولو گوش این مسئولینو بپیچن بدنمیشه حضرت اقا ای که دستت میرسد دستمان رابگیر

دکتر شکیبایی داروساز
۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
0

با سلام خدمت همه دوستان و همکاران عزیز. البته مطمئنم هستم که این متن سخیف همانند خیلی از سیاست بازیهای وا داده های به غرب ،هیچ چیز نیست بجز خودتحقیری و خود کم بینی یک عده حقیر و واداده ای که همیشه خودشان را بعنوان یک ایرانی کمترین دیده اند .و جالب اینکه همسو شده اند با رسانه های آنور آبی و بر طبل خود کم بینی خود ،محکم میکوبند.

ناشناس
۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
0

به قول سردار سلامی ، راهکار مبارزه با کرونا را یافته ایم دیگر نیازی به واکسن نیست ، ما واکسن از چین میخریم ! چین واکسن مورد نیازش از کشورهای اروپایی می خرد ! جالب است . البته ایران هم واکسن اروپایی میخرد ، البته برای استفاده خواص .

ناشناس
۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
0

بعضی از داروخانه ها با واکسن خارجی دنبال کاسبی هستند و واکسن داخلی وحشت دارند.

سعید
۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
0

من یک دانشجوی پزشکی ام. میخوام بگم باید گریست به حال اون مردمانی که توانایی های ملی خودشون رو باور نداشته باشن. امثال تفکر شما همون تفکریه که میگفت ایرانی جماعت عرضه ی ساخت یه آفتابه رو هم نداره!!! آقایون محترم؛ بی عرضگی خودتون رو به همه ی جوون های دانشمند و مبتکر و دارای نبوغ، نسبت ندید. ما جوونا کارستان ها کرده ایم و خواهیم کرد. به لطف خدا واکسن ایرانی هم میسازیم. شما هم برید یه فکری به حال خود تحقیری ای که وجودتون رو فرا گرفته بکنید!

حامی
۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
0

اول اینکه شما دارو ساز هستین نه واکسن ساز اصلا در حیطه کار شما نیست دوم همین الان بسیاری از واکسن ها ساخت داخل هستند سوم ک مهمتر از دو مورد قبل هست اینه ک با ساخت واکسن داخلی نون شما آجر میشه واقعا براتون متاسفم

مریم
۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
0

داروسازان در ایران تاجر دارو هستند تا داروساز و بهتر است خاموش باشند اصلا نیازی به واکسن هم نیست داروهای سنتی تولید شده جوابگوی پیشگیری و درمان هستند اگر کسی واکسن بخواهد صبر می کند برای واکسن شهید فخری زاده و واکسن مورد تایید نظام که البته منظور از نظام دولت نبست

Korosh
۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
0

اگر جرات دارید همه نظرات را ثبت کنید لعنت بر آخوند و آخوند صفت دزد و فاسد که این کشور را به این روزگار انداخته‌اند هیچ قشر کثیفی کثیف تر از آخوند جنایتکار نیست شاشیدم به قرآن و اسلام و حجاب و عفاف و نماز جمعه و دعا واخوند دزد بی پدر و مادر لعنت بر سلطان شکر که شست سال به بیگانگان خدمت کرده ناصرمکارم شیرازی و فرزندان جاسوس او

رامین از آمریکا
۱۳۹۹/۱۰/۱۰
1
0
0

خاک تو سر چنین به اصطلاح داروساز های مفنگی. واقعا دلم می خاد تو صورتتون استفراغ کنم. متاسفانه ایران تنها کشوریه که جمع زیادی از مردمش هر روز سربازان ستون پنجم و بز دل های خائن رو بازی می کنند. هیچ جای دنیا چنین گروه منافقی رو پیدا نمی کنید. بسیاری از کشورها و مردم دنیا آرزو دارند جایگاه ما رو داشته باشند. هر چیزی لیاقت می خاد حتی ایرانی بودن!

به یزدان که گر ما خرد داشتیم......
۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
1

بله ما میتوانیم یکساله پول کارت ملی هوشمند گرفتن هنوز نتونستن تحویل بدن مورد بعد مثل دری قابلمه تشخیص کرونا مورد بعد ساخت لباس فصانوردی که بعدا گندش دراومد مال ناسا هست برچسب هاشو کنده بودن کسی نفهمه عذرخواهی هم کردن بعدا اگر علمشو دارید چرا واکسن انفولانزا وامپول انسولین تو این سالها نتونستید بسازید واقعا بعد چهل سال فکر میکنید نسل جدیدخردمند شاخ دارن یا گوشهای دراز دارن....دوران خدعه و تقیه تموم شده چقدر ذوب شده ماله کش و گوبلز داریم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید