صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 5985
گزارشگر: 213
۱۰۲۵
۰
۰
۳
علت حریق در مرکز تحقیقات خودکفایی سپاه

کشته شدن دو نفر در «آتش‌سوزی مشکوک» مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران

کشته شدن دو نفر در «آتش‌سوزی مشکوک» مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران
در حالی که بارها آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، عصر روز گذشته نیز درپی آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران دو نفر کشته شدند.
به گزارش آسیانیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد «یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی» این نیرو در غرب تهران عصر یکشنبه چهارم مهرماه دچار آتش‌سوزی شد که در جریان آن دو نفر از کارکنان آن به نام‌های مرتضی کریمی و حسین عابدی کشته و یک نفر دیگر نیز مجروح شده است.

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم،  این خبر را مخابره کرده‌اند و جزئیاتی در مورد این مرکز تحقیقاتی و علت آتش‌سوزی منتشر نکرده‌اند و تنها گفته‌اند که «با تلاش‌ آتش‌نشانان این مرکز، آتش مهار و مجروحان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شدند». خبر کشته شدن دو نفر از این مجروحان، پس از خبر انتقال اولیه آنها به بیمارستان منتشر شد.

آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر بارها اتفاق افتاده و مسوولان جمهوری اسلامی ایران همواره انگشت اتهام در این زمینه را به سوی اسرائیل نشانه رفته‌اند./


https://www.asianews.ir/u/3rx
اخبار مرتبط
در حالی که انتقادهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسراییل به عملکرد نفتالی بنت، نخست وزیر جدید در قبال جمهوری اسلامی ادامه دارد، وی روز یکشنبه در یک نشست زنده در فیس بوک از «چرت زدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار رسمی اش با «نفتالی بنت» انتقاد و آن را تمسخر کرد.
مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته اند مسلسل ماهواره‌ای ترور محسن فخری زاده مجهز به هوش مصنوعی و چشم چند دوربینه بود و از هزاران کیلومتر دورتر کنترل شد.
نخست وزیر اسراییل با تأکید بر این که برنامه هسته‌ای ایران به پیشرفته‌ترین نقطه رسیده از طرف‌های مذاکرات خواست که به جای بازگشت به توافق هسته‌ای، برای تهران مهلت تعیین کنند.
وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه مذاکرات وین نتوانست جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیرد، تاکید کرد که کشورهای دیگر همسایه راه ایران را پیش می گیرند و اوج‌گیری اسلام‌گرایی افراطی در افغانستان که همسایه پاکستانِ و دارای سلاح اتمی است، بحران امنیتی را وخیم‌تر خواهد کرد و ما دست روی دست نمی گذاریم!
همچنانکه دو روز گذشته نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از پایبند نبودن همیشگی آمریکا به مذاکرات برجام سخن گفت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای تهران تاکید کرده که فعالیت‌های آژانس و بازرسان آن در ایران به طور جدی محدود شده است.
نخست وزیر جدید اسرائیل٬ روز گذشته برای نخستین بار در حالی در کاخ سفید با جو بایدن دیدار کرد که رییس جمهور آمریکا تاکید کرد با شکست دیپلماسی درباره ایران، گزینه‌های دیگری به کار می بریم و وعده داد که واشینگتن سامانه دفاع راکتی گنبد آهنین ارتش اسرائیل را دوباره به راکت‎‌های مورد نیاز مجهز خواهد کرد.
گروهی از رسانه‌ها نوشته‌اند نفتالی بنت می‌خواهد از زبان جو بایدن بشنود که دولت او در قبال ایران چه تصمیمی دارد و آیا واقعاً در تلاش بازگشت به برجام است یا نه.
رسانه‌های اسرائیل تاکید کرده‌اند که در انتصاب سرهنگ هرتسوگ به مقام سفیر در آمریکا، «تجربیات» و «شناخت عمیق» او در ارتباط با ایران موثر بوده و احتمالا مهم‌ترین ماموریت او در واشینگتن، جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل امروز گفت زمان پاسخ دادن به اقدامات ایران «فرا رسیده» و اسرائیل برای حمله علیه ایران آمادگی دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید