صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
کد خبر: 5438
گزارشگر: 213
۱۱۰۲
۰
۰
۷
حمیدرضا کیامنفرد در روز خبرنگار مطرح کرد:

شرکت انبارهای عمومی با «افزایش درآمد» حافظ منافع بازنشستگان است

شرکت انبارهای عمومی با «افزایش درآمد» حافظ منافع بازنشستگان است
حمیدرضا کیامنفرد، مدیرعامل «شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران» در نشست خبری روز خبرنگار، در خصوص نقش این شرکت در تحقق وعده های داده شده به بازنشستگان، از جمله «همسان سازی حقوق این قشر از جامعه» به خبرنگار «آسیانیوز» گفت: این شرکت به عنوان حافظ منافع بازنشستگان کشوری با افزایش درآمد و سوددهی خود، نقش به سزایی در تامین حقوق این قشر عزیز جامعه خواهد داشت.

به گزارش آسیانیوز، مهندس حمیدرضا کیامنفرد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:‫ گام‌های موثری در سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت های لجستیکی شرکت و ارتقاء منافع بازنشستگان کشوری برداشته شده است

مدیرعامل و نایب رییس هیات‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران امروز، یکشنبه، 17 مرداد ماه 1400، هم‌زمان با روز خبرنگار و در نشست مطبوعاتی و خبری با اصحاب رسانه، توضیح داد: در راستای منویات رهبر انقلاب تمام همکاران این شرکت با تلاش و مساعی شبانه ‎روزی خود به دنبال توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ارایه خدمات مطلوب کمی و کیفی به مشتریان و ارتقاء منافع بازنشستگان کشوری، گام‌های موثری برداشته شده است.

دغدغه مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی درباره همسان سازی؛حمیدرضا کیامنفرد/آسیانیوز asianews

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در ابتدای این نشست، ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در این نشست مطبوعاتی و با تاکید بر وظیقه ذاتی حوزه خبر و رسانه، افزود: خبرنگاران رکن و شاخص مهمی در راستای شفافیت، اثربخشی، مشارکت عمومی در جهت قانون گرایی بنگاه های اقتصادی هستند. چراکه توسعه کشور مدیون جوانان عزیزی است که در عرصه‌های مختلف با نثار خونشان در راستای اعتلای ایران اسلامی گام برداشته اند.


توسعه سهم بازار و فعالیت های لجستیکی در دستور کار شرکت قرار دارد
کیامنفرد در پاسخ به خبرنگار روزنامه دنیای اقتصادی در ارتباط با اقدامات انجام شده در حوزه های لجستیکی و اجرایی شرکت در سال گذشته و برنامه های شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در سال جاری، گفت: این شرکت با شش دهه سابقه خدمت‌رسانی به تجار و صاحبان کالا در رویه های واردات و صادرات به عنوان بازوی لجستیک و اجرایی و مورد اعتماد گمرک جمهوری اسلامی ایران و امین حاکمیت شناخته می‌شود و تمامی منافع حاصل از ارائه خدمات این شرکت، برای تامین حقوق بازنشستگان کشوری است. در حال حاضر این شرکت با 41 شرکت و شعب تابعه مدیریتی و غیر مدیرتی در حال ارائه خدمات انبارداری، تخلیه و بارگیری، حفاظت و نگهداشت از کالاهای تجاری در اماکن گمرکی است.

دغدغه مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی درباره همسان سازی/روز خبرنگار مرداد 1400

نایب رئیس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ادامه داد: با توجه به تشدید تحریم های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و همچنین بسته بودن مرزهای تجاری کشور از اسفند ماه سال 1398 تا اواخر خرداد ماه سال 1399 و بازشدن تدریجی مرزها تا پایان نیمه اول سال گذشته، استراتژی این شرکت حفظ سهم بازار و افزایش 0.3 درصدی بوده است. در همین راستا توانسته 95 درصد عملیات لجستیکی بارهای ورودی از مسیر هوایی و 55 درصد عملیات لجستیکی بارهای ورودی از مسیر زمینی را جذب کنیم. همچنین تکمیل انبارهای شرکت تابعه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در حوزه دریایی در دستور کار قرار داشت که در اواخر تیر ماه سال جاری به بهره برداری رسید. ضمنا کاهش 5 ساله میانگین سنی ماشین آلات و تجهیزات عملیاتی شرکت با ورود تجهیزات جدید در سال گذشته و سال جاری در دست اقدام است.

 

حمیدرضا کیامنفرد دغدغه مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی درباره همسان سازی/روز خبرنگار مرداد 1400

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جام جم برای حضور در گمرکات جدید بالاخص در گمرکات مرزی، گفت: حضور و استقرار در گمرکات زمینی از جمله دوغارون، ماهیرود، باشماق و پرویزخان بر اساس قرارداد دوجانبه با گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا و حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی و فرودگاه پیام از برنامه‌های توسعه این شرکت در بخش لجستیک زمینی و هوایی در سال جاری می باشد. در حال حاضر این شرکت در گمرک دوغارون مستقر شده و به ارائه خدمات به صاحبان کالا و تجار می پردازد و استقرار در سایر گمرکات در دست انجام است.

دیدگاه حکمرانی مطلوب شرکتی در مجموعه صندوق بازنشستگی

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در خصوص نقش این شرکت در تحقق وعده های داده شده به بازنشستگان کشوری از جمله همسان سازی حقوق این قشر از جامعه به خبرنگار آسیانیوز گفت: امروز کشور ایران در جنگ اقتصادی بی رحمانه‌ای قرار دارد و باید عقب ماندگی های ایجاد شده در بنگاه های اقتصادی با مدیریت یکپارچه و جهادی اصلاح شود. نگاه علمی در کنار نگاه مدیریتی بر اساس شایسته سالاری، کارایی و اثربخشی و مسئولیت پذیری به همراه قانون گرایی موجب افزایش بهره وری خواهد شد و این امر موجب تحولات مثبت در هر بنگاه اقتصادی است. این نگاه در صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در طول یک و نیم سال گذشته جاری و ساری شده است و تحولات مثبتی در راستای جهش تولید در بنگاه های اقتصادی تابعه این صندوق صورت گرفته است. همچنین این شرکت به عنوان حافظ منافع بازنشستگان کشوری با افزایش درآمد و سوددهی خود، نقش به سزایی در تامین حقوق این قشر عزیز جامعه خواهد داشت.

 

تعرفه گذاری بر اساس رویه متناسب با قوانین و مدل های توسعه ای

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه کسب و کار در خصوص نحوه تعرفه‌گذاری و میزان افزایش تعرفه ارائه خدمات شرکت در سال جاری، گفت: تعرفه‌گذاری در شرکت بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در حوزه معاونت عملیات شرکت مرکزی و شرکت‌های تابعه و متناسب با قوانین بالادستی و اخذ مصوبه هیات مدیره و سازمان‌های بالادستی از جمله سازمان حمایت صورت می‌گیرد. همچنین در راستای حمایت از منافع بازنشستگان به عنوان سهامداران اصلی شرکت، به دنبال ایجاد مدل تعرفه گذاری جدیدی بر اساس مدل‌های بین المللی و توسعه‌ای بر اساس شاخص‌هایی از جمله حجم، تناژ، ارزش کالا و... می باشیم. خاطر نشان می کنم میزان افزایش تعرفه سالیانه شرکت از میزان نرخ تورم و حقوق و دستمزد و ارزش کالاها به مراتب پایین‌تر است.

توسعه فعالیت های حمل و نقل و کانتینری
کیامنفرد در خصوص علل عدم راه اندازی ترمینال کانتینری در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب و ورود به حوزه حمل و نقل و مشارکت با بخش خصوصی در هر دو مورد به خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل، گفت: طرح سرمایه گذاری ترمینال کانتنیری در زمان خود دارای توجیهات اقتصادی برای این شرکت و سرمایه گذار بخش خصوصی بوده است که با توجه به تشدید تحریم ها و شیوع کرونا که موجب کاهش ورود کانتینر به کشور شده از یک سوء و عدم ثبات مدیریتی در این شرکت، زمان بهره برداری را طولانی و انجام تعهدات از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی با تاخیر مواجه شده و تمایل ایشان به ادامه همکاری رو به کاهش است. لذا از سال 1398 تا امروز و در دو دوره سرپرستی قبلی و مدیریت راهبری فعلی با برگزاری جلسات متعدد با سرمایه گذار مربوطه به دنبال توافق دو طرفه برد - برد بوده ایم.

وی ادامه داد: ورود شرکت به بخش حمل و نقل داخلی و بین المللی بر اساس دغدغه هایی بود که در سنوات گذشته (1395) برای مدیریت ارشد این شرکت مبنی به ورود به بازار حمل و نقل بوده و بر مبنای مطالعات داخلی صورت پذیرفته است و امروز با مشورت دستگاه های نظارتی و با انتصاب اعضاء هیات مدیره از بدنه کارشناسی شرکت انبارهای عمومی و انجام تعهدات و پرداخت بدهی‌های قانونی معوق و وصول مطالبات مرتبط با سنوات گذشته در راستای شفافیت فعالیت این دو شرکت و ابهام زدایی از آنها هستیم تا در مرحله بعد با مذاکراتی که با شرکت های ایسیکو، ایران خودرو، سایپا لجستیک و همچنین تجار و صاحبان کالاهای ترانزیتی و صادراتی داشته ایم، عملیات این شرکت ها را در حوزه داخلی و بین الملل احیاء کنیم

به دنبال شفافیت هستیم

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی به خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: ما به دنبال تحقق شعار و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پرهیز از شعار زدگی هستیم. با راه اندازی سامانه جامع تجارت، انبارهای عمومی ایران به عنوان یکی از سازمان های متولی نیز به دنبال شفافیت در مسیر تجارت خارجی کشور بود و با توجه به مصوبات و تکالیف مقرر شده از سوی شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور (دولت الکترونیک) در مهر ماه 1399 به این شرکت، در ابتدا، کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از واحدهای عملیات، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت تشکیل شد و جلسات متعددی با نماینده ویژه رییس جمهور در امور دولت الکترونیک، دبیرخانه شورا، نمایندگان وزرات صمت، گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

وی اضافه کرد: سپس این شرکت نسبت به ثبت مشخصات انبارهای شرکت ها و شعب تابعه در سامانه جامع انبارها و ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز برای دریافت اطلاعات از شرکت‌ها و شعب تابعه و ارسال اطلاعات به سامانه جامع انبارها اقدام و پس از آن با انتخاب شرکت انبارهای عمومی تهران به عنوان اولین مرکز در گمرکات زمینی، در حال حاضر 31 شرکت و شعبه تابعه دارای اتصال به سامانه جامع انبارها بوده و نسبت به صدرو قبض انبار با شناسه یکتا به صورت برخط اقدام می‌کنند.

کیامنفرد تصریح کرد: در همین راستا تشکر و قدردانی آقای آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و نایب رئیس شورا در جلسات شوراء و در حضور رئیس جمهور وقت (آقای روحانی) از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در انجام تکالیف قانونی، روشنگر این موضوع است.همچنین ایجاد کمیته تخفیفات بر اساس مصوبه هیات مدیره و ارائه تخفیف به کالاهای تولیدی و کالاهای دارویی و همچنین تخفیف 100 درصدی به کالاهای کرونایی بر اساس مقررات داخلی، یکی دیگر از اقدامات این شرکت در مسیر حمایت از تولید داخلی و بالاخص سلامت جامعه بوده است.

شایان ذکر است، شرکت انبارهای عمومی ایران به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان تا پایان سال 1399 اقدام به جذب 21 سرمایه گذار با حجم سرمایه گذاری 232 میلیارد تومان کرده است که در همین خصوص 11 طرح سرمایه گذاری با اشتغال‌زایی 250 نفر به بهره برداری رسیده و 8 طرح سرمایه گذاری در مرحله احداث از سوی سرمایه گذاران می‌باشد. همچنین تعداد 10 سرمایه گذار با حجم سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 400 نفر به صورت مستقیم در 4 ماهه ابتدایی سال 1400 جذب شده است. درآمد حاصل از واگذاری های اراضی و عوارض تولید واحدهای تولیدی در منطقه در راستای توسعه زیر ساخت های منطقه و پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری صرف خواهد شد.

وصول مطالبات از محل کالاهای متروکه در دستور کار قرار دارد

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر درآمد شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از محل کالاهای متروکه، افزود: این شرکت بر اساس قوانین گمرکی به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا شناخته شده و بر اساس قوانین و بخشنامه های گمرکی کالاهای متروکه پس از گذراندن مدت توقف در اماکن گمرکی و عدم ترخیص به سازمان اموال تملیکی تحویل می گردد. لذا آن سازمان باید بر اساس قانون امور گمرکی نسبت به تعهد پرداخت هزینه های انبارداری به شرکت اقدام و پس از فروش کالاها باید مبالغ هزینه‌ای مرتبط با شرکت را برگرداند. در خصوص کالاهایی که امحاء و یا وضعیت دیگری برای آنها پیش می آید، آن سازمان باید بر اساس قوانین داخلی خود نسبت به تامین اعتبار از طریق بودجه سالیانه برای پرداخت هزینه های این شرکت اقدام کند. در همین راستا تشکیل کمیته مطالبات و پیگیری از نهادهای قانونی در دستور کار شرکت قرار گرفته است تا بتوانیم از منافع صندوق بازنشستگی کشوری دفاع کنیم.

انتظار مدیران بنگاه های اقتصادی از دولت جدید

حمیدرضا کیامنفرد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد در ارتباط با انتظارات مدیران بنگاه های اقتصادی از دولت جدید در راستای تحقق وعده های ، گفت: اهم انتظارات بر اساس اصول حاکمیت شرکتی در ذیل حکمرانی مطلوب، از طریق ایجاد شفافیت، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و ایجاد ثبات مدیریتی در بنگاه های اقتصادی کشور با اولویت تحقق برنامه های توسعه ای و تحول اثربخش از سوی مدیران این بنگاه‌ها است. همچنین تعدد حوزه های تصمیم گیری در کشور موجب ایستایی در توسعه کسب و کار بنگاه های اقتصادی شده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3cu
اخبار مرتبط
روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه به ادعای محمدباقر قالیباف درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان واکنش نشان داد.
بازنشستگان و مستمری‌بگیران با تشکیل کارزار اتحادی سراسری با اشاره به تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی در تاریخ ۹ تیرماه ۱۴۰۰، تاخیر و تعلل مجلس را یادآور شدند و از رییس مجلس خواستند که این لایحه را به سرعت تصویب کند.
از نحوه همکاری مجلس با موضوع لایحه دائمی شدن همسان‌سازی این روزها اخبار تازه و عجیبی به گوش می رسد و ظاهرا نمایندگان با ایجاد موانع در مسیر تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی قصد دارند آن را از دستور کار خارج سازند تا تعهد مالی برای دولت بعدی ایجاد نشود.
معاون وزیر کار گفت: به طور متوسط در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری حقوق بازنشستگان حدود ۱۴۰ درصد افزایش یافت و همسان سازی نیز یکی از توقعات و آرزوی بازنشستگان بود که بعد از یک و نیم دهه، در صندوق های بازنشستگی کشوری، فولاد، نیروهای مسلح و سازمان تامین اجتماعی محقق شد.
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همت دولت و مجلس بعد از ۱۴ سال همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله به اجرا درآمد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به مخالفت برخی اصولگرایان با لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، گفت: به نظر می‌رسد که خیلی هوشمندانه و در زمانی که لایحه برای تصویب نیاز به اجماع دارد، چنین خطی را به رسانه‌ها کشیده‌اند.
متوسط پرداختی به مستمری بگیران ۲/۵ برابر شد و از هر ۲ ایرانی، یک نفر از خدمات «سازمان تأمین‌اجتماعی» برخوردار است.
دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: ما اعتقاد به همسان‌سازی دقیق و منطقی حقوق بازنشستگان داریم و از نمایندگان‌مجلس هم می‌خواهیم کنار مجموعه‌های کارگری باشند و نگرانی بازنشستگان را افزایش ندهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید