صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
کد خبر: 4664
گزارشگر: 213
۸۰۹
۰
۰
۷
جبهه اصلاح‌طلبان به رییس سابق بانک مرکزی رای نداد

اصلاح‌طلبان از ناصر همتی حمایت نکردند

اصلاح‌طلبان از ناصر همتی حمایت نکردند
جبهه اصلاحات بامداد سه‌شنبه ۲۵ خرداد پس از جلسه‌ای طولانی که با رای‌گیری اعضا همراه بود نتوانست بر سر حمایت از عبدالناصر همتی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، به اجماع برسد.
 جبهه اصلاحات بامداد سه‌شنبه ۲۵ خرداد پس از جلسه‌ای طولانی که با رای‌گیری اعضا همراه بود نتوانست بر سر حمایت از عبدالناصر همتی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، به اجماع برسد.

مجمع عمومی جبهه اصلاحات شامگاه دوشنبه در پی درخواست مهدی کروبی برای ورود اصلاح‌طلبان به صحنه انتخابات و حمایت از نامزدی با «مقبولیت بیشتر» برگزار شد.

آقای کروبی که بیش از ده سال است در حصر خانگی به‌سرمی‌برد در پیام خود با اشاره به اقدام شورای نگهبان ردصلاحیت‌های گسترده داوطلبان نامزدی در انتخابات گفته بود که «آنها در این صحنه‌آرایی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات هستند تا جشن نابودی جمهوریت را در ۲۹ خرداد برپا کنند».

 اما نتایج رای‌گیری در مجمع عمومي جبهه اصلاحات نشان می‌دهد که آقای همتی نتوانسته است آرای کافی را برای نامزدی جبهه اصلاحات به دست بیاورد. بر اساس گزارش‌ها از ۴۶ عضو مجمع عمومی جبهه اصلاحات،۲۳ عضو به حمایت از عبدالناصر همتی رای دادند حال آن که برای حمایت از او دوسوم آرا، یعنی ۳۱ رای لازم بود.

جبهه اصلاحات پیش از این نیز اعلام کرده بود که در این دوره کاندیدایی نخواهد داشت و از این رو نتیجه رای‌گیری شامگاه دوشنبه تغییری در موضع آن ایجاد نکرد.

در روزهای اخیر میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز که او نیز همانند آقای کروبی بیش از ده سال است در حصر خانگی به‌سرمی‌برد با انتشار پیامی انتخابات این دوره را «تحقیرآمیز» خواند و اعلام کرد در کنار کسانی خواهد ایستاد که از این نوع انتخابات‌ مهندسی‌شده به جان آمده‌اند.

میرحسین موسوی در یازدهمین سال از حصر خانگی به سر می‌برد
 شورای نگهبان در این دوره انتخابات ، همه نامزدهای شناخته‌شده اصلاح‌طلبان را هم ردصلاحیت کرد از جمله اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور، مسعود پزشکیان، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران.

از میان اصول‌گرایان نیز ردصلاحیت علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، شگفتی بسیاری از تحلیل‌گران را به دنبال داشت./
https://www.asianews.ir/u/2sq
اخبار مرتبط
عبدالناصر همتی در مناظره امروز گفت فقط کسانی مثل سعید جلیلی و کره‌ شمالی مخالف تصویب لوایح پولشویی هستند و دویست کشور جهان این لوایح را تصویب و اجرایی کرده‌اند؛ علیرضا زاکانی کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز با انتقاد تند از عبدالناصر همتی، او را به دروغ‌گویی و خیانت به کشور متهم کرد و گفت این افراد مثل پینوکیو هستند و «پررویی نجومی» دارند.
رییس پیشین بانک مرکزی در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری گفت: نوجوانان ایرانی اکنون کی پاپ (پاپ کره‌ای) را دنبال می‌کنند، اما هنوز رپ ایرانی زیرزمینی است و مهرعلیزاده نیز با انتقاد از عملکر سعید نمکی گفت: اگر دولت اجازه داده بود واکسن کرونا وارد شود، همه مردم واکسینه شده بودند؛ وزیر بهداشت با پرستاران با شعر و شاعری و با مردم با قسم حضرت عباس سخن می‌گوید.
سخنگوی دولت ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما خواستار ارائه فرصت برای پاسخ به اتهام‌زنی‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری علیه دولت شد.
اولین مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد صحنه جدال لفظی بین عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده از یک سو با ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و علیرضا زاکانی در سوی دیگر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید