صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
کد خبر: 5721
گزارشگر: 2
۱۰۸۵
۰
۰
۷
خدمات گوگل ادز

صفر تا صد ساخت کمپین تبلیغات گوگل ادز

صفر تا صد ساخت کمپین تبلیغات گوگل ادز
در این مقاله قصد داریم صفر تا صد ساخت کمپین تبلیغات گوگل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ در حال حاضر تبلیغ در گوگل ادوردز یا همان گوگل ادز به یکی از روش های تبلیغاتی قدرتمند برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. این نوع تبلیغات حتی با وجود تحریم در ایران، به یکی از پر استفاده ترین و محبوب ترین روش های تبلیغاتی برای صاحبین کسب و کارها تبدیل شده است. به دلیل محبوبیت روز افزون این روش تبلیغاتی در ایران نحوه ساخت کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز به یکی از دغدغه های افرادی که از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند تبدیل شده است. که در این مقاله قصد داریم صفر تا صد ساخت کمپین تبلیغات گوگل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

انواع خدمات گوگل ادز

خدمات تبلیغات گوگل معمولاً به دو دسته مدیریت تبلیغات و شارژ اکانت گوگل ادوردز تقسیم می شود.

اگر تبلیغات خود را به شرکت های ارائه دهنده خدمات گوگل ادز بسپارید علاوه بر هزینه شارژ اکانت تبلیغات گوگل باید هزینه ای را نیز بابت مدیریت تبلیغات خود بپردازید. مدیریت اکانت تبلیغات گوگل شامل، ساخت کمپین گوگل ادز، انتخاب کلمات کلیدی، نگارش آگهی تبلیغاتی، استفاده کردن از افزونه های گوگل ادز، مدیریت و بهینه سزی تبلیغات و بسیاری موارد دیگر است. که نیاز به دانش و تخصص در این حوزه دارد.
اما در خدمات مربوط به شارژ اکانت، فقط و فقط شارژ اکانت گوگل ادوردز مورد نظر برای شما انجام می شود و موارد مربوط به ساخت کمپین و الباقی موارد مربوط به مدیریت و بهینه سازی تبلیغات باید توسط خود شما انجام شود. بنابراین اگر از خدمات مربوط به شارژ اکانت تبلیغات گوگل استفاده می کنید باید به نحوه ساخت کمپین و مدیریت تبلیغات تسلط کامل داشته باشید.
در ادامه مقاله نحوه ساخت کمپین را به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

آموزش ساخت کمپین گوگل ادوردز

. برای ساخت کمپین تبلیغات گوگل وارد اکانت مورد نظر شده و در صفحه over view بر روی گزینه New Campaign کلیک کنید.
. در صفحه جدیدی که باز می شود بر روی گزینه Create a campaign without a goal’s guidance کلیک کنید.

ساخت کمپین تبلیغات

 

. در قسمت Select a campaign type بر روی گزینه Search کلیک کنید. با این کار تبلیغات شما در قسمت نتایج جستجو گوگل نمایش خواهد داشت.
. سپس می توانید تیک گزینه Website Visit را زده و آدرس سایت خود را وارد کنید. در نهایت هم بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

تا اینجا شما نوع کمپین خود را مشخص کرده اید. سپس صفحه جدیدی تحت عنوان Campaign setting برای شما باز می شود که در این صفحه می توانید تنظیمات کلی کمپین خود را انجام دهید.

 

creating-google-ads-campaign  

 

. در قسمت Campaign Name می توانید یک نام برای کمپین خود انتخاب کنید.
. سپس در قسمت Network بهتر است تیک مربوط به Display را بردارید تا تبلیغات شما فقط در قسمت نتایج جستجو یا همان قسمت Search نمایش داشته باشد.
. پس از آن و در قسمت Location باید گزینه All countries and territories را انتخاب کنید. چرا که به دلیل تحریم ایران لوکیشن ایران در این قسمت وجود ندارد.
. در قسمت Language هم باید گزینه English و persian را انتخاب کنید.
. قسمت Budget and Bidding مربوط به مشخص کردن بودجه روزانه تبلیغات و استراتژی قیمت گذاری می باشد. در قسمت Budget می توانید مبلغی را به عنوان بودجه روزانه تبلیغات مشخص کنید. این مبلغ سقف مصرف روزانه تبلیغات شما خواهد بود. برای مثال اگر میخواهید در طول روز نهایتا ده دلار هزینه تبلیغات کنید باید Budget کمپین خود را بر روی عدد 10 قرار دهید.
. در قسمت Bidding نیز بر روی گزینه select a bid strategy directly کلیک کرده و گزینه Manual CPC را انتخاب کنید. با اینکار تعیین هزینه هر کلیک در اختیار شما خواهد بود و می توانید به صورت دستی هزینه کلمات را کم و زیاد کنید. در نهایت نیز بر روی گزینه Save and Continue کلیک کنید.

پس از آن وارد صفحه set up an ad group می شوید که در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به هر ادگروپ را انجام دهید.

انتخاب کلمات کلیدی

 

. در قسمت ad group name باید یک اسم برای ادگروپ خود تعیین کنید.
. در قسمت Deafult bid نیز باید برای کلمات کلیدی موجود در ادگروپ خود یک هزینه تعیین کنید. این هزینه می تواند بعد ها توسط خود شما تغییر کند. این هزینه همان مبلغی است که به ازای کلیک کاربر از حساب شما کسر می شود.
. سپس در قسمت Keywords باید کلمات کلیدی خود را وارد کنید. هر کلمه کلیدی در یک سطر.
. در نهایت بر روی قسمت Save and continue کلیک کنید.

در این قسمت وارد صفحه Create ads می شوید و می توانید متن آگهی تبلیغاتی خود را بنویسید. در داشبورد قدیمی گوگل ادز، در این قسمت می توانستید 3 متن تبلیغاتی مختلف بنویسید. در این حالت و موقع جستجوی کاربر گوگل یکی از متن های تبلیغاتی را به صورت رندوم به کاربر نمایش می داد. اما در حال حاضر و با تغییرات جدید پنل گوگل ادز شما می توانید به ازای هر ادگروپ یک متن تبلیغاتی ریسپانسیو بنویسید.
در آگهی های تبلیغاتی ریسپانسیو شما می توانید تا 15 هدلاین (نوشته های آبی رنگ) و 4 خط توضیحات (نوشته های سیاه رنگ) را در متن تبلیغاتی خود نوشته و گوگل ترکیب های مختلفی از آن را به کاربران مختلف نمایش خواهد داد. نمایش دو هدلاین و یک توضیحات همیشگی است اما مممکن است گوگل سه هدلاین و دو خط توضیحات را نیز نمایش دهد.
برای نوشتن آگهی تبلیغاتی توجه داشته باشید که در هر هدلاین مجاز به استفاده از 30 کارکتر و در هر خط توضیحات مجاز به استفاده از 90 کارکتر خواهید بود. در قسمت path نیز می توانید تا حداکثر 15 کارکتر وارد کنید که این کلمات به انتهای آدرس تبلیغاتی شما اضافه می شوند.
در نهایت نیز بر روی قسمت Save and Continue کلیک کنید.
پس از ساخت اولین ادگروپ می توانید در صورت نیاز مجدد در قسمت ادگروپ ها، سایر ادگروپ های خود را نیز اضافه کنید و برای هرکدام نیز متن تبلیغاتی مرتبط را بنویسید.
این مقاله چکیده ای ساده و روان از نحوه راه اندازی کمپین گوگل ادوردز بود. راهکاری که با هدف کاهش هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز انجام می شود. اما باید در نظر داشته باشید که تبلیغ در گوگل با راه اندازی کمپین به اتمام نمی رسد و ساخت کمپین گوگل ادز تازه شروع فرآیند تبلیغات در گوگل می باشد. برای نتیجه گیری و دریافت بازخورد مناسب از تبلیغات خود باید مدیریت و بهینه سازی تبلیغات خود را به صورت روزانه در دستور کار خود قرار دهید تا در نهایت بتوانید با کاهش هزینه ها تبلیغات مفیدی را برای خود ایجاد کنید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/3kr
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید