صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 3805
گزارشگر: 213
۱۰۸۱
۰
۰
۳
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام ۹۹

وزیر ارتباطات: شرکت مخابرات زورگو و انحصار طلب است

وزیر ارتباطات: شرکت مخابرات زورگو و انحصار طلب است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد شدید از مسئولان شرکت مخابرات ایران، آن‌ها را به «انحصارگرایی» و «اعمال زور» متهم کرد و گفت: شرکت مخابرات مقابل توسعه بخش خصوصی را گرفته است و نمی‌دانم چطور در عرض مدت سه ماه شرکت مخابرات که ۲۸۰ میلیارد سود داشت به ضرر منهای ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران  که شرکت مخابرات «مقابل توسعه بخش خصوصی را گرفته است».

وزیر ارتباطات: شرکت مخابرات زورگو و انحصار طلب
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با انتقاد شدید از مسئولان شرکت مخابرات ایران، آن‌ها را به «انحصارگرایی» و «اعمال زور» متهم کرد و گفت: «نمی‌دانم چطور در عرض مدت سه ماه شرکت مخابرات که ۲۸۰ میلیارد سود داشت به ضرر منهای ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است».

محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسم افتتاحیه «نمایشگاه تلکام ۹۹» با اشاره به عدم حضور شرکت مخابرات در این نمایشگاه گفت: این شرکت از وزارت ارتباطات توقع داشته است که تعرفه را بالا ببرد.

وی افزود: «یک فرد در شرکت مخابرات تصمیماتی اتخاذ می‌کند که آن تصمیمات به کشور صدمه می‌زند و اگر ضرورت داشته باشد اسم و مشخصات آن فرد را می‌گویم».

در پی فرمان مقام معظم رهبری برای تسریع در خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی، شرکت مخابرات ایران مهرماه ۸۸ در یک معامله مناقشه‌برانگیز به کنسرسیوم «اعتماد مبین» واگذار شد که بنیاد تعاون سپاه پاسداران و یکی از شرکت‌های «ستاد اجرایی فرمان امام» سهامداران اصلی آن هستند.

این معامله در شرایطی انجام شد که لحظاتی قبل از نهایی شدن آن، شرکت تعاونى پیشگامان کویر یزد که از متقاضیان اصلى خرید این سهام بود به طور ناگهانى انصراف داد و همان زمان برخی وب‌سایت‌های خبری اعلام کردند که علت این انصراف، «اعمال فشار» بر آن بوده است.

سپاه پاسداران در نهایت سال ۹۷، پس از این که گزارش‌های متعددی درباره فساد در بنیاد تعاون سپاه منتشر شد، اعلام کرد که سهامش در مخابرات را به «ستاد اجرایی فرمان امام» واگذار کرده است، بی آن که تاکنون گزارشی درباره روند این واگذاری،‌ ارزش سهام واگذار شده و چگونگی انجام این معامله منتشر شده باشد.

مجید سلطانی، معاون سابق فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی، مدیرعامل فعلی شرکت مخابرات ایران است که آذرماه امسال به این سمت منصوب شد. به نظر می‌رسد اشاره وزیر ارتباطات به فردی که تصمیماتش در مخابرات به کشور «صدمه» می‌زند، وی باشد.

آذری جهرمی در ادامه سخنانش با اشاره به زیان‌دهی شرکت مخابرات هشدار داد که «در این‌باره حتما به زودی با مردم صحبت خواهد کرد».

او می‌گوید «اگر این ضرر به دلیل هزینه‌ای بود که ثبت نشده باید مرجع قانونی به آن ورود کند».

وزیر ارتباطات همچنین به موضوع «افت ارزش سهام» شرکت مخابرات اشاره کرده و گفته که به سازمان بازرسی «منعکس» کرده که «بعد از افت شاخص سهام در مخابرات، سهام سهامداران خرد را کدام مجموعه حقوقی جمع کرده و بعدا چه اتفاقی قرار است بیفتد».

او با این حال جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

قیمت سهام شرکت مخابرات ایران طی شش ماه اخیر بیش از ۵۷ درصد کاهش یافته و به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وزیر ارتباطات ایران سپس شرکت مخابرات را متهم کرد که «مقابل توسعه بخش خصوصی را گرفته است» و گفت که «انحصار درون شهری» شکسته خواهد شد.

وی در نهایت خطاب به شرکت مخابرات گفت: «می‌دانیم زور شما زیاد است و می‌توانید در همه مسائل اعمال نظر کنید اما ما هم زورمان کم نیست و از هر ابزار قانونی که داشته باشیم استفاده می‌کنیم».

محمدجواد آذری جهرمی تیر ماه امسال نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شرکت مخابرات ایران «مانعی بزرگ» در برابر پیشرفت شبکه ارتباطی در کشور نامیده و گفته بود که این شرکت «انحصار ذاتی دارد».

منتقدان می‌گویند که شرکت مخابرات ایران در حوزه‌های گسترده‌ای از خدمات ارتباطاتی از جمله کانال‌های زیرزمینی، فیبر نوری و اینترنت خانگی برای سال‌ها انحصار داشته است، اگرچه تابستان امسال وزارت ارتباطات اعلام کرد که با عقد قرارداد شرکت مخابرات ایران و آسیاتک، انحصار شرکت مخابرات در ارائه‌ خدمات اینترنت خانگی و وی‌دی‌اس‌ال شکسته شد./


https://www.asianews.ir/u/23j
اخبار مرتبط
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی ایران گفته است کارگروهی برای «مواجهه» با اینترنت ماهواره‌ای تشکیل شده است و از سویی برخی از کارشناسان معتقد هستند اگر پروژه‌های اینترنت ماهواره‌ای مانند پروژه اینترنتی استارلینگ شرکت اسپیس‌ایکس تکمیل شود، دنیای ارتباطات متحول می‌شود و مردم جهان می‌توانند بدون فیلترینگ به اینترنت دسترسی پیدا کند.
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین با اشاره به تاکید این سند بر ابعاد آموزش الکترونیکی گفت: کندی اینترنت فشار مضاعفی به معلمان و دانش‌آموزان وارد کرده است.
در حالی که مشکلات کندی و قطعی اینترنت صدای بسیاری از کاربران را درآورده است؛ مسئولان هر بار که مورد پرسش قرار می‌گیرند موضوع را محدود به اختلالات مقطعی فنی می‌‌دانند.
براساس یک گزارش لباس‌های بیش از صد هزار زن به صورت دیجیتالی از روی تصاویرشان حذف و در شبکه‌های اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید